Search results found:

posts - 5366

pages - 537

ВИКОРИСТАННЯ БЛОКЧЕЙНУ У ДЕРЖАВНИХ СЕРВІСАХ

ВИКОРИСТАННЯ БЛОКЧЕЙНУ У ДЕРЖАВНИХ СЕРВІСАХ

Команда Web3 Institute представила результати дослідження «5 кейсів використання блокчейну в державних сервісах України», яке проводилось за підтримки Мінцифри.

Команда Web3 Institute представила результати дослідження «5 кейсів використання блокчейну в державних сервісах України», яке проводилось за підтримки Мінцифри.

Блокчейн являє собою інноваційну технологію, яка дозволяє безпечно, надійно та прозоро зберігати й передавати інформацію через мережу великої кількості комп’ютерів. У держсекторі технологія має великий потенціал, адже запобігає маніпуляціям з даними та надійно захищає їх від кіберзагроз. У звіті проаналізовано пілотні блокчейн-проєкти у фінансовому, транспортному, логістичному та інших секторах, показано способи використання блокчейну для захисту даних від кіберзагроз, а також запобігання корупції. Подано ретроспективний аналіз та підготовлені рекомендації щодо майбутніх цифрових ініціатив, зокрема – стосовно використання Сендбоксу для високотехнологічних продуктів із технологіями блокчейн та ШІ.

Детальніше: http://surl.li/gpxljv, http://surl.li/fccnux

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-29
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПОРЯДКУ ПРИСВОЄННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КВАЛІФІКАЦІЙ ЗВО

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПОРЯДКУ ПРИСВОЄННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КВАЛІФІКАЦІЙ ЗВО

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку присвоєння професійних кваліфікацій закладами вищої освіти за погодженням із Національним агентством кваліфікацій».

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку присвоєння професійних кваліфікацій закладами вищої освіти за погодженням із Національним агентством кваліфікацій».

Документ розроблений на виконання абзацу дев’ятого підпункту 18 пункту 1 розділу І Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу» від 23 квітня 2024 р. № 3642-ІХ. Він визначає вимоги до присвоєння повних та/або часткових професійних кваліфікацій закладами освіти і науковими установами (які на підставі ліцензії МОН здійснюють освітню діяльність у сфері вищої освіти) у разі відсутності професійного стандарту, а також запроваджує процедуру погодження такого присвоєння із Національним агентством кваліфікацій. Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту можна подати до 12 серпня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/oaahsj, http://surl.li/shhwej

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-07-29
Share
ОЕСР: ВНЕСОК У ПОРЯДОК ДЕННИЙ НА ПЕРІОД ДО 2030 РОКУ

ОЕСР: ВНЕСОК У ПОРЯДОК ДЕННИЙ НА ПЕРІОД ДО 2030 РОКУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Внесок ОЕСР у Порядок денний на період до 2030 року та на перспективу: формування сталого майбутнього для всіх».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Внесок ОЕСР у Порядок денний на період до 2030 року та на перспективу: формування сталого майбутнього для всіх».

У ньому міститься аналіз внеску країн-членів ОЕСР у ЦСР і визначені перспективи  майбутніх глобальних заходів, зокрема – Другого Всесвітнього саміту із соціального розвитку, який відбудеться у 2025 році. Основний контекст аналізу – стратегічне бачення розвитку ОЕСР в майбутньому десятилітті: сприяння діям зі зміцнення сталого розвитку та його захисту від наявних і нових викликів, створення надійних систем управління для підтримки сталого розвитку, прав і свобод людини та досягнення довгострокового добробуту.  Пропонується дорожня карта для національних і міжнародних дій щодо підготовки до майбутніх викликів і можливостей, заснована на знаннях, даних, інструментах та найкращих практиках ОЕСР; розглядається роль управління у збереженні планети та забезпеченні майбутнього для усіх. Визначено п’ять ключових пріоритетів стійкого та справедливого майбутнього: ефективні інституції, ефективна політика, інноваційні рішення, задіяння науки і технологій, фінансування сталого розвитку. Описані способи перетворення Цілей сталого розвитку на конкретні дії.

