ОЕСР: NET  ZERO У  БОРОТЬБІ ЗІ ЗМІНОЮ КЛІМАТУ

ОЕСР: NET  ZERO У  БОРОТЬБІ ЗІ ЗМІНОЮ КЛІМАТУ

У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття старшого політичного аналітика директората з питань науки, технологій та інновацій Філіпа Ларрю «Чому місії Net Zero не вдаються – і що політики можуть з цим зробити».

У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття старшого політичного аналітика директората з питань науки, технологій та інновацій Філіпа Ларрю «Чому місії Net Zero не вдаються – і що політики можуть з цим зробити».

Зазначається, що «Peut mieux faire» часто використовується як конструктивний зворотний зв’язок, заклик до реалізації невикористаного потенціалу. Це визначення влучно описує поточний стан місій «чистого нуля», які мають великі перспективи, але обмежені серйозними проблемами. Автор формулює місію Net Zero як політичної ініціативи з амбітними та інноваційними інструментами боротьби зі зміною клімату, яка покликана об’єднувати уряди, підприємства, дослідників та громадянське суспільство навколо спільних екологічних цілей. За останні п’ять років у рамках цієї місії формувались інноваційні рамки співпраці та мобілізації ресурсів у галузевих, дисциплінарних та адміністративних розрізах для осягнення чистого нуля. Ця мета є важливим елементом зупинки глобального потепління, захисту екосистем і забезпечення сталого майбутнього для прийдешніх поколінь. На основі  актуального аналізу ОЕСР автор зосереджує свою увагу на трьох наступних питаннях: ландшафт місії чистого нуля;  бар’єри, що стримують цю місію; способи розкриття потенціалу місії та роль ОЕСР. Він наголошує на необхідності розширення відповідних дій і впровадження стратегій інноваційного фінансування екологічних проєктів та підтримки розвитку міжнародної співпраці у цій галузі.

Детальніше: http://surl.li/ugipnjhttp://surl.li/kmeyxz

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-12-19
Поширити
ФІНАНСОВІ ВИКЛИКИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ

ФІНАНСОВІ ВИКЛИКИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Гербранда Толена «Маркетизація вищої освіти Британії полягає не лише у неолібералізмі».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Гербранда Толена «Маркетизація вищої освіти Британії полягає не лише у неолібералізмі».

Наголошується, що політичне втручання у розвиток освіти свідчить про неправоту противників маркетизації, які вбачають неолібералізм коренем зла.  Основним  проблемним питанням наразі є ліміт плати за навчання, який підвищуватиметься разом з інфляцією, не вирішуючи по суті проблем, що викликали фінансову кризу, яка поглиблюється упродовж останніх семи років. Дискусії точаться і навколо того, чи модель фінансування з високою платою забезпечить кращі результати для студентів, держави та університетів. Це стосується не лише зменшення фінансового навантаження на платників податків, а й доступності вищої освіти для студентів. Разом із тим треба зрозуміти, чи усвідомленою є потреба заохочувати конкуренцію між університетами. Наразі спостерігається маркетизація  вищої освіти Британії, яка проявляється по-ріному – від переходу на корпоративне управління до підвищення значимості різноманітних рейтингів та брендингу. Але хоча способи, якими вища освіта стала ринковою та комерціалізованою, добре задокументовані, набагато важче відповісти на питання, чому ринкові підходи були запроваджені так швидко. Популярна відповідь вказує на неолібералізм – політичну доктрину, яка сприяє заснована на ринковій конкуренції, отже відмова від маркетизації розглядається як боротьба з великою, всеохоплюючою силою, яка здатна успішно трансформувати суспільство. Разом із тим, звучать голоси про необхідність більш широкого економіко-інструментального погляду на вищу освіту та роль держави (спостерігається розширення державного втручання в широкому діапазоні сфер, що виходять далеко за рамки підтримки ринкової конкуренції)відмови від несистемного, хаотичного формування політики вищої освіти. Жорсткий прагматичний підхід  до використання державних фінансів спричинив «замороження» плати за навчання, яка фінансується за рахунок державних позик.

Детальніше: http://surl.li/tggayt, http://surl.li/cycbvg

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-12-18
Поширити
АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА: IP ОБ’ЄКТИ НА БАЛАНСІ УНІВЕРСИТЕТІВ

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА: IP ОБ’ЄКТИ НА БАЛАНСІ УНІВЕРСИТЕТІВ

National IP&Innovations Hub оприлюднив інформаційно-аналітичну довідку «Об’єкти права інтелектуальної власності на балансі закладів вищої освіти: аналітична оцінка за видами та спеціалізацією ЗВО».

