За результатами пошуку знайдено:

записів - 5269

сторінок - 527

ЗВІТ ДРАГІ ПРО ЄВРОПЕЙСЬКУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ

ЗВІТ ДРАГІ ПРО ЄВРОПЕЙСЬКУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Яна Пальмовскі «Звіт Драгі – це велика можливість для європейських університетів».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Яна Пальмовскі «Звіт Драгі – це велика можливість для європейських університетів».

Автор наголошує, що інституції повинні забезпечувати максимально ефективну координацію навичок та інновацій. Доповідь Драгі про європейську конкурентоспроможність, опублікована 8 вересня 2024 року. Вона була створена за дорученням президента Європейської комісії та слугуватиме відправною точкою дебатів ЄС щодо наступного семирічного бюджету багаторічної фінансової рамки. Документ демонструє значну роль університетів і, разом із тим, акцентує увагу на декількох базових проблемах, з якими вони зіткнуться у майбутньому. Три основні структурні виклики для Європи: старіння робочої сили, жорстка експортна конкуренція на все більш обмежених глобальних ринках і низька конкурентоспроможність щодо передових технологій. У Європі лише чотири технологічні компанії входять до топ-50 світових лідерів, а три найкращі компанії ЄС, які інвестують у дослідження та інновації, знаходяться в автомобільному секторі. Втративши стільки позицій у світі, Європі потрібно діяти швидко і жорстко. Пропонується подвоїти бюджет наступної рамкової програми з досліджень та інновацій (FP10) яка наслідуватиме Програму «Горизонт Європа». Але збільшення бюджету недостатньо, – важливо правильно обрати інструменти реалізації й точки фокусування уваги. Кошти потрібно буде витрачати на перспективні для європейської економічної конкурентоспроможності сфери, такі як штучний інтелект, фармацевтика, «зелені» технології. Чи зможуть це підтримати університети? Загальноєвропейська співпраця у частині розвитку великомасштабних дослідницьких інфраструктур є ще однією ключовою темою доповіді Драгі, яка співпадає з пропозицією фон дер Ляєн щодо Європейського центру штучного інтелекту. Пропонується запровадити спільну загальноєвропейську сертифікацію, щоб зробити курси (наприклад, мікрокредити) зрозумілими для роботодавців. Потрібно вирішувати проблеми, пов’язані із забезпеченням достатньої кількості випускників STEM, встановити баланс компетенцій ЄС та окремих країн у регулюванні освітньої сфери, кардинально змінити систему оцінювання результативності досліджень. Звіт Драгі є своєчасним спонуканням до дискусії щодо того, як зробити європейські університети більш досконалими й інклюзивними, які нові інструменти фінансування для цього потрібні, як переосмислити їх місію для 21 століття?

Детальніше: http://surl.li/vbvewv, http://surl.li/uuwqhq, http://surl.li/ucfkpg, http://surl.li/kjiswq  

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-23
Поширити
РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ ЩОДО ОБІЗНАНОСТІ УКРАЇНЦІВ СТОСОВНО ГРАНТОВОЇ ПІДТРИМКИ

РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ ЩОДО ОБІЗНАНОСТІ УКРАЇНЦІВ СТОСОВНО ГРАНТОВОЇ ПІДТРИМКИ

ІР офіс спільно Українським інститутом науково-технічної експертизи та інформації (УкрІНТЕІ) оприлюднили результати власного опитування щодо обізнаності українців стосовно доступності грантових програм та їхньої участі у таких програмах.

ІР офіс спільно Українським інститутом науково-технічної експертизи та інформації (УкрІНТЕІ) оприлюднили результати власного опитування щодо обізнаності українців стосовно доступності грантових програм та їхньої участі у таких програмах.

