За результатами пошуку знайдено:

записів - 3677

сторінок - 368

СТИПЕНДІАЛЬНА ПРОГРАМА УНІВЕРСИТЕТУ ШТАТУ ПЕНСІЛЬВАНІЯ

СТИПЕНДІАЛЬНА ПРОГРАМА УНІВЕРСИТЕТУ ШТАТУ ПЕНСІЛЬВАНІЯ

Пенсільванський університет (Pennsylvania State University) відкрив стипендійну програму для науковців та аспірантів з України, які були змушені покинути своє постійне місце проживання.

Пенсільванський університет (Pennsylvania State University) відкрив стипендійну програму для науковців та аспірантів з України, які були змушені покинути своє постійне місце проживання.

Детальніше: https://bit.ly/3yamMNt, https://bit.ly/37W8rJX, https://bit.ly/3yeG7Ns 

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини

2022-05-05
Поширити
УГОДА МІЖ УКРАЇНОЮ, ЄВРОПЕЙСЬКИМ СОЮЗОМ ТА ЄВРОПЕЙСЬКИМ СПІВТОВАРИСТВОМ З АТОМНОЇ ЕНЕРГІЇ

УГОДА МІЖ УКРАЇНОЮ, ЄВРОПЕЙСЬКИМ СОЮЗОМ ТА ЄВРОПЕЙСЬКИМ СПІВТОВАРИСТВОМ З АТОМНОЇ ЕНЕРГІЇ

3 травня 2022 року Верховна Рада України ратифікувала Угоду між Україною, Європейським Союзом та Європейським співтовариством з атомної енергії про участь України у Рамковій програмі з досліджень та інновацій «Горизонт Європа» та Програмі з досліджень та навчання Європейського співтовариства з атомної енергії (2021 –2025), комплементарній до Рамкової програми з досліджень та інновацій «Горизонт Європа».

3 травня 2022 року Верховна Рада України ратифікувала Угоду між Україною, Європейським Союзом та Європейським співтовариством з атомної енергії про участь України у Рамковій програмі з досліджень та інновацій «Горизонт Європа» та Програмі з досліджень та навчання Європейського співтовариства з атомної енергії (2021 –2025), комплементарній до Рамкової програми з досліджень та інновацій «Горизонт Європа».

Детальніше: https://bit.ly/3yfdIH4, https://bit.ly/3KIAwBu, https://bit.ly/3kW3Ie9   

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2022-05-03
Поширити
Теорія самовизначення та академічна доброчесність

Теорія самовизначення та академічна доброчесність

Міжнародний центр академічної доброчесності оприлюднив статтю «Теорія самовизначення та академічна доброчесність».

Міжнародний центр академічної доброчесності оприлюднив статтю «Теорія самовизначення та академічна доброчесність».

У публікації йдеться про основні психологічні потреби, які можуть змінити відношення студентів до академічної доброчесності.

Відомо, що існує зв’язок між мотивацією та самовизначенням. Особи, які більш самовизначенні, більш впевнені та мотивовані. Відповідно до теорії самовизначення, ступінь, до якого людина вважає, що її вибір має значення в її житті, залежить від задоволення трьох психологічних потреб: автономії, компетентності та спорідненості. Під час занять викладач може впливати на ці потреби, заохочуючи самовизначення, допомагаючи підвищити мотивацію та виховуючи академічну доброчесність.

Автономія передбачає здатність приймати рішення і відчувати себе незалежними. Успіх на початку семестру може сприяти підвищенню у студентів почуття компетентності або їхньої віри в те, що вони володіють необхідними навичками для просування вперед. Спорідненість відноситься до психологічної потреби відчувати зв’язок з іншими.

Отже, як що сприяти підвищенню самовизначення, впевненості та мотивації у студентів, можна досягти кращих результатів у зменшенні ймовірності академічної недоброчесності. 

Детальніше: https://bit.ly/3rWiyoL

Фото: ІСАІ

2022-05-03
Поширити
Підтримка дослідників України від американського хімічного товариства

Підтримка дослідників України від американського хімічного товариства

Американське хімічне товариство (ACS) приєдналося до ініціативи Національної академії наук США (NAS) із надання підтримки українським дослідникам.

Американське хімічне товариство (ACS) приєдналося до ініціативи Національної академії наук США (NAS) із надання підтримки українським дослідникам.

ACS є некомерційною організацією, заснованою Конгресом США для просуванні передового досвіду в освіті й надання доступу до інформації та досліджень, пов’язаних з хімією. Для цього воно реалізує через численні дослідницькі програми, підтримує та видає рецензовані журнали, проводить наукові конференції, видає електронні книги та відоме серед фахівців Chemical & Engineering News.

Наразі ACS виділяє 500 тис. дол. США на підтримку програми NAS Scientists and Engineers in Exile or Displaced (SEED), яка допомагатиме українським вченим та інженерно-технічним працівникам продовжити свою роботу у Польщі та інших сусідніх країнах ЄС. 

Згідно з угодами між українською та польською академіями наук, підтримка науковців та їхніх сімей передбачає надання грантів переміщеним дослідникам і працевлаштування до науково-дослідних установ на термін до шести місяців. Фінансування від ACS буде пріоритетним для надання максимально можливої допомоги українським вченим-хімікам.

Польща була основним напрямком для вчених-біженців з України. Окрім неї багато переміщених осіб виїхало до Естонії, Литви та інших країн. ACS планується розширити програму допомоги, включивши до неї партнерські академії. 

Детальніше: https://bit.ly/37RaGOs, https://bit.ly/3vSXUHd

Фото: ACS

2022-05-03
Поширити
EducationUaBot

EducationUaBot

Освітній чат-бот EducationUaBot відтепер доступним у Вайбері.

Освітній чат-бот EducationUaBot відтепер доступним у Вайбері.

Платформа покликана допомогти знаходити відповіді на найрізноманітніші питання. Також у чат-боті експерти МОН надаватимуть консультації.

Налагодження комунікацій розширить можливості доступу до актуальної інформації стосовно України та зарубіжних країн. 

Послугами раніше запущеного телеграм-боту щодня користуються понад 1,5 тис. осіб, яких приваблює те, що доступна інформація постійно оновлюється та надається двома мовами – українською та англійською.

Чат-бот створений командою Міністерства освіти і науки для зручного пошуку  інформації про:
– садочка, школи або коледжу за кордоном;
– онлайн-навчання в Україні;
– відновлення особистих документів про освіту;
– продовження викладання та роботи під час воєнних дій.

Незалежно від місця знаходження чат-бот допоможе дізнатися про повернення до навчання.

EducationUaBot створено за підтримки Швейцарії у партнерстві зі Швейцарсько-українським проєктом DECIDE.

Детальніше: https://bit.ly/3LtGbgc, https://cutt.ly/EducationUaBot, https://t.me/EducationUaBot, https://bit.ly/3JPweYz

Фото: МОН

2022-05-02
Поширити
Оновлено Перелік наукових фахових видань України

Оновлено Перелік наукових фахових видань України

Наприкінці квітня 2022 року на офіційному сайті Міністерства освіти і науки було оновлено Перелік наукових фахових видань, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії.

Наприкінці квітня 2022 року на офіційному сайті Міністерства освіти і науки було оновлено Перелік наукових фахових видань, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії.

Зміни до Переліку внесено на підставі рішення, прийнятого на черговому засіданні Атестаційної колегії МОН, яке відбулось 7 квітня 2022 року. Зокрема, рекомендовано присвоїти 2 друкованим і 1 електронному періодичним виданням категорію «А» та 40-ка друкованим періодичним виданням категорію «Б» (наказ МОН від 07.04.2022 № 320).

Актуальний перелік наразі містить 121 друкованих та 6 електронних видань категорії «А», а також відповідно 1268 та 81 категорії «Б».

Рішення щодо оновлення Переліку прийняте відповідно до Порядку формування Переліку наукових фахових видань України, затвердженого наказом МОН України від 15 січня 2018 року № 32, зареєстрованого в Мін’юсті України 6 лютого 2018 року за № 148/21600.

Детальніше: https://bit.ly/2YJSMIX, https://bit.ly/3kvvDBi

2022-05-02
Поширити
Нова рубрика офіційного вебпорталу НРАТ

Нова рубрика офіційного вебпорталу НРАТ

На офіційному вебпорталі Національного репозитарію академічних текстів з’явилась нова рубрика «Міжнародна підтримка».

На офіційному вебпорталі Національного репозитарію академічних текстів з’явилась нова рубрика «Міжнародна підтримка».

Вона була започаткована нещодавно для забезпечення своєчасного інформування українських науковців та освітян про різні грантові програми, стипендії, проєкти підтримки академічної мобільності, додаткові конкурси для залучення вітчизняних фахівців. У ній акумулюється інформація з різних джерел – сайтів центральних органів виконавчої влади, академій наук, наукових установ, закладів вищої освіти України, а також зарубіжних ресурсів відповідного профілю.

