
На сайті компанії Еlsevier опубліковано інформацію «Аналітика для бібліотек щодо впровадження дослідницьких інструментів, удосконалених штучним інтелектом».
У ньому йдеться про досвід дослідників Варшавського університету щодо використання великих мовних моделей та Scopus AI у своїй роботі. Зазначається, що з огляду на поширення генеративних моделей штучного інтелекту (зокрема, ChatGPT) завідувач бібліотеки Войцех Возняк запропонував створення рамок для відповідального використання штучного інтелекту в дослідженнях та освіті. Невдовзі після цього у бібліотеці університету змогли протестувати ранню версію Scopus AI у рамках бета-доступу. Це дозволило польським фахівцям оцінити потенціал ШІ, вбудованого у платформу Scopus, в частині його підтримки дослідників. Після успішного тестування бібліотека у травні 2024 року розпочала загальноуніверситетське випробування цього інструменту, не знаючи напевне наперед, як саме дослідники використовуватимуть нові можливості, чи будуть в цьому зацікавлені та який буде результат. Бібліотека провела власне опитування користувачів, щоб зрозуміти, як саме дослідники використовують Scopus AI. «Під час тестування нових інструментів та сервісів ми зазвичай покладаємося на статистику використання як основний засіб оцінки. Однак у випадку Scopus AI ми усвідомили, що це був абсолютно новий тип інструменту, потенціал якого дослідники можуть не одразу побачити». Було з’ясовано, що ШІ використовувався на практиці для підготовки літературного огляду та реферування результатів досліджень. Серед переваг використання ШІ науковці назвали: прискорення процесу огляду літератури; формування міждисциплінарних навичок інформаційної грамотності.
Детальніше: https://qrpage.net/qr/p8fgG, https://qrpage.net/qr/ub3wI
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Бібліотекарям