Детальніше: http://surl.li/ksdzzn, http://surl.li/etqdku, https://doi.org/10.1787/69c94bd4-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-07-29
Share
ЯК  ДАНІ  МОЖУТЬ  ДОПОМОГТИ  БУДУВАТИ  СТРАТЕГІЮ ОСВІТИ

ЯК  ДАНІ  МОЖУТЬ  ДОПОМОГТИ  БУДУВАТИ  СТРАТЕГІЮ ОСВІТИ

На сайті глобальної платформи вибору МВА-навчання Studyportals опублікований матеріал «Початок роботи: як дані можуть керувати вашою стратегією MBA». 

На сайті глобальної платформи вибору МВА-навчання Studyportals опублікований матеріал «Початок роботи: як дані можуть керувати вашою стратегією MBA». 

У ньому наголошується, що регулярний аналіз ринкових даних життєво важливий для того, щоб програми залишалися актуальними та ефективними. Слідкуючи за тенденціями заклади вищої освіти можуть адаптувати свої портфоліо відповідно до поточних потреб студентів, підприємств і  галузей. Доступний для ознайомлення  звіт містить дані, отримані від 55 млн студентів та необхідні навчальним закладам для розуміння ландшафту програм для бізнесу та менеджменту, визначає основні тенденції на ринку програм MBA. Він містить практичні поради для ЗВО щодо того, як залишатися конкурентоспроможними на внутрішньому, регіональному та глобальному ринку.

Детальніше: http://surl.li/jhgans

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-26
Share
РЕЙТИНГ ВИНАХІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗВО УКРАЇНИ

РЕЙТИНГ ВИНАХІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗВО УКРАЇНИ

Центр міжнародних проєктів «Євроосвіта» опублікував рейтинг винахідницької діяльності закладів вищої освіти України за 6 місяців 2024 року.

Центр міжнародних проєктів «Євроосвіта» опублікував рейтинг винахідницької діяльності закладів вищої освіти України за 6 місяців 2024 року.

Для його побудови була використана інформація з відкритих джерел (зокрема – з системи УКРНОІВІ) щодо охоронних документів на винаходи, корисні моделі, промислові зразки, а також авторських прав на службовий твір. В оцінюванні брали участь 275 закладів вищої освіти України. До топ-10 кращих ЗВО увійшли Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Національний університет біоресурсів і природокористування України, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Національний університет «Львівська політехніка», Національний університет цивільного захисту України, Український державний університет залізничного транспорту, Вінницький національний технічний університет, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Центральноукраїнський національний технічний університет, Національний університет харчових технологій.

Детальніше: http://surl.li/lydbye, https://sis.ukrpatent.org

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-26
Share
НАВЧАННЯ ДЛЯ МАЙБУТНІХ ЛІДЕРІВ

НАВЧАННЯ ДЛЯ МАЙБУТНІХ ЛІДЕРІВ

Всесвітня організація інтелектуальної власності оголосила конкурсний відбір на програму навчання «Молоді експерти» (Young Experts Program / YEP) 2025–2026 років.

Всесвітня організація інтелектуальної власності оголосила конкурсний відбір на програму навчання «Молоді експерти» (Young Experts Program / YEP) 2025–2026 років.

Програма спрямована на підвищення кваліфікації та розширення можливостей розбудови інноваційних екосистем наступного покоління глобальних лідерів у сфері інтелектуальної власності. Під час навчання учасники працюватимуть над різноманітними ініціативами ВОІВ, ознайомляться з технічними й стратегічними аспектами інтелектуальної власності, отримають навички та знання, які можуть сприяти майбутньому економічному зростанню їхніх країн і регіонів. Претендентами можуть бути особи не старше 35 років з вищою освітою, які мають щонайменше 2 роки досвіду у галузі інтелектуальної власності та інновацій, володіють на належному рівні англійською мовою.  Навчання відбуватиметься у Женеві (Швейцарія), у штаб-квартирі ВОІВ; переможці конкурсу отримають щомісячну стипендію у розмірі 5 тис. швейцарських франків.  Заявку на участь можна подати до 15 серпня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/yqolpf, http://surl.li/kbdyzz, http://surl.li/iwnrhh

Фото: ВОІВ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-26
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПОРЯДКУ НАДАННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПІДТРИМКИ НАУКОВИМ ФАХОВИМ ВИДАННЯМ УКРАЇНИ, ЯКІ ІНДЕКСУЮТЬСЯ МІЖНАРОДНИМИ НАУКОМЕТРИЧНИМИ БАЗАМИ ДАНИХ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПОРЯДКУ НАДАННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПІДТРИМКИ НАУКОВИМ ФАХОВИМ ВИДАННЯМ УКРАЇНИ, ЯКІ ІНДЕКСУЮТЬСЯ МІЖНАРОДНИМИ НАУКОМЕТРИЧНИМИ БАЗАМИ ДАНИХ

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку надання державної підтримки науковим фаховим виданням України, які індексуються міжнародними наукометричними базами даних».

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку надання державної підтримки науковим фаховим виданням України, які індексуються міжнародними наукометричними базами даних».

Проєкт постанови розроблено на виконання підпункту 7 пункту 2 «Плану заходів щодо реформування вітчизняної наукової сфери», затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2018 року № 776-р «Про затвердження плану заходів щодо реформування вітчизняної наукової сфери» «Національного плану щодо відкритої науки», затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.10.2022 р. № 892-р. Документ націлений на підтримку наукових фахових видань України, які індексуються міжнародними наукометричними базами даних; стимулювання публікаційної активності українських вчених; збільшення кількості видань з відкритим доступом (Open Access), що сприятиме підвищенню представлення України у світовому науковому просторі. Він передбачає запровадження чіткої та прозорої процедури відбору наукових фахових видань України, які претендуватимуть на отримання фінансової підтримки від держави для свого подальшого розвитку. Індексація українських фахових видань у міжнародних наукометричних базах даних (зокрема – Scopus, Web of Science) є одним з напрямів інтеграції української науки в європейський дослідницький простір та зростання іміджу української науки у світі. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 16 серпня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/chgbjp, http://surl.li/jheqgq, http://surl.li/hqujos, http://surl.li/jrjutp, http://surl.li/vctupl

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_НауковіВидання_новини

2024-07-26
Share
ОЕСР: КОНКУРЕНЦІЯ ТА КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ ДАНИХ

ОЕСР: КОНКУРЕНЦІЯ ТА КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ ДАНИХ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Перетин конкуренції та конфіденційності даних» з серії «Круглі столи ОЕСР щодо документів щодо політики конкуренції».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Перетин конкуренції та конфіденційності даних» з серії «Круглі столи ОЕСР щодо документів щодо політики конкуренції».

У ньому наголошується, що дані відіграють дедалі важливішу роль, є основою онлайн-платформ і цифрових бізнес-моделей. Разом із тим, вони стають центральним елементом у сфері конкуренції на цифрових ринках. У світі постійно удосконалюється нормативна база щодо конфіденційності даних та ведеться дискусія стосовно того, чи є конфіденційність даних і збір даних споживачів проблемою антимонопольного законодавства. І чи слід ураховувати питання конкуренції при прийнятті рішень щодо захисту даних? У цьому документі продемонстровано зв’язки між конкуренцією та конфіденційністю даних та подані міркування щодо того, які питання з однієї з цих сфер політики мають бути включені в іншу, яке саме втручання та які регуляторні заходи можуть сприяти позитивній синергії або, навпаки, призвести до посилення потенційних проблем. Пропонуються моделі співпраці між органами з питань конкуренції та захисту даних.

