Вітчизняні освітні заклади та громадські організації виступили з ініціативою створення Українського глобального університету (Ukrainian Global University UGU).
Вітчизняні освітні заклади та громадські організації виступили з ініціативою створення Українського глобального університету (Ukrainian Global University UGU).
UGU покликаний об’єднати найкращі освітні заклади світу для доступу українських студентів, стипендіатів, науковців та викладачів до навчальних закладів по всьому світу, а також до нових стипендій і програм постдокторантури.
Діяльність UGU буде спрямована на залучення провідного світового досвіду, розвиток програм стажування та інших програми.
Ініціативу зі створення UGU підтримали Стенфорд, Гарвард, Університети Парижа і Пантеон-Сорбонна та ряд інших провідних університетів світу.
Для українських студентів і науковців, які мають бажання стати учасниками UGU, запроваджена спрощена процедура подачі заявки. Повернення на батьківщину після завершення навчання або дослідження, є обов’язковою умовою участі у програмі.
Щоб українці могли безкоштовно складати тести з англійської мови та отримувати сертифікати, UGU співпрацюватиме з онлайн-програмою для вивчення мов DuoLingo.
Провідні вітчизняні освітні заклади та організації можуть долучитись до UGU. Ініціативу вже схвалило Міністерство освіти і науки України.
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено новий звіт ОЕСР «Фінансування МСП і підприємців у 2022 році: таблиця результатів ОЕСР».
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено новий звіт ОЕСР «Фінансування МСП і підприємців у 2022 році: таблиця результатів ОЕСР».
У документі показано, що непогашені кредити малого та середнього бізнесу значно збільшилися впродовж першого року пандемії. Медіанний обсяг кредитів малих і середніх підприємств (МСП) зріс на 4,9%, що стало найбільшим зростанням, зареєстрованим з моменту започаткування 10 років тому таблиці результатів ОЕСР.
Заходи екстреної підтримки, у тому числі втручання центральних банків у грошово-кредитну політику, також призвели до зниження відсоткових ставок до рекордно низького рівня, при цьому середній відсоток темпів падіння країн ОЕСР на 0,4 відсоткових пункти у 2020 році став найбільшим зниженням з 2009 року.
У більшості країн, внесених до таблиці результатів, безпрецедентні заходи підтримки допомогли уникнути хвилі неплатоспроможності: у середньому кількість банкрутств у цих країнах у 2020 році скоротилась на 11,7%. По мірі того, як країни поступово відмовляються від заходів підтримки, а фірми стикаються зі зростаючим тиском з боку цін на енергоносії, очікується, що кількість банкрутств і неплатоспроможності буде збільшуватися.
Відзначається: вкрай важливо, щоб державні пакети заходів з відновлення продовжували здійснювати цільову підтримку життєздатним МСП і підприємцям, які її потребують.
МСП роблять значний внесок у ринок праці і можуть відіграти ключову роль у забезпеченні переходу до «зеленої» економіки та забезпеченні енергетичної безпеки. Їм потрібен доступ до більш широкого спектру фінансових інструментів, щоб підвищити свою сталість. Щоб досягти ефективного та сталого відновлення, МСП необхідно створити умови для прискореного розвитку. Однак, їм приділялося відносно менше уваги у національних пакетах заходів з відновлення, ніж під час кризи. Підтримка МСП у вигляді боргу, грантів та інструментів відстрочки склала 32 млрд дол. США в рамках пакетів заходів з відновлення порівняно з понад 136 млрд дол. США у рамках попередніх заходів, прийнятих для підтримки малого та середнього бізнесу в умовах безпосередніх наслідків пандемії.
Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 19 липня 2017 р. №540 та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р. №652».
Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 19 липня 2017 р. №540 та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р. №652».
Документом пропонується внести зміни, які, зокрема, стосуються: – запровадження загального порядку проведення державної атестації наукових установ та закладів вищої освіти в частині провадження ними наукової (науково-технічної) діяльності та відповідної загальної методики; – затвердження переліку наукових напрямів, за якими проводиться державна атестація наукових установ та закладів вищої освіти в частині провадження ними наукової (науково-технічної) діяльності; – залучення іноземних експертів з метою підвищення якості експертного оцінювання ефективності діяльності наукової установи/закладу вищої освіти.
