Search results found:

posts - 5382

pages - 539

ЯК ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ВЖЕ ЗМІНИВ ВИЩУ ОСВІТУ

ЯК ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ВЖЕ ЗМІНИВ ВИЩУ ОСВІТУ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тома Вільямса та Джека Гроува «П’ять способів, якими штучний інтелект вже змінив вищу освіту».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тома Вільямса та Джека Гроува «П’ять способів, якими штучний інтелект вже змінив вищу освіту».
У ній наголошується, що нові потужні технології змінюють роботу університетів. Так, від моменту появи ChatGPT та його наступника GPT-4 освітяни почали активно аналізувати потенційні можливості й ризики їх застосування. І хоча основна дискусія поки що зосереджена на майбутньому впливі ШІ, багато університетів перенесли її у практичну площину. Автори описують п’ять способів, якими штучний інтелект вже трансформує освіту. Перший – зміна бізнес-моделей освітніми компаніями. Turnitin прискорив запуск детектора ШІ, Duolingo використав GPT-4, щоб допомогти учням перевірити свої мовні навички, а компанія Chegg відчула зменшення кількості підписок на свої послуги, оскільки багато потенційних клієнтів почали звертатись по допомогу до штучного інтелекту. ШІ може створити навчальний матеріал, вважає Роуз Лакін, професор Лабораторії знань UCL: «Звичайно, це потребує контролю якості, тому що будуть помилки; але контроль якості набагато дешевший, ніж виробництво матеріалу… Постраждав видавничий та освітній сектор. Компанії мають усвідомити це та проаналізувати, як змінюються вимоги студентів … і працювати, щоб заповнити ці прогалини». Другий спосіб – використання ботів для допомоги у навчанні. Ці боти можуть надати особисту підтримку, підтримку благополуччя та консультації 24/7, чого студенти раніше ніколи не могли мати. Третій – зменшення тиску на репетиторів під час підготовки вступу до ЗВО. За словами Ріка Кларка з Технічного університету Джорджії, використання штучного інтелекту дозволить аналізувати рівень підготовки абітурієнтів та оцінювати його щоб звільнити час персоналу для роботи з найбільш перспективними кандидатами. Четвертий спосіб – новий стиль роботи з пошуку журнальних статей і аналізу цитувань. Вже не повернуться часи, коли академіки покладались на каталог університетської бібліотеки або Google Scholar для вивчення океану наукових робіт. На початку 2020-х років на ринку з’явилася низка нових інструментів (Connected Papers, Inciteful, LitMaps), кожен з яких забезпечує набагато зручнішу візуалізацію пошукових результатів. ResearchRabbit чудово підходить не лише для визначення широко цитованих статей, але й для надання корисних графіків, які показують, хто саме їх цитує. Серед нових продуктів на ринку стартап із Брукліна Scite. Він обіцяє надавати «надійні відповіді безпосередньо з повного тексту дослідницьких статей» на додаток до функціоналу визначення корисних статей, аналізу цитат і перевірки фактів за допомогою ШІ. І, нарешті, п’ятий спосіб – пошук текстів для читання. Менше 10-ти років тому Інститут штучного інтелекту Аллена запустив Semantic Scholar з інструментом обробки природної мови, який надає однорядкові резюме наукової літератури. Станом на минулий рік його текстовий корпус охоплює понад 200 мільйонів публікацій у всіх галузях знань. Оновлена за допомогою ШІ версія Bing використовується для перегляду та оцінювання опублікованих наукових досліджень. Тепер можна не читати багато джерел щоб зрозуміти суть, адже у багатьох випадках створені за допомогою ШІ резюме виявляються більш корисними для нефахівців, ніж авторські анотації.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-08
Share
ОЕСР: ЗЕЛЕНИЙ АСПЕКТ ПРОДУКТИВНОСТІ