Детальніше: http://surl.li/zwfuza, http://surl.li/qqbgxf

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD  #НРАТ_ВідкритіДані

2024-07-26
Share
ЩО ОЗНАЧАЄ ДЛЯ СТУДЕНТІВ БУТИ ГОТОВИМИ ДО ШІ

ЩО ОЗНАЧАЄ ДЛЯ СТУДЕНТІВ БУТИ ГОТОВИМИ ДО ШІ

На сайті Times Higher Education опублікована тематична стаття Девіда Джойнера «Що означає для студентів бути готовими до ШІ?».

На сайті Times Higher Education опублікована тематична стаття Девіда Джойнера «Що означає для студентів бути готовими до ШІ?».

У ній зазначається, що не кожен студент хоче бути фахівцем з ІТ, інженером-програмістом або розробником систем машинного навчання, що природньо, – усі люди різні. Разом із тим, університет має підготувати усіх студентів до повного спектру навичок роботи з інструментами штучного інтелекту. Широка доступність таких інструментів викликає дискусію про їхнє місце в освіті. Два останні роки  більшість такого роду розмов була зосереджена на написанні /генерації текстів та комп’ютерному програмуванні (зокрема, як оцінювати завдання, коли студенти можуть створювати налаштований оригінальний контент за допомогою інструментів ШІ, доступних кожному?). Девід пропонує ознайомитись з новою серією курсів Georgia Tech ChatGPT для викладачів та посібником зі штучного інтелекту його авторства. У них йдеться про дизайн оцінювання в епоху ШІ, підготовку студентів до перспектив пошуку роботи, де потрібно буде володіти навичками комунікації з ШІ, різноманітні реакції людей на інструменти штучного інтелекту, можливість їх застосування з позицій етики та моралі.

Детальніше: http://surl.li/uwyhxahttp://surl.li/fgbdcf

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-25
Share
ІНСТРУМЕНТИ  УРІЗНОМАНІТНЕННЯ  НАВЧАННЯ

ІНСТРУМЕНТИ  УРІЗНОМАНІТНЕННЯ  НАВЧАННЯ

Команда «Освітні практики від ІТ» компанії Genesis підготувала добірку інструментів, які допоможуть зробити заняття більш цікавими та ефективними, урізноманітнити навчання.

Команда «Освітні практики від ІТ» компанії Genesis підготувала добірку інструментів, які допоможуть зробити заняття більш цікавими та ефективними, урізноманітнити навчання.

У рамках обміну досвідом між ІТ-бізнесом та викладачами рекомендується використовувати  платформу для створення інтерактивних відеоуроків Edpuzzle. Вона дозволяє додавати запитання, коментарі та інші інтерактивні елементи безпосередньо у відео. Це допомагає відстежувати, чи переглядають студенти  відеоуроки та як вони засвоюють матеріал. Ще один інструмент, що заслуговує на увагу – Padlet інтерактивна дошка, яку можна використовувати для роботи над груповими проєктами, презентації матеріалів заняття, опитування студентів, генерації ідей, перевернутих класів або збору зворотного зв‘язку від студентів.  Наступна можливість – платформа Kahoot для створення інтерактивних вікторин, яка допоможе оцінювати рівень знань студентів, застосовуючи ігрову форму індивідуальних або командних змагань з вирішення різних завдань, де оцінюється правильність та швидкість відповідей. Wordwall дає змогу для кращого засвоєння матеріалу створювати інтерактивні навчальні ресурси — ігри, кросворди, вікторини, картки. Thinkio – платформа створення інтерактивних робочих зошитів зі звичайних файлів PDF, якими можна ділитися зі студентами, отримуючи натомість їх відповіді та примітки.

Детальніше: https://t.me/navchai_smilyvo/261, https://bit.ly/3WnKiRI, https://bit.ly/3WwtUj0, https://bit.ly/4cWW1NZ, https://bit.ly/3zSqChf, https://bit.ly/3Wa2VIy 

Фото: Освітні практики від ІТ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-25
Share