НЕОБХІДНО ЗАОХОЧУВАТИ ШИРШИЙ, НІЖ ПУБЛІКАЦІЇ У ВИСОКОРЕЙТИНГОВИХ ЖУРНАЛАХ, ПОГЛЯД НА НАУКУ
На сайті Times Higher Education опублікована стаття Метью Фліндерса «Чи можна з упевненістю вважати, що наступний REF заохочуватиме ширший спектр результатів?».
У ній автор наголошує, що Рамкова програма наукової досконалості Великої Британії на період до 2029 має на меті реформувати оцінювання того, «який внесок роблять окремі інституції та дисципліни у здорове, динамічне та інклюзивне дослідницьке середовище». Автор задається питанням: чи справді учасники дискусій щодо оцінювання результатів наукової діяльності та керівники університетів відійдуть від уваги до одного лише результату – публікації статей у престижних наукових журналах. Звісно, простіше йти тореним шляхом і нічного не змінювати, залишившись на позиціях Рамкової програми 2021 року. Але новий REF 2029 має відмінності, суть яких – зміні загального бачення, трансформації головної рамки оцінювання, запровадження таких показників, як «внесок у знання та розуміння», «залучення та вплив», «люди, культура та навколишнє середовище». Існує певне занепокоєння щодо того, чи можуть прямі метрики охопити такий важливий елемент академічної роботи, як культура досліджень. Але дорогу торує той, хто зробив перший крок. Джессіка Корнер вважає, що наразі настав «момент для змін, який буває раз на покоління, оскільки ми зміщуємо фокус національної оцінки досліджень з окремих особистостей на те, як інституції та дисципліни сприяють створенню здорового, динамічного та інклюзивного дослідницького середовища». Однією з потенційних проблем упровадження нових підходів буде консерватизм і протидія внутрішнього менеджменту університетів та дослідницьких центрів, бажання зберегти практику, до якої вони звикли упродовж останніх десятиліть. Метью говорить, що його спілкування з багатьма молодими науковцями на початку академічної кар’єри показує їх зацікавленість у виході за межі дисциплінарних кордонів, бажання поширювати результати досліджень за межами традиційних видавничих рамок журнальних статей і монографій. Але як зробити чітким та прийнятним для оцінювання новий підхід? Необхідно стимулювати відповідну дискусію та розробити пропозиції для уникнення розриву між риторикою та реальністю REF 2029.
Детальніше: http://surl.li/soqguh, http://surl.li/lpyrgc
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини