ВИКОРИСТАННЯ ГШІ ДЛЯ ПІДТРИМКИ СТУДЕНТІВ

ВИКОРИСТАННЯ ГШІ ДЛЯ ПІДТРИМКИ СТУДЕНТІВ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Святослава Георгієва  «Ідея студентів може впливати на те, як ми використовуємо ГШІ у навчанні».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Святослава Георгієва  «Ідея студентів може впливати на те, як ми використовуємо ГШІ у навчанні».

Автор звертає увагу на той факт, що студенти зазвичай  більш комфортно почуваються, коли викладачі використовують ГШІ для підтримки навчального процесу, а не для повного передавання ШІ навчальних матеріалів. Потрібно цей інструмент використовувати ефективно та прозоро доносити свій підхід. Проведене дослідження щодо вивчення сприйняття студентами створення презентацій PowerPoint за допомогою штучного інтелекту, хоча і базується на невеликій виборці студентів випускних курсів, дає цінну інформацію. Аналізуючи її, Святослав робить чотири ключові висновки, які доцільно ураховувати викладачам. По-перше, слід використовувати ШІ як помічника і повсякчасно контролювати ризики, пов’язані з «галюцинаціями» ГШІ, адже саме викладач, а не технологія є основним творцем контенту. По-друге, треба забезпечити  чітку логіку та узгодженість зображень і тексту під час створення візуальних посібників. По-трете, необхідно забезпечити послідовний підхід з відкритим діалогом, обранням кращих варіантів та критичною оцінкою отриманих результатів. По-четверте, необхідно постійно розвивати свої навички роботи з ГШІ, а це вимагає постійних інвестицій часу задля вивчення теоретичних, методичних питань та набуття практичного досвіду роботи з конкретними інструментами, вони схожі, але кожен має свої особливості, сильні сторони та недоліки. Ретельне планування освітніх завдань, програми та діалог зі студентами можуть допомогти зменшити навантаження на науково-педагогічних працівників і покращити персоналізацію та доступність курсів для студентів.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/yWdX7

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-05-15
Поширити
МОН ЗАПУСКАЄ МЕРЕЖУ СТАРТАП-ШКІЛ—ІНКУБАТОРІВ—АКСЕЛЕРАТОРІВ

МОН ЗАПУСКАЄ МЕРЕЖУ СТАРТАП-ШКІЛ—ІНКУБАТОРІВ—АКСЕЛЕРАТОРІВ

Міністерство освіти і науки України спільно з Фондом розвитку інновацій оголосили про створення мережі стартап-шкіл—інкубаторів—акселераторів для підтримки розвитку національної інноваційної екосистеми.

Міністерство освіти і науки України спільно з Фондом розвитку інновацій оголосили про створення мережі стартап-шкіл—інкубаторів—акселераторів для підтримки розвитку національної інноваційної екосистеми.

Ця ініціатива є частиною стратегічного курсу на перетворення університетів і наукових установ на активних учасників інноваційного процесу та підтримку економічного відновлення України.  Мережа орієнтована на студентів, дослідників, молодих підприємців – усіх, хто має перспективні ідеї створення наукомістких стартапів. Ініціатива покликана забезпечити розвиток наукомісткого підприємництва; комерціалізації результатів наукових досліджень; активне залучення університетів до інноваційної економіки; надати підтримку технологічному розвиткові України. 22 університети та наукові установи наразі представляють собою цю мережу, яка відкрита для подальшого розширення. Ініціативу реалізує Міністерство освіти і науки України разом із Фондом розвитку інновацій за підтримки Європейського Союзу.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/CyPAK, https://ukrintei.ua/y/iZ0r8, https://ukrintei.ua/y/JG4V9

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-05-15
Поширити
БІБЛІОТЕКА РОКУ

БІБЛІОТЕКА РОКУ

Президія ВГО «Українська бібліотечна асоціація» оголосила про старт щорічного Всеукраїнського конкурсу «Бібліотека року 2025».

Президія ВГО «Українська бібліотечна асоціація» оголосила про старт щорічного Всеукраїнського конкурсу «Бібліотека року 2025».

