Search results found:

posts - 5417

pages - 542

РЕКОМЕНДАЦІЇ З ЕТИКИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

РЕКОМЕНДАЦІЇ З ЕТИКИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

На сайті Організації об’єднаних націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковані «Рекомендації з етики штучного інтелекту: інструменти методології оцінки готовності».

На сайті Організації об’єднаних націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковані «Рекомендації з етики штучного інтелекту: інструменти методології оцінки готовності».
Наголошується, що світ офіційно вступив в епоху штучного інтелекту та змінюється такими високими темпами, яких до цього часу не було. Інструменти та додатки, побудовані на основі штучного інтелекту роблять суспільне життя більш простим і зручним. Але у нинішньому вигляді штучний інтелект також відтворює і посилює цілу низку соціальних проблем. Ураховуючи це, ЮНЕСКО розробила відповідні рекомендації, які були офіційно представлені під час першого Глобального форуму з етики штучного інтелекту та прийняті 193-ма країнами. Документ встановлює цінності та визначає принципи, засновані на захисті прав людини, й трансформує їх у конкретні політичні рекомендації, що ураховують всі етапи життєвого циклу ШІ. Основними елементами його імплементації будуть два ключових інструменти – Методологія оцінки готовності (RAM) та Оцінки етичного впливу (EIA). RAM охоплює п’ять вимірів: нормативно-правовий, соціальний та культурний, економічний, науково-освітній, технологічний та інфраструктурний. Кожен з них має свої підкатегорії, оцінювані за допомогою спеціальних індикаторів. RAM забезпечить порівняння різних країн для визначення передового досвіду.
Детальніше: https://bit.ly/3NRjqql
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект
2023-05-10
Share
ГЕЙМІФІКАЦІЯ ЯК СТИМУЛ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ

ГЕЙМІФІКАЦІЯ ЯК СТИМУЛ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ

На сайті Times Higher Education розміщені матеріали Тіган Грін, Ілірії Стеннінг та Рашеди Кін «Використання гейміфікації як стимулу для перевірки знань».

На сайті Times Higher Education розміщені матеріали Тіган Грін, Ілірії Стеннінг та Рашеди Кін «Використання гейміфікації як стимулу для перевірки знань».
Автори упевнені, що новизна, конкуренція та залученість завдяки гейміфікації створюють додаткові переваги в організації навчального процесу, спонукаючи студентів до повторення. В якості прикладу представлений досвід використання гри The Chase від H5P у спеціальному гібридному курсі. Розглядаються три аспекти: гейміфікація для залучення та перегляду (використання методу перевернутого класу); демонстрація «Погоні» (використання різних значків); переваги гейміфікації у гібридному навчанні (можливість доступу до передових технологій за допомогою платформи H5P, на якій заснована концепція гри). Інтерграція гейміфікації у навчання стала стимулом для студентів спробувати щось нове і освоїти нову технологію, забезпечити індивідуальний зворотний зв’язок педагога з учнями під час занять.
Детальніше: https://bit.ly/41iQsmc
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-10
Share
ОЕСР: ВИМІРЮВАННЯ РОЗРИВІВ У НАВИЧКАХ НА ПІДПРИЄМСТВАХ

ОЕСР: ВИМІРЮВАННЯ РОЗРИВІВ У НАВИЧКАХ НА ПІДПРИЄМСТВАХ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікований звіт «Вимірювання розривів у навичках на підприємствах: модуль роботодавців PIAAC» із серії «Робочі документи ОЕСР з питань соціальної політики, зайнятості та міграції».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікований звіт «Вимірювання розривів у навичках на підприємствах: модуль роботодавців PIAAC» із серії «Робочі документи ОЕСР з питань соціальної політики, зайнятості та міграції».
У документі в рамках нового дослідження ОЕСР з навичок дорослих (PIAAC), призначеного для вимірювання дисбалансу між пропозицією та попитом на навички, необхідні на робочому місці (або відсутність навичок), представлений модуль «Роботодавець» та з’ясовується, як наявність навичок робітників пов’язана з бізнес-стратегією компанії, а також практикою найму, навчання та управління людськими ресурсами. Показана цінність такого роду даних та можливості використання у різноманітних дослідженнях. Продемонстровано, як модуль «Роботодавець» може доповнити наявну інформацію про навички працівників у контексті загального огляду ОЕСР з навичок дорослих. Представлені ключові технічні характеристики обстеження, його концептуальні засади, методи спостереження та масштаб охоплення, а також описана технологія роботи з даними – їх адміністрування, очищення, перевірка.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-09
Share
РЕЙТИНГ АКРЕДИТАЦІЙ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ ЗВО УКРАЇНИ

РЕЙТИНГ АКРЕДИТАЦІЙ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ ЗВО УКРАЇНИ

Центр міжнародних проєктів «Євроосвіта» оприлюднив рейтинг закладів вищої освіти України за результатами акредитації Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти освітніх програм у 2019-2022 роках.