Наразі у рубриці представлено 24 повідомлення, у яких йдеться про:
– програми фінансування українських вчених й надання грантів для проведення досліджень і продовження навчання від Академії наук Польщі та Польського національного агентства з питань академічного обміну, Енергетичної агенції США, Американського фонду Breakthrough Prize Foundation, Академії наук Франції, Фінського університету Оулу, дослідницьких інституцій і програм Швейцарії і Бразилії;
– стипендіальні програми для проведення досліджень українськими вченими і продовження навчання здобувачами вищої освіти Украини – в університетах світу;
– цифрові платформи та хаби інформаційних ресурсів, створені спеціально для допомоги українцям та тимчасово переміщеним особам з України у пошуках ними роботи, житла, працевлаштування, роз’яснення процедур визнання дипломів, отримання стипендій тощо – портал ERA4Ukraine,  Science for Ukraine, European Research Area for Ukraine.

Окремо подаються рішення та заходи Європейського Союзу щодо надання максимальної підтримки науковій та освітній сферам України через долучення вітчизняних викладачів, студентів, наукової молоді, дослідників, інноваторів до програм і проєктів ЄС, зокрема – «Горизонт Європа», «Erasmus+» тощо. 

Детальніше: https://nrat.ukrintei.ua/category/mizhnarodna-pidtrymka/ 

2022-05-02
Поширити
Роз’яснення МОН щодо оплати праці освітян

Роз’яснення МОН щодо оплати праці освітян

На сайті Міністерства освіти і науки України оприлюднено лист №1/4444-22 від 25.04.2022 із роз’ясненням щодо особливостей застосування норм трудового законодавства під час дії правового режиму воєнного стану.

На сайті Міністерства освіти і науки України оприлюднено лист №1/4444-22 від 25.04.2022 із роз’ясненням щодо особливостей застосування норм трудового законодавства під час дії правового режиму воєнного стану.

У листі розглядаються загальні питання організації роботи та оплати праці освітян. Зокрема щодо:
– виплат заробітної плати тим працівникам, які в умовах воєнного стану вимушені були змінити місце проживання, залишити робоче місце, але мають можливість виконувати роботу дистанційно;
– оформлення простою у тих випадках, коли співробітники не можуть повністю виконувати свої посадові обов’язки;
– зменшення розмірів надбавок і доплат педагогічним працівникам за рішеннями відділів (управлінь) освіти місцевих органів виконавчої влади, керівників закладів освіти;
– здійснення виплат працівникам переміщених або закритих закладів та установ освіти.

Зокрема, працівникам закладів освіти, установ освіти, наукових установ, які в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити робоче місце, місце навчання, незалежно від місця їх проживання (перебування) на час особливого періоду, гарантується  збереження місця роботи, середнього заробітку та інших виплат. Це визначено частиною першою статті 571 Закону України «Про освіту»,  статтею 10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»,  статтями 34, 113, 602 Кодексу законів про працю України та іншими чинними нормативно-правовими документами.  Зазначені працівники можуть виконувати завдання у штатному режимі або дистанційно  без обов’язкового укладення трудового договору в письмовій формі щодо дистанційної роботи.

Органи управління у сфері освіти місцевих органів виконавчої влади, органи місцевого самоврядування мають забезпечити та організувати оплату праці працівників закладів освіти та установ освіти незалежно від їхнього поточного місця проживання (перебування) в Україні чи за її межами, у тому числі шляхом прийняття рішення про оголошення простою у закладах освіти, що наразі не можуть здійснювати освітню діяльність. Відповідно до Галузевої Угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2021-2025 роки сторони рекомендують керівникам установ та закладів освіти забезпечити оплату простою не з їхньої вини у розмірі середньої заробітної плати.

Також Міністерство освіти і науки інформує керівників закладів та установ освіти про можливість змінити місце розташування та перейти на обслуговування до органів Казначейства за новою адресою розташування.

Детальніше: https://bit.ly/3y8PPkC, https://bit.ly/3LyiDqp, https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-oplatu-praci-pracivnikiv-zakladiv-osviti

Фото: МОН

2022-05-02
Поширити
Статистичний аналіз ОЕСР

Статистичний аналіз ОЕСР

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила інформацію «Статистичні дані: чому інфляція наразі така висока в найбільших економіках країн ОЕСР? Статистичний аналіз».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила інформацію «Статистичні дані: чому інфляція наразі така висока в найбільших економіках країн ОЕСР? Статистичний аналіз».

