За результатами пошуку знайдено:

записів - 5273

сторінок - 528

ЩОРІЧНИЙ КОНКУРС «КРАЩЕ ВИДАННЯ РОКУ»

ЩОРІЧНИЙ КОНКУРС «КРАЩЕ ВИДАННЯ РОКУ»

ГО «Національна академія наук вищої освіти України» проводить щорічний конкурс «Краще видання року».

ГО «Національна академія наук вищої освіти України» проводить щорічний конкурс «Краще видання року».

Конкурс проводиться відповідно до наказу Національної академії наук вищої освіти України № 17 від 28.07.2023 року. Мета конкурсу – підтримка творчої активності освітян та вчених, їх заохочення до оприлюднення наукових результатів високого рівня в галузі фундаментальних й прикладних досліджень, популяризації наукових здобутків, зростання престижу наукової видавничої продукції, у тому числі художньої літератури. Участь у конкурсі можуть брати наукові співробітники, викладачі, стажери-дослідники, докторанти та аспіранти закладів вищої освіти, науково-дослідних установ, вітчизняні і зарубіжні студенти. Право висувати кандидатів на здобуття премій надається вченим радам закладів вищої освіти та НДІ, а також громадським організаціям або шляхом самовисування. Загальні вимоги до конкурсних робіт: період видання з 2021 по 2023 роки включно; на конкурс приймаються: монографії; підручники; навчальні посібники; праці молодих вчених; винаходи; художня література. За результатами конкурсу переможцям видаються дипломи та сертифікати. Заявку на участь у конкурсі можна подати до 30 листопада 2023 року.

Детальніше: https://is.gd/AUqyid, https://is.gd/j8szk0, https://is.gd/QZjP64

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини #НРАТ_ПопуляризаціяНауки

2023-10-27
Поширити
РІШЕННЯ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОЛЕГІЇ МОН

РІШЕННЯ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОЛЕГІЇ МОН

25 жовтня 2023 року відбулось чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України.

25 жовтня 2023 року відбулось чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України.

За його результатами ухвалено низку рішень у сфері атестації кадрів вищої кваліфікації, які, зокрема, стосуються утворення спеціалізованих учених рад із присудження наукового ступеня доктора наук; затвердження (скасування) рішень про присвоєння вчених звань професора, доцента, старшого дослідника; присудження наукових ступенів доктора наук, кандидата наук, доктора філософії; формування переліку наукових фахових видань України; позбавлення наукових ступенів за порушення академічної доброчесності. Відповідний наказ від 25.10.2023 № 1309 «Про затвердження рішень Атестаційної колегії Міністерства» оприлюднено на офіційному веб-сайті МОН.

Детальніше: https://is.gd/U0DUQ7, https://is.gd/wKGSEO

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини

2023-10-27
Поширити
ОЕСР: ІНДИКАТОРИ ІНКЛЮЗІЇ В ОСВІТІ

ОЕСР: ІНДИКАТОРИ ІНКЛЮЗІЇ В ОСВІТІ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Індикатори інклюзії в освіті: основа для аналізу» із серії «Робочі документи ОЕСР з освіти».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Індикатори інклюзії в освіті: основа для аналізу» із серії «Робочі документи ОЕСР з освіти».

У ньому наголошується, що останніми десятиліттями у сфері розробки політик посилюється тенденція визначення політик з чіткими вимірюваними цілями, а також індикаторами для моніторингу їх досягнення. У сфери розробки освітньої політики це призвело до різних спроб розроблення індикаторів щодо рівності та інклюзії в освіті. Заклики до посилення моніторингу та оцінки освітньої політики та практики поки що не містять широкого та послідовного оцінювання інклюзивності освітніх закладів. Вимірювання інклюзії в освіті виявляється складним завданням не лише через складність і різне використання цієї концепції, але й через її складну природу. Вимірювання інклюзії передбачає аналіз різноманітних сфер політики в системі освіти, враховуючи також різні ролі системи. У цьому документі обговорюється застосування моделі «вхід-процес-результат» для вимірювання інклюзії в освіті та ключові показники, які можуть бути прийняті системами освіти та закладами освіти. У ньому враховуються міркування розробників показників для вимірювання інклюзії, наприклад ступінь їх застосування, обмеження, пов’язані з дезагрегацією даних, і відповідність міжсекторальних підходів до інклюзії.

