Організація економічного співробітництва та розвитку робочий документ «Конкуренція у сфері ШІ-інфраструктури».

У ньому наголошується, що  штучний інтелект швидко розвивається як технологія загального призначення з потенціалом трансформації економіки. Цей розвиток значною мірою залежить від досягнень у обчислювальному обладнанні, що дозволяє навчати дедалі складніші базові моделі та розгортати їх у великих масштабах. Ланцюг поставок обчислювальної інфраструктури ШІ є багаторівневим та охоплює кілька взаємопов’язаних ринків. В його основі – розробники та виробники мікросхем, які продукують необхідне обладнання для центрів обробки даних ШІ. Ці фірми покладаються на спеціалізованих постачальників матеріалів і обладнання, які у свою чергу мають вирішальне значення для процесу виробництва мікросхем. Мікросхеми інтегруються в повністю функціональні серверні стійки та розгортаються операторами центрів обробки даних. Ці оператори у свою чергу покладаються на енергетичну та мережеву інфраструктуру, необхідну для живлення та взаємоз’єднання окремих серверів у центрах обробки даних. Незважаючи на охоплення низки ринків, існує кілька спільних рис, які мають важливі наслідки для конкуренції: швидкі інновації та динамічна еволюція ринку з високим рівнем досліджень та розробок; висока концентрація та бар’єри для входу, коли на кожному рівні є лише кілька постачальників; вертикальна та конгломератна інтеграція все частіше зустрічається в ланцюжку поставок обчислювальних технологій штучного інтелекту; зростаючий рівень перехресного володіння та інвестиційного партнерства; високий рівень державного втручання (державні інвестиції та торговельні бар’єри); високий рівень попиту, який часто перевищує пропозицію. Заходи щодо забезпечення конкуренції в країнах-членах ОЕСР поки що обмежені, навіть якщо деякі розслідування вже проводяться. Потенційні проблеми щодо конкуренції в секторі обчислювальних технологій штучного інтелекту різноманітні та розвиваються. Наприклад, фірми зі значною ринковою владою можуть вдаватися до дискримінаційної практики, такої як об’єднання продуктів таким чином, що це ставить конкурентів у невигідне становище. Ринкову владу також можна розширювати за допомогою менш традиційних засобів, включаючи придбання та стратегічні партнерства, які не відповідають порогам повідомлення про злиття. Стратегічне значення ШІ для національної конкурентоспроможності та безпеки призвело до зростання рівня державного втручання у весь ланцюг поставок. Органам з питань конкуренції, ймовірно, доведеться реагувати, використовуючи широкий спектр доступних інструментів. Це може початися з нарощування технічної експертизи в усьому стеку обчислень ШІ шляхом досліджень та рекрутингу, щоб забезпечити своєчасне та ефективне втручання. Особливим викликом буде забезпечення достатньої гнучкості режимів контролю за злиттями, щоб охопити придбання конкурентів, які тільки починають працювати, а також ретельна перевірка конгломератних злиттів, вивчення міжрівневих партнерств (щоб переконатися, що вони не використовуються для витіснення конкурентів або спотворення конкуренції).

Детальніше: https://qrpage.net/qr/ZauJe,  https://qrpage.net/qr/2Tjme, https://doi.org/10.1787/623d1874-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

ОЕСР: КОНКУРЕНЦІЯ У СФЕРІ ШІ
2025-11-19
Поширити