Його мета –  підвищення престижу бібліотек в українському  суспільстві, демонстрація важливої ролі бібліотек у соціокультурному та інформаційному просторі країни, стимулювання творчої ініціативи бібліотекарів, відзначення кращих інновацій у галузі бібліотечно-інформаційних технологій, а також інноваційних ідей, що сприяють ефективній роботі та розвитку українських бібліотек. Конкурс продемонструє можливості бібліотек щодо організації роботи з внутрішньо переміщеними особами, розширення спектру бібліотечних послуг, ствердження бібліотечних інституцій як гуманітарних хабів. Звання «Бібліотека року» присвоюється бібліотеці за кращий інноваційний проєкт. Також конкурсним журі будуть оцінюватись претенденти на наступні відзнаки: «За вiдданiсть бiблiотечнiй справi», «За внесок у бібліотекознавство», «За внесок у бібліотечну освіту»,  «Інклюзивна бібліотека», «Краще регіональне відділення». Основні критерії відбору претендентів: оригінальність ідеї; інноваційність: використання цифрових інформаційних технологій, ШІ; активна співпраця з іншими організаціями; наочні вимірювані результати (збільшення кількості користувачів, відвідувань, заходів, фінансування); використання засобів масової комунікації та соціальних мереж для популяризації бібліотек;  сталий розвиток; інклюзивність. Конкурс проводиться за підтримки Міністерства культури та стратегічних комунікацій України. Заявку на участь можна подати  до 1 вересня 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/L9e2x, https://ukrintei.ua/y/DGBjd, https://ukrintei.ua/y/3VRCW

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_Бібліотекарям

2025-05-15
Поширити
ДВОРІЧНІ ТА ДОВІЧНІ ДЕРЖАВНІ СТИПЕНДІЇ ВИДАТНИМ ДІЯЧАМ  ОСВІТИ І НАУКИ

ДВОРІЧНІ ТА ДОВІЧНІ ДЕРЖАВНІ СТИПЕНДІЇ ВИДАТНИМ ДІЯЧАМ  ОСВІТИ І НАУКИ

Президент України своїми указами призначив державні стипендії видатним діячам освіти та науки.

Президент України своїми указами призначив державні стипендії видатним діячам освіти та науки.

Рішення має на меті стимулювання творчої праці, посилення державної підтримки  та поліпшення матеріальних умов життя науковців і освітян. Йдеться про державні стипендії для видатних діячів науки, освіти, культури і мистецтва, охорони здоров’я, фізичної культури і спорту та інформаційної сфери, які присуджено: довічні – 9-ти особам (5 освітян та 4 діячів науки) та 24 особам – дворічні. Серед цьогорічних стипендіатів 12 працівників закладів загальної середньої освіти; 5 представляють заклади фахової передвищої освіти; 12 науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти; 4 представники закладів вищої освіти та наукових установ.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/Q1fye, https://ukrintei.ua/y/SdKfH, https://ukrintei.ua/y/PQbMw, https://ukrintei.ua/y/dRCFX, https://ukrintei.ua/y/xjiOd

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-05-15
Поширити
ОЕСР: ОПТОВОЛОКОННИЙ ЗВ’ЯЗОК ТА 5-G  ПОШИРЮЮТЬСЯ

ОЕСР: ОПТОВОЛОКОННИЙ ЗВ’ЯЗОК ТА 5-G  ПОШИРЮЮТЬСЯ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала статистичний  реліз «Майбутні технології, такі як оптоволоконний зв’язок та 5-G, постійно розширюють свою присутність».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала статистичний  реліз «Майбутні технології, такі як оптоволоконний зв’язок та 5-G, постійно розширюють свою присутність».

У ньому зазначається, що оптоволоконний зв’язок наразі охоплює 44,6% усіх фіксованих широкосмугових підключень в ОЕСР, причому чотири країни мають суттєве перевищення цього показника: Ісландія (91%), Корея (90%), Іспанія (88%) та Литва (80%). Загальна кількість підписок на 5-G зросла на 48% за останній рік і тепер становить 33% від загальної кількості мобільних підписок в країнах ОЕСР. Відбувається постійне збільшення частки високоякісного зв’язку: кількість підписок на фіксований бездротовий доступ (FWA) зросла на 17% з червня 2023 року по червень 2024 року, що засвідчують дані з Угорщини (71%), Сполучених Штатів (39%) та Великої Британії (30,4%), де зафіксували найбільше зростання підключень FWA. FWA пропонує практичну та економічно ефективну альтернативу для регіонів з недостатнім покриттям, де доступ до високоякісного зв’язку ускладний. На FWA припадає 39% у Чехії, 23% у Словаччині, 20% у Новій Зеландії, 18,7% в Естонії та 12% в Італії. Ряд країн з більш високими показниками стикаються з географічними труднощами, які роблять фіксовані бездротові рішення більш привабливими. Мова про великі та малонаселені країни, такі як Австралія (10%), Канада (7%), Сполучені Штати Америки(6,8%).

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/TaNhU, https://ukrintei.ua/y/XVEeZ
Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-05-15
Поширити
ШІ-ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ: СПІВПРАЦЯ З PANOPTO

ШІ-ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ: СПІВПРАЦЯ З PANOPTO

Міністерство освіти і науки України та Panopto, світовий лідер у створенні відеорішень для освіти на основі ШІ, оголосили про початок стратегічного партнерства.

