Search results found:

posts - 5382

pages - 539

ОНОВЛЕНО ПЕРЕЛІК ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМІВ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ОНОВЛЕНО ПЕРЕЛІК ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМІВ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Урядом прийнято рішення щодо оновлення переліку середньострокових пріоритетних напрямів інноваційної діяльності загальнодержавного рівня, а також подовжено їхнє виконання на 2023 рік.

Урядом прийнято рішення щодо оновлення переліку середньострокових пріоритетних напрямів інноваційної діяльності загальнодержавного рівня, а також подовжено їхнє виконання на 2023 рік.
Перелік оновлено відповідно до актуальних потреб періоду воєнного стану, потреб відновлення України та сучасного стану сфери науки та інновацій. Документ затверджує напрями за усіма визначеними законодавством стратегічними галузями інноваційної діяльності, які стосуються сфери енергетики, стратегічних галузей промисловості, зокрема оборонно-промислового комплексу, нових технологій виробництва матеріалів, агропромислового комплексу, медицини, охорони довкілля, розвитку сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, робототехніки тощо. Для оновлення переліку пріоритетних напрямів інноваційної діяльності було використано результати прогнозно-аналітичного дослідження, до якого активно долучилися науковці та представники реального сектору економіки, а також пропозиції експертної групи, до складу якої увійшли, зокрема, провідні вчені наукових установ НАН України та національних галузевих академій наук, інших наукових установ та закладів вищої освіти.
Фото: логотип
2023-04-03
Share
ПРИРУЧІТЬ СПИСОК СПРАВ ТА КЕРУЙТЕ АКАДЕМІЧНИМ НАВАНТАЖЕННЯМ

ПРИРУЧІТЬ СПИСОК СПРАВ ТА КЕРУЙТЕ АКАДЕМІЧНИМ НАВАНТАЖЕННЯМ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кайхан Ян та Бен К.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кайхан Ян та Бен К.
Го «Приручіть список справ та керуйте академічним навантаженням». У ній наголошується про необхідність скорочення відкладання на завтра, забути про багатозадачність та виконувати перелік справ. Автор розмірковує над завантаженістю викладачів та науковців в університетах, які, як правило, працюють понаднормово. Робота в університеті зазвичай передбачає високий рівень гнучкості, однак вона також часто супроводжується певним стресом. Дослідження китайських університетів, проведене у 2018 році в університеті Бохай, свідчить, що стрес на роботі серед викладачів широко поширений у різних професійних ієрархіях. Час, витрачений на підготовку навчальних матеріалів, саме викладання, написання іспитів та виставлення оцінок, множить робоче навантаження вченого, конкуруючи з його дослідженнями, потребами у публікаціях та виступами на конференціях. Ще одно дослідження, проведене у 2019 році, показало, що науковцям і викладачам життєво важливо збалансувати свою роботу та сімейні вимоги для підтримки свого благополуччя. Автор вважає, щоб ефективно справлятися зі своїм робочим навантаженням, викладачі університетів повинні практикувати тайм-менеджмент і наводить шість практичних способів збалансувати викладання, дослідження та обслуговування. Серед них: визначення пріоритетів; розподіл завдання на частини, щоб уникнути відкладання на завтра; складання свого розпорядку дня; складання списку справ, які необхідно зробити; вміння делегувати завдання; зосередження на термінових та важливих завданнях. Навички тайм-менеджменту є життєво важливими і допомагають не тільки керувати своїм робочим часом, а і зняттям стресу та мати особистий час, який є каталізатором творчості та продуктивності.
Детальніше: https://bit.ly/3KrnWtt
Фото: pixabay.com
2023-04-03
Share
ОЕСР: СТВОРЕННЯ КВАЛІФІКОВАНОЇ РОБОЧОЇ СИЛИ В ГАЛУЗІ КІБЕРБЕЗПЕКИ

ОЕСР: СТВОРЕННЯ КВАЛІФІКОВАНОЇ РОБОЧОЇ СИЛИ В ГАЛУЗІ КІБЕРБЕЗПЕКИ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Створення кваліфікованої робочої сили в галузі кібербезпеки у п’яти країнах: інформація з Австралії, Канади, Нової Зеландії, Великобританії та США» із серії «Дослідження навичок ОЕСР».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Створення кваліфікованої робочої сили в галузі кібербезпеки у п’яти країнах: інформація з Австралії, Канади, Нової Зеландії, Великобританії та США» із серії «Дослідження навичок ОЕСР».
У ньому наголошується, що у міру того, як суспільства стають все більш цифровими, кібербезпека стає пріоритетом для окремих осіб, компаній та країн. Кількість кібератак перевищує можливості захисту, і однією з причин є відсутність достатньо кваліфікованих кадрів для кібербезпеки. У звіті аналізується попит на фахівців з кібербезпеки в Австралії, Канаді, Новій Зеландії, Великій Британії та США з використанням інформації, що міститься в онлайн-оголошеннях про вакансії. В досліджені розглядаються останні тенденції у попиті на працівників різних посад у галузі кібербезпеки, географічний розподіл оголошень про вакансії та зміни вимог до навичок для фахівців у цій галузі. Аналізуються навчальні програми з кібербезпеки в Англії (Сполучене Королівство), зокрема, описуються різні типи програм додаткової та вищої освіти, профіль учнів у цих програмах та їх результати. Також у звіті розглядаються політики та ініціативи, які запроваджені в Англії, для забезпечення програмного навчання в галузі кібербезпеки більш доступним та актуальним. Цей звіт є частиною ініціативи щодо вивчення еволюції політик та досвіду у сфері кібербезпеки у всьому світі.
Фото: скріншот
2023-03-31
Share
СТИПЕНДІАЛЬНА ПРОГРАМА IRIS-HEP

СТИПЕНДІАЛЬНА ПРОГРАМА IRIS-HEP

Оголошено прийом заявок на стипендіальну програму IRIS-HEP Summer 2023 Fellows, яку проводить американський науковий проєкт «Інститут досліджень та інновацій з програмного забезпечення для фізики високих енергій» (Institute for Research and Innovation in Software for High Energy Physics, IRIS-HEP).

Оголошено прийом заявок на стипендіальну програму IRIS-HEP Summer 2023 Fellows, яку проводить американський науковий проєкт «Інститут досліджень та інновацій з програмного забезпечення для фізики високих енергій» (Institute for Research and Innovation in Software for High Energy Physics, IRIS-HEP).
