За результатами пошуку знайдено:

записів - 4540

сторінок - 454

ПРИЙОМ ЗАЯВОК ДО ВІРТУАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ ПЕРСПЕКТИВНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В УКРАЇНІ

ПРИЙОМ ЗАЯВОК ДО ВІРТУАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ ПЕРСПЕКТИВНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В УКРАЇНІ

Віртуальний український інститут перспективних досліджень (VUIAS), який розпочне свою діяльність у вересні 2023 року, оголошує прийом заявок на 2023/2024 навчальний рік.

Віртуальний український інститут перспективних досліджень (VUIAS), який розпочне свою діяльність у вересні 2023 року, оголошує прийом заявок на 2023/2024 навчальний рік.
VUIAS створено за ініціативи та підтримки Інституту перспективних досліджень у Берліні (Wissenschaftskolleg) у співпраці з партнерськими інституціями України, Європи та США. Заявки приймаються на два види стипендій: для науковців, які працюють в університетах та науково-дослідних інститутах України та проживають в Україні (підтримка упродовж 10 місяців); для вчених, що перебувають за кордоном – в європейських країних та США. На стипендію можуть претендувати науковці, що перебувають на різних етапах академічної кар’єри, якщо вони мають ступінь доктора філософії і не вийшли на пенсію. Заявку можна подати до 25 червня 2023 року.
Фото: VUIAS
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-15
Поширити
ВІДКРИТИ ЧОРНУ СКРИНЬКУ МАШИННОГО НАВЧАННЯ

ВІДКРИТИ ЧОРНУ СКРИНЬКУ МАШИННОГО НАВЧАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Сари Кастер «Потрібні дослідження, щоб відкрити чорну скриньку машинного навчання».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Сари Кастер «Потрібні дослідження, щоб відкрити чорну скриньку машинного навчання».

У ній наголошується, що університети повинні вирішувати питання етики та упередженості в ШІ та гарантувати, що студенти будуть «кращі, ніж ChatGPT». Автор спирається на виступ віце-президента й генерального менеджера з питань штучного інтелекту та аналітики компанії Intel доктора Вей Лі. Під час свого нещодавнього виступу на конференції «Digital Universities UK» він звернув увагу на те, що потреба у створенні «етичної основи» машинного навчання є нагальною. Адже наразі машинне навчання – це «чорна скринька»: «Ви отримуєте те, що отримуєте, і насправді не знаєте, чому саме». Наукові дослідження, на переконання одного з керівників Intel, можуть допомогти виявити фундаментальні етичні проблеми штучного інтелекту, серед яких, зокрема, вбудоване упередження. Команда фахівців Intel працює над розробкою технології, яка допоможе створити справедливі та інклюзивні системи ШІ, але промисловість більше зосереджена власне на процесі створення систем ШІ, а не на вирішенні етичних питань, які неодмінно виникатимуть. Незважаючи на нещодавній відкритий лист, підписаний експертами зі штучного інтелекту та керівниками галузі, у якому містився заклик до призупинення розробки штучного інтелекту до того моменту, поки людство «не будемо впевнене, що вплив ШІ буде позитивним, а ризики – керованими», розвиток ШІ не сповільнюється, інвестиції продовжуються, роботи тривають. Вей Лі упевнений, що «вища освіта отримала серйозний виклик і має можливість краще підготувати наступне покоління студентів у новому середовищі ШІ». Університети повинні навчати студентів бути «більше, ніж просто месенджером для ChatGPT».
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект
2023-05-15
Поширити
АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

На сайті Міжнародного центру академічної доброчесності опублікована стаття Шанди Худа «Теорія самовизначення та академічна доброчесність».

На сайті Міжнародного центру академічної доброчесності опублікована стаття Шанди Худа «Теорія самовизначення та академічна доброчесність».

У ній академічна доброчесність розглядається через взаємозв’язок між мотивацією та самовизначенням студентів, що залежить від реалізації автономії, компетентності та пов’язаності. Виховуючи у студентів ці три основні психологічні потреби, на думку автора, можна знизити можливість академічної нечесності, підвищити самовизначення, впевненість і мотивацію здобувачів освіти.

