За результатами пошуку знайдено:

записів - 5382

сторінок - 539

ОНОВЛЕНО ПЕРЕЛІК НАУКОВИХ ФАХОВИХ ВИДАНЬ УКРАЇНИ

ОНОВЛЕНО ПЕРЕЛІК НАУКОВИХ ФАХОВИХ ВИДАНЬ УКРАЇНИ

На офіційному сайті Міністерства освіти і науки України оновлено Перелік наукових фахових видань, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії.

На офіційному сайті Міністерства освіти і науки України оновлено Перелік наукових фахових видань, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії.
Зміни до Переліку внесені на підставі рішення Атестаційної колегії МОН, яке відбулось 27 квітня 2023 року. Рекомендовано присвоїти тридцяти трьом друкованим періодичним виданням і двом електронним категорію «Б» (наказ МОН від 27.04.2023 № 491). Актуальний перелік наразі містить 131 друкованих та 8 електронних видань категорії «А», а також відповідно 1346 та 102 категорії «Б». Рішення щодо оновлення Переліку прийняте відповідно до Порядку формування Переліку наукових фахових видань України, затвердженого наказом МОН України від 15 січня 2018 року № 32, зареєстрованого в Мін’юсті України 6 лютого 2018 року за № 148/21600.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини
2023-05-15
Поширити
КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ЗОЛОТОЇ МЕДАЛІ ІМЕНІ В.І. ВЕРНАДСЬКОГО

КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ЗОЛОТОЇ МЕДАЛІ ІМЕНІ В.І. ВЕРНАДСЬКОГО

Національна академія наук України оголосила конкурс на здобуття Золотої медалі імені В.І. Вернадського Національної академії наук України. Цією нагородою, заснованою на честь першого президента Української академії наук, видатного вченого, академіка Володимира Івановича Вернадського, відзначаються вітчизняні та зарубіжні науковці за видатні досягнення у галузі природничих, технічних та соціогуманітарних наук.

Національна академія наук України оголосила конкурс на здобуття Золотої медалі імені В.І. Вернадського Національної академії наук України. Цією нагородою, заснованою на честь першого президента Української академії наук, видатного вченого, академіка Володимира Івановича Вернадського, відзначаються вітчизняні та зарубіжні науковці за видатні досягнення у галузі природничих, технічних та соціогуманітарних наук.

Щорічно до 12 березня – дня народження академіка В.І.Вернадського присуджуються дві золоті медалі – одна вітчизняному і одна зарубіжному вченому за окремі наукові досягнення або сукупність наукових праць. Взяти участь у конкурсі можуть дійсні члени і члени-кореспонденти НАН України, окремі науковці, які працюють у наукових установах, закладах вищої освіти, на підприємствах і в організаціях, розташованих на території України або за кордоном. Заявку на участь можна подати до 12 листопада 2023 року.
Фото: НАНУ
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-15
Поширити
ПРИЙОМ ЗАЯВОК ДО ВІРТУАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ ПЕРСПЕКТИВНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В УКРАЇНІ

ПРИЙОМ ЗАЯВОК ДО ВІРТУАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ ПЕРСПЕКТИВНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В УКРАЇНІ

Віртуальний український інститут перспективних досліджень (VUIAS), який розпочне свою діяльність у вересні 2023 року, оголошує прийом заявок на 2023/2024 навчальний рік.

Віртуальний український інститут перспективних досліджень (VUIAS), який розпочне свою діяльність у вересні 2023 року, оголошує прийом заявок на 2023/2024 навчальний рік.
VUIAS створено за ініціативи та підтримки Інституту перспективних досліджень у Берліні (Wissenschaftskolleg) у співпраці з партнерськими інституціями України, Європи та США. Заявки приймаються на два види стипендій: для науковців, які працюють в університетах та науково-дослідних інститутах України та проживають в Україні (підтримка упродовж 10 місяців); для вчених, що перебувають за кордоном – в європейських країних та США. На стипендію можуть претендувати науковці, що перебувають на різних етапах академічної кар’єри, якщо вони мають ступінь доктора філософії і не вийшли на пенсію. Заявку можна подати до 25 червня 2023 року.
Фото: VUIAS
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-15
Поширити
ВІДКРИТИ ЧОРНУ СКРИНЬКУ МАШИННОГО НАВЧАННЯ

ВІДКРИТИ ЧОРНУ СКРИНЬКУ МАШИННОГО НАВЧАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Сари Кастер «Потрібні дослідження, щоб відкрити чорну скриньку машинного навчання».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Сари Кастер «Потрібні дослідження, щоб відкрити чорну скриньку машинного навчання».