ОЕСР: ЗЕЛЕНИЙ АСПЕКТ ПРОДУКТИВНОСТІ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Зелений аспект продуктивності: міжнародна класифікація «зелених» і «коричневих» професій» із серії «Робочі документи ОЕСР щодо продуктивності».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Зелений аспект продуктивності: міжнародна класифікація «зелених» і «коричневих» професій» із серії «Робочі документи ОЕСР щодо продуктивності».
У ньому представлена методологія переходу від системи Стандартної класифікації професій (SOC) до Міжнародної стандартної класифікації професій (ISCO) на найбільш детальному рівні для екологічно чистих «зелених» і забруднюючих «коричневих» професій. Засновані на «зелених» критеріях оригінальні оцінки представлені на 8-значному рівні, а галузеві показники «коричневості» – на 6-значному рівні SOC. Їх перехресне порівняння вимагає попереднього зважування та агрегування, як це детально описано у звіті.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-06-08
Share
ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

Міністерством освіти і науки України 5 червня 2023 року відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 р.

Міністерством освіти і науки України 5 червня 2023 року відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 р.
№ 943, оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-08
Share
РОЛЬ АКАДЕМІЧНИХ КІЛ У ЕПОХУ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

РОЛЬ АКАДЕМІЧНИХ КІЛ У ЕПОХУ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува «Академічні уми життєво важливі коли зростають побоювання, що штучний інтелект вийде з-під контролю».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува «Академічні уми життєво важливі коли зростають побоювання, що штучний інтелект вийде з-під контролю».
У ній наголошується, що «нескінченні» дослідницькі бюджети дозволили промисловості випередити академічну науку. Промислові інвестиції у ШІ в усьому світі лише у 2022 році становили, за даними Стенфордського університету, майже 92 млрд дол. США. Звісно, у «неконтрольованій гонці» зі створення та упровадження технологій, які потенційно можуть змінити епоху, академічні кола залишилися позаду корпоративних гігантів. Але навіть за таких умов вчені можуть відігравати важливу роль, якщо займуться спрямуванням нових технологій на суспільне благо та їх регулюванням. Мова у першу чергу про штучний інтелект та забезпечення його функціонування в етичних рамках. Британський вчений-комп’ютерник Джеффрі Хінтон, якого називають «хрещеним батьком ШІ», заявив, що шкодує про справу свого життя, оскільки ШІ заважає зупинити «поганих акторів, які роблять погані речі». За словами Аніла Сета, професора когнітивних та обчислювальних нейронаук в Університеті Сассекса, науковці мають допомогти громадськості зрозуміти ШІ, визначити, до чого може призвести ця технологія, і сформувати регулювання для боротьби з її негативними наслідками. Карісса Веліз, філософ з Інституту етики у галузі ШІ при Оксфордському університеті зазначила, що науковий внесок у регулювання ШІ є надзвичайно важливим, оскільки, на відміну від інших технологій рішення про застосування ШІ приймаються виключно корпораціями. Науковці можуть відігравати важливу роль у формуванні галузевих стандартів.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-07
Share
THE IMPACT RANKINGS 2023

THE IMPACT RANKINGS 2023

Times Higher Education опурилюднило світовий рейтинг університетів The Impact Rankings 2023.

Times Higher Education опурилюднило світовий рейтинг університетів The Impact Rankings 2023.
Він у глобальному масштабі оцінює університети з позицій Цілей сталого розвитку ООН у чотирьох сферах – дослідження, управління, охоплення та викладання. Аналіз проводиться за показниками, які описують 17 ЦСР. Нинішній рейтинг включає 1591 університет із 112 країн/регіонів світу. Лідером другий рік поспіль є університет Західного Сіднея (Австралія), за яким слідують Університет Манчестера (Велика Британія), Університет Квінс (Канада). Серед країн з економікою, що розвивається, найкращі позиції має Університет Сейнс (Малазія). Країною, яка найбільшою мірою представлена у рейтингу і у топ-100, є Великобританія (26 ЗВО), з певним відривом від неї слідують Австралія (16 ЗВО) та Канада (15 ЗВО). У The Impact Rankings 2023 представлені 32 українськи університети, лідерами серед яких є Сумський державний університет, Національний університет «Львівська політехніка», Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Ужгородський національний університет.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики
2023-06-07
Share
ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ АКТУ ЩОДО ДІЯЛЬНОСТІ ПАТЕНТНИХ ПОВІРЕНИХ

ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ АКТУ ЩОДО ДІЯЛЬНОСТІ ПАТЕНТНИХ ПОВІРЕНИХ

7 червня 2023 року в онлайн-форматі відбудеться обговорення проєкту наказу Міністерства економіки України «Про затвердження Положення про представників у справах інтелектуальної власності (патентних повірених) та внесення змін до положень з питань атестації та ведення державного реєстру представників у справах інтелектуальної власності (патентних повірених)».

7 червня 2023 року в онлайн-форматі відбудеться обговорення проєкту наказу Міністерства економіки України «Про затвердження Положення про представників у справах інтелектуальної власності (патентних повірених) та внесення змін до положень з питань атестації та ведення державного реєстру представників у справах інтелектуальної власності (патентних повірених)».
Документ покликаний врегулювати відносини щодо правового статусу, здійснення підготовки, атестації та реєстрації представників у справах інтелектуальної власності (патентних повірених). Проєкт наказу розроблено на виконання вимог частини першої статті 2 законів України «Про охорону прав на промислові зразки», «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», «Про охорону прав на компонування напівпровідникових виробів», частини першої статті 3 законів України «Про правову охорону географічних зазначень», «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі». Документи для обговорення розміщені на сайті Мінекономіки. Організатори: Мінекономіки, IP офіс.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Інноваторам_обговорення
2023-06-07
Share
ОЕСР: ОЦІНЮВАННЯ НАВИЧОК ТВОРЧОГО ТА КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ

ОЕСР: ОЦІНЮВАННЯ НАВИЧОК ТВОРЧОГО ТА КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Оцінювання навичок творчого та критичного мислення здобувачів вищої освіти в країнах ОЕСР: огляд політики та відповідних практик» із серії «Робочі документи OEСР з освіти».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Оцінювання навичок творчого та критичного мислення здобувачів вищої освіти в країнах ОЕСР: огляд політики та відповідних практик» із серії «Робочі документи OEСР з освіти».
Документ підготовлений у рамках проекту Центру освітніх досліджень та інновацій ОЕСР «Розвиток та оцінювання креативності та навичок критичного мислення у вищій освіті». Він містить огляд існуючих політик і практик оцінювання креативності та навичок критичного мислення студентів, що є обов’язковим елементом кваліфікаційних стандартів у багатьох країнах. Разом із тим, названі навички слабко інтегровані у виміри: експерти вважають, що на місцевому рівні через високий ступінь інституційної автономії та академічної свободи ці орієнтири майже не упроваджуються у практики оцінювання, які розробляються викладачами ЗВО. У документі надаються рекомендації для осіб, відповідальних за розробку політики та прийняття рішень в національних освітніх системах та закладах вищої освіти, щодо подальшої підтримки розроблення й впровадження стратегій оцінювання для вимірювання та розвитку креативності і критичного мислення студентів.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-07
Share
ОЕСР: ПЕРЕХІД КАНАДИ НА ЧИСТІ НУЛЬОВІ ВИКИДИ

ОЕСР: ПЕРЕХІД КАНАДИ НА ЧИСТІ НУЛЬОВІ ВИКИДИ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Перехід Канади на чисті нульові викиди» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Перехід Канади на чисті нульові викиди» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».
У ньому наголошується, що Канада має амбітний план до 2050 року скоротити чисті викиди до нуля. Це вимагатиме поетапних змін у діях з пом’якшення наслідків зміни клімату з суттєвою економією енергії та майже повною заміною викопного палива на чисту енергію у масштабах усієї країни. Досягнути цього при мінімальному негативному впливу на рівень життя населення буде складним завданням. Наразі Канада використовує низку політичних інструментів для прискорення переходу до «зеленої» економіки, серед яких – спеціальне ціноутворення на викиди вуглецю, відповідне регулювання, інвестиційні стимули та державні закупівлі «зелених» технологій. У звіті розглядаються реформи, які могли б покращити роботу у напрямку реалізації прийнятих рішень щодо кліматичної політики, забезпечивши значне скорочення викидів та підтримуючи економічне зростання.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-06-06
Share
МАЙБУТНЄ ЦИФРОВОГО НАВЧАННЯ ТА ВИКЛАДАННЯ

МАЙБУТНЄ ЦИФРОВОГО НАВЧАННЯ ТА ВИКЛАДАННЯ

Європейська асоціація університетів опублікувала остаточний звіт «Майбутнє цифрового навчання та викладання в європейських закладах вищої освіти».

Європейська асоціація університетів опублікувала остаточний звіт «Майбутнє цифрового навчання та викладання в європейських закладах вищої освіти».
Він підсумовує основні результати виконання проєкту DIGI-HE, розглядаючи ключові аспекти навчання у широкому контексті європейських інституцій та систем, містить висновки та питання, відкриті для подальшого обговорення. У звіті представлені дані щодо стану цифрового навчання і викладання в університетах Європи, інструментів самооцінювання для вдосконалення інституційної цифрової екосистеми, результати роботи двох циклів тематичних груп, матеріали вебінарів та ресурси для самостійного вивчення. Документ підготовлений проєктом DIGI-HE в рамках партнерства між EUA, Дублінським міським університетом (Ірландія), Кооперативним державним університетом Баден-Вюртемберга (Німеччина), Університетом Вітаутаса Магнуса (Литва) та Університетом Ювяскюля (Фінляндія). Матеріали дослідження допоможуть університетам розробити стратегічні підходи до цифрового навчання та викладання і посилити відповідний потенціал.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-06
Share
ЯК НЕ ПЕРЕВАНТАЖУВАТИ СТУДЕНТІВ ОНЛАЙН

ЯК НЕ ПЕРЕВАНТАЖУВАТИ СТУДЕНТІВ ОНЛАЙН

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джона Роса «Студенти «приголомшені» натиском змісту курсу».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джона Роса «Студенти «приголомшені» натиском змісту курсу».
У ній наголошується, що прагнення викладачів задовольнити різноманітні вимоги та бажання слухачів за допомогою представлення безлічі матеріалів для читання та перегляду (публікації, слайди, відео) надзвичайно втомлює та спантеличує студентів. Безмежні можливості інтернету стають жорнами для здобувачів освіти, які намагаються втриматись на плаву у зростаючому потоці навчального контенту. Тематичне дослідження, проведене австралійцями, засвідчило, що викладачі здебільшого не помічають «втоми від взаємодії в інтернеті», яка охоплює студентів. Вони, намагаючись зробити курс максимально інформативним, супроводжують лекції величезною кількістю рекомендованої літератури, додають відео, посилання на онлайн-форуми, роблять анонси додаткових курсів та розміщують щотижневі записи лекцій. Питання «Чи не переборщують викладачі?» та «Чи не втомлюються студенти від стратегій залучення, покликаних підтримати їхнє навчання?» не є зайвими. Проведене опитування студентів та викладачів показало, що студенти майже одностайно визнають це як «постійну проблему». У рамках дослідження було виявлено, що студенти, які навчаються самостійно, часто неправильно розуміють свої навчальні завдання у зв’язку з тим, що університети почали активно використовувати цифрову аналітику для вимірювання залученості, внаслідок чого відсутність «кліків» інтерпретується як апатія, небажання навчатись. Це стало причиною проксі-залучення, коли студенти формально вимушені переходити за усіма посиланнями, щоб покращити уявлення про їхню зацікавленість, але насправді не читають і не засвоюють відповідні матеріали, які насправді є надлишковими. Доцент Університету Південного Квінсленду Сюзанна Малоні вважає: «зараз студенту, здається, важче розрізнити, що вивчати, а що ні… <Під час навчання до них> надходить так багато інформації… через веб-сайти, посилання, статті, онлайн-лекції та Zoom-зустрічі. Студенту стає дедалі важче розмежувати все це…». Отже, викладачі повинні розуміти цю проблему й зосередитись на своїх освітніх цілях, чітко визначити мету й оптимізувати контент власних курсів, щоб допомогти студентам зрозуміти суть речей, не спричиняючи ще більшого стресу від освіти.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-06
Share