Центр міжнародних проєктів «Євроосвіта» оприлюднив рейтинг закладів вищої освіти України за результатами акредитації Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти освітніх програм у 2019-2022 роках.
За методикою, розробленою Центром, проаналізовано дані 89 вітчизняних ЗВО. Зокрема, ураховувались: загальна кількість акредитованих освітніх програм; кількість освітніх програм, які за результатами акредитації отримали оцінку «зразково»; кількість акредитованих на 1 рік освітніх програм, які визначені як «умовні»; кількість освітніх програм, що пройшли акредитаційну експертизу, але не отримали сертифікат про акредитацію і отримали статус «не акредитовані». Фахівці «Євроосвіти» вважають, що акредитаційні експертизи НАЗЯВО найбільш комплексно характеризують ефективність діяльності університетів. За результатами оцінювання, здійсненого у квітні 2023 року, до топ-5 найуспішніших ЗВО увійшли: Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київський університет імені Бориса Грінченка, Національний університет «Львівська політехніка», Національний університет біоресурсів та природокористування України.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики
2023-05-09
Share
ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНИЙ БЮЛЕТЕНЬ НАН УКРАЇНИ

ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНИЙ БЮЛЕТЕНЬ НАН УКРАЇНИ

На сайті Національної академії наук України опубліковано черговий випуск інформаційно-аналітичного бюлетеня «Шляхи розвитку української науки: суспільний дискурс», підготований Національною бібліотекою України імені В.

На сайті Національної академії наук України опубліковано черговий випуск інформаційно-аналітичного бюлетеня «Шляхи розвитку української науки: суспільний дискурс», підготований Національною бібліотекою України імені В.
І. Вернадського. Бюлетень являє собою щомісячний збірник, в якому висвітлюються актуальні питання наукової діяльності. У новому випуску представлені матеріали щодо розвитку екосистеми інновацій в Україні; огляд програми EURIZON «Дистанційні дослідницькі гранти для українських науковців»; інформація про досягнення у розробленні штучного інтелекту та ризиків його подальшого розвитку; розглядаються проблеми цифрової трансформації суспільства, упровадження інноваційної моделі економіки та цифрової комунікації; пропонуються дискусійні матеріали з питань реформування наукової сфери та популяризації науки, надаються поради щодо роботи з Google Scholar та складання біографії.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-05-09
Share
ГЛОБАЛЬНИЙ ОГЛЯД КЛЮЧОВИХ ТРЕНДІВ РИНКУ ВЕНЧУРНОГО КАПІТАЛУ

ГЛОБАЛЬНИЙ ОГЛЯД КЛЮЧОВИХ ТРЕНДІВ РИНКУ ВЕНЧУРНОГО КАПІТАЛУ

На сайті міжнародної мережі незалежних фірм (KPMG) опубліковано звіт «Venture Pulse за I квартал 2023 року» із серії «Глобальний огляд ключових трендів ринку венчурного капіталу в світі».

На сайті міжнародної мережі незалежних фірм (KPMG) опубліковано звіт «Venture Pulse за I квартал 2023 року» із серії «Глобальний огляд ключових трендів ринку венчурного капіталу в світі».
Експерти звертають увагу на скорочення обсягів венчурних інвестицій у ключових регіонах світу; глобальне підвищення інтересу до генеративного штучного інтелекту; найбільші інвестиційні угоди у сфері альтернативної енергетики; закриття можливостей для виходу на ІРО; виключенням може стати Азія. Зокрема, у звіті зазначається, що у першому кварталі 2023 року обсяг глобальних венчурих інвестицій знизився до 57 млрд дол. США, що стало результатом геополітичної нестабільності, проблем банківської системи, високої інфляції та зростання відсоткових ставок. Останнім часом венчурні інвестори надають перевагу країнам, що розвиваються у Південній та Латинській Америці, Африці. Попри те, що ці регіони не є пріоритетними для інвестування на короткострокову перспективу, вони, ймовірно, будуть залишатися в полі зору венчурних інвесторів у довгостроковій перспективі.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-05-09
Share
ЯК ЗАЛУЧИТИ ШІ ДЛЯ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМ ОЦІНЮВАННЯ