National IP&Innovations Hub оприлюднив інформаційно-аналітичну довідку «Об’єкти права інтелектуальної власності на балансі закладів вищої освіти: аналітична оцінка за видами та спеціалізацією ЗВО».

Документ грунтується на вивченні динаміки даних щодо постановки об’єктів права інтелектуальної власності на баланс закладами вищої освіти та розглядає  цей процес у контексті загальних  тенденцій у сфері управління інтелектуальною власністю. Дослідження  охоплює відомості щодо кількості та структури ОПІВ, які поставлені на баланси ЗВО у період 2019-2023 років у розрізі видів ОПІВ та спеціалізації закладів освіти. Ознайомлення з його матеріалами надає розуміння інноваційної активності, пріоритетних напрямів діяльності, ефективності управління інтелектуальною власністю тощо. Встановлено, що найбільше патентів на корисні моделі зберігається на балансах класичних та технічних університетів; позитивна динаміка постановки на баланс патентів на винаходи в університетах підкреслює зростаючий інтерес до технологічних інновацій; у 2023 році відновлено зростання загальної кількості ОПІВ, що свідчить про відновлення інтересу до інтелектуальної власності серед ЗВО після спадів у 2022 році.

Детальніше: http://surl.li/vqkvwf, http://surl.li/uisymj

Фото: ІР

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-12-18
Поширити
ONLINE LEARNING RANKINGS 2024

ONLINE LEARNING RANKINGS 2024

На сайті Times Higher Education опублікований  черговий рейтинг ЗВО, орієнтований на оцінку онлайн-навчання – Online Learning Rankings 2024.

На сайті Times Higher Education опублікований  черговий рейтинг ЗВО, орієнтований на оцінку онлайн-навчання – Online Learning Rankings 2024.

У центрі уваги даного рейтингу досконалість викладання онлайн-програм університетів, а не їхні технічні можливості для організації навчання онлайн. Останнім часом онлайн-навчання набуло надзвичайного значення, разом із тим стали більш очевидними проблеми у його реалізації. Онлайн-освіта дозволила студентам продовжити навчання під час пандемії COVID-19, забезпечує доступ до вищої освіти тим, хто живе у зонах конфлікту, «освітніх пустелях», а також надає можливість професійного розвитку упродовж життя. Але якість такої освіти неоднакова, і оскільки важливість навчання онлайн стає все більш очевидною, виникла потреба у глобальному стандарті вимірювання якості викладання онлайн. THE Online Learning Rankings 2024 являє собою першу спробу виміряти онлайн-навчання у масштабі всього світу. Три українські ЗВО увійшли до світового рейтингу найкращих за онлайн-навчанням: Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Сумський державний університет, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна.

Детальніше: http://surl.li/prpfxv, http://surl.li/gvmaac, http://surl.li/uagxjd

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2024-12-18
Поширити
ОЕСР: РОЗВИТОК ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ

ОЕСР: РОЗВИТОК ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Прогноз цифрової економіки 2024: посилення зв’язків, інновацій та довіри».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Прогноз цифрової економіки 2024: посилення зв’язків, інновацій та довіри».

Наголошується, що національні цифрові стратегії швидко змінюються, а профільні цифрові міністерства відіграють більш важливу роль у їх розробленні та координації упровадження. Цифрове урядування, зв’язок та цифрові навички – три головні пріоритети цифрової політики для 38 країн ОЕСР та країн-партнерів організації. Національні цифрові стратегії, які все частіше розробляються на високому державному рівні, є основним засобом координації цифрової політики країн. Серед майже 1,2 тис. політичних ініціатив у минулому році близько третини спрямовані на підвищення ефективного використання цифрових технологій задля підтримки соціальному прогресу та стимулювання інновацій. Штучний інтелект і технології  5G – найчастіше згадувані технології, які швидко змінюються й характеризують нинішню  фазу цифрової трансформації, що несе у собі як можливості, так і ризики для економіки та суспільства. У першому томі, присвяченому перспективам розвитку цифрової економіки міститься інформація про ключові технології, що лежать в основі цифрової трансформації, а також про їхній вплив на економіку. У другому томі розглядаються нові цифрові пріоритети, особливості  політики та управління в різних країнах, аналізуються тенденції, що народжуються, йдеться про інструменти підтримки цифрової трансформації, стимулювання цифрових інновацій та зміцнення довіри у цифрову епоху.