Міністерство освіти і науки України та Panopto, світовий лідер у створенні відеорішень для освіти на основі ШІ, оголосили про початок стратегічного партнерства.

Співпраця має на меті дієво підтримувати упровадження технологій генеративного штучного інтелекту в українських закладах освіти завдяки наданню їм безоплатного доступу до Elai – платформи зі створення відео за допомогою ШІ. Обрані на конкурсних засадах освітні заклади отримають ліцензії на використання платформи генерації високоякісного інтерактивного відеоконтенту. Elai пропонує понад 80 голосових аватарів, підтримує 70 мов і містить потужні інструменти для перетворення тексту на відео з багатофункціональним редактором та інтерактивними відеоелементами. З їх допомогою науково-педагогічні працівники зможуть швидко створювати власні якісні інтерактивні відео, адаптовані до освітнього процесу без потреби витрачання ресурсів на коштовні й трудомісткі процеси відеозйомки та монтажу.  Дослідницький компонент проєкту спрямований на вивчення ролі ШІ в освіті: як сприймають педагоги та студенти ШІ-аватари у навчальному процесі, як оцінюється педагогічна ефективність ШІ-інструментів. Передбачається також накопичувати приклади кращих практик використання ГШІ для підтримки викладання й проєктування навчання.

Детальніше: https://elai.io/, https://app.elai.io/v/67f63af0c1f4366c63718ab1 https://mooc4ua.online/f/elai

Фото:  МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-05-14
Поширити
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ТА МЕХАНІЗМІВ ТРАНСФОРМАЦІЇ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЗВО

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ТА МЕХАНІЗМІВ ТРАНСФОРМАЦІЇ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЗВО

Міністерство освіти і науки України затвердило «Методичні рекомендації щодо застосування інструментів та механізмів для трансформації різних сфер функціонування закладів вищої освіти на засадах прозорості та доброчесності».

Міністерство освіти і науки України затвердило «Методичні рекомендації щодо застосування інструментів та механізмів для трансформації різних сфер функціонування закладів вищої освіти на засадах прозорості та доброчесності».

Відповідний наказ МОН від 17.04.2025 № 576 оприлюднено на офіційному вебсайті міністерства.  Документ розроблено у рамках виконання пункту 1.2.1.2.14 заходів Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки (урядова постанова від 04 березня 2023 року № 220 (із змінами))   та  з  урахуванням  листа Національного агентства з питань запобігання корупції від 26 вересня 2024 року № 121-02/71586-24. Рекомендації охоплюють такі сфери, як організація антикорупційної роботи у ЗВО в цілому; організація освітнього процесу; адміністрування ЗВО; академічна доброчесність; партнерства ЗВО. Окрема увага приділяється ролі керівництва закладу вищої освіти, яке має задавати загальний тон, визначати керівні цінності та формувати етичний клімат організації. Зазначається, що запровадження прозорих та зрозумілих процедур функціонування закладу вищої освіти як освітньої інституції, сприятиме формуванню відповідного ставлення до університетів як до надійних партнерів, що сприятиме поліпшенню процедур залучення додаткового фінансування та розвитку співпраці з потенційними роботодавцями.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/tDkty, https://ukrintei.ua/y/mQqKu,  https://ukrintei.ua/y/3blzh

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини НРАТ_Бібліотекарям #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини

2025-05-14
Поширити
НОВІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ

НОВІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ

Програма Євросоюзу «Цифрова Європа» оголосила нові конкурси проєктів у сфері високопродуктивних обчислень, ШІ, даних і хмарних технологій, цифрових навичок й упровадження цифрових технологій в економіку та суспільство.

Програма Євросоюзу «Цифрова Європа» оголосила нові конкурси проєктів у сфері високопродуктивних обчислень, ШІ, даних і хмарних технологій, цифрових навичок й упровадження цифрових технологій в економіку та суспільство.

Програма «Цифрова Європа» спрямована на підтримку упровадження цифрових технологій та інновацій, забезпечення доступу до цифрової інфраструктури й послуг, підвищення конкурентоспроможності МСП на цифровому ринку, сприяння розвитку цифрового бізнесу та цифрових стратегій, покращення кібербезпеки для малих і середніх підприємств.  Загальний бюджет конкурсу становить 3,2 млрд євро. Українські компанії, освітні заклади та державні установи мають можливість отримати фінансування на розвиток власних інноваційних проєктів  відповідного спрямування у 2025 році. Йдеться про створення Академії навичок зі штучного інтелекту (формування освітнього центру з фокусом на ГШІ, квантових технологіях, створення Академії навичок для віртуальних світів (розроблення навчальних програм з Web 4.0, метавсесвітів, 3D-моделювання, симуляцій), підтримку інновацій у виробництві мікросхем і напівпровідникових технологій (зміцнення європейської екосистеми у сфері розроблення та виробництва мікропроцесорів і напівпровідників), розвиток ШІ-мережі європейських цифрових інноваційних хабів. Заявку на участь у конкурсах можна подати до 2 вересня 2025 року.

