Search results found:

posts - 5216

pages - 522

ПОРАДИ ВІД ПОЛІТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ГОНКОНГУ

ПОРАДИ ВІД ПОЛІТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ГОНКОНГУ

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей від Політехнічного університету Гонконгу, які присвячені широкому колу питань здійснення наукових досліджень та навчання мислителів, новаторів і комунікаторів у сфері вищої освіти.

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей від Політехнічного університету Гонконгу, які присвячені широкому колу питань здійснення наукових досліджень та навчання мислителів, новаторів і комунікаторів у сфері вищої освіти.

Ресурс містить п’ятнадцять статей відповідної тематичної спрямованості: майбутнє вищої освіти; підтримка дослідникам, які прагнуть змінити світ на краще; що потрібно та чого не потрібно робити, щоб ефективно розпочати навчання; як збільшити дослідницький вплив завдяки міждисциплінарній співпраці; поради з наукової комунікації від маркетологів; змагання з ChatGPT для покращання навчання студентів; громадянська освіта і сервісне навчання; як навчитися вчитися за допомогою студентських груп за інтересами; редизайн оцінювання в епоху генеративного штучного інтелекту; як побудувати модель максимізації впливу невеликих дослідницьких підрозділів.

Детальніше: http://surl.li/ugzzu

Фото: ТНЕ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-10
Share
КОРОТКОТЕРМІНОВЕ НАУКОВЕ СТАЖУВАННЯ У ПОЛЬЩІ

КОРОТКОТЕРМІНОВЕ НАУКОВЕ СТАЖУВАННЯ У ПОЛЬЩІ

Католицький польский університет Іоанна Павла II оголосив про конкурс наукового стажування наукових співробітників закордонних університетів у 2024 році.

Католицький польский університет Іоанна Павла II оголосив про конкурс наукового стажування наукових співробітників закордонних університетів у 2024 році.

Його метою є налагодження й підтримка наукової співпраці шляхом проведення спільних досліджень та проектної діяльності. Участь у конкурсі можуть взяти науковці та викладачі, які планують короткострокові наукові візити до Польщі тривалістю від  7 до 14 днів. Заявки на участь приймаються на  постійній основі.

Детальніше: http://surl.li/ufooh, http://surl.li/ufoon, http://surl.li/ufoot

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-10
Share
СТИПЕНДІЇ НА НАВЧАННЯ ВІД УРЯДУ РЕСПУБЛІКИ СЕРБІЯ

СТИПЕНДІЇ НА НАВЧАННЯ ВІД УРЯДУ РЕСПУБЛІКИ СЕРБІЯ

Міністерство освіти, науки і технологічного розвитку Республіці Сербія відповідно до Угоди про співробітництво із Міністерством освіти і науки України оголосило конкурс на отримання стипендій на навчання у 2024/2025 навчальному році.

Міністерство освіти, науки і технологічного розвитку Республіці Сербія відповідно до Угоди про співробітництво із Міністерством освіти і науки України оголосило конкурс на отримання стипендій на навчання у 2024/2025 навчальному році.

Стипендії на навчання надаються на термін від 3 до 12 місяців для навчання бакалаврів та магістрів (2 стипендії) та аспірантів (1 стипендія). Міністерство освіти, науки і технологічного розвитку Республіці Сербія покриває витрати переможців конкурсу на навчання, проживання у студентському гуртожитку, харчування, основне соціальне і медичне страхування, стипендіату надається безоплатна річна віза та кошти у розмірі 135 дол. США на місяць. Претендентами на отримання стипендії можуть бути громадяни України, які відповідають конкурсним вимогам.  Заявку можна подати до 27 червня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/ugliz, http://surl.li/ugljf

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-10
Share
ОЕСР: НОВА КОЛЕКТИВНА ЦІЛЬ КЛІМАТИЧНОГО ФІНАНСУВАННЯ

ОЕСР: НОВА КОЛЕКТИВНА ЦІЛЬ КЛІМАТИЧНОГО ФІНАНСУВАННЯ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Нова колективна кількісна ціль кліматичного фінансування: варіанти відображення ролі різних джерел, учасників та якісних оцінок» із серії «Документи групи експертів зі зміни клімату ОЕСР/МЕА».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Нова колективна кількісна ціль кліматичного фінансування: варіанти відображення ролі різних джерел, учасників та якісних оцінок» із серії «Документи групи експертів зі зміни клімату ОЕСР/МЕА».