У ній наголошується, що університети повинні вирішувати питання етики та упередженості в ШІ та гарантувати, що студенти будуть «кращі, ніж ChatGPT». Автор спирається на виступ віце-президента й генерального менеджера з питань штучного інтелекту та аналітики компанії Intel доктора Вей Лі. Під час свого нещодавнього виступу на конференції «Digital Universities UK» він звернув увагу на те, що потреба у створенні «етичної основи» машинного навчання є нагальною. Адже наразі машинне навчання – це «чорна скринька»: «Ви отримуєте те, що отримуєте, і насправді не знаєте, чому саме». Наукові дослідження, на переконання одного з керівників Intel, можуть допомогти виявити фундаментальні етичні проблеми штучного інтелекту, серед яких, зокрема, вбудоване упередження. Команда фахівців Intel працює над розробкою технології, яка допоможе створити справедливі та інклюзивні системи ШІ, але промисловість більше зосереджена власне на процесі створення систем ШІ, а не на вирішенні етичних питань, які неодмінно виникатимуть. Незважаючи на нещодавній відкритий лист, підписаний експертами зі штучного інтелекту та керівниками галузі, у якому містився заклик до призупинення розробки штучного інтелекту до того моменту, поки людство «не будемо впевнене, що вплив ШІ буде позитивним, а ризики – керованими», розвиток ШІ не сповільнюється, інвестиції продовжуються, роботи тривають. Вей Лі упевнений, що «вища освіта отримала серйозний виклик і має можливість краще підготувати наступне покоління студентів у новому середовищі ШІ». Університети повинні навчати студентів бути «більше, ніж просто месенджером для ChatGPT».
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект
2023-05-15
Поширити
АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

На сайті Міжнародного центру академічної доброчесності опублікована стаття Шанди Худа «Теорія самовизначення та академічна доброчесність».

На сайті Міжнародного центру академічної доброчесності опублікована стаття Шанди Худа «Теорія самовизначення та академічна доброчесність».

У ній академічна доброчесність розглядається через взаємозв’язок між мотивацією та самовизначенням студентів, що залежить від реалізації автономії, компетентності та пов’язаності. Виховуючи у студентів ці три основні психологічні потреби, на думку автора, можна знизити можливість академічної нечесності, підвищити самовизначення, впевненість і мотивацію здобувачів освіти.

Детальніше: https://bit.ly/3sNk7pv, https://bit.ly/3wFdIhe  

Фото: ІСАІ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини

2023-05-13
Поширити
ЕКОНОМІЧНІ ОГЛЯДИ ОЕСР: ІЗРАЇЛЬ 2023

ЕКОНОМІЧНІ ОГЛЯДИ ОЕСР: ІЗРАЇЛЬ 2023

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Економічні огляди ОЕСР: Ізраїль 2023» із серії «Економічні огляди ОЕСР».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Економічні огляди ОЕСР: Ізраїль 2023» із серії «Економічні огляди ОЕСР».
У ньому представлені оцінки експертів щодо післяпандемійного відновлення ізраїльської економіки та її стійкості до політичних криз. Разом із тим, фіксуються нагальні проблеми, пов’язані з інфляцією, ринком праці, демографією. Зокрема, інфляція в країні перевищила цільовий діапазон, визначений центральним банком. Існує високий попит та напруженість на ринку праці. Демографічні проблеми, пов’язані зі старінням і зростанням частки груп населення, які слабко прив’язані до ринку праці, і надалі чинитимуть тиск на можливості економічного зростання та фіскальну стабільність. Вирішення цих проблем потребуватиме створення відповідних стимулів для роботи та більш ефективної підтримки працюючих батьків; підвищення кваліфікації на всіх етапах циклу навчання; підвищення мобільності та перерозподілу на користь високопродуктивних робочих місць, зокрема, у високотехнологічному секторі. У галузі охорони здоров’я потребує розв’язання проблема дефіциту лікарів і реформування структури державного і приватного секторів. Актуальним завданням є скорочення цифрового розриву між домогосподарствами і фірмами шляхом поліпшення цифрової інфраструктури, підвищення кваліфікації, скорочення фінансових обмежень. Це у сукупності дозволить прискорити зростання продуктивності, а більш повне задіяння потенціалу сонячної енергетики допоможе прискорити «зелений» перехід.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-12
Поширити
ОНОВЛЕНО ПЕРЕЛІК ПРІОРИТЕТНИХ ТЕМАТИЧНИХ НАПРЯМІВ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ І НАУКОВО-ТЕХНІЧНИХ РОЗРОБОК

ОНОВЛЕНО ПЕРЕЛІК ПРІОРИТЕТНИХ ТЕМАТИЧНИХ НАПРЯМІВ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ І НАУКОВО-ТЕХНІЧНИХ РОЗРОБОК

Кабінетом Міністрів України оновлено перелік пріоритетних тематичних напрямів наукових досліджень і науково-технічних розробок з урахуванням потреб періоду воєнного стану та відновлення України.

Кабінетом Міністрів України оновлено перелік пріоритетних тематичних напрямів наукових досліджень і науково-технічних розробок з урахуванням потреб періоду воєнного стану та відновлення України.

 
Відповідна постанова від 9 травня 2023 р. № 463 розміщена на урядовому порталі. Актуальний перелік містить понад 60 напрямів, об’єднаних за шістьма визначеними законодавством пріоритетними сферами розвитку науки і техніки. Це: фундаментальні наукові дослідження із найбільш важливих проблем, розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, дослідження у сфері енергетики, раціонального природокористування, медицини, нових речовин та матеріалів. Перелік складено за результатами прогнозно-аналітичного дослідження, проведеного УкрІНТЕІ за дорученням МОН України  із залученням фахівців  Національної академії наук України, національних галузевих академій наук, інших наукових установ та закладів вищої освіти. Урядове рішення таким чином забезпечує можливість практичної реалізації у 2023 році пріоритетних тематичних напрямів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок, які фінансуються за кошти державного бюджету.
Фото: логотип
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-05-12
Поширити
РЕЙТИНГ УНІВЕРСИТЕТІВ, ПРИВАБЛИВИХ ДЛЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ

РЕЙТИНГ УНІВЕРСИТЕТІВ, ПРИВАБЛИВИХ ДЛЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ

Рейтингове агентство Times Higher Education опублікувало список із 200 університетів світу, які мають найвищий відсоток іноземних студентів.

Рейтингове агентство Times Higher Education опублікувало список із 200 університетів світу, які мають найвищий відсоток іноземних студентів.
Матеріали дослідження, проведеного під час складання рейтингу, засвідчили збільшення кількості тих, хто обирає навчання за кордоном. При цьому студенти віддають перевагу університетам з міжнародним досвідом. Перше місце посів Університет науки і технологій Макао (Макао, 91 % іноземних студентів), за ним слідують Інженерний університет Бремену (Німеччина, 84%), Близькосхідний університет Північного Кіпру (Північний Кіпр, 83%), Східно-середземноморський університет Північного Кіпру (Північний Кіпр, 76%), Американський університет Шарджи (ОАЕ, 76%), Лондонська школа економіки та політичних досліджень (Великобританія, 73%), Медичний університет RCSI (Ірландія, 70%). З українських закладів вищої освіти до рейтингу увійшов лише один – Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна (26,5%, 194-та позиція).
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики
2023-05-12
Поширити
ЧИ СТАНОВИТЬ ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЗАГРОЗУ ДЛЯ НАВЧАННЯ І ВИКЛАДАННЯ

ЧИ СТАНОВИТЬ ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЗАГРОЗУ ДЛЯ НАВЧАННЯ І ВИКЛАДАННЯ

На сайті Європейської асоціації університетів опублікована стаття Хелі Харрікарі «Величезні можливості штучного інтелекту, якщо ми навчимося його використовувати».

На сайті Європейської асоціації університетів опублікована стаття Хелі Харрікарі «Величезні можливості штучного інтелекту, якщо ми навчимося його використовувати».
У ній містяться міркування щодо того, чи становить штучний інтелект загрозу для навчання і викладання. Обґрунтовується позиція про необхідність сприйняття штучного інтелекту як складової масштабного процесу цифровізації вищої освіти, здатного створити величезні можливості для розвитку, якщо правильно його використовувати. Хелі вбачає можливості використання штучного інтелекту для набуття навичок і компетенцій, отримання даних, розробки навчальних програм, розвитку компетенцій поза навчальними аудиторіями. Вона наголошує, що «ШІ як такий – це не добре і не погано, але від людей, залежить, перетвориться він на загрозу чи на можливість. Я особисто сподіваюся, що ми лише починаємо розуміти можливості ШІ для освіти, оскільки це означає, що майбутнє сповнене можливостей. Найімовірніше, від нас, освітян, знадобляться чималі зусилля, щоб навчитися отримувати максимальну користь від ШІ, але також важко уявити, як ми, освітяни, можемо заплющити очі на події, які відбуваються просто зараз у суспільстві. Конструктивна позиція полягає у тому, щоб бути частиною змін і створювати майбутнє замість того, щоб будувати паркани».
Детальніше: https://bit.ly/3NX5tXX
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект
2023-05-11
Поширити
ПЕРСОНАЛІЗОВАНА ВИЩА ОСВІТА

ПЕРСОНАЛІЗОВАНА ВИЩА ОСВІТА

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Майкла Роземанна і Мартіна Беттса «Модель персоналізованої вищої освіти Spotify».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Майкла Роземанна і Мартіна Беттса «Модель персоналізованої вищої освіти Spotify».
Автори наголошують, що технології пропонують дедалі більший потенціал для персоналізованого підходу до вищої освіти, тому університетам є сенс розширити власне уявлення про освітній процес й багато чому навчитися у музичної платформи Spotify. Вони наводять три шляхи до персоналізації навчання: відбір, або P(upil) – маршрут, як це називає педагог Ден Баклі, означає персоналізацію, керовану учнем; відданість, або T(eacher- шлях, коли коучі не просто пропонують додаткову допомогу студентам, а й допомагають оптимізувати особисту віддачу від інвестицій у навчання; автоматизація або «шлях А» – навчання з використанням цифрових технологій для створення нових моделей індивідуальної взаємодії. Автори ретельно досліджують модель персоналізованого навчання Spotify та роблять висновок, що приклади використання університетами персоналізації є рідкістю, а принципи та методи персоналізації повинні бути отримані з тих секторів, які мають передові індивідуальні послуги (зокрема – Spotify).
Детальніше: https://bit.ly/3MgxZ5P
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-11
Поширити