За результатами пошуку знайдено:

записів - 5458

сторінок - 546

ІНОЗЕМНІ СТУДЕНТИ В УКРАЇНІ

ІНОЗЕМНІ СТУДЕНТИ В УКРАЇНІ

Міністерство освіти і науки України оприлюднило дані щодо іноземних студентів, які навчаються у закладах вищої освіти України  у 2024 році.

Міністерство освіти і науки України оприлюднило дані щодо іноземних студентів, які навчаються у закладах вищої освіти України  у 2024 році.

У презентації, підготовленій МОН спільно з Українським державним центром міжнародної освіти, подана інформація про кількість зареєстрованих запрошень для іноземних студентів за період з 1 січня по 31 жовтня 2024 року (згідно АС «Електронний журнал») у розрізі країн походження іноземних абітурієнтів, спеціальностей та закладів вищої освіти, а також кількість іноземних студентів станом на 1 листопада 2024 року за даними Єдиної державної електронної бази з питань освіти у розрізі форм навчання. Опубліковані матеріали відображають поточну ситуацію у галузі міжнародної освіти в Україні.

Детальніше: https://mon.gov.ua/news/inozemni-studenty-v-ukraini-zaproshennia-na-navchannia-ta-aktualna-statystyka, http://surl.li/vvecfj

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-27
Поширити
ПІДТРИМКА ШІ-РОЗРОБНИКІВ ВІД META

ПІДТРИМКА ШІ-РОЗРОБНИКІВ ВІД META

Компанія Meta у рамках власної програми Llama Impact Grants оголосила про підтримку стартапів з усього світу, якщо вони у своїй діяльності (у різних сферах – від освіти до державного управління) використовують велику мовну модель Llama.

Компанія Meta у рамках власної програми Llama Impact Grants оголосила про підтримку стартапів з усього світу, якщо вони у своїй діяльності (у різних сферах – від освіти до державного управління) використовують велику мовну модель Llama.

Цьогоріч українські розробники вперше матимуть можливість взяти повноцінну участь у програмі. Йдеться про стартапи, комерційні компанії, неприбуткові організації, дослідницькі установи та інші команди, які створюють інноваційні рішення на базі Llama.  Пріоритет надається проєктам у сфері   розвитку економіки та підприємництва; освіти і розвитку навичок; науки та інновацій; державних послуг. Бюджет Програми складає 500 тис. дол. США. Заявку на грант можна подати до 1 грудня 2024 року.

Детальніше: https://www.llama.com/llama-impact-grants/, http://surl.li/ldlxlt

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-11-27
Поширити
ОЕСР: ОЦІНКА ПОТЕНЦІЙНИХ РИЗИКІВ, ПЕРЕВАГ ТА ІМПЕРАТИВІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

ОЕСР: ОЦІНКА ПОТЕНЦІЙНИХ РИЗИКІВ, ПЕРЕВАГ ТА ІМПЕРАТИВІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Оцінка потенційних ризиків, переваг та політичних імперативів штучного інтелекту» із серії «Документи ОЕСР зі штучного інтелекту».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Оцінка потенційних ризиків, переваг та політичних імперативів штучного інтелекту» із серії «Документи ОЕСР зі штучного інтелекту».

Наголошується, що стрімка еволюція технологій штучного інтелекту вимагає від політиків своєчасного урахування змін, спричинених ШІ, та проактивного керівництва ними. Експерти дослідили широкий спектр потенційних переваг, ризиків та імператорів цієї нової технології й визначили десять переваг (прискорений науковий прогрес, підвищення продуктивності, краще прогнозування тощо). Ці переваги співставляються з основними ризиками, такими як ускладнення кібератак; маніпуляція, дезінформація, шахрайство; концентрація влади; небезпечні інциденти у критично важливих системах, посилення нерівності та бідності. Відповідно визначено десять пріоритетів політики, серед яких – встановлення більш чітких правил відповідальності, проведення «червоних ліній» для ШІ, інвестиції у безпеку ШІ, запровадження належних процедур управління ризиками. У звіті розглядаються поточні зусилля у галузі державної політики та управління, а також прогалини, які потребують своєчасного реагування.