У документі зазначається, що станом на кінець квітня 2022 року інфляція у країнах ОЕСР стабільно зростає, і це відбувається починаючи з січня 2021 року. У березні 2022 року інфляція досягла максимуму за останні 40 років у Німеччині та США і стала рекордною в усіх країнах G-7. Поточні рівні інфляції у різних країнах відрізняються, коливаючись від 4,5% у Франції до 8,5% у США.

Зростання цін на енергоносії та продукти харчування є глобальним явищем, яке суттєво впливає на інфляцію в більшості країн. Серед економік країн G-7. За останні роки це зростання склало приблизно 65% у Німеччині і Франції та 80% в Італії.

Базова інфляція також є ключовим чинником у Канаді, Великобританії та США, де вона зросла у середньому, на 3,9% у березні 2022 року. Перебої в ланцюжках поставок та відкладений споживчий попит через COVID-19 також сприяли високій інфляції у більшості країн.

Відпочинок, проживання, транспортні послуги є одним з видів діяльності, які найбільше постраждали від карантину під час пандемії COVID-19 та які зробили значний внесок у інфляцію в березні 2022 року. Жорсткість ринків праці для низькокваліфікованих робіт, а також скорочення пропозиції робочої сили через проблеми зі здоров’ям під час інтенсивної контактної діяльності, зміни в уподобаннях працівників, обмеження на переміщення через кордон, сприяли ціновому тиску, особливо в Великобританії та США. «Вузькі місця» у постачанні напівпровідників на початку 2021 року вплинули на виробничу потужність автомобільного сектору і сприяли підвищенню цін, яке все ще спостерігається у річних темпах інфляції в цьому секторі.

Експерти аналізували інфляцію, визначену національними індексами споживчих цін (ІСЦ), оскільки ці статистичні дані широко використовуються для коригування контрактів, орендної плати, заробітної плати та пенсій. Однак Європейський центральний банк (ЄЦБ) і Федеральна резервна система США (ФРС) не використовують національні ІСЦ як цільовий показник для монетарної політики. ЄЦБ спирається на Гармонізований індекс споживчих цін, щоб забезпечити порівнянність між країнами для оцінки стабільності цін, тоді як ФРС спирається на дефлятор особистих споживчих витрат. Через концептуальні відмінності та відмінності їх вимірювання показники відрізняються від національного ІСЦ у Франції, Німеччині, Італії та США. Проте усі названі показники свідчать про стрімке зростання інфляції з початку 2021 року.

Детальніше: https://bit.ly/3EVe7Qk

Фото: скріншот

2022-05-02
Поширити
Українська наука та освіта у світовому рейтингу

Українська наука та освіта у світовому рейтингу

Центр світових рейтингів університетів (CWUR) оприлюднив черговий перелік найкращих університетів та наукових установ.

Центр світових рейтингів університетів (CWUR) оприлюднив черговий перелік найкращих університетів та наукових установ.

CWUR надає поради щодо політики, стратегічного розуміння та консультаційні послуги урядам і університетам для покращення результатів освіти та досліджень. Єдиний академічний рейтинг, який складає CWUR, оцінює якість освіти, викладання, результати досліджень і працевлаштування випускників, ефективність організації відповідно до її місії, стратегії та цілей. Для цього проводиться комплексний аудит діяльності установи на основі фактичних даних, отриманих від організацій або із загальнодоступних джерел.

До цьогорічного списку CWUR увійшло 19788 освітніх і наукових установ, у тому числі п’ять українських наукових установ і один заклад вищої освіти:
– Національний науковий центр «Харківський фізико-технічний інститут» (1120 за світовим рейтингом);
– Київський національний університет імені Тараса Шевченка (1472 за світовим рейтингом);
– Інститут ядерних досліджень НАН України (1709 за світовим рейтингом);
– Інститут кібернетики імені В.М. Глушкова НАН України (1740 за світовим рейтингом);
– Інститут сцинтиляційних матеріалів НАН України (1898 за світовим рейтингом);
– Інститут теоретичної фізики імені Н.Н. Боголюбова НАН України (1899 за світовим рейтингом).

Детальніше: https://bit.ly/3ET8imx, https://bit.ly/37UXmZg

Фото: МОН

2022-04-29
Поширити