Детальніше: https://curly.click/r/2cbc, https://ukrintei.ua/y/xwWHg, https://curly.click/r/ee3e, https://curly.click/r/b83e, https://curly.click/r/89bf, https://curly.click/r/18fe, https://ukrintei.ua/y/k9IbL

Фото:  Мінцифра

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-05-14
Поширити
ОНОВЛЕНО ПІДХОДИ ДО ФІНАНСУВАННЯ НАУКОВИХ ОБ’ЄКТІВ, ЩО СТАНОВЛЯТЬ НАЦІОНАЛЬНЕ НАДБАННЯ

ОНОВЛЕНО ПІДХОДИ ДО ФІНАНСУВАННЯ НАУКОВИХ ОБ’ЄКТІВ, ЩО СТАНОВЛЯТЬ НАЦІОНАЛЬНЕ НАДБАННЯ

Міністерство освіти і науки України удосконалило підходи до фінансування унікальних наукових об’єктів, які мають статус національного надбання та перебувають у сфері управління МОН.

Міністерство освіти і науки України удосконалило підходи до фінансування унікальних наукових об’єктів, які мають статус національного надбання та перебувають у сфері управління МОН.

Попередньо було проведено комплексний аналіз результативності використання державних коштів та забезпечення стабільної роботи цих об’єктів; проведено наукову і науково-технічну експертизу із застосуванням оновлених критеріїв оцінювання; запроваджено нову методику, за якою об’єкти розподілено на чотири основні категорії залежно від їхнього середнього балу ефективності; розроблено методику розподілу фінансування, яка ураховує результати згаданої вище експертизи, а також функціональні особливості об’єктів, їх потребу у підтриманні належного мікроклімату, ремонті обладнання та інші важливі чинники. У результаті визначено обсяги фінансування унікальних наукових об’єктів, які мають статус національного надбання, на 2025 рік, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 2 травня 2025 року № 673 (фінансування збільшено на 30%). МОН і надалі працюватиме над посиленням спроможності відповідальних установ, щоб забезпечити сталий розвиток унікальних наукових об’єктів та їхній внесок у досягнення стратегічних цілей держави.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/Xzuwo, https://ukrintei.ua/y/QFlEZ

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-05-14
Поширити
ОЕСР: ЗАХИСТ ДОСТУПУ СПОЖИВАЧІВ ДО ГОТІВКОВИХ КОШТІВ У ЦИФРОВІЙ ЕКОНОМІЦІ

ОЕСР: ЗАХИСТ ДОСТУПУ СПОЖИВАЧІВ ДО ГОТІВКОВИХ КОШТІВ У ЦИФРОВІЙ ЕКОНОМІЦІ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний  документ «Захист доступу споживачів до готівкових коштів у цифровій економіці: політичні міркування та підходи» із серії «Документи ОЕСР з питань бізнесу та фінансів».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний  документ «Захист доступу споживачів до готівкових коштів у цифровій економіці: політичні міркування та підходи» із серії «Документи ОЕСР з питань бізнесу та фінансів».

У ньому зазначається, що у 2022 році 75% дорослого населення в усьому світі повідомили, що здійснювали або отримували платежі за допомогою цифрових засобів, тоді як у 2014 році таких було  44%. Відповідно у багатьох країнах скорочується інфраструктура готівкового обігу: з 2020 по  2022 рік кількість банкоматів на 100 тис. дорослого населення зменшилася на 13%. По мірі згортання готівкової інфраструктури певні групи населення стикаються зі зростаючими бар’єрами у доступі до платіжної системи, що може призвести до потенційної фінансової ізоляції та інших непередбачуваних наслідків. У документі представлені результати найновіших досліджень та узагальнення численних політичних дискусій щодо тенденцій розвитку платіжних систем та державних політик у сфері доступу до готівкових коштів, а також потенційних ризиків, пов’язаних із зменшенням доступу до готівки. Ураховуючи нещодавні зміни у політиці, пов’язані з реакцією на вразливість споживачів та необхідністю їхнього фінансового захисту, опублікований документ підкреслює важливість збалансування цифрового зростання та доступу до готівки задля підтримання стійкого та інклюзивного розвитку. Також у звіті наочно показано вплив цифровізації на доступ до готівки та узагальнено політику й заходи із забезпечення доступу до готівки.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/BoI02, https://ukrintei.ua/y/n4EQs,  ttps://doi.org/10.1787/189970b4-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-05-14
Поширити