За результатами пошуку знайдено:

записів - 5321

сторінок - 533

ОЕСР: ВІРТУАЛЬНА РЕАЛЬНІСТЬ, ЇЇ МОЖЛИВОСТІ ТА РИЗИКИ

ОЕСР: ВІРТУАЛЬНА РЕАЛЬНІСТЬ, ЇЇ МОЖЛИВОСТІ ТА РИЗИКИ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження віртуальної реальності, які представлені окремим розділом звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження віртуальної реальності, які представлені окремим розділом звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Наголошується, що розвиток тривимірних технологій ставить питання про можливості, ризики та вплив імерсивних середовищ на уряди, компанії, людей і суспільство в цілому. Детально розглядаються імерсивні цифрові середовища та робиться акцент на важливості віртуальної реальності у зв’язку з її доведеною здатністю до масштабування. Пояснюються особливості технології віртуальної реальності, її переваги, можливості, наведені конкретні приклади використання цієї технології, а також надано пояснення щодо критеріїв визначення того, коли вона є корисною, а коли – ні. Розглядається концепція DICE щодо використання віртуальної реальності для речей, які в іншому випадку є небезпечними, неможливими, контрпродуктивними або дорогими, – йдеться про її залучення для вирішення навчальних завдань. Окрему увагу приділено проблемам конфіденційності (зокрема – відстеженню даних), а також безпеки в цілому.

Детальніше: http://surl.li/tyyor, http://surl.li/tuvvj, https://doi.org/10.1787/a1689dc5-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD 

2024-05-28
Поширити
ЗДОБУТТЯ ЦИФРОВИХ НАВИЧОК У БІБЛІОТЕКАХ

ЗДОБУТТЯ ЦИФРОВИХ НАВИЧОК У БІБЛІОТЕКАХ

Українська бібліотечна асоціація за підтримки Програми розвитку ООН (UNDP) в Україні розпочала реалізацію проєкту «Здобуття цифрових навичок у бібліотеках – Хабах цифрової освіти».

Українська бібліотечна асоціація за підтримки Програми розвитку ООН (UNDP) в Україні розпочала реалізацію проєкту «Здобуття цифрових навичок у бібліотеках – Хабах цифрової освіти».

Він має допомогти охочим створити центри для опанування цифрових навичок  на базі існуючих бібліотек.  У рамках проєкту будуть запропоновані підходи до організації роботи хаба, надання основних та додаткових послуг і сервісів, розроблення комунікаційної стратегії, створення контенту для соціальних мереж, визначені організаційні та цифрові компетентності бібліотекарів. Також планується здійснювати вивчення кращих практик роботи хабів у різних регіонах України, підтримувати обмін кращим досвідом. Це – другий етап спільної роботи партнерів з підвищення інституційної спроможності хабів у 12 областях України.

Детальніше: http://surl.li/tygvs, http://surl.li/tygts, http://surl.li/tygvg, http://surl.li/tygyu

Фото: УБА

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Бібліотекарям

2024-05-27
Поширити
ОЕСР: ПОШИРЕННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ І ДАНИХ

ОЕСР: ПОШИРЕННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ І ДАНИХ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження щодо поширення цифрових технологій і даних, які окремим розділом увійшли до звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження щодо поширення цифрових технологій і даних, які окремим розділом увійшли до звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Наголошується, що цифрові технології та дані різко змінили сферу життєдіяльності людей та компаній, робочі місця та навіть способи взаємодії урядів із громадянами. Це створює багато можливостей і формує нові виклики. Оскільки уряди та приватний сектор дедалі більше переходять до онлайн-середовища, доступ до цифрових технологій та їх ефективне використання стають критично важливими. Зокрема, хмарні обчислення та інтернет речей дуже швидко поширювалися в останні роки, тоді як зростання продуктивності є повільним, – в цілому по економіках та у цифровому секторі. Застосування технологій, що залежать від даних, також залишається поки що на низькому рівні. Експерти розглядають обидві проблеми та пропонують власне бачення щодо політичних дій, здатних зробити цифрові технології та дані більш інклюзивними та продуктивними.

Детальніше: http://surl.li/txxkt, http://surl.li/tuvvj, https://doi.org/10.1787/a1689dc5-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ВідкритіДані

2024-05-27
Поширити
ВПЛИВ НА ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС РЕФЛЕКСІЇ ТА НАВИЧОК СТУДЕНТІВ ПО РОБОТІ З ГШІ

ВПЛИВ НА ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС РЕФЛЕКСІЇ ТА НАВИЧОК СТУДЕНТІВ ПО РОБОТІ З ГШІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Вінсента Спеццо та Іллі Гохмана «Як навички генеративного  штучного інтелекту та рефлексія студентів впливають на інструкції до завдань».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Вінсента Спеццо та Іллі Гохмана «Як навички генеративного  штучного інтелекту та рефлексія студентів впливають на інструкції до завдань».

Здатність використовувати ГШІ схожа на управління часом або інші навички, освоєння яких студентами вимагає відповідної практики. Як переконатися, що навчальні завдання та інструкції до них складені правильно? Автори надають поради щодо створення завдань за допомогою ГШІ, проведення опитувань студентів за шкалою Лайкерта (що дозволить визначити досвід використання інструментів ГШІ та їх вплив на процес навчання), визначення різних навчальних потреб студентів, які не працював з ГШІ і хто має значний досвід. Для подолання нерівності потрібно додавати більш детальну інструкцію та наочні приклади до завдань, а також залучати усіх студентів до використання ШІ. Проведення опитування на початку семестру є хорошим способом виявити студентів, які потребують додаткової уваги і спрямувати у потрібне русло їх зусилля, зацікавити. Звісно, це означає додаткове навантаження на викладачів, але зважаючи на переваги, які отримають студенти під час навчання та приймаючи до уваги наявні очікування майбутніх роботодавців, – це робити варто.

Детальніше: http://surl.li/twnmn

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-24
Поширити
УКРАЇНА: ПЕРЕДОВІ АКАДЕМІЧНІ ПРАКТИКИ

УКРАЇНА: ПЕРЕДОВІ АКАДЕМІЧНІ ПРАКТИКИ

Управління з питань освіти та молоді Естонії та Міністерство освіти і науки України започаткували проєкт «Україна: передові академічні практики».

Управління з питань освіти та молоді Естонії та Міністерство освіти і науки України започаткували проєкт «Україна: передові академічні практики».

Він має на меті продемонструвати потенціал синергії в міжнародних програмах ЗВО; сприяти підвищенню стандартів якості вищої освіти (академічне визнання, акредитація, рейтинги університетів та оцінювання); поширити застосування інструментів е-освіти; просувати освітній маркетинг в університетах; зробити усталеними  етичні норми управління у вищій освіті. Наразі усім зацікавленим особам пропонується  взяти участь в анонімному опитуванні щодо гарних академічних практик, пов’язаних зі взаємодією між співробітниками університетів. Заповнити анкету можна до 20 червня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/twmur, http://surl.li/twmux, http://surl.li/twmvc

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-24
Поширити
На сайті EBSCO опубліковано інформацію про надання платного доступу до повнотекстової бази даних LitBase.

На сайті EBSCO опубліковано інформацію про надання платного доступу до повнотекстової бази даних LitBase.

Йдеться про скарбницю світової літератури, доповнену сучасними інструментами пошуку. Колекція первинних текстів і вторинних джерел підтримує дослідження найбільш вивчених авторів поезії, художньої літератури, п’єс і творчої документальної літератури з усього світу.

Йдеться про скарбницю світової літератури, доповнену сучасними інструментами пошуку. Колекція первинних текстів і вторинних джерел підтримує дослідження найбільш вивчених авторів поезії, художньої літератури, п’єс і творчої документальної літератури з усього світу.

