
Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ «Роль субнаціональних органів влади в системі розвитку кваліфікації дорослих» із серії «Документи ОЕСР щодо місцевого економічного розвитку та розвитку зайнятості».
У ньому зазначається, що наразі освіта та навчання дорослих потребують нарощування темпів, так само це стосується і структури управління місцевими системами навичок. Навчання дорослих має йти в ногу з цифровізацією, автоматизацією та «зеленим» переходом. Це питання перебуває в центрі політичних дискусій та реформ у країнах ОЕСР. Новітні мегатенденції руйнують традиційні галузі, створюючи нові можливості для працевлаштування, що вимагає постійного оновлення навичок, адже створені робочі місця не співпадають із втраченими. Геополітична нестабільність, перебої в ланцюгах постачання та економічна невизначеність також змінюють географію робочих місць і підвищують потребу в інвестиціях для кращого функціонування систем навичок. Відповідно структури управління системами навичок дорослих на всіх рівнях мають бути гнучкими, ефективними та інклюзивними. Політика навчання дорослих має найкращим чином координуватись на різних рівнях влади, узгоджуватись із потребами ринку праці та бути доступною для різних груп населення у різних локаціях. Без чіткого розподілу ролей, відповідальності та механізмів фінансування політики у сфері навичок дорослих існує ризик фрагментації, недостатнього фінансування або неузгодженості з економічними та соціальними пріоритетами. У документі представлений огляд моделей управління системами розвитку навичок для дорослих у країнах ОЕСР з акцентом на ролі субнаціональних органів влади. Показано, що ці системи є складними та неоднорідними, а відповідальність розподіляється між різними рівнями влади, державними і недержавними зацікавленими сторонами. Хоча жодна єдина модель (централізована, комбінована та децентралізована) не домінує, деякі частини систем розвитку навичок для дорослих частіше делегуються субнаціональним органам влади. Деякі види відповідальності (наприклад, розробка стратегії та збір даних) частіше залишаються на національному рівні, тоді як інші обов’язки (фінансування, упровадження) частіше делегуються регіональному або місцевому рівням влади. Аналізуються переваги та недоліки більш децентралізованих підходів до забезпечення розвитку навичок для дорослих, ідентифікуютсья міжгалузеві проблеми та узагальнюються практичні уроки з досвіду країн ОЕСР.
Детальніше: https://qrpage.net/qr/DfsnA, https://qrpage.net/qr/y1Uw4, https://doi.org/10.1787/d452e8b7-en
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини