Search results found:

posts - 2363

pages - 237

Прогноз впливу коронавірусу на економічне зростання ОЕСР

Прогноз впливу коронавірусу на економічне зростання ОЕСР

2 березня 2020 року ОЕСР випустила проміжний економічний огляд, присвячений прогнозам впливу коронавирусу на економічне зростання та виробництво у різних країнах.
D:\  ДЕЛАЮ 2020\! Насте 20191202\! Нов 202000312\ОтчОЕСР_2.png

2 березня 2020 року ОЕСР випустила проміжний економічний огляд, присвячений прогнозам впливу коронавирусу на економічне зростання та виробництво у різних країнах.

З урахуванням значущості Китаю в сучасних глобальних ланцюжках поставок, падіння виробництва на китайських підприємствах у зв’язку із вірусом відчувається в усьому світі. Спалахи хвороби в інших країнах мають аналогічний ефект, хоча і в менших масштабах.

ОЕСР відзначає велику невизначеність у прогнозах глобального економічного зростання. Збиток, який буде завданий світовій економіці, залежить від масштабів поширення вірусу та від того, наскільки швидко й ефективно країнам вдасться локалізувати та взяти під контроль його поширення.

Якщо припустити, що спалахи вірусу у першому кварталі 2020 року виявляться незначними і будуть швидко взяті під контроль, глобальне економічне зростання знизиться на 0,5 процентного пункту у порівнянні з очікуваними показниками 2020 року. Відповідно, річний глобальний ВВП знизиться до 2,4% у 2020 році з і без того слабких показників: у 2019 р. у 2,9%, тоді як у першому кварталі 2020 р. цей показник може стати негативним.

Для КНР у цьому році прогнозується зниження показників зростання нижче 5%, але у 2021 р. зростання відновиться до значення вище 6%. Рівень виробництва у 2021 р. також повернеться до прогнозованих до спалаху показниками.

Прогнози для економік країн G20, особливо – Японії, Кореї та Австралії (і без того негативні), погіршуються ще сильніше за рахунок ефектів, які розповсюдження вірусу накладає на економічну впевненість, фінансові ринки, туризм, транспорт, цілісність ланцюжків поставок.

Якщо ефекти від спалаху вірусу будуть знижуватися, як передбачається, а також якщо країни будуть приймати ефективні заходи по відновленню доходів та економічної впевненості в економіках, що найбільш схильні до ефектів від вірусу, то до 2021 року зростання глобального ВВП відновиться до 3,25%.

Якщо ж спалах коронавирусу затягнеться і пошириться за межі Азіатсько-Тихоокеанського регіону, Європи та Північної Америки, прогнози зростання стають набагато гіршими. У такому випадку глобальне зростання у 2020 році впаде до 1,5% – наполовину від прогнозованої до спалаху вірусу величини.

ОЕСР рекомендує, перш за все, забезпечувати ефективні заходи з охорони здоров’я, щоб запобігти інфекції та поширенню зараження, а також впроваджувати цільові політики з підтримки систем охорони здоров’я і працівників, а також щодо захисту доходів уразливих соціальних груп та бізнесу на період спалаху.

Необхідні також макроекономічні політики, спрямовані на відновлення економічної впевненості й на допомогу у відновленні економічного попиту по мірі зниження вірусної небезпеки, щоб компенсувати провали, створені у результаті вимушених простоїв підприємств і обмежень на поїздки.

Також якщо економічне зростання виявиться слабшим впродовж тривалого часу, країни повинні будуть скоординувати свої дії задля забезпечення ефективної охорони здоров’я, недопущення заражень і зниження негативних наслідків, підтримки економік з низькими доходами і збільшення бюджетних витрат на перераховані цілі.

Детальніше: https://www.oecd-ilibrary.org/economics/oecd-economic-outlook/volume-2019/issue-2_7969896b-en

2020-03-14
Share
Сайт для амбасадорів цифрової освіти

Сайт для амбасадорів цифрової освіти

13 березня 2020 року Міністерство цифрової трансформації України запустило лендінг для амбасадорів цифрової освіти.
D:\Mои документы\Литвинова\Доручення 2020\НРАТ\Новини_ НРАТ\Березень\13.03.2020\89638126_218133629590995_4936897179689156608_n.jpg

13 березня 2020 року Міністерство цифрової трансформації України запустило лендінг для амбасадорів цифрової освіти.

Ініціатива підкреслює можливості, які відкриває цифрова грамотність: комфортно почуватися, мати гарну роботу, постійно розвиватися, спілкуватися з друзями та родичами, вирішувати проблеми. Також сайт закликає долучатись до спільноти активних громадян, яких об’єднує благородна та амбітна мета — навчити 6 млн українців цифровій грамотності за 3 роки.

Лендінг для амбасадорів цифрової освіти стане у нагоді під час введення карантину через коронавірус, отже будь-хто зможе подивитися вдома освітні серіали на онлайн-платформі Дія.Цифрова освіта. 

Амбасадорами цифрової освіти можуть стати громадські організації, приватні компанії, бібліотеки, ЦНАПи, школи, університети й незалежні активісти. 

Для цього потрібно заповнити анкету на сайті. Після цього на електронну адресу прийде лист з інформаційними матеріалами та підказками. Для людей, які вже долучились до просування проєкту Дія.Цифрова освіта, передбачена можливість ділитися успіхами – завантажити фото або відео.  

Першими амбасадорами цифрової освіти стали працівники комп’ютеризованих бібліотек, які надають доступ до безкоштовного навчання на онлайн-платформі Дія.Цифрова освіта, допомагають усім охочим у реєстрації на онлайн-платформі, консультують під час навчання та популяризують проєкт. Також першими амбасадорами цифрової освіти стали молодіжні активісти Відкритого Університету Реформ. 

Мінцифра закликає всіх ініціативних та активних громадян, незалежно від віку та місця проживання, долучатися до проєкту Дія.Цифрова освіта. 

Детальніше: https://bit.ly/2WlKMuf, https://bit.ly/33giQsO 

Фото: Минцифра

2020-03-13
Share
Звіт ОЕСР про відкриті, корисні та повторно використані дані (OURData – 2019)

Звіт ОЕСР про відкриті, корисні та повторно використані дані (OURData – 2019)

ОЕСР опублікував звіт «Open, Useful and Re-usable data (OURdata) Index: 2019»

ОЕСР опублікував звіт «Open, Useful and Re-usable data (OURdata) Index: 2019»

У документі представлені дані щодо реалізації політики у сфері відкритих, корисних та повторно використаних даних ОЕСР (2019). Наводяться показники, джерела з яких збирались дані, надається детальний аналіз отриманих результатів. 

Крім того, у звіті подано огляд основних досягнень та викликів, пов’язаних із розробленням та реалізацією політики відкритих урядових даних (OGD) у країнах-членах ОЕСР та країнах-партнерах. Наводяться порівняння щодо прогресу за останні 2 роки (2017-2019 рр.). 

Ознайомлення з цим документом фахівців з державного управління, спеціалістів у сфері поводження з даними та громадськості сприятиме формуванню ефективних заходів із цифрової трансформації державного сектору, включаючи цифровий уряд та керований даними державний сектор, а також відкриті урядові дані.

Детальніше: https://www.oecd-ilibrary.org/governance/open-useful-and-re-usable-data-ourdata-index-2019_45f6de2d-en;jsessionid=zDsP2YGgQUOJc5N4rlbMVEnt.ip-10-240-5-8

2020-03-13
Share
Меморандум про співробітництво з PowerCode Academy

Меморандум про співробітництво з PowerCode Academy

10 березня 2020 року Міністерство цифрової трансформації підписало меморандум про співпрацю з IT-школою PowerCode Academy. Площадки цієї школи у Київі, Запоріжжі та Харкові стануть офлайн-хабами проєкту Дія.Цифрова освіта.
D:\Mои документы\Литвинова\Доручення 2020\НРАТ\Новини_ НРАТ\Березень\12.03.2020\89883913_2841804452539472_291832019762020352_n.jpg

10 березня 2020 року Міністерство цифрової трансформації підписало меморандум про співпрацю з IT-школою PowerCode Academy. Площадки цієї школи у Київі, Запоріжжі та Харкові стануть офлайн-хабами проєкту Дія.Цифрова освіта.

Меморандум про співпрацю передбачає:

– сприяння поширенню цифрової та мобільної грамотності серед населення;

– стимулювання створення умов для навчання сучасним цифровим навичкам;

– обмін сучасними методами навчання цифровій та мобільній грамотності, освітніми текстовими та відеоматеріалами. 

Відтепер кожен бажаючий може прийти до офлайн-хабів і безкоштовно отримати доступ до навчання на Національній онлайн-платформі з цифрової грамотності, а співробітники PowerCode Academy готові надати потрібні консультації.  

Детальніше: https://bit.ly/33bGjvr,  https://osvita.diia.gov.ua/hubshttps://bit.ly/3cP7D7f

2020-03-12
Share
Запровадження карантину у закладах освіти

Запровадження карантину у закладах освіти

З 12 березня 2020 року в Україні запроваджується тритижневий карантин для усіх закладів освіти. Відповідне рішення ухвалив Уряд з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 р. (постанова КМУ від 11 березня 2020 року № 211).
D:\Mои документы\Литвинова\Доручення 2020\НРАТ\Новини_ НРАТ\Березень\12.03.2020\5e691d1a77461332044336.png

З 12 березня 2020 року в Україні запроваджується тритижневий карантин для усіх закладів освіти. Відповідне рішення ухвалив Уряд з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 р. (постанова КМУ від 11 березня 2020 року № 211).

Докладні рекомендації для керівників закладів та управлінців є у листі Міністерства освіти і науки №1/9-154  від 11 березня 2020 року.

Карантин запроваджується в усіх закладах освіти незалежно від форми власності та сфери управління: дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої, післядипломної освіти. Під час карантину учням та студентам забороняється відвідувати заклади освіти. Дане рішення Уряду є підставою для керівника закладу освіти видати наказ про запровадження карантину.

Карантин триватиме три тижні – з 12 березня до 3 квітня 2020 року, але вказані терміни можуть змінитись у залежності від епідеміологічної ситуації в Україні. МОН рекомендує закладам освіти:

– відмовитись від проведення та участі у масових заходах в приміщеннях та на території закладів освіти, зокрема пробного зовнішнього незалежного оцінювання, олімпіад, змагань, конкурсів, виставок тощо;

– не направляти здобувачів освіти та співробітників закладів до країн з високим ступенем ризику зараження;

– інформувати здобувачів освіти та співробітників закладів щодо того, як запобігти поширенню хвороби та дій у випадку захворювання;

– розробити заходи щодо проведення занять за допомогою дистанційних технологій та щодо відпрацювання занять відповідно до навчальних планів після нормалізації епідемічної ситуації;

– розробити заходи щодо часткового переведення працівників на дистанційну роботу;

– забезпечити профілактичні заходи, які попередять масове розповсюдження гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом, і гострих респіраторних інфекцій;

– виділити у гуртожитках закладів профтеху, фахової передвищої, вищої, післядипломної освіти місця для ізоляції здобувачів освіти з ознаками гострих респіраторних захворювань;

– виконувати рішення тимчасових обласних протиепідемічних комісій;

– обмежити проведення запланованих нарад, перевірок, експертиз до нормалізації епідемічної ситуації.

Детальніше: https://bit.ly/2W3YTUJhttps://bit.ly/2vkrLx4 

Фото: МОН

2020-03-12
Share
Інтелектуальна власність та книговидавництво

Інтелектуальна власність та книговидавництво

10 березня 2020 року відбулась робоча зустріч з питань захисту прав інтелектуальної власності у книговидавництві. Захід було організовано Міністерством культури, молоді та спорту України. 
D:\Mои документы\Литвинова\Доручення 2020\НРАТ\Новини_ НРАТ\Березень\12.03.2020\ukrpatent-mincult-032020-800-2.jpg

10 березня 2020 року відбулась робоча зустріч з питань захисту прав інтелектуальної власності у книговидавництві. Захід було організовано Міністерством культури, молоді та спорту України. 

Обговорювалось модель дій книговидавців щодо забезпечення захисту прав інтелектуальної власності та інструменти ефективної протидії піратству. Учасники зустрічі розглянули, зокрема, успішні кейси медіа індустрії, які стосуються боротьби з контрафактом; основні виклики для книговидавців та можливості вдосконалення механізму захисту відповідних прав.

Детальніше: https://bit.ly/39PFgDS 

Фото: Укрпатент

2020-03-12
Share
Дискусія щодо наукометричної кризи в українській науці

Дискусія щодо наукометричної кризи в українській науці

4 березня 2020 року у рамках дискусійного клубу молодих учених на площадці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського відбулось засідання, де обговорювались актуальні питання наукометрії.
E:\ ! 2020 конф\2020_03_04 НБУВ\Дубровина_2.png

4 березня 2020 року у рамках дискусійного клубу молодих учених на площадці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського відбулось засідання, де обговорювались актуальні питання наукометрії.

Присутні погодились з тим, що вибір шляхів реформування вітчизняної науки є складним і багатоаспектним завданням, яке не може ґрунтуватися на формальних підходах, без урахування внутрішньої логіки, принципів та специфіки розвитку різних галузей знань.  Активно дискутувалось впровадження та використання наукометричних систем в Україні. Наголошувалось, що існує проблема некоректних нормативних вимог щодо застосування бібліометрії та наукометрії. Особливо гостро ця проблема стоїть перед представниками гуманітарних наук.  

Представленість публікацій у наукометричних базах (у першу чергу – Scopus  та Web of Science) віднедавна є обов’язковою складовою вимог для отримання наукових ступенів і вчених звань, включення видань до категорії «А» переліку наукових фахових видань України. Чи просуватиме це вітчизняну науку вперед? Як вирішувати питання академічного плагіату й самоплагіату. Як має відбуватись реформування системи наукової експертизи, доведення новизни наукових досліджень та відкриттів?

У обговоренні цих та інших актуальних питань взяли участь:  Олександр Малишев (кандидат наук, старший науковий співробітник Інституту держави і права імені В. М. Корецького НАН України), Любов Дубровіна (член-кореспондент НАН України доктор історичних наук, Генеральний директор НБУВ),  Володимир Попик (член-кореспондент НАН України, доктор історичних наук, професор, директор Інституту біографічних досліджень НБУВ), Тетяна Гранчак (завідувачка відділу НБУВ),  Тетяна Добко (доктор наук із соціальних комунікацій, завідувачка відділу НБУВ), Олена Чмир  (доктор економічних наук, професор, завідувачка відділу УкрІНТЕІ), Тетяна Качановська (доцент кафедри теорії та практики перекладу з романських мов імені Миколи Зерова Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка), Наталія Старченко  (доктор історичних наук, Інститут української археографії та джерелознавства імені М.С. Грушевського НАН України).

Учасники дискусії зазначили, що питання, які обговорювались, залишаються надзвичайно актуальними та  закликали колег-учених, усю наукову спільноту до пошуку шляхів виходу з кризи.

Детальніше: http://www.nbuv.gov.ua/node/5181

Фото: НБУВ

2020-03-12
Share
Парламентські слухання «Кібербезпека, критична інфраструктура, електронні комунікації в Україні: стан, проблеми, шляхи їх вирішення»

Парламентські слухання «Кібербезпека, критична інфраструктура, електронні комунікації в Україні: стан, проблеми, шляхи їх вирішення»

15 квітня 2020 року у Верховній Раді України відбудуться парламентські слухання на тему «Кібербезпека, критична інфраструктура, електронні комунікації в Україні: стан, проблеми, шляхи їх вирішення».
D:\Mои документы\Литвинова\Доручення 2020\НРАТ\Новини_ НРАТ\Березень\11.03.2020\50245.jpeg

15 квітня 2020 року у Верховній Раді України відбудуться парламентські слухання на тему «Кібербезпека, критична інфраструктура, електронні комунікації в Україні: стан, проблеми, шляхи їх вирішення».

Планується обговорити питання щодо:

– посилення ролі кібербезпеки;

– критичної інфраструктури та електронних комунікацій для розвитку економіки України; 

– сприяння  здійсненню більш системних та цілеспрямованих дій щодо реалізації державної політики.

До участі запрошені народні депутати України, представники органів державної влади, об’єднань громадян, бізнесу, неурядових організацій, провідні вчені.

Детальніше: https://bit.ly/2Q127EH

Фото: ВРУ

2020-03-11
Share
ІТ-лабораторія

ІТ-лабораторія

На факультеті електроніки НТУУ «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського» відкрили ІТ-лабораторію, де студенти вивчатимуть проєктування вбудованих систем. 
D:\  ДЕЛАЮ 2020\! Насте 20191202\! Нов 202000311\KPI.png

На факультеті електроніки НТУУ «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського» відкрили ІТ-лабораторію, де студенти вивчатимуть проєктування вбудованих систем. 

Відкриття лабораторії відбулось у партнерстві з Global Logic Ukraine, яка вже інвестувала у проект майже 700 тисяч гривень та надала відповідне обладнання.

На базі лабораторії впроваджують 2 навчальні курси, які будуть доступними для всіх студентів факультету електроніки. Тут бажаючі навчатимуться розробляти програмне забезпечення для різноманітних спеціалізованих систем. 

Простір лабораторії поділений на дві частини: перша – спеціалізований комп’ютерний клас, призначений для занять із програмування, друга є зоною прототипування, де є спеціальне контрольно-вимірювальне обладнання, функціональні генератори та паяльні станції. Завдяки цим ресурсам студенти зможуть створити повністю готовий до використання продукт.

Детальніше: https://bit.ly/38H73oz 

Фото: КПІ

2020-03-11
Share
Innovation Day

Innovation Day

10 березня 2020 року Мережа академічних бізнес-інкубаторів YEP за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» та Міністерства закордонних справ Естонії провела Innovation Day. 
D:\Mои документы\Литвинова\Доручення 2020\НРАТ\Новини_ НРАТ\Березень\11.03.2020\89527621_2839605162759401_3704224188299476992_o.jpg

10 березня 2020 року Мережа академічних бізнес-інкубаторів YEP за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» та Міністерства закордонних справ Естонії провела Innovation Day. 

Під час заходу було оголошено про старт весняного сезону навчання на Програмі з розвитку молодіжного підприємництва – YEP!Starter. Партнером цього проєкту виступило Міністерство цифрової трансформації.            

Організатори з майже 300 заявок відібрали для навчання на безкоштовній програмі 50 стартапів, які  представляють 40 університетів України. Вони пройдуть 3-місячну інкубаційну програму за підтримки досвідчених менторів-практиків CISCO, OKKO, ERC, Axon Partners та ін.

Детальніше: https://bit.ly/39MvgLChttps://bit.ly/38IO9Oj 

2020-03-11
Share