На сайті Times Higher Education опубліковано статтю «План освіти після 16 років — не рецепт для домінування Russell Group…».

У ній аналізується реакція міністра науки Великої Британії Патріка Валанcа на критичні застереження щодо нового урядового підходу до фінансування досліджень і ролі освіти. Тема стала надзвичайно актуальною після публікації «White Paper» — урядового документу, що пропонує зосередити ресурси на «робили менше, але краще», тобто посилювати пріоритетні напрями, де університети мають сильні позиції, і стимулювати частину закладів усе більше орієнтуватися на викладацьку діяльність. Скептики стверджують, що такий підхід може змістити фінансування в бік невеликої кількості великих дослідницьких університетів (особливо тих, що входять до Russell Group), а іншим залишити роль «лише викладачів» без будь-якої дослідницької активності. Валанc категорично відкидає ці побоювання як «дуже дивні» і пояснює, що White Paper не забороняє університетам виконувати дослідження, а радше визнає реалії: не кожен заклад може бути «усім і одразу» у кожному напрямі. Університетам пропонується зосередитися на тих сферах, де вони мають явні сильні сторони. При цьому студенти повинні мати можливість у межах свого курсу підтримувати контакт із науково активними викладачами, навіть якщо інші дисципліни викладаються «лише» педагогами. Крім того, Валанc пропонує розглядати можливість колаборації між університетами у регіонах, коли кілька закладів спільно забезпечують дослідницьке та викладацьке покриття всіх необхідних сфер. Це, на його думку, дозволить уникнути перевантаження ресурсів і забезпечити якісну науково-навчальну пропозицію без необхідності, щоб кожен університет був одночасно і дослідницьким, і викладацьким центром у всіх предметних областях. Міністр також пояснив, що пріоритети уряду передбачають не лише перерозподіл грошей у бік великих грантів, а й забезпечення початкового фінансування для дослідників на початку їхньої кар’єри, підтримку міждисциплінарних проєктів, які об’єднують ресурси декількох університетів для вирішення великих проблем. Це має поєднувати інтереси фундаментальних досліджень, прикладних наукових розробок і практичних завдань, важливих для національної стратегії. Очікується, що  новий підхід до освіти і дослідницького фінансування зробить систему більш сфокусованою та ефективною, зосередженою на якості, а не на кількості, забезпечить баланс і допоможе зберегти можливості для всіх університетів, водночас підтримуючи високу якість викладання  та наукової діяльності.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/0t3rh

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_ПопуляризаціяНауки #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики #НРАТ_TimesHigherEducation

СТРАТЕГІЯ WHITE PAPER ЗМІНЮЄ РОЛЬ УНІВЕРСИТЕТІВ У БРИТАНІЇ
2025-12-18
Поширити