Детальніше: https://bit.ly/3sNk7pv, https://bit.ly/3wFdIhe  

Фото: ІСАІ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини

2023-05-13
Поширити
ЕКОНОМІЧНІ ОГЛЯДИ ОЕСР: ІЗРАЇЛЬ 2023

ЕКОНОМІЧНІ ОГЛЯДИ ОЕСР: ІЗРАЇЛЬ 2023

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Економічні огляди ОЕСР: Ізраїль 2023» із серії «Економічні огляди ОЕСР».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Економічні огляди ОЕСР: Ізраїль 2023» із серії «Економічні огляди ОЕСР».
У ньому представлені оцінки експертів щодо післяпандемійного відновлення ізраїльської економіки та її стійкості до політичних криз. Разом із тим, фіксуються нагальні проблеми, пов’язані з інфляцією, ринком праці, демографією. Зокрема, інфляція в країні перевищила цільовий діапазон, визначений центральним банком. Існує високий попит та напруженість на ринку праці. Демографічні проблеми, пов’язані зі старінням і зростанням частки груп населення, які слабко прив’язані до ринку праці, і надалі чинитимуть тиск на можливості економічного зростання та фіскальну стабільність. Вирішення цих проблем потребуватиме створення відповідних стимулів для роботи та більш ефективної підтримки працюючих батьків; підвищення кваліфікації на всіх етапах циклу навчання; підвищення мобільності та перерозподілу на користь високопродуктивних робочих місць, зокрема, у високотехнологічному секторі. У галузі охорони здоров’я потребує розв’язання проблема дефіциту лікарів і реформування структури державного і приватного секторів. Актуальним завданням є скорочення цифрового розриву між домогосподарствами і фірмами шляхом поліпшення цифрової інфраструктури, підвищення кваліфікації, скорочення фінансових обмежень. Це у сукупності дозволить прискорити зростання продуктивності, а більш повне задіяння потенціалу сонячної енергетики допоможе прискорити «зелений» перехід.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-12
Поширити
ОНОВЛЕНО ПЕРЕЛІК ПРІОРИТЕТНИХ ТЕМАТИЧНИХ НАПРЯМІВ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ І НАУКОВО-ТЕХНІЧНИХ РОЗРОБОК

ОНОВЛЕНО ПЕРЕЛІК ПРІОРИТЕТНИХ ТЕМАТИЧНИХ НАПРЯМІВ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ І НАУКОВО-ТЕХНІЧНИХ РОЗРОБОК

Кабінетом Міністрів України оновлено перелік пріоритетних тематичних напрямів наукових досліджень і науково-технічних розробок з урахуванням потреб періоду воєнного стану та відновлення України.

Кабінетом Міністрів України оновлено перелік пріоритетних тематичних напрямів наукових досліджень і науково-технічних розробок з урахуванням потреб періоду воєнного стану та відновлення України.

 
Відповідна постанова від 9 травня 2023 р. № 463 розміщена на урядовому порталі. Актуальний перелік містить понад 60 напрямів, об’єднаних за шістьма визначеними законодавством пріоритетними сферами розвитку науки і техніки. Це: фундаментальні наукові дослідження із найбільш важливих проблем, розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, дослідження у сфері енергетики, раціонального природокористування, медицини, нових речовин та матеріалів. Перелік складено за результатами прогнозно-аналітичного дослідження, проведеного УкрІНТЕІ за дорученням МОН України  із залученням фахівців  Національної академії наук України, національних галузевих академій наук, інших наукових установ та закладів вищої освіти. Урядове рішення таким чином забезпечує можливість практичної реалізації у 2023 році пріоритетних тематичних напрямів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок, які фінансуються за кошти державного бюджету.
Фото: логотип
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-05-12
Поширити
РЕЙТИНГ УНІВЕРСИТЕТІВ, ПРИВАБЛИВИХ ДЛЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ

РЕЙТИНГ УНІВЕРСИТЕТІВ, ПРИВАБЛИВИХ ДЛЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ

Рейтингове агентство Times Higher Education опублікувало список із 200 університетів світу, які мають найвищий відсоток іноземних студентів.

Рейтингове агентство Times Higher Education опублікувало список із 200 університетів світу, які мають найвищий відсоток іноземних студентів.
Матеріали дослідження, проведеного під час складання рейтингу, засвідчили збільшення кількості тих, хто обирає навчання за кордоном. При цьому студенти віддають перевагу університетам з міжнародним досвідом. Перше місце посів Університет науки і технологій Макао (Макао, 91 % іноземних студентів), за ним слідують Інженерний університет Бремену (Німеччина, 84%), Близькосхідний університет Північного Кіпру (Північний Кіпр, 83%), Східно-середземноморський університет Північного Кіпру (Північний Кіпр, 76%), Американський університет Шарджи (ОАЕ, 76%), Лондонська школа економіки та політичних досліджень (Великобританія, 73%), Медичний університет RCSI (Ірландія, 70%). З українських закладів вищої освіти до рейтингу увійшов лише один – Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна (26,5%, 194-та позиція).
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики
2023-05-12
Поширити
ЧИ СТАНОВИТЬ ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЗАГРОЗУ ДЛЯ НАВЧАННЯ І ВИКЛАДАННЯ

ЧИ СТАНОВИТЬ ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЗАГРОЗУ ДЛЯ НАВЧАННЯ І ВИКЛАДАННЯ

На сайті Європейської асоціації університетів опублікована стаття Хелі Харрікарі «Величезні можливості штучного інтелекту, якщо ми навчимося його використовувати».