Ці матеріали планується використати при підготовці методичних рекомендацій для установ щодо залучення фінансування та особливостей участі у грантових програмах. За результатами опитування, яке проводилось у червні-липні поточного року, встановлено наступне. Найпоширеніші проблеми у доступі до грантів, з якими стикаються заявники, – це низька фінансова грамотність, невміння правильно формувати кошторис та розподіляти кошти, складність практичного використання грантових коштів при їх отриманні державною установою. Ще науковці стикаються з проблемами формування ефективних консорціумів, пошуку партнерів; мають недостатній досвід підготовки проєктних заявок. Крім іншого, респонденти вказали на  складність комерціалізації об’єктів права інтелектуальної власності.

Детальніше: http://surl.li/rwrhqp, http://surl.li/xguzuh, http://surl.li/hqrnuv

Фото: ІР офіс

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-09-23
Поширити
МІЖНАРОДНА СТИПЕНДІЯ АЗРІЕЛІ ДЛЯ АСПІРАНТІВ

МІЖНАРОДНА СТИПЕНДІЯ АЗРІЕЛІ ДЛЯ АСПІРАНТІВ

Ізраїльський благодійний фонд Давіда Джошуа Азріелі (Azrieli Foundation) оголосив конкурс на міжнародну постдокторську стипендію Азріелі на 2025-2026 роки для проведення дослідницької роботи у наукових установах Ізраїлю у STEM, природничих та соціогуманітарних науках.

Ізраїльський благодійний фонд Давіда Джошуа Азріелі (Azrieli Foundation) оголосив конкурс на міжнародну постдокторську стипендію Азріелі на 2025-2026 роки для проведення дослідницької роботи у наукових установах Ізраїлю у STEM, природничих та соціогуманітарних науках.

Мета стипендії – підтримати найталановитіших постдоків, сприяючи академічній співпраці ізраїльських  та зарубіжних дослідників. Взяти участь у конкурсі можуть молоді кандидати наук або доктори філософії (які отримали ступінь не раніше 1 листопада 2021 року), а також здобувачі наукового ступеня, захист дисертацій яких відбудеться не пізніше 1 червня 2025 року, що заручились підтримкою відповідного ізраїльського закладу вищої освіти. Стипендія складається з базової частини та додаткових виплат на покриття дослідницьких витрат на подорожі, пов’язані з дослідженням і буде призначена починаючи із жовтеня 2025 року терміном на два роки. Подати заявку на участь у конкурсі можна до 18 листопада 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/qffgky, http://surl.li/elazov, http://surl.li/vheqrp, http://surl.li/tgljxb

Фото: Azrieli Foundation

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-23
Поширити
ОЕСР: ЯК УДОСКОНАЛИТИ ВИКЛАДАННЯ Й ОЦІНЮВАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ТА ЕМОЦІЙНИХ НАВИЧОК

ОЕСР: ЯК УДОСКОНАЛИТИ ВИКЛАДАННЯ Й ОЦІНЮВАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ТА ЕМОЦІЙНИХ НАВИЧОК

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Як удосконалити викладання й оцінювання соціальних та емоційних навичок» із серії «Освітні центри ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Як удосконалити викладання й оцінювання соціальних та емоційних навичок» із серії «Освітні центри ОЕСР».

Наголошується, що соціальні та емоційні навички все більше визнаються критично важливими навичками і, таким чином, все частіше уводяться до навчальних програм у багатьох країнах. Ці навички пов’язані з більш позитивними життєвими результатами, такими як успіхи у навчанні, вища ефективність роботи, краще працевлаштування, а також позитивно корелюють із показниками психічного здоров’я, даними про громадянську активність та соціальною поведінкою. Матеріали дослідження свідчать, що  різні навички впливають на різні життєві результати, причому більшості соціальних та емоційних навичок можна навчитися, їх можна удосконалювати шляхом цілеспрямованих освітніх втручань, що є стимулом для відповідних дій. Експерти рекомендують найкращі стратегії та ефективні заходи, які політики можуть приймати задля сприяння соціальному та емоційному розвитку, забезпечуючи високоякісне, засноване на фактичних даних, навчання та оцінювання, що у кінцевому рахунку призведе до отримання довгострокових життєвих переваг.