Детальніше: https://is.gd/DAq0lA, https://is.gd/c8Sc78, https://doi.org/10.1787/d94f3bd8-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Інклюзивність

2023-10-27
Поширити
ЗРОБИТИ КОНФЕРЕНЦІЇ БІЛЬШ ІНКЛЮЗИВНИМИ

ЗРОБИТИ КОНФЕРЕНЦІЇ БІЛЬШ ІНКЛЮЗИВНИМИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Керолайн Грін і Вільяма Е. Дональда «Зробити конференції більш інклюзивними: можливості, перешкоди та отримані уроки».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Керолайн Грін і Вільяма Е. Дональда «Зробити конференції більш інклюзивними: можливості, перешкоди та отримані уроки».

У ній автори ділиться власним досвідом організації одноденної конференції з питань розвитку карєри, яка збирає вчених, професійних спеціалістів і політиків для спілкування та обміну найкращими практиками, Зокрема, автори прагнуть сприяти інклюзивності, відповідаючи на постійні заклики, щоб забезпечити доступ до цінних просторів обміну знаннями для якомога більшої кількості людей. Як організатори та амбасадори заходу, вони окреслюють три дії, які вжили, щоб зробити захід максимально інклюзивним, три перепони, з якими зіткнулися при цьому, і три напрямки, які потрібно вдосконалити під час проведення майбутніх заходів. Отже дії, які вжиті, щоб зробити захід максимально інклюзивним: доступна ціна – не всі вчені, професіонали або політики мають фінанси для відвідування конференцій; повністю віртуальний захід – з огляду на зазначене, формат заходу та ціна взаємопов’язані; різноманітність доповідачів – це означає пошук високоякісних доповідачів із різних професій та дисциплін, щоб представляти різноманіття секторів вищої освіти та кар’єри. Перешкоди, з якими зіткнулися, щоб зробити конференцію інклюзивною: забезпечення спонсорства – проведення онлайн-одноденного заходу потребує спонсорства, щоб компенсувати витрати, включно з ліцензіями на технологіями; підвищення обізнаності про подію – щоб зробити її фінансово життєздатною, організовуючи подію з доступною ціною квитків; збалансування різноманітності доповідачів – збалансувати різноманітність із заданою кількістю слотів для доповідачів і висвітленням тем. Сфери для вдосконалення під час виконання майбутніх подій: покращення віртуального досвіду – технології можуть бути дорогими, але завжди існує ризик технологічного сбою; залучення вчених, професіоналів і політиків – захід має бути доступним для якомога більшої кількості людей із ​​сектору вищої освіти та за його межами; прислухання до відгуків – довгострокова життєздатність заходу залежить від постійного вдосконалення процесу, керованого різноманітними відгуками. Підсумовуючи, автори висловили сподівання, що враховуючи їх досвід, інші організатори зможуть покращити інклюзивність своїх заходів.

Детальніше: https://is.gd/VQjmmc, https://is.gd/oX4OqP, https://is.gd/SbFCRq

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інклюзивність

2023-10-26
Поширити
ПЕРЕЛІК ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗА СТУПЕНЯМИ РИЗИКУ У 2023 РОЦІ

ПЕРЕЛІК ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗА СТУПЕНЯМИ РИЗИКУ У 2023 РОЦІ

Державна служба якості освіти оприлюднила Перелік закладів вищої освіти за ступенями ризику у 2023 році.

Державна служба якості освіти оприлюднила Перелік закладів вищої освіти за ступенями ризику у 2023 році.

Формування та оприлюднення переліку ЗВО за ступенями ризику має на меті дати змогу звернути увагу на чинники, що збільшують ризики провадження освітньої діяльності, та вжити відповідних заходів. Задля відкритості та прозорості підготовки й оприлюднення результатів розрахунок ступенів ризику здійснено в Єдиній державній електронній базі з питань освіти (модуль «Ступені ризику (для вищої освіти)»). Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері вищої освіти та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою якості освіти» від 21.11.2018 № 982, розрахунок здійснюється з урахуванням суми балів, нарахованих за такими критеріями: чисельність здобувачів вищої освіти за останні три роки; кількість науково-педагогічних (педагогічних) працівників, працевлаштованих за основним місцем роботи; стан оприлюднення на офіційному вебсайті закладу вищої освіти визначених законодавством документів та інформації; кількість порушень вимог законодавства у сфері вищої освіти, виявлених за результатами заходів державного нагляду (контролю), проведених протягом останніх п’яти років, що передують плановому періоду; наявність відокремлених структурних підрозділів; наявність іноземних здобувачів вищої освіти; частка неакредитованих спеціальностей і освітніх програм. Дослідження свідчить про: з-поміж 290 закладів вищої освіти до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику належать 28 (10%), середнім — 186 (64%), а з незначним — 76 (26%); стрімку позитивну динаміку за одним із критеріїв – станом оприлюднення на офіційних вебсайтах визначених законодавством документів та інформації. Продовж трьох останніх років удвічі зросла кількість ЗВО з часткою оприлюднених документів, матеріалів та інформації на рівні 91-100% і значно скоротилася частка вебсайтів, стан наповненості яких є незадовільним. Офіційні сайти закладів освіти є одним із найефективніших інструментів поширення інформації про їх діяльність. Крім того, завдяки доступності до вичерпної та валідної інформації зменшується навантаження на працівників закладу освіти, оскільки учасники освітнього процесу та представники громадськості можуть отримати необхідну для них інформацію у зручний час і спосіб.

Детальніше: https://is.gd/oqXUff, https://is.gd/5Z4cxO, https://is.gd/MBUzVA, https://info.edbo.gov.ua/, https://is.gd/JTrYBg

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2023-10-26
Поширити
ВИДАННЯ ДЛЯ ФАХІВЦІВ ВІД КНИЖКОВОЇ ПАЛАТИ УКРАЇНИ

ВИДАННЯ ДЛЯ ФАХІВЦІВ ВІД КНИЖКОВОЇ ПАЛАТИ УКРАЇНИ

Книжкова палата України на власному сайті у розділі «Видання для фахівців» оновила інформацію про нові надходження книг і брошур.

Книжкова палата України на власному сайті у розділі «Видання для фахівців» оновила інформацію про нові надходження книг і брошур.

У ньому представлені публікації з видавничої справи та редагування, книгознавства, документознавства, бібліології, бібліографії та бібліографознавства, а також галузеві науково-методичні та методичні розробки. Список видань формується на основі електронної бази даних обов’язкового примірника документів.

Детальніше: http://www.ukrbook.net/, https://is.gd/pqeXnQ

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини

2023-10-26
Поширити
ОЕСР: ВПЛИВ ПОДАТКОВИХ ПІЛЬГ НА НДДКР

ОЕСР: ВПЛИВ ПОДАТКОВИХ ПІЛЬГ НА НДДКР

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Вплив податкових пільг на НДДКР: результати проекту ОЕСР microBeRD+» із серії «Документи ОЭСР з політики в галузі науки, технологій і промисловості».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Вплив податкових пільг на НДДКР: результати проекту ОЕСР microBeRD+» із серії «Документи ОЭСР з політики в галузі науки, технологій і промисловості».

У ньому наголошується, що існує консенсус щодо ключової ролі досліджень і розробок (R&D) як рушійної сили інновацій економічного розвитку та соціального добробуту. Щоб вирішити проблеми на ринку досліджень і розробок, уряди в усьому світі намагаються стимулювати інвестиції в наукові дослідження і розробки, використовуючи інструменти фінансової підтримки. Все частіше використовується податкова система як механізм стимулювання. У 2020 році податкові пільги на R&D становили близько 55% від загальної державної підтримки R&D в країнах ОЕСР, порівняно з 30% у 2000 році. Таке зростання викликає важливі питання щодо ефективності інших інструментів у сприянні НДДКР, інноваціям та економічним показникам, неоднорідності цих ефектів у різних типах фірм та взаємодії між ними. Проєкт ОЕСР microBeRD вивчає поширеність та вплив державної підтримки бізнес-досліджень та розробок з використанням «розподіленого» підходу в аналізі конфіденційних мікроданих, оцінюючи вплив політики всередині країн та між країнами. Аналіз на основі мікроданих складається з двох компонентів: міждержавного аналізу на основі мікро-агрегованих даних та аналізу на рівні фірм у межах країни із застосуванням гармонізованої методології. У цьому документі повідомляється про остаточні результати проекту ОЕСР microBeRD+. Спираючись на результати попередньої роботи, у цьому дослідженні представлені нові дані про вплив політики підтримки НДДКР (податкові пільги та прямі форми підтримки) на інвестиції бізнесу в НДДКР (додатковість витрат на НДДКР), а також на інновації та економічні показники фірм (результат НДДКР). У звіті також наведено дослідницький аналіз побічних ефектів впливу податкових пільг на НДДКР.