Детальніше: http://surl.li/nkycpp, http://surl.li/iqekzp, https://doi.org/10.1787/3f4e3dfb-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2024-11-27
Поширити
НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ВИКЛАДАННЯ ТА НАВЧАННЯ ВІД УНІВЕРСИТЕТУ ОТТАВИ

НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ВИКЛАДАННЯ ТА НАВЧАННЯ ВІД УНІВЕРСИТЕТУ ОТТАВИ

На сайті університету Оттави опублікована стаття «Дослідники права використовують новітні технології для покращення викладання та навчання».
НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ВИКЛАДАННЯ ТА НАВЧАННЯ ВІД УНІВЕРСИТЕТУ ОТТАВИ

На сайті університету Оттави опублікована стаття «Дослідники права використовують новітні технології для покращення викладання та навчання».

У ній йдеться про досвід чотирьох дослідників з юридичного факультету, які використовують новітні технології, щоб покращити та розширити способи викладання та навчання в юридичній школі, упроваджуючи інновації у різних проєктах і галузях знань. У серпні 2023 року Оттавський університет оголосив конкурс на отримання грантів від Learning Futures Fund для підтримки творчості, інновацій та експериментів у викладанні та навчанні. Гранти у розмірі від 5 до 15 тис. дол. США були надані для підтримки нових педагогічних ідей, заснованих на використанні новітніх технологій. Фінансування отримали науковці юридичного факультету на проєкти сценарного навчання з використанням платформи відеоігор та дослідження права щодо застосування сили у міжнародних відносинах й порівняльно-правових питань національної безпеки; протидії дискримінації жінок корінного населення; ШІ-програма асинхронного дистанційного навчання керівників медичних закладів, пацієнтів і постачальників щодо законодавства та етики охорони здоров’я. Про набутий досвід говорять автори статті, які працюють в Оттавському університеті – найбільшому двомовному (англо-французькому) університеті у світі.

Детальніше: http://surl.li/sgasbi, https://www.uottawa.ca/about-us/president/digital-strategy-learning-innovation/learning-futures-fund

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2024-11-25
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ У 2025 РОЦІ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ У 2025 РОЦІ

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт «Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2025 році».
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ У 2025 РОЦІ

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт «Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2025 році».

Документ підготовлений відповідно до вимог підпункту 1 пункту 1 розділу І Закону України № 4034-IX від 29.10.2024 «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2025 року». У разі його прийняття ним будуть керуватись суб’єкти освітньої діяльності усіх форм власності та сфер управління, які здійснюють прийом на навчання для здобуття ступеня бакалавра, магістра і доктора філософії / доктора мистецтва. Очікується, що  реалізація проєкту для різних соціальних груп населення та зацікавлених сторін забезпечить найкращі можливості вступу на навчання для здобуття вищої освіти у 2025 році, зокрема – здобувати вищу освіту за кошти державного бюджету відповідно до нових прозорих механізмів. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 3 грудня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/whmokr, http://surl.li/illsdo

Фото: pixabay. com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-11-25
Поширити
ОЕСР: РЕЗУЛЬТАТИ PISA-2022

ОЕСР: РЕЗУЛЬТАТИ PISA-2022

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Результати PISA 2022».
ОЕСР: РЕЗУЛЬТАТИ PISA-2022

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Результати PISA 2022».

Наголошується, що результати проведеного ОЕСР дослідження надають уявлення про академічну успішність та здатність учнів до безперервного навчання, навички адаптації до нових обставин та застосування набутих знань у різноманітних і часто непередбачуваних контекстах. Перед сучасною системою освіти стоїть безпрецедентний виклик: підготувати учнів до процвітання в умовах глибокої екологічної, соціальної та економічної невизначеності. Усі країни мають можливість прищеплювати молоді цінності, погляди та практики, необхідні для навчання упродовж життя, як у аудиторії, так і за межами закладів освіти. У Кореї спостерігається значне зниження рівня тривожності, у Португалії учні демонструють видатні успіхи у критичному мисленні та баченні перспектив, у Коста-Ріці та США навіть учні з низькими результатами навчання можуть легко оцінити якість онлайн-інформації. Але разом із тим багато учнів мають проблеми з мотивацією та самоспрямуванням у навчанні. Отже, в усіх країнах необхідно докладати більше зусиль, щоб учні не були непідготовленими до викликів сьогодення і майбутнього. В основі навчання упродовж життя лежить здатність регулювати та підтримувати власне навчання упродовж тривалого часу. Результати PISA-2022 показують, що стратегії навчання учнів (такі, як ставити запитання, коли виникають сумніви, застосовувати попередні знання та вміти розглядати інші точки зору, відмінні від власної) – далеко не універсальні. Наприклад, менше половини учнів у країнах ОЕСР повідомили, що намагаються пов’язати новий матеріал з тим, що вони вже вивчили. Проактивну навчальну поведінку домонструює трохи більше половини учнів, які мають високі результати навчання. Отже, є значний простір для удосконалення навчання, розвитку мотивації та формування навичок навчання упродовж життя. 

Детальніше: http://surl.li/rqwuti, http://surl.li/caxrii

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2024-11-25
Поширити
НІМЕЦЬКО-УКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА СПІВПРАЦЯ

НІМЕЦЬКО-УКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА СПІВПРАЦЯ

Федеральне міністерство освіти та наукових досліджень Німеччини оголосило Конкурс на отримання фінансування німецько-української науково-дослідницької співпраці для сталого відновлення.

Федеральне міністерство освіти та наукових досліджень Німеччини оголосило Конкурс на отримання фінансування німецько-української науково-дослідницької співпраці для сталого відновлення.

Його мета – підтримка українського академічного середовища задля збереження наявного наукового потенціалу та розширення його дослідницьких можливостей, зменшення відтоку мізків з України. Основна тематична спрямованість конкурсу: дослідження, пов’язані з енергетикою, охороною здоров’я, сільським господарством або транспортом; інформаційні, виробничі або біотехнології; дослідження нових матеріалів; міждисциплінарні гуманітарні, соціальні та економічні науки (наприклад, реформи у галузі політики, права або економіки); «зелений перехід» і захист навколишнього середовища. Представлені на конкурс дослідницькі проекти повинні бути орієнтовані на встановлення та розширення довгострокових партнерських відносин між установами-учасниками.  Особливо вітаються пропозиції від молодих вчених Німеччини та України.  Максимальний бюджет гранту складає 300 тис.євро на один проєкт на термін до 36 місяців. Заявку на участь можна подати до 31 січня 2025.

Детальніше: http://surl.li/zdpplc, http://surl.li/jkhzme, http://surl.li/lybmwi

Фото: логотип

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-18
Поширити
СПІВПРАЦЯ ЄВРОПЕЙСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТІВ І БІЗНЕСУ

СПІВПРАЦЯ ЄВРОПЕЙСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТІВ І БІЗНЕСУ

На сайті European Education Area опубліковано інформаційний матеріал «Звіт оцінює співпрацю європейських університетів і бізнесу з 2008 року».

На сайті European Education Area опубліковано інформаційний матеріал «Звіт оцінює співпрацю європейських університетів і бізнесу з 2008 року».

У документі представлені результати дослідження діяльності Європейської комісії щодо підтримки співпраці між університетами та бізнесом за період з 2008 року та містяться рекомендації щодо майбутніх рамок такої співпраці. Акцент зроблено на п’яти ініціативах, реалізованих  у рамках Форуму університетів і бізнесу; альянсів знань Erasmus+; HEInnovate; підтримки конкурентності випускників на ринку праці; проекту «Вища освіта для розумної спеціалізації». Доведено, що ці заходи відіграли значну роль у подоланні розриву між закладами вищої освіти та бізнес-сектором. Проаналізовано наявні проблеми, зокрема – недостатня синергія між університетами та бізнесом; обмежена участь у політичних діях; перешкоди для довгострокової стійкості партнерства; необхідність розширити концепцію співпраці до рівня освітніх інновацій. Експерти рекомендують забезпечити консолідацію заходів та діяльності, що фінансується ЄС, саме під егідою «освітніх інновацій»; запровадити механізм «м’якого управління» через керівний комітет на рівні ЄС; більш активно розповсюджувати інформацію за допомогою єдиної цифрової платформи та забезпечити розробку та реалізацію комплексної комунікаційної стратегії.