Наголошується, що на Конференції ООН зі сталого розвитку та зміни клімату у 2015 році було досягнуто домовленості, що нова колективна кількісна оцінка цілі кліматичного фінансування буде визначена до 2025 року. Вона має перевищувати 100 млрд дол. США на рік та ураховувати потреби і пріоритети країн, що розвиваються. В опублікованому нині документі представлені ключові висновки та рекомендації щодо визначення цілі; наводиться аналіз наявних даних; обгрунтовується необхідність значного обсягу фінансування з широкого спектру наявних і потенційних джерел; розглядається три кластери – міжнародні державні фінанси, приватні фінанси і внутрішні ресурси країн; досліджуються питання моніторингу та оцінювання прогресу у досягненні мети (окремі елементи можна відстежувати у грошовому вимірі, інші потребують альтернативної інформації).

Детальніше: http://surl.li/ugidr, http://surl.li/ugiet, https://doi.org/10.1787/7b28309b-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-06-10
Share
ШІ: НЕБО НЕ ПАДАЄ

ШІ: НЕБО НЕ ПАДАЄ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Крістофера Галленбрука  «ШІ: небо не падає».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Крістофера Галленбрука  «ШІ: небо не падає».

У ній наголошується, що зростання числа студентів, які використовують генеративний ШІ для написання есе, стає проблемою для освіти, але це не є кризою, оскільки існують інструменти для її вирішення. Письменниця Рі Кудан використала ChatGPT для написання 5 відсотків свого роману, який отримав престижну премію Акутагави в Японії. Це викриття викликало новий сплеск обговорення, яке і до цього велося в академічних колах від моменту запуску ChatGPT.  В їх основі – студентське шахрайство під час навчання в університетах, якого майже неможливо запобігти. Крістофер висловлює свої погляди щодо ШІ:  використання ГШІ у творах легко помітити, якщо бути уважним і знати своїх студентів, задавати багатоскладові запитання, з’ясовувати розуміння студентами базової термінології та звернути увагу на словниковий запас ChatGPT;  ретельний опис структури та надання підказок до написання есе зменшує ризик того, що студенти напишуть його за допомогою ШІ; перед формулюванням тем есе викладачі мають спочатку зробити запит до ChatGPT (рекомендовано запустити запит/перевірку/підказку до ГШІ декілька разів поспіль, щоб побачити різні версії відповіді ШІ). Отже, вважає автор статті, ГШІ не є невирішуваною проблемою, але як і у випадку з академічним плагіатом,  способи перевірки не є 100% точними. Тому викладачам потрібно проявляти увагу до деталей і дизайну  самостійних творчих завдань.

Детальніше: http://surl.li/ufvzh, http://surl.li/ufvzu

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-07
Share
АНГЛІЙСЬКА – МОВА МІЖНАРОДНОГО СПІЛКУВАННЯ

АНГЛІЙСЬКА – МОВА МІЖНАРОДНОГО СПІЛКУВАННЯ

Верховна Рада України ухвалила у другому читанні законопроєкт № 9432 щодо застосування англійської мови в Україні.

Верховна Рада України ухвалила у другому читанні законопроєкт № 9432 щодо застосування англійської мови в Україні.

Законодавці вважають, що це наближає державу до членства в ЄС, а й відкриває нові горизонти для українського бізнесу, науки та освіти. Відтепер англійська мова набуває статусу мови міжнародного спілкування в Україні, що підвищить конкурентоспроможність та поліпшить ключові компетенції українців в умовах глобалізації. Визначено посади, кандидати на які мають володіти  англійською мовою: державні службовці категорії «А», «Б» і «В», перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; голови місцевих державних адміністрацій, їхні заступники, працівники органів місцевого самоврядування (крім виборних), основні посадові обов’язки яких передбачають виконання функцій з міжнародного співробітництва; військовослужбовці офіцерського, сержантського і старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; поліцейські середнього і вищого складу Національної поліції України, посади начальницького складу інших правоохоронних органів, посади начальницького складу служби цивільного захисту, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; прокурори; працівники податкових та митних органів, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; керівники, члени виконавчого органу, члени наглядової ради (ради директорів) та інші посадові особи державних підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких більш ніж 50 відсотків акцій (часток) належать державі; керівники державних наукових установ; керівники закладів вищої освіти. Також законопроєкт передбачає обов’язкове вивчення англійської дітьми старшого дошкільного віку.

Детальніше: http://surl.li/ugvuq, http://surl.li/ugvuv, http://surl.li/ugvvf

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-06-07
Share
ЗМІНИ У ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ У 2024 РОЦІ

ЗМІНИ У ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ У 2024 РОЦІ

Міністерство освіти і науки України інформує про оновлення Порядку прийому на навчання для здобуття ступенів бакалавра, магістра, доктора філософії / доктора мистецтва у 2024 році.

Міністерство освіти і науки України інформує про оновлення Порядку прийому на навчання для здобуття ступенів бакалавра, магістра, доктора філософії / доктора мистецтва у 2024 році.

Зміни стосуються, зокрема, основних аспектів іспитів для підтвердження високого рівня знань, компетентностей та навичок вступників. У числі основних нововведень збільшено підтримку закладів вищої освіти, які розташовані у прифронтових та прикордонних областях (підвищено регіональний коефіцієнт, на який множиться конкурсний бал, якщо вступник / вступниця обирає ЗВО, розташований у певному регіоні); для здобуття ступеня магістра на основі вже здобутого ступеня магістра (для другої вищої освіти) вступ може відбуватися без ЄВІ та ЄФВВ, а лише за іспитами, які проводяться безпосередньо у закладі освіти (стосується освітніх програм усіх спеціальностей окрім 081 «Право» і 293 «Міжнародне право»); на навчання для здобуття ступеня доктора філософії / доктора мистецтва умовою допуску є успішне складання ЄВІ у 2024 році з оцінкою за кожний з його компонентів не менше 150 балів (альтернатива – ЄВІ у 2023 році з оцінкою за тест з іноземної мови не менше ніж 130 балів). Сертифікати, що посвідчують знання іноземної мови, не надають доступу до вступу до аспірантури у 2024 році. Студенти, які здобули ступінь бакалавра у 2024 році, для вступу на магістратуру можуть скористатися спеціальними умовами.

Детальніше: http://surl.li/ufuzb, http://surl.li/ufvac

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-07
Share
ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

Міністерством освіти і науки України 5 червня 2024 року оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Міністерством освіти і науки України 5 червня 2024 року оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Публікація здійснена відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 року № 943.

Детальніше: http://surl.li/ugirf, http://surl.li/ugisk, http://surl.li/ugits, http://surl.li/rhajm, http://surl.li/rhrfx

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-07
Share
ПОСИЛЕННЯ КОМУНІКАЦІЇ У СФЕРІ ВІДКРИТИХ ДАНИХ

ПОСИЛЕННЯ КОМУНІКАЦІЇ У СФЕРІ ВІДКРИТИХ ДАНИХ

Міністерство цифрової трансформації оголосило про запуск комунікаційної платформи Data+ для співпраці бізнесу і громадськості. 

Міністерство цифрової трансформації оголосило про запуск комунікаційної платформи Data+ для співпраці бізнесу і громадськості. 

Платформа покликана забезпечити системний діалог між розпорядниками та користувачами відкритих даних на регулярних тематичних зустрічах, обʼєднати усіх стейкхолдерів сфери відкритих даних (державних органів, бізнесу, медіа, експертів, громадських активістів). Ефективна комунікація між усіма зацікавленими сторонами  щодо розвитку сфери відкритих даних допоможе оперативно реагувати на проблеми і спільними зусиллями шукати найкращі рішення. Учасники платформи зможуть долучатися до розроблення політики відкритих даних; вносити пропозиції щодо вдосконалення законодавства; сприяти міжнародній співпраці та обміну досвідом у цій сфері. Платформа створена за сприяння проєкту «Підтримка цифрової трансформації» та Офісу ефективного регулювання BRDO.

Детальніше: http://surl.li/ufjpl, http://surl.li/ufjmy, http://surl.li/ufjnz

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-06-07
Share
ОЕСР: РЕАЛІЗАЦІЇ ПРИНЦИПІВ ОЕСР З УПРАВЛІННЯ ВОДНИМИ РЕСУРСАМИ

ОЕСР: РЕАЛІЗАЦІЇ ПРИНЦИПІВ ОЕСР З УПРАВЛІННЯ ВОДНИМИ РЕСУРСАМИ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Довідник того, що працює: рішення для реалізації на місцевому рівні принципів ОЕСР з управління водними ресурсами» із серії «Документи ОЕСР з регіонального розвитку».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Довідник того, що працює: рішення для реалізації на місцевому рівні принципів ОЕСР з управління водними ресурсами» із серії «Документи ОЕСР з регіонального розвитку».

Наголошується, що прийняття «Принципів управління водними ресурсами ОЕСР» відбулось майже десятиліття тому і відіграло важливу роль у покращанні відповідної сфери. Вони передбачають 12 «обов’язкових заходів» із управління водними ресурсами, адресованих урядовим структурам, виконання яких необхідне для  розроблення і впровадження ефективної водної політики в рамках спільної відповідальності на всіх рівнях влади та усіх зацікавлених сторін. Нинішня публікація спрямована на підтримку імплементації цих принципів на субнаціональному (муніципальному, регіональному та басейновому) рівні. Вона містить оглядові та аналітичні матеріали щодо еволюції практики управління водними ресурсами, побудовані на добірці 52-х практичних кейсів управління водними ресурсами. У ній визначаються загальні помилки, яких слід уникати під час розроблення та реалізації водної політики, враховуються уроки успішної та провальної чи неефективної практики щодо кожного принципу, показано потенціал тиражування кращих практик в інших контекстах.

Детальніше: http://surl.li/ufhvo, http://surl.li/ufhwm, https://doi.org/10.1787/bf54627e-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-06-07
Share