Детальніше: http://surl.li/dhgcfw, http://surl.li/froygh, https://doi.org/10.1787/21e9ed91-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-23
Поширити
ЯКИЙ МОЖЕ БУТИ ПОРЯТУНОК ДЛЯ УНІВЕРСИТЕТІВ?

ЯКИЙ МОЖЕ БУТИ ПОРЯТУНОК ДЛЯ УНІВЕРСИТЕТІВ?

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ендрю Макрей «Можливо, вам не подобаються збори, але їх підвищення – єдиний реальний порятунок».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ендрю Макрей «Можливо, вам не подобаються збори, але їх підвищення – єдиний реальний порятунок».

Автор наголошує, що нинішній уряд Великої Британії, орієнтований на політику жорсткої економії, навряд чи знайде суттєві додаткові кошти для фінансування університетів. Новий керівник урядового управління у справах студентів Девід Бехан заявив, що «золотий вік університетів… ймовірно, закінчився». Пов’язуючи плату за навчання, зарплату проректорів та якість вищої освіти в англійських університетах, автор зазначає, що якість перетворюється на репутацію, приваблює іноземних студентів і може (звичайно, не обов’язково) перетворитися на краще робоче середовище. Сумнозвісні зміни до механізмів погашення кредитів, запроваджені у 2022 році, не принесли університетам додаткових доходів, але суттєво змінили баланс фінансового навантаження між державою та випускником. Крім того, зміна фінансових умов змусила студентів працювати під час семестрового навчання, що посилює соціальну нерівність і впливає на якість навчання. Питання, на які на думку Ендрю повинна відповісти влада, наступні: яким має бути баланс фінансового навантаження між здобувачами освіти та державою; чи потрібні кредити на утримання або гранти, що залежать від рівня доходу здобувачів; чи потрібно повертатися до контролю за кількістю студентів; якою мірою (якщо взагалі це етично) іноземні студенти мають субсидувати освіту місцевих студентів. Існує багато речей у діяльності університетів, які потребують змін. Але ті, хто стверджує, що система фундаментально зламана, що всі виклики, які постали перед університетами, – неможливо здолати, – лише поглиблюють, а не вирішують проблеми.

Детальніше: http://surl.li/abrixp

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-20
Поширити
ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ У ЗМІШАНИХ НАВЧАЛЬНИХ СЕРЕДОВИЩАХ

ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ У ЗМІШАНИХ НАВЧАЛЬНИХ СЕРЕДОВИЩАХ

На сайті Європейської Комісії у розділі «Європейський освітній простір. Якісна освіта та навчання для всіх» опубліковано звіт «Цифрова трансформація у змішаних навчальних середовищах».

На сайті Європейської Комісії у розділі «Європейський освітній простір. Якісна освіта та навчання для всіх» опубліковано звіт «Цифрова трансформація у змішаних навчальних середовищах».

Звіт розкриває значення цифрового виміру змішаного навчання у мінливому ландшафті європейської освіти, містить аналіз переваг такого цифрового виміру для студентів і викладачів, його вплив на ефективність навчання. У документі представлені загальне бачення експертами змішаного навчання, яке сприяє персоналізованій, орієнтованій на студента освіті, доступній для всіх; підвищує зацікавленість студентів; покращує результати навчання; розвиває такі важливі навички, як критичне мислення та цифрові навички. У звіті наголошується на важливості підтримки справедливого доступу до новітніх технологій і забезпечення відповідної цифрової підготовки освітян.

Детальніше: http://surl.li/mpwtlk, http://surl.li/wmnorl

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EC #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-20
Поширити
КОНКУРС СПІЛЬНИХ УКРАЇНСЬКО-АВСТРІЙСЬКИХ НАУКОВО-ДОСЛІДНИХ ПРОЄКТІВ НА 2025-2026 РОКИ

КОНКУРС СПІЛЬНИХ УКРАЇНСЬКО-АВСТРІЙСЬКИХ НАУКОВО-ДОСЛІДНИХ ПРОЄКТІВ НА 2025-2026 РОКИ

Міністерство освіти і науки України разом із Австрійським агентством з питань освіти та інтернаціоналізації повідомляють про старт конкурсу спільних українсько-австрійських науково-дослідних проєктів, які планується виконувати упродовж 2025-2026 років.