Детальніше: http://surl.li/oumroi, http://surl.li/vlvedo

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-12-18
Поширити
НАУКА В АРГЕНТИНІ: ВАЖКИЙ ВИКЛИК СЬОГОДЕННЯ

НАУКА В АРГЕНТИНІ: ВАЖКИЙ ВИКЛИК СЬОГОДЕННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тома Вільямса «Аргентинські науковці рятуються від жорсткої економії через рік правління Мілея».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тома Вільямса «Аргентинські науковці рятуються від жорсткої економії через рік правління Мілея».

У ній йдеться про протести, що відбулись у Буенос-Айресі під гаслами протидії скороченню  університетської освіти. Вони були надзвичайно масштабними: за деякими оцінками у них брала участь чверть населення міста-мільйонника. Це свідчить про розуміння критичності проблем та величезне занепокоєння поточним становищем освітніх установ. Ситуація, з якою наразі стикаються аргентинські університети та науковці-дослідники в цій країні, залишається жахливою. Зарплати вчених були знижені уполовину від їхньої реальної вартості на тлі спіральної інфляції, а «шокова» економія зменшила здатність державних університетів компенсувати персоналу це падіння. Багато хто побоюється, що тисячі вчених, які зараз масово  залишають свої посади, – це лише початок катастрофічного відтоку. Причому, за словами Валерії Леві, заступника декана факультету точних і природничих наук Університету Буенос-Айреса, найбільше постраждали у цій ситуації молоді науковці. Середня місячна зарплата на посаді асистента викладача така, що не покриває обов’язкових витрат життєдіяльності. Багато хто вирішив поїхати з країни. Наразі президентська команда робить усе для скорочення бюджетного дефіциту «за будь-яку ціну». Такий «короткозорий» погляд нехтує важливістю вищої освіти і досліджень для розвитку країни. У довгостроковій перспективі  поточна політика уряду Аргентики на думку багатьох фахівців матиме надзвичайні руйнівні наслідки для аргентинської наукової спільноти, і вже сьогодні видно основні тренди масштабного відтоку кадрів.

Детальніше: http://surl.li/dpujld, http://surl.li/cyfqok

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-12-17
Поширити
КУРСИ PROMETHEUS ВІД ПРОВІДНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ СВІТУ

КУРСИ PROMETHEUS ВІД ПРОВІДНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ СВІТУ

На платформі Prometheus у межах проєкту «Всесвітній університет» стали доступні нові курси від провідних світових закладів освіти – Гарварду, Массачусетського технологічного інституту, університетів Дюка, Джонса Гопкінса, Іллінойсу та Каліфорнійського університету.

На платформі Prometheus у межах проєкту «Всесвітній університет» стали доступні нові курси від провідних світових закладів освіти – Гарварду, Массачусетського технологічного інституту, університетів Дюка, Джонса Гопкінса, Іллінойсу та Каліфорнійського університету.

Всесвітній університет має на меті зробити найкращу освіту доступною кожному українцю. Серед нових курсів, перекладених українською мовою, представлені: «Python для баз даних»; «Python для веб»; «Революція у цифровому маркетингу»; «Маркетинг у цифровому світі»; «Основи проєктного менеджменту: виконання і контроль проєкту» та інші.

Детальніше: http://surl.li/ccmnfi, https://t.me/UAmonogram/10647

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

#НРАТ_ОсвітаОнлайн

2024-12-17
Поширити
РОЛЬ ОРГАНІЗАЦІЙ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА

РОЛЬ ОРГАНІЗАЦІЙ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА

На сайті Європейського тренінгового центру опубліковано документ 2024 «Роль громадянського суспільства у навчанні упродовж життя та розвитку людського капіталу».

На сайті Європейського тренінгового центру опубліковано документ 2024 «Роль громадянського суспільства у навчанні упродовж життя та розвитку людського капіталу».

Наголошується, що роль організації громадянського суспільства мають значний вплив на такі аспекти  суспільного прогресу, як навчання упродовж життя і таким чином сприяють розвитку людського капіталу. Ці організації допомагають усувати прогалини в освіті, сприяють інклюзивності та розширюють можливості людей за допомогою інноваційних підходів до навчання й пошуку можливостей працевлаштування. Йдеться про те, вони  відстоюють інклюзивні можливості навчання для всіх (особливо – для уразливих груп населення); запроваджують інновації за допомогою нових методів навчання та технологій; створюють партнерські відносини з урядами, освітянами та бізнесом, щоб посилити позитивний вплив; розширюють можливості громад, сприяючи їх активній участі у суспільному житті та громадянській активності. Документ узагальнює досвід рядку країн, зокрема – Албанії, Йорданії, Сербії, Таджикистану, України та Узбекистану й закликає до більш тісної співпраці задля формування справедливих і стійких стратегій навчання упродовж життя у всьому світі.