Особливістю LitBase є  її вміст, що дозволяє проводити літературні дослідження на літературній базі, яка охоплює понад 425 тис. первинних джерел, 100 тис. вторинних і довідкових джерел, а також сотні повнотекстових наукових і літературних журналів. LitBase також пропонує інтерв’ю з авторами біографій, письменниками, літературними критиками, містить рецензії,  тезаурус на 6400 термінів й інтегрована з MLA International Bibliography with Full Text.

Детальніше: http://surl.li/twjml, http://surl.li/twjlz

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Бібліотекарям

2024-05-24
Поширити
ОЕСР: МАЙБУТНЄ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

ОЕСР: МАЙБУТНЄ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження щодо майбутнього штучного інтелекту, представлені окремим розділом звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження щодо майбутнього штучного інтелекту, представлені окремим розділом звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Наголошується, що ландшафт штучного інтелекту значно змінився з 1950 року, коли Алан Тьюрінг уперше поставив питання про те, чи можуть машини мислити. Сьогодні ШІ трансформує суспільство та економіку, він обіцяє підвищення продуктивності, покращення добробуту та допомогу у вирішенні глобальних викликів (таких, як зміна клімату, дефіцит ресурсів, криза у галузі охорони здоров’я тощо). Проте глобальне упровадження штучного інтелекту піднімає питання довіри, справедливості, конфіденційності, безпеки та підзвітності. Сучасний ШІ, який продовжує швидко розвиватись, спонукає до роздумів про майбутнє роботи для людини, її дозвілля та нових форматів суспільства. Експерти ОЕСР розглядають поточні та очікувані технологічні розробки штучного інтелекту; можливості та ризики, пов’язані з ШІ; огляд досвіду різних країн із упровадження принципів ШІ.

Детальніше: http://surl.li/twhye, http://surl.li/tuvvj, https://doi.org/10.1787/a1689dc5-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2024-05-24
Поширити
ПОРАДИ БІБЛІОТЕКАРІВ ЩОДО УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСАМИ ВІДКРИТОГО ДОСТУПУ

ПОРАДИ БІБЛІОТЕКАРІВ ЩОДО УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСАМИ ВІДКРИТОГО ДОСТУПУ

На сайті компанії Еlsevier опублікована стаття Сьюзен Дженкінс «Бібліотекарі діляться своїми найкращими порадами щодо управління інституційними робочими процесами відкритого доступу».

На сайті компанії Еlsevier опублікована стаття Сьюзен Дженкінс «Бібліотекарі діляться своїми найкращими порадами щодо управління інституційними робочими процесами відкритого доступу».

Наголошується, що упорядковані процеси дозволяють бібліотекам підтримувати відкриту науку у своїх установах й будувати ефективні відносини з дослідницькими спільнотами. Автор пропонує своє бачення типового робочого процесу та надає поради щодо чотирьох компонент гарного робочого процесу відкритого доступу. По-перше, автори повинні мати чітке розуміння надання запиту на покриття витрат на публікацію статей (APC). По-друге,  бібліотеки мають надавати науковцям допомогу у здійсненні перевірки та обробленні запитів на основі критеріїв авторських угод. По-третє, потрібно забезпечити належну звітність для відстеження та оцінювання впливу таких угод. По-четверте, слід залучати експертів та відповідальних осіб для виконання цих завдань.  Також стаття містить пояснення щодо ключової термінології, розкриває робочі процеси (надсилання і схвалення запитів, оцінювання вартості угоди, інформування, звітність), звертає увагу на способи пошуку найбільш прийнятних угод (з позицій підтвердження афіляції та вимірювання повернення інвестицій), пропонує не нехтувати навчальним процесом (демонстраційні ролики, інструкції для дослідників так адміністраторів) та здійснювати моніторинг використання угод, щоб зрозуміти їх вплив на можливості публікацій відкритого доступу.