ЯК ЗАЛУЧИТИ ШІ ДЛЯ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМ ОЦІНЮВАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Девіда Карлесса «Як ChatGPT може допомогти подолати перевантаження оцінюванням».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Девіда Карлесса «Як ChatGPT може допомогти подолати перевантаження оцінюванням».
У ній наголошується, що прогрес у галузі штучного інтелекту не обов’язково є ворогом: він може допомогти вирішити застарілу вже проблему оцінювання за результатами навчання. Доступні нині розробки у галузі генеративного ШІ та, зокрема, ChatGPT, при вмілому використанні відкривають можливості для стимулювання реформ у практиці оцінювання. Але перед тим необхідно всебічно їх проаналізувати і ретельно змоделювати нові підходи. Модульна вища освіта призвела до гонки в оцінюванні, де викладачі змушені змагатись за увагу студентів, використовуючи оцінки одночасно і як батіг, і як пряник. Перевантаженість студентів під час навчання в університеті ненавмисно провокує звернення до неетичних практик (копіпаст, плагіат, аутсорсинг людям чи ботам). Зменшити надмірне навантаження внаслідок частого застосування процедур оцінювання, на думку Девіда Карлесса, можна за допомогою штучного інтелекту. Але тут треба контролювати, щоб не виник інший дисбаланс – перезавантаженість педагогів внаслідок поспішної реформи системи оцінювання, яка може виявитись трудомісткою та складною для упровадження.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-09
Share
ЯК ЗРОБИТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ДЖЕРЕЛ БІЛЬШ ІНКЛЮЗИВНИМ

ЯК ЗРОБИТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ДЖЕРЕЛ БІЛЬШ ІНКЛЮЗИВНИМ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кеті Джордан «Щоб зробити дослідження більш інклюзивними, ми повинні переосмислити «релевантність» цитування».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кеті Джордан «Щоб зробити дослідження більш інклюзивними, ми повинні переосмислити «релевантність» цитування».
У ній наголошується, що бібліографічні бази даних за замовчуванням «сортують за релевантністю» й тим самим увічнюють упереджене ставлення до джерел з огляду на специфіку алгоритмів та пануючі суспільні правила або тимчасові вимоги. Кеті зосередилась на тому, як внесення змін до правил онлайн-пошуку може вплинути на представництво праць жінок в освіті та науці. Ці ідеї виникли після того, як дослідження 2013 року показало, що статті, першим автором яких є жінка, отримують значно менше цитувань, ніж статті, першим автором яких є чоловік. Також дослідження виявило географічну диспропорцію: найбільш цитовані у світі дослідження походять з Європи та США. Google Scholar, – платформа, яка наразі є найпопулярнішою платформою для пошуку літератури, пояснює власні правила ранжування контенту «так, як це роблять дослідники» (ураховує зміст, журнал, авторство, свіжість цитувань в іншій науковій літературі). З 14-ти досліджених автором статті баз даних, «сортувати за релевантністю» було налаштуванням за замовчуванням у всіх, крім двох, причому 7 з них взагалі не надали інформації про те, як це робиться. У багатьох випадках пошукові індекси сильно покладаються на цитування та показники репутації. Це, на думку Кеті Джордан, не дозволяє уникнути упередженості та заважає базам даних бути прозорими. Нещодавно були розроблені настанови щодо «позитивної практики цитування», покликані допомогти дослідникам переконатися, що література, яку вони цитують, спирається на належне широке коло потенційних джерел. Наразі вони використовуються лише фрагментарно, але мають стати більш поширеними. Необхідно, на думку Джордан, урізноманітнити пошук та, відповідно, можливості індивідуального налаштування пошуку, відмовитись від «сортування за релевантністю», щоб зробити результати більш коректними та справедливими для всіх.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-08
Share
АВТОРСТВО ТА ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ: ПУБЛІКАЦІЙНА ЕТИКА WILEY

АВТОРСТВО ТА ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ: ПУБЛІКАЦІЙНА ЕТИКА WILEY

На сайті Wiley – міжнародного видавництва, що спеціалізується на випуску академічних видань у формі книг, журналів, енциклопедій для професіоналів, студентів, викладачів університетів, дослідників, а також надає доступ до продуктів та послуг у мережі інтернет, опубліковані роз’яснення для авторів.