Детальніше: https://is.gd/HOcxCGhttps://is.gd/sJOQEahttps://doi.org/10.1787/1937ac6b-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2023-10-26
Поширити
ЗРОБИТИ УНІВЕРСИТЕТИ ІНКЛЮЗИВНИМИ ДЛЯ ЛЮДЕЙ З ОБМЕЖЕНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ

ЗРОБИТИ УНІВЕРСИТЕТИ ІНКЛЮЗИВНИМИ ДЛЯ ЛЮДЕЙ З ОБМЕЖЕНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мередіта Вілкінсона «Зробити університети інклюзивними для людей з обмеженими можливостями, частина перша: зворотній зв’язок, доступ і мова».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мередіта Вілкінсона «Зробити університети інклюзивними для людей з обмеженими можливостями, частина перша: зворотній зв’язок, доступ і мова».

Автор пропонує поради щодо сприяння інклюзивності для студентів та персоналу університетів з обмеженими можливостями. Університетам важливо врахувати їх, зважаючи на те, що кількість таких людей зростає. Керівники вищої ланки, які не мали відповідного досвіду, повинні знати як можна зробити свої університети більш інклюзивними, щоб повністю підтримувати студентів і співробітників з обмеженими можливостями. У першій частині роботи поради стосуються отримання зворотного зв’язку від студентів та персоналу, підвищення доступності та підхід до мови щодо інвалідності. Зокрема пропонується: використання досвіду спілкування зі студентами та персоналом з обмеженими можливостями – ймовірно, в університеті є експерти, до яких можна звернутися за порадою та підтримкою; зробити свій кампус і заходи доступними – слід враховувати: чи придатні під’їзди та внутрішні частини будівель для людей на інвалідних візках, чи достатньо туалетів для людей з обмеженими можливостями, чи оборудовано роздягальні та підйомник, чи достатньо широкі двері, щоб вмістити інвалідні візки, чи логічно розташовані простори та чи вільні вони від перешкод, які можуть спричинити нещасні випадки, чи працюють доступні двері. Інші способи зробити свої події доступнішими: наявність кімнат відпочинку для відвідувачів, заздалегідь надання учасникам матеріалів до заходів, чітке маркування їжі для відвідувачів з особливими дієтичними вимогами, включення регулярних перерв продовж усього заходу, зробити мережеві сеанси доступними, включивши місця для сидіння та столи; використання правильної мови – використання таких термінів, як «інвалід» і «інвалідність», є цілком прийнятним, але слід уникати висловлювань, які призводять до того, що особа стає жертвою через її інвалідність; уникання припущень – важливо не робити припущень щодо того, що студенти та співробітники можуть/не можуть робити. Припущення можуть дуже засмучувати людей з обмеженими можливостями. Стратегії включають постановки відкритих питань, таких як: вплив інвалідності на роботу, що я/університет можуть зробити, щоб краще підтримати вас, що ви вважаєте корисним/некорисним, як би ви хотіли повідомити про будь-які труднощі, з якими ви стикаєтеся. Взявши до уваги ці поради, можна почати вживати заходів, щоб зробити навчальний заклад більш доступним для студентів і персоналу з обмеженими можливостями, чи то шляхом забезпечення більшої доступності будівель і заходів, використання правильної мови чи запобігання припущенням. У другій частині цієї серії автор планує зосередитись на тому, як керівники закладів вищої освіти можуть робочим навантаженням студентів і співробітників зробити процеси просування більш справедливими.

