Наголошується, що в умовах швидкого розвитку технологій штучного інтелекту, коли ChatGPT та йому подібні інструменти дозволяють легко оцифрувати та автоматизувати викладання ряду предметів, не можна навчати школярів і студентів для минулого, – навчати потрібно з орієнтацією на майбутнє. Фахівці ОЕСР відстежують, наскільки добре системи ШІ справляються із завданнями Програми міжнародного оцінювання учнів (PISA), яка надає глобальний критерій успішності опанування знань і навичок у 80 країнах. Наразі ми спостерігаємо швидкий прогрес штучного інтелекту. У березні 2022 року ChatGPT міг відповісти на 28% набору завдань з математики PISA, у березні 2023 року GPT успішно відповів на 46% завдань. У науковій сфері відповідні відсотки становили 65% і 85%. Отже, у сучасному світі освіта має змінюватись, має перейти від навчання студентів відтворенню загальновизнаної мудрості до її вивчення та розширення. Коли мова йде про наукову освіту, потрібно приділяти набагато більше уваги інтелектуальним методам, які дозволяють розвиватись, а не просто поверхнево сприймати науковий зміст. Люди мають залучались до ймовірнісного мислення, яке дуже важливе в умовах численних викликів, – як зміна клімату або пандемія. Потрібно навчитися знаходити сигнал у шумі, розуміти відносну ймовірність і мислити в категоріях альтернативного майбутнього. Докорінно змінюється навіть така базова складова, як грамотність: сучасні заклади освіти повинні допомогти учням навчитися бути автономними у своєму мисленні. Необхідно докладати безперервних зусиль для створення «з’єднуючого соціального капіталу», завдяки якому ми всі можемо обмінюватись досвідом, ідеями та інноваціями.
Детальніше: https://is.gd/1DG8rY, https://www.oecd.org/pisa/
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини
ОЕСР: CHATGPT І ПРОГРАМИ МІЖНАРОДНОГО ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ
2023-08-10