Крім того, проєктом документу передбачається визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р. №652 «Деякі питання проведення державної атестації закладів вищої освіти в частині провадження ними наукової (науково-технічної) діяльності».
Пропозиції до проєкту можна подати до 22 квітня 2022 року.
Дослідницькі програми Швейцарії пропонують низку наступних можливостей для проведення досліджень українськими вченими.
Дослідницькі програми Швейцарії пропонують низку наступних можливостей для проведення досліджень українськими вченими.
Університет прикладних наук міста Берн та Швейцарський національний науковий фонд запрошують до участі у наступних проєктах: – «Цифрові інновації в галузі охорони здоров’я» (для фахівців галузі права); – «Змішане дослідження краудфандингових кампаній соціальних підприємців: як соціальні підприємці переконують прихильників за допомогою вербальних і візуальних засобів спілкування?» (для фахівців із менеджменту, підприємництва та соціології); – «Оптимізація виробництва ліпідів і екстракцій у іммобілізованих біоплівках мікроводоростей» (для фахівців з біотехнологічної інженерії, біотехнології та мікробіології); – «Зміна функціонального складу пасовищ» (для фахівців у галузі екології рослин; – «InPercept – система виявлення та локалізації неавторизованих мобільних телефонів у будівлях» (для фахівців з електричної інженерії та ІКТ). Бернська академія мистецтв запрошує долучитися до наступних проєктів: – «Італійський провінційний театр і Рісорджіменто» (для фахівців у галузі акторські студії, літературознавства, історії мистецтв, музикознавства та інформатики); – «Луїджі Керубіні та навчання композиції в Паризькій консерваторії як комплексної викладацької практики (1810-1840)» (для фахівців з музичної теорії); – «Продуктивність: збереження, суттєвість, знання»/«Activation Fluxus» (для фахівців галузі музеології, культури, історії мистецтв у ХХ-ХХІ ст.).
Школа медичних професій відкриває можливості для українських фахівців у галузі соціальних і медичних наук, що працюють переважно за напрямами антропології, сестринської справи, соціології, охорони здоров’я, соціальної роботи в рамках проєкту «Розвиток спільнот турботи для тривалого догляду вдома»; фахівців у галузі психології спорту, психічного здоров’я та статистики до виконання проєкту «Розуміння та сприяння психічному здоров’ю спортсменів під час змагань».
Школа соціальної роботи запрошує фахівців у сфері медичної науки, соціології, релігієзнавства, культурології до спільної роботи над проєктом «Налаштування вмирання», пов’язаним з вивченням життєвого циклу та смерті; фахівців у галузі соціальних наук – до проєкту «Від покоління до покоління: сімейні наративи в контексті добробуту та примусу».
Школа інженерії готова прийняти у творчі колективи фахівців із медичної інженерії, серцево-судинної та загальної фізіології, фахівців із робототехніки, людино-машинного інтерфейсу, комп’ютерного зору, дизайну, психології до проєктів «Cobotics, цифрові навички та дегуманізація роботи» проєкт «Варіабельність, динаміка та контроль серцевого ритму під час вправ»; фахівців зі штучного інтелекту, енергетики та дослідження операцій – до проєкту «Ймовірнісне внутрішньодобове прогнозування фотоелектричної генерації для Швейцарського плато».
Швейцарський федеральний інститут спорту Magglingen SFISM відкритий до співпраці з фахівцями із біомеханіки, спортивних технологій, SmartTech та інформатики в рамках проєкту «DigitalTwin».
У межах проєкту Research4Life українські вчені отримали безкоштовний доступ до електронних ресурсів провідних видавництв світу на період до кінця 2022 року.
У межах проєкту Research4Life українські вчені отримали безкоштовний доступ до електронних ресурсів провідних видавництв світу на період до кінця 2022 року.
Перелік ресурсів суттєво розширений порівняно зі стандартним, оскільки 15 видавців додатково відкрили електронні колекції книг і журналів для користувачів з України. Зокрема доступ до своїх ресурсів надали видавництва Elsevier, Springer Nature, John Wiley & Sons, Taylor & Francis, Emerald, Sage Publications, Oxford University Press, Cambridge University Press, IOP Publishing та інші.