Детальніше: https://is.gd/J7u8IGhttps://is.gd/jdEzDn

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Інклюзивність #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-25
Поширити
ГРАНТИ NWO: МОЖЛИВІСТЬ ВСТАНОВИТИ НОВІ ПРОФЕСІЙНІ ЗВ’ЯЗКИ

ГРАНТИ NWO: МОЖЛИВІСТЬ ВСТАНОВИТИ НОВІ ПРОФЕСІЙНІ ЗВ’ЯЗКИ

Національний фонд досліджень України та Нідерландська дослідницька рада (NWO) оголосили конкурсний відбір на додаткові грантові можливості Нідерландської дослідницької ради для українських вчених у межах партнерської ініціативи «NWO-НФДУ 2023 року».

Національний фонд досліджень України та Нідерландська дослідницька рада (NWO) оголосили конкурсний відбір на додаткові грантові можливості Нідерландської дослідницької ради для українських вчених у межах партнерської ініціативи «NWO-НФДУ 2023 року».

Метою конкурсу є стимулювання онлайн участі кваліфікованих дослідників з України в поточних проєктах NWO та розширення їхньої професійної мережі в нідерландській дослідницькій спільноті. Команда проєкту NWO може надавати консультації, інформацію, наставництво та/або іншу допомогу окремим дослідникам з України. Бюджет ініціативи становить 250 тис. євро. Максимальна сума одного гранту – 25 тис. євро. Грант можна отримати на покриття витрат на оплату праці українського вченого, який виступає партнером, та відповідних матеріальних витрат. Українські наукові установи можуть отримати лише один грант в рамках цього конкурсу. В рамках ініціативи українські вчені мають можливість працювати дистанційно разом з науковцями Королівства Нідерландів і таким чином продовжувати наукову кар’єру. Заявки на гранти можуть подавати українці, керівники поточних науково-дослідних проєктів, які фінансує NWO. Гранти надаватимуться переможцям до того моменту, поки не буде вичерпано бюджет ініціативи. Вимоги до українських учених, які хочуть подати заявки: має перебувати в Україні; мати науковий ступінь, отриманий або визнаний в Україні; працювати на посаді доцента, професора або головного/провідного/старшого наукового співробітника в вищому навчальному закладі або науковій установі; мати офіційне працевлаштування (основне місце роботи) в українському закладі вищої освіти або науковій установі; бути співавтором заявки на участь у цьому конкурсі; не працювати в науковій установі, яка підпадає під дію міжнародних та національних санкційних законодавств та правил. Заявку на участь у конкурсі можна подати до 8 квітня 2024 року.

Детальніше: https://is.gd/Go6Lkchttps://is.gd/XZL2kvhttps://is.gd/ioOptx

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-25
Поширити
КЛЮЧОВІ МІРКУВАННЯ ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ РЕЙТИНГІВ ВИЩИМИ НАВЧАЛЬНИМИ ЗАКЛАДАМИ

КЛЮЧОВІ МІРКУВАННЯ ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ РЕЙТИНГІВ ВИЩИМИ НАВЧАЛЬНИМИ ЗАКЛАДАМИ

На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано набір керівних міркувань для підтримки університетів у відповідальному використанні глобальних рейтингів. Рейтинги університетів стали фактом університетського життя.

На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано набір керівних міркувань для підтримки університетів у відповідальному використанні глобальних рейтингів. Рейтинги університетів стали фактом університетського життя.

З моменту їх появи кілька десятиліть тому вони стали помітною, і часто суперечливою, темою в дискусіях про демонстрацію успішності університету і вимірювання якості та досконалості у вищій освіті. Хоча рейтинги мають певний позитивний вплив (для деяких установ), вони продовжують стикатися з постійною критикою за свій вибір і використання показників, методів збору даних, просування єдиної моделі досконалості та відсутність прозорості щодо того, що вони можуть і не можуть розповісти своїм користувачам про інституційну якість і досконалість. Цією публікацією EUA має на меті підвищити обізнаність і заохотити до роздумів про деякі потенційні підводні камені рейтингів, а також надати своїм членам вказівки щодо їх відповідального використання.

Детальніше: https://is.gd/izxXwZhttps://is.gd/4NMfB4

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-25
Поширити