Детальніше: http://surl.li/rwihqj, http://surl.li/jfzpyq 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

#НРАТ_Інклюзивність

2024-12-17
Поширити
ОЕСР: МІЖНАРОДНІ ІНВЕСТИЦІЙНІ УГОДИ

ОЕСР: МІЖНАРОДНІ ІНВЕСТИЦІЙНІ УГОДИ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Зміцнення сталого інвестування через міжнародні інвестиційні угоди».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Зміцнення сталого інвестування через міжнародні інвестиційні угоди».

Наголошується, що такі угоди все частіше включають положення щодо підтримки сталого інвестування. Раніше вони здебільшого охоплювали питання підтримки  традиційного інвестування, зосереджуючись на питаннях прозорості, обміну інформацією, спрощення адміністративних процедур, створення національних координаційних центрів підтримки іноземних інвесторів. Наразі з’являються ініціативи щодо більш широких заходів для покращення внутрішнього інвестиційного клімату окремих країн для сприяння сталому інвестуванню. Положення такого типу з’явилися у контексті переговорів Світової організації торгівлі щодо Угоди про сприяння інвестиціям для розвитку, зокрема – при підготовці Інвестиційного протоколу до Африканської континентальної угоди про вільну торгівлю. У цьому звіті обговорюється цінність включення положень щодо сталого інвестування в угоди, забезпечення узгодженості такої політики, обізнаності зацікавлених сторін, заохочення та сприяння інвестиціям, роз’яснюється їх узгодженість з міжнародними стандартами та нормами (у т.ч. рекомендаціями ОЕСР щодо якості ПІІ). Експерти пояснюють, як ці нові положення можуть бути реалізовані на національному рівні, пропонують інструменти співпраці для підтримки їх реалізації.

Детальніше: http://surl.li/kpoqeg, http://surl.li/ngjipe

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-12-17
Поширити
ЕТИЧНЕ ВИКОРИСТАННЯ ШІ В АКАДЕМІЧНІЙ ПРАКТИЦІ

ЕТИЧНЕ ВИКОРИСТАННЯ ШІ В АКАДЕМІЧНІЙ ПРАКТИЦІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джульєтти Роусел «Вчені діляться рекомендаціями щодо етичного використання штучного інтелекту в дослідженнях».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джульєтти Роусел «Вчені діляться рекомендаціями щодо етичного використання штучного інтелекту в дослідженнях».

У ній автор зазначає, що науковці розуміють важливість прозорості та надійності перевірки поданих до журналів рукописів наукових публікацій. Джульєтта надає поради щодо етичного використання штучного інтелекту в академічній літературі й недопущення сумнівних дослідницьких практик. При цьому вона спирається на рекомендації, розроблені вченими з університетів Кембриджа, Копенгагена, Оксфорда, Національного університету Сінгапуру та інших установ, опубліковані в Nature Machine Intelligence. Надзвичайно високий рівень поширення використання великих мовних моделей (LLM), таких як ChatGPT, у наукове середовище, спричиняє велику кількість різноманітних ризиків (плагіат, некоректне зазначення авторства тощо). Провідні наукові журнали світу «тепер активно заохочують відповідальне використання ГШІ для підвищення якості». Для цього у будь-яких рукописах,  які містять згенеровані ШІ тексти, повинне надаватись чітке однозначне підтвердження та забезпечуватись прозорість щодо використання LLM. Крім того, знову набуває неабиякого значення людська перевірка текстів, яка має гарантувати точність і цілісність будь-якої роботи, створеної у співпраці зі штучним інтелектом, щоб встановити, що у роботу був зроблений «значний людський внесок».  Ці рекомендації розроблялись на тлі активних дебатів щодо використання штучного інтелекту в академічних колах і щодо того, чи повинні університети обмежити використання цієї технології або прийняти її, причому останні дослідження показують, що науковці використовують інструменти ШІ навіть більше, ніж студенти. Наприклад, пропонується шаблон, який автори можуть використовувати, направляючи рукописи до видавництва, щоб підтвердити задіяння інструментів ШІ у своїй роботі. Потрібно упорядковувати етичні стандарти та забезпечувати їх дотримання в умовах максимальної прозорості щодо використання LLM. Джуліан Савулеску, директор Оксфордського центру практичної етики та один із співавторів рекомендацій, стверджує, що інструменти ШІ «можуть знищити академічну незалежність, креативність, оригінальність і саму думку як таку. Разом із тим, вони також можуть сприяти неймовірній спільній творчості та продуктивності».

Детальніше: http://surl.li/gqbzbo, http://surl.li/hblzgx, http://surl.li/gfqoqj

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-12-16
Поширити