Міністерство освіти і науки України разом із Австрійським агентством з питань освіти та інтернаціоналізації повідомляють про старт конкурсу спільних українсько-австрійських науково-дослідних проєктів, які планується виконувати упродовж 2025-2026 років.

. Взяти участь у конкурсі можуть творчі колективи закладів вищої освіти, наукових установ обох країн за визначеними науковими дисциплінами і тематичними напрямами, включаючи соціальні та гуманітарні науки. Основні критерії відбору: відповідність напрямам конкурсу; наукова якість та інноваційний характер проєкту; можливість проведення спільних досліджень і адекватність наукового методу; досвід участі у міжнародних проєктах і готовність до міжнародного співробітництва; якість інфраструктури наукових установ та ЗВО; участь молодих науковців (віком до 35 років); потенціал практичного упровадження результатів проєкту. МОН бере на себе фінансування витрат українських науковців під час їх візитів до Республіки Австрія (проїзд, проживання, добові, віза, медичне страхування). Заявку на участь можна подати до 25 жовтня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/iwqfdd, http://surl.li/kbinri

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-20
Поширити
ОЕСР: ЯК  УРЯДИ  ПІДТРИМУЮТЬ  ІННОВАЦІЇ

ОЕСР: ЯК  УРЯДИ  ПІДТРИМУЮТЬ  ІННОВАЦІЇ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Як уряди спрямовують підтримку інновацій?

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Як уряди спрямовують підтримку інновацій?

Уроки нещодавньої роботи ОЕСР з вимірювання та аналізу впливу» із серії   «Аналіз політики ОЕСР». Наголошується, що урядові структури прагнуть знайти найкращий рівень і забезпечити баланс фінансової підтримки інновацій для вирішення нагальних економічних і політичних завдань, зокрема – підвищення продуктивності та подолання кліматичної кризи. Державна фінансова підтримка інновацій може бути спрямована на політичні та суспільні пріоритети, що в кінцевому рахунку визначає вибір інструментів політики, бенефіціарів та умов підтримки. Такий вибір обмежений бюджетними та адміністративними можливостями, а також внутрішніми та міжнародними правилами, які спрямовані на збереження відкритих і рівних правил гри, але зменшують реальний простір для внутрішньополітичних рішень. У документі представлені актуальні дані ОЕСР щодо урядової підтримки інновацій, а також рекомендації з коригування заходів такої підтримки та подолання прогалин в системі моніторингу, яка грає надзвичайно важливу роль в управлінні трансформацією інноваційних систем.

Детальніше: http://surl.li/vzchfs, http://surl.li/yvtlul, https://doi.org/10.1787/c1d93d1c-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Інноваторам_КращіПрактики

2024-09-20
Поширити
ОЦІНКА ПРАВ НА ОБ’ЄКТИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ТА ЗДІЙСНЕННЯ ЇХНЬОГО ОБЛІКУ

ОЦІНКА ПРАВ НА ОБ’ЄКТИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ТА ЗДІЙСНЕННЯ ЇХНЬОГО ОБЛІКУ

National IP&Innovations Hub оприлюднив власні матеріали, у яких висвітлюються питання доцільності проведення оцінки прав інтелектуальної власності на об’єкти та важливість їхнього обліку у складі нематеріальних активів.

National IP&Innovations Hub оприлюднив власні матеріали, у яких висвітлюються питання доцільності проведення оцінки прав інтелектуальної власності на об’єкти та важливість їхнього обліку у складі нематеріальних активів.