Детальніше: http://surl.li/tvqwd

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Бібліотекарям

2024-05-23
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТІВ СТАНДАРТІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ТЕХНОЛОГІЇ МЕДИЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ ТА ЛІКУВАННЯ»

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТІВ СТАНДАРТІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ТЕХНОЛОГІЇ МЕДИЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ ТА ЛІКУВАННЯ»

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкти стандартів вищої освіти освітніх ступенів бакалавра та магістра зі спеціальності 224 «Технології медичної діагностики та лікування» спеціалізацій 227.01 «Фізична терапія» (бакалавр, магістр); 227.02 «Ерготерапія» (бакалавр, магістр); 227.03 «Терапія мови і мовлення» (магістр).

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкти стандартів вищої освіти освітніх ступенів бакалавра та магістра зі спеціальності 224 «Технології медичної діагностики та лікування» спеціалізацій 227.01 «Фізична терапія» (бакалавр, магістр); 227.02 «Ерготерапія» (бакалавр, магістр); 227.03 «Терапія мови і мовлення» (магістр).

Стандарти містять вимоги до освітніх програм в частині рівня освіти осіб, які можуть розпочати навчання за відповідною освітньою програмою; обсягу кредитів ЄКТС, необхідного для здобуття освітнього ступеня «бакалавр» та «магістр»; результатів їх навчання; переліку обов’язкових компетентностей випускника; нормативного змісту підготовки здобувачів вищої освіти, сформульованого у термінах результатів навчання; форм атестації; вимог до створення міждисциплінарних освітньо-наукових програм.  Дія стандартів поширюється на здобувачів вищої освіти та заклади вищої освіти. Передбачається, що реалізація проєктів стандартів дозволить встановити рамкові вимоги до освітніх програм, вимоги до компетентностей та результатів навчання здобувачів цих програм. Зауваження та пропозиції до проєктів стандартів можна подати до 4 червня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/tvofa

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-05-23
Поширити
ОЕСР: ПЕРСПЕКТИВИ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ ОЕСР

ОЕСР: ПЕРСПЕКТИВИ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ ОЕСР

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження щодо перспектив зростання сектору ІКТ, представлені окремим розділом звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження щодо перспектив зростання сектору ІКТ, представлені окремим розділом звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Наголошується, що по мірі поширення цифрових технологій та поглиблення їх соціально-економічного впливу зростає потреба у відповідній політиці.  Проте наразі не вистачає актуальних та придатних для міжкраїнного порівняння даних про розвиток цифрової компоненти економіки, яка вийшла за межі сектору ІКТ (ядро та основний чинник цифрових інновацій). Експерти побудували та представили короткий огляд моделі прогнозування цифрової економіки, результати використання якої можуть допомогти у прийнятті політичних рішень. Зазначається, що коректні оцінки зростання сектора ІКТ допомагають розробляти управлінські рішення; нетрадиційні показники та методи машинного навчання можуть доповнити офіційну статистику цифровізації; штучна нейронна мережа, яка використовує дані Google Trends, забезпечує вимірювання зростання сектору ІКТ у реальному часі; індикатори економічного зростання у секторі ІКТ демонструють його зростання у більшості країн ОЕСР (останні 10 років усі країни ОЕСР мали позитивні темпи зростання сектора ІКТ, однак існує розрив у 10 відс.п. між найвищими та найнижчими показниками); темпи зростання ІКТ країн ОЕСР зближуються. У багатьох країнах ОЕСР 2023 рік став рекордним для зростання сектору ІКТ: десять країн мали темпи зростання вище за 9% (Австрія, Бельгія, Канада, Данія, Фінляндія, Німеччина, Нідерланди, Швейцарія, Велика Британія, Сполучені Штати).

Детальніше: http://surl.li/tvmuu, http://surl.li/tuvvj, https://doi.org/10.1787/a1689dc5-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-05-23
Поширити