Фахівці закладів вищої освіти та наукових установ України наразі можуть ознайомитись із майже 75 тис. книг та понад 12,5 тис. журналів, базами даних.
Цьогоріч скасовано плату для українських установ. Отже, закладам вищої освіти, науковим та іншим установам і організаціям для отримання доступу до даних необхідно зареєструватися. Понад 200 установ з України вже зробили це. Нові заявки від України оперативно розглядаються представниками платформи.
Співробітники установи після підтвердження реєстрації на платформі Research4Life мають змогу отримати доступ до вмісту платформи, звернувшись до відповідного підрозділу чи контактної особи установи для отримання інституційного логіну та паролю для входу, а також інструкції зі створення персонального облікового запису користувача платформи.
Research4Life надає дослідникам з понад 10,5 тис. закладів у понад 125 країнах з низьким і середнім рівнем доходу безкоштовний або недорогий онлайн-доступ до понад 154 тис. провідних журналів і книг у межах п’яти програм досліджень у галузях охорони здоров’я (Hinari), сільського господарства (AGORA), оточуючого середовища (OARE), розвитку та інновацій (ARDI) і в інтересах глобальної справедливості (GOALI).
На базі Інституту молекулярної біології і генетики Національної академії наук України виконується науковий проєкт «BIONANOSENS» за програмою «Горизонт 2020».
На базі Інституту молекулярної біології і генетики Національної академії наук України виконується науковий проєкт «BIONANOSENS» за програмою «Горизонт 2020».
Це твіннінг-проєкт, який фінансується ЄС та об’єднує дослідницькі та інноваційні інститути з Європи. У галузі бімолекулярної електроніки, яка займає центральне місце в широкому спектрі прикладних наук (від обчислювальної техніки до медицини), лідируючі позиції в Україні займає Інститут молекулярної біології і генетики (ІМБГ) НАН України.
З 2020 року проєкт BIONANOSENS об’єднав українських дослідників з партнерами у Франції (Université Claude Bernard Lyon 1 і Lyon Ingénierie Projets), Австрії (Zentrum für Soziale Innovation) і Німеччини (Helmholtz-Zentrum Dresden-Rossendorf). Вони разом працювали над партнерськими заходами із поглиблення співробітництва у сфері нової бімолекулярної електроніки на основі інтелектуальних наноматеріалів.
Пріоритетами проєкту є створення інституціональних процедур управління грантами і відкриття доступу до міжнародних мереж, накопичення знань та навичок написання проєктних пропозицій, просування та навчання молодих дослідників, підтримка ІМБГ у розповсюдженні та використанні результатів його досліджень.
ІМБГ є провідним інститутом України в сфері досліджень наук про життя, має один з найвищих рівнів дослідницького потенціалу, нараховуючи понад 200 дослідників, у тому числі багатьох видатних вчених. Фінансування ІМБГ надходить з НАН України та біля половини фінансування надходить від проектів-переможців національних і міжнародних конкурсів.
Міністерство освіти і науки України проводить опитування щодо збереження особливого (унікального) дослідницького обладнання та об’єктів і забезпечення захисту населення.
Міністерство освіти і науки України проводить опитування щодо збереження особливого (унікального) дослідницького обладнання та об’єктів і забезпечення захисту населення.
Збір інформації покликаний мінімізувати ризики втрат особливого (унікального) дослідницького обладнання та об’єктів, а також мінімізації для населення України загроз хімічного, біологічного, радіаційного характеру.
Представникам закладів вищої освіти та наукових установ України для участі в опитуванні необхідно заповнити дві наступних анкети: – щодо збереження особливого (унікального) дослідницького обладнання та об’єктів; – щодо мінімізації загроз хімічного, біологічного, радіаційного характеру.
Аналіз результатів опитування дозволить прискорити відновлення ефективної роботи після завершення воєнного стану.
Взяти участь в опитуванні можна до 31 березня 2022 року.
Європейська асоціація університетів оприлюднила свою позицію «Університетське бачення Європейського зеленого курсу».
Європейська асоціація університетів оприлюднила свою позицію «Університетське бачення Європейського зеленого курсу».
Європейський зелений курс повинен спиратися на науку та задіяти адекватні механізми формування наукових рекомендацій, підвищення наукової грамотності громадян і політиків. Європейські університети готові до співпраці щодо розробки політики, необхідної для сталого суспільства.
Цим документом ЄАУ дає відповідь на «Зелену угоду» і визначає свою позицію щодо того, як покращити структуру політики за рахунок більш широкого використання активів, що ґрунтуються на знаннях, отриманих з основних сфер діяльності університетів: досліджень, освіти та інновацій.
Ініціатива ЄАУ спрямована на те, щоб політики визнали університети важливими зацікавленими сторонами в «Зеленій угоді» як постачальників знань і навичок, а також як співавторів рішень для кліматичного порядку денного Європи.
Взаємодія університетів може здійснюватися за декількома напрямами, які національні та європейські політики мають використовувати, щоб забезпечити ефективне спільне створення «Зеленого курсу». Це: – міждисциплінарність, яка є одним із найсильніших інструментів для розуміння викликів майбутнього та створення реалістичних моделей соціальних змін, побудованих на засадах Сталого розвитку та Цілей сталого розвитку ООН; – науково-дослідні та освітні місії університетів мають життєво важливе значення для об’єднання знань та дій щодо досягнення кліматичних цілей, надаючи надійні дані та системні підходи, необхідні для розробки «Зеленого курсу»; – університети дають нове уявлення про цінності, норми та процеси, які забезпечують справедливість та неупередженість у досягненні ЦСР; політика і програми фінансування досліджень та інновацій є головними інструментами для підтримки фундаментальної науки, а також для забезпечення кращого зв’язку фундаментальних та прикладних досліджень; – взаємодія з громадянами та політиками повинна визнаватись і винагороджуватися як частина роботи вчених, оскільки це дозволяє університетам виступати посередниками у «Зеленій угоді»; – університети можуть допомогти відкалібрувати різні напрямки «Зеленого курсу», щоб подальший перехід був соціальним, технологічним та промисловим.
Кабінет Міністрів України ухвалив зміни до атестації здобувачів ступеня фахової передвищої освіти та ступенів вищої освіти на першому (бакалаврському) та другому (магістерському) рівнях у формі єдиного державного кваліфікаційного іспиту». Відповідна постанова від 27 березня 2022 р. № 376 опублікована на урядовому порталі.
Кабінет Міністрів України ухвалив зміни до атестації здобувачів ступеня фахової передвищої освіти та ступенів вищої освіти на першому (бакалаврському) та другому (магістерському) рівнях у формі єдиного державного кваліфікаційного іспиту». Відповідна постанова від 27 березня 2022 р. № 376 опублікована на урядовому порталі.
Документ унормовує питання атестації здобувачів ступенів фахової передвищої та вищої освіти у 2022 році за наступними спеціальностями галузей знань: – 08 «Право»; – 12 «Інформаційні технології»; – 14 «Електрична інженерія»; – 21 «Ветеринарна медицина»; – 25 «Воєнні науки, національна безпека, безпека державного кордону»; – 26 «Цивільна безпека»; – 27 «Транспорт»; -28 «Публічне управління та адміністрування»; – 29 «Міжнародні відносини».
В умовах воєнного стану проведення апробації та запровадження нових єдиних державних кваліфікаційних іспитів є недоцільним. Тому присвоєння кваліфікації та видача дипломів про здобуття освіти здійснюватиметься без проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту у формі, визначеній закладом фахової передвищої чи вищої освіти.
У 2021/22 навчальному році за спеціальностями галузі знань 22 «Охорона здоров’я» атестація здобувачів ступеня вищої освіти на другому (магістерському) рівні здійснюватиметься відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 2022 р. №316 «Деякі питання атестації здобувачів ступеня вищої освіти на другому (магістерському) рівні за спеціальностями галузі знань 22 «Охорона здоров’я» в умовах воєнного стану».
На сайті Європейської Комісії опубліковано інформацію щодо наукового проєкту «NEUROTWIN», який фінансується за програмою ЄС з досліджень та інновацій «Горизонт 2020». Він покликаний трансформувати потенціал наукових досягнень і інновацій у сфері клітинної та молекулярної нейронауки в провідному українському науково-дослідному інституті.
На сайті Європейської Комісії опубліковано інформацію щодо наукового проєкту «NEUROTWIN», який фінансується за програмою ЄС з досліджень та інновацій «Горизонт 2020». Він покликаний трансформувати потенціал наукових досягнень і інновацій у сфері клітинної та молекулярної нейронауки в провідному українському науково-дослідному інституті.
Проєкт виконується на базі Інституту фізіології ім. О.О. Богомольця НАН України у тісній співпраці з п’ятьма наступними європейськими дослідницькими центрами у галузі нейронаук: – Лондонським глобальним університетом (Велика Британія); – Інститут молекулярної та клітинної біології (Португалія); – Центр соціальних інновацій (Австрія); – Мюнхенський технічний університет (Німеччина); – Університет Упсали (Швеція).
Було організовано низку семінарів, присвячених передачі знань, методології, сучасних підходів, протоколів та іншої дослідницької документації.
Проведено два навчальних заходи: Літній тиждень науки та Студентська майстерня. Обидва заходи були орієнтовані на починаючих дослідників. Метою цих заходів, у тому числі двох семінарів з написання наукових статей, було збільшення публікації оригінальних дослідницьких статей у високорейтингових міжнародних журналах.
Виконання проекту призведе до підсилення науково-технічного та науково-технологічного потенціалу провідних учасників у сфері клітинної та молекулярної нейронауки, допоможе підвищити інноваційний потенціал і конкурентоздатність дослідників.
Всі акаунти на сайті НРАТ проходять стандартну процедуру реєстрації і є верифікованими. Однак для того, щоб отримати додаткові можливості, такі як публікація відкритих рецензій на академічні тексти, необхідна верифікація за афіляцією.
Щоб отримати статус «верифікований», необхідно змінити основну адресу електронної пошти на корпоративну, яка прив’язана до наукової установи або закладу освіти.
Наприклад: user@ukrintei.ua, user@nas.gov.ua
Після підтвердження корпоративної електронної скриньки ваш акаунт буде автоматично верифіковано за афіляцією.
Якщо ваша електронна адреса є корпоративною, але акаунт не має позначки верифікації, вам необхідно написати нам на електронну скриньку NRAT@ukrintei.ua. Після перевірки ми додамо вашу адресу в базу даних, і ваш акаунт буде верифіковано.
Після проходження процедури верифікації за афіляцією ви можете змінити основну адресу електронної скриньки на зручну для вас, не втративши при цьому статусу верифікації.
Проходити верифікацію за афіляцією необхідно лише один раз.
* Ми використовуємо корпоративні адреси з Єдиної державної бази з питань освіти та Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави
Інструкція зі складання пошукового запиту
Для пошуку новин, опублікованих на офіційному вебпорталі НРАТ у розділі «Новини» необхідно ввести у пошукове поле одне слово, декілька слів або точну фразу. Окремі слова розділяються проміжками.
Пошук виконується всюди – як у назві, так і у тексті новини.
Для отримання більш повного результату рекомендується використовувати основу слів (частини слів без закінчення).
При використанні для пошуку декількох слів вони поєднуються одним з логічних способів, описаних нижче.
За замовчуванням встановлено логічний сполучник “та”. У такому випадку результати пошуку будуть охоплювати усі публікації новин, де є вказані слова, навіть якщо вони розташовані окремо одне від одного і знаходяться у різних частинах тексту.
Приклад.Пошукова фраза: звіт ОЕСР. Результат пошуку: всі новини, які містять слово «звіт» та слово «оеср» як разом, так і окремо в тексті і в назві.
Якщо словосполучення чи фразу взяти у лапки (“), то результати будуть містити усі публікації, де зустрічається саме це словосполучення або фраза.
Приклад. Пошукова фраза: «звіт ОЕСР». Результат пошуку: всі новини, які містять точну фразу «звіт оеср».
Якщо Вам відома дата публікації новини або цікавить певний проміжок часу, в який вони були опубліковані на сайті, можна обрати таку дату чи інтервал дат у додатковому полі, що має вигляд календаря. Напис дати здійснюється у форматі рік-місяць-день і підтверджується натисканням на відповідну дату у випадаючому полі календаря. Можна вписувати дату або обирати, гортаючи сторінки календаря за місяцями та роками. За замовчуванням інтервал починається з більш давньої дати (2018-01-23) та завершується поточною.
Також Ви можете використовувати один або декілька хештегів, які розташовані під полем пошуку у правій частині екрану сторінки «Новин».