На сайті Wiley – міжнародного видавництва, що спеціалізується на випуску академічних видань у формі книг, журналів, енциклопедій для професіоналів, студентів, викладачів університетів, дослідників, а також надає доступ до продуктів та послуг у мережі інтернет, опубліковані роз’яснення для авторів.
Відправною точкою політики видавництва є розуміння авторства як визнання виконаної роботи, відповідальності за одержані результати, та невід’ємної складової академічної кар’єри. Питання авторства постійно перебувають у центрі уваги, відповідні норми з плином часу зазнають змін. Крім того, визначення авторства залежить від галузі знань і не може бути універсальним. Різні дисципліни використовують специфічні підходи, наприклад, у галузі біомедицини прийняті правила Міжнародного комітету редакторів медичних журналів ICMJE, у галузі психології – Американської психологічної асоціації APA, у хімії – Європейського хімічного товариства EuChemS. Тим не менш, мінімальні загальновизнані вимоги до авторства полягають у тому, щоб автор зробив суттєвий внесок у дослідження та ніс відповідальність за виконану роботу. Більш детальний опис загальних підходів міститься у Дискусійному документі COPE про авторство.
Журнали повинні повідомляти всіх авторів про те, що вони отримали рукопис, а для підвищення прозорості – публікувати «звіти про вклад авторів», де пояснюється, який саме внесок зробив кожен автор у спільну роботу, як це передбачено «Таксономії ролей учасників» від CRediT.
У рамках загального тексту про публікаційну етику Wiley виокремлює питання «контенту, створеного штучним інтелектом». Зокрема вказується, що інструменти, які використовують генеративний штучний інтелект і великі мовні моделі (як, наприклад, ChatGPT), не можна вважати здатними ініціювати оригінальне дослідження без керівництва авторів-людей. Вони також не можуть відповідати за опубліковану роботу або дизайн дослідження, що зазвичай є вимогою авторства і при цьому вони не мають юридичного статусу або здатності володіти або передавати авторські права. Тому Wiley, посилаючись на заяву про позицію COPE щодо інструментів ШІ, не розглядає такі інструменти в якості автора і не приймає матеріали, де ШІ вказаний як автор. Проте, якщо автор використовував такий інструмент для розробки будь-якої частини рукопису, це має бути детально та прозоро описано у розділі «Методи» або «Подяки». Автор несе повну відповідальність за точність будь-якої інформації, що надається інструментом ШІ, а також за коректність посилань на першоджерела. Інструменти, які використовуються для покращення орфографії, граматики та загального редагування, не входять до сфери дії цих рекомендацій. Остаточне рішення про те, чи використання інструменту ШІ є доречним або припустимим у контексті представленого дослідження, приймається редактором журналу або іншою особою, відповідальною за редакційну політику.
Окремі журнали та видавці можуть мати власні підходи, які забезпечують прозорість авторського внеску та процедури вирішення спорів.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект
2023-05-08
Share
ОЕСР: РЕОРГАНІЗАЦІЯ ГЛОБАЛЬНИХ ЛАНЦЮГІВ ДОДАНОЇ ВАРТОСТІ

ОЕСР: РЕОРГАНІЗАЦІЯ ГЛОБАЛЬНИХ ЛАНЦЮГІВ ДОДАНОЇ ВАРТОСТІ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікований звіт «Деглобалізація? Реорганізація глобальних ланцюгів доданої вартості у світі, що змінюється» із серії «Робочі документи ОЕСР щодо торговельної політики».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікований звіт «Деглобалізація? Реорганізація глобальних ланцюгів доданої вартості у світі, що змінюється» із серії «Робочі документи ОЕСР щодо торговельної політики».
У ньому представлено нові дані про еволюцію глобальних ланцюгів доданої вартості у період після фінансової кризи, побудовані на нових таблицях «витрати-випуск» між країнами ОЕСР. Встановлено, що у період до 2020 року не було загальної тенденції до деглобалізації. Фрагментація виробництва у 2019 році була близькою до рівня 2011 року, що підтверджує стабілізацію глибини глобальної економічної інтеграції. У різних економіках мають місце різноспрямовані тренди: у Європейському Союзі до пандемії COVID-19 зростала імпортомісткість виробництва, тоді як Китай дедалі більше покладався на внутрішні ресурси. Для більш ретельного аналізу експерти вивчали витрати на двосторонню торгівлю та сукупний вплив на ланцюги доданої вартості. Основними чинниками зростання сукупних витрат на торгівлю стали структурні зміни та високий рівень політичної невизначеності.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-08
Share