Окремо розглядається постановка на бухгалтерський облік,  що дозволяє підприємству ефективно комерціалізувати інтелектуальну власність й отримувати додатковий прибуток від володіння правами на об’єкти інтелектуальної власності або від надання їх у використання. Наголошується, що підприємство може використовувати об’єкти інтелектуальної власності при виробництві власної продукції, передавати майнові права на використання об’єктів інтелектуальної власності третім особам та комбінувати обидва варіанти. За допомогою оцінки прав на об’єкти інтелектуальної власності можна визначити, який з цих варіантів є більш доцільним у конкретних умовах. Надаються роз’яснення щодо призначення оцінки прав на об’єкти інтелектуальної власності, процедури її проведення та цілей, можливостей, які підприємству надає постановка об’єктів інтелектуальної власності на бухгалтерський облік,  отримання охоронного документу (патенту, свідоцтва) на об’єкти інтелектуальної власності, визначення вартості прав на об’єкти інтелектуальної власності при зарахуванні на баланс суб’єкта господарювання, необхідності здійснення переоцінки прав на об’єкти інтелектуальної власності, які вже поставлені на баланс.

Детальніше: http://surl.li/evujnf, http://surl.li/oavwlz

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-09-19
Поширити
КОРИСНІ ПОРАДИ ДЛЯ ОСВІТЯН ТА НАУКОВЦІВ ВІД GENESIS

КОРИСНІ ПОРАДИ ДЛЯ ОСВІТЯН ТА НАУКОВЦІВ ВІД GENESIS

Команда ІТ-компанії Genesis оприлюднила корисні поради для освітян та науковців, які допоможуть більш ефективно поєднувати викладацьку діяльність, науково-дослідну роботу, участь в освітніх заходах, підготовку публікацій тощо.

Команда ІТ-компанії Genesis оприлюднила корисні поради для освітян та науковців, які допоможуть більш ефективно поєднувати викладацьку діяльність, науково-дослідну роботу, участь в освітніх заходах, підготовку публікацій тощо.

Пропонуються рішення для розвитку управлінських навичок  з використанням

матриці Ейзенхауера, методу «помідорок» та матриці «вплив / зусилля». Кожен з названих інструментів коротко описаний, щоб кожен міг обрати для себе наукращий варіант. Зокрема, матриця Ейзенхауера є способом швидкого сортування завдань і справ, при якому потрібно відповісти на два прості запитання: «чи це терміново?» та «чи це важливо?». У межах цієї матриці завдання розподіляються на чотири квадранти: термінові та важливі (їх потрібно виконати негайно); важливі, але не термінові (бажано віднести їх виконання ненадовго); термінові, але не важливі (пропонується делегувати їх виконання або мінімізувати зусилля щодо них); не термінові та не важливі (відмовитися від них). Метод «помідорок» пропонує поділяти час на певні проміжки з їх чергуванням: 25 хвилин – на концентрацію уваги та виконання завдань; 5 хвилин – на перерву та відпочинок. Impact-Effort Matrix  або матриця «вплив/зусилля» являє собою інструмент оцінювання та пріоритезації завдань на основі співвідношення їхнього впливу та необхідних зусиль із реалізації. Завдання розподіляються на чотири квадранти: швидкі перемоги (великий вплив і малі зусилля, – наприклад, оновлення слайдів презентацій з додаванням актуальних прикладів; організація короткої консультації для студентів перед іспитом); великі проєкти (великий вплив і значні зусилля, – наприклад, розроблення нового навчального курсу; написання та публікація наукової монографії); малі завдання (малий вплив і малі зусилля, – наприклад, відповіді на короткі електронні листи; оновлення списку літератури); відволікання (малий вплив і великі зусилля, – наприклад, участь у комітетах або групах, діяльність яких не впливає на вашу роботу; організація заходів, які не пов’язані з вашими професійними обов’язками та не приносять користі).  Для візуалізації завдань паралельно можна використовувати Google Sheets, Trello, Notion, Діаграму Ганта. Остання є візуальним інструментом, який демонструє завдання з прив’язкою до часової вісі, допомагаючи відстежувати терміни виконання завдань, здійснювати наочне планування й моніторинг прогресу.

Детальніше: https://t.me/navchai_smilyvo/286, https://t.me/navchai_smilyvo/95, https://bit.ly/4ddH49w, https://bit.ly/3XKFMOJ, https://bit.ly/4gGUQon     

Фото: Genesis

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-19
Поширити