Детальніше: http://surl.li/tyrzbw, http://surl.li/jkabbk, https://heinnovate.eu/en, http://surl.li/bnnnuy

Фото: ЄС

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ЄС #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-11-18
Поширити
ОЕСР: ПЕРЕХІД ДО ЦИКЛІЧНОЇ ЕКОНОМІКИ У ФРН

ОЕСР: ПЕРЕХІД ДО ЦИКЛІЧНОЇ ЕКОНОМІКИ У ФРН

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Циркулярна економіка в Берліні, Німеччина» із серії «Документи ОЕСР з регіонального  розвитку».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Циркулярна економіка в Берліні, Німеччина» із серії «Документи ОЕСР з регіонального  розвитку».

Наголошується, що останнім часом у Берліні спостерігається значне зростання населення (+10% за 2013-2023 роки, порівняно з +4% у Німеччині та +5% в ОЕСР), яке у 2040 році за прогнозами становитиме 4 млн.  Це об’єктивно впливає на послуги та інфраструктуру, визначає попит на житло, споживання ресурсів тощо. У 2020 році столиця ФРН розпочала перехід до циклічної економіки, прийнявши Концепцію управління відходами на 2020-2030 роки, спрямовану на впровадження заходів щодо зменшення побутових, водних і будівельних відходів. Щоб прискорити цей перехід, Берлін створив Координаційний офіс із циклічної економіки, енергоефективності та захисту клімату в бізнесі (2022 р.) та Zero Waste Agency (2023 р.), а також замовив дослідження потенціалу циклічної економіки у промисловому секторі міста. Незважаючи на значні зусилля, циклічна економіка в Берліні все ще часто сприймається лише через призму сталого поводження з відходами. В опублікованому ОЕСР документі розглядаються проблеми, які стримують прогрес у становленні циклічної економіки та надаються рекомендації щодо прискорення такого переходу.

Детальніше: http://surl.li/ieuajc, http://surl.li/rfebtc, https://doi.org/10.1787/459defe7-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-11-18
Поширити
ІНСТРУМЕНТИ ШІ ТА АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ

ІНСТРУМЕНТИ ШІ ТА АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кетрін МакКаллум «Ефект Золотоволоски: пошук «найнеобхіднішого» в епоху ШІ».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кетрін МакКаллум «Ефект Золотоволоски: пошук «найнеобхіднішого» в епоху ШІ».

Наразі технологію штучного інтелекту вбудовано майже до кожного інструменту, які широко використовують студенти. Стрімко поширюється реклама інструментів, які презентуються студентам як швидкі та легкі рішення для виконання їхніх академічних завдань: написання ессе, надання відповідей тести з кількома варіантами відповідей, пошук наукових статей тощо. Навіть досвідчені автори можуть отримати певний зиск від використання штучного інтелекту під час виконання роботи з пошуку інформації, підготовки загального огляду та генерації ідей. Питання академічної доброчесності, вважає Кетрін, стає дедалі складнішим. Чи можуть викладачі університетів знайти межу між некоректною поведінкою та етичним використанням цих інструментів? Потрібен новий підхід до оцінювання! Отже, необхідно визначити, коли штучний інтелект використовується «надмірно», а коли «помірно», по-новому поглянути на концепцію плагіату. Адже студенти мають використовувати ШІ-інструменти саме для підтримки свого навчання, а не заміни своїх зусиль на роботу ШІ, видаючи чужу роботу за свою. Ключовим може стати питання власності, яке лежить в основі академічної доброчесності.

Детальніше: http://surl.li/jlwquc

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини

2024-11-15
Поширити