На сайті Європейської асоціації університетів опублікована стаття Хелі Харрікарі «Величезні можливості штучного інтелекту, якщо ми навчимося його використовувати».
У ній містяться міркування щодо того, чи становить штучний інтелект загрозу для навчання і викладання. Обґрунтовується позиція про необхідність сприйняття штучного інтелекту як складової масштабного процесу цифровізації вищої освіти, здатного створити величезні можливості для розвитку, якщо правильно його використовувати. Хелі вбачає можливості використання штучного інтелекту для набуття навичок і компетенцій, отримання даних, розробки навчальних програм, розвитку компетенцій поза навчальними аудиторіями. Вона наголошує, що «ШІ як такий – це не добре і не погано, але від людей, залежить, перетвориться він на загрозу чи на можливість. Я особисто сподіваюся, що ми лише починаємо розуміти можливості ШІ для освіти, оскільки це означає, що майбутнє сповнене можливостей. Найімовірніше, від нас, освітян, знадобляться чималі зусилля, щоб навчитися отримувати максимальну користь від ШІ, але також важко уявити, як ми, освітяни, можемо заплющити очі на події, які відбуваються просто зараз у суспільстві. Конструктивна позиція полягає у тому, щоб бути частиною змін і створювати майбутнє замість того, щоб будувати паркани».
Детальніше: https://bit.ly/3NX5tXX
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект
2023-05-11
Поширити
ПЕРСОНАЛІЗОВАНА ВИЩА ОСВІТА

ПЕРСОНАЛІЗОВАНА ВИЩА ОСВІТА

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Майкла Роземанна і Мартіна Беттса «Модель персоналізованої вищої освіти Spotify».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Майкла Роземанна і Мартіна Беттса «Модель персоналізованої вищої освіти Spotify».
Автори наголошують, що технології пропонують дедалі більший потенціал для персоналізованого підходу до вищої освіти, тому університетам є сенс розширити власне уявлення про освітній процес й багато чому навчитися у музичної платформи Spotify. Вони наводять три шляхи до персоналізації навчання: відбір, або P(upil) – маршрут, як це називає педагог Ден Баклі, означає персоналізацію, керовану учнем; відданість, або T(eacher- шлях, коли коучі не просто пропонують додаткову допомогу студентам, а й допомагають оптимізувати особисту віддачу від інвестицій у навчання; автоматизація або «шлях А» – навчання з використанням цифрових технологій для створення нових моделей індивідуальної взаємодії. Автори ретельно досліджують модель персоналізованого навчання Spotify та роблять висновок, що приклади використання університетами персоналізації є рідкістю, а принципи та методи персоналізації повинні бути отримані з тих секторів, які мають передові індивідуальні послуги (зокрема – Spotify).
Детальніше: https://bit.ly/3MgxZ5P
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-11
Поширити
ОЕСР: ІННОВАЦІЙНІ ОЦІНКИ ДЛЯ СКЛАДНИХ НАВИЧОК

ОЕСР: ІННОВАЦІЙНІ ОЦІНКИ ДЛЯ СКЛАДНИХ НАВИЧОК

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікований звіт «Інноваційні оцінки для вимірювання та підтримки складних навичок».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікований звіт «Інноваційні оцінки для вимірювання та підтримки складних навичок».
У ньому наголошується важливість розвитку навичок 21-го століття, таких як розв’язання проблем, творче мислення, саморегуляція і співпраця. Багато країн також включають ці навички до числа планованих результатів навчання у своїх системах освіти. Щоб перетворити наміри на практику, система оцінювання в освіті повинна підтримувати це, належним чином вимірюючи отриманий результат. Отже, необхідні інноваційні оцінки, які об’єднують концептуальні, технологічні та методологічні досягнення. У звіті досліджуються нові підходи до вимірювання складних навичок через призму практичного та прикладного дизайну оцінювання; наводяться точки зору провідних експертів щодо визначення найкращого досвіду оцінювання; подаються пропозиції розширити спектр навичок, які можна використовувати як у дисциплінарному, так і міждисциплінарному контекстах. Також розглядаються технології, які здатні розширити можливості для використання інновацій, включно зі створенням інтерактивних та імерсивних завдань та оцінювання набутого рівня знань; використання отриманих в інтерактивних цифрових середовищах даних для новітньої аналітики й достовірної інтерпретації таких оцінок.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-11
Поширити
ПІДТРИМКА НАУКОВЦІВ УКРАЇНИ ВІД АВСТРАЛІЙСЬКОЇ АКАДЕМІЇ НАУК

ПІДТРИМКА НАУКОВЦІВ УКРАЇНИ ВІД АВСТРАЛІЙСЬКОЇ АКАДЕМІЇ НАУК

Австралійська академія наук у партнерстві з Фондом Breakthrough Prize запустила програму підтримки українських дослідників.

Австралійська академія наук у партнерстві з Фондом Breakthrough Prize запустила програму підтримки українських дослідників.
Допомога дозволить українським науковцям продовжувати науково-технічну діяльність та охоплює два напрями. Перший – підтримка короткотермінових візитів до Австралії для участі у проектних дослідженнях приймаючої установи або конференції; та програмі візиту; другий – надання доступу українським науковцям до провідних інфраструктурних можливостей Австралії, таких як суперкомп’ютери, мікроскопія та мікроаналіз, телескопи. Заявку на участь у програмі можна подати до 31 травня 2023 року.
Фото: Австралійська академія наук
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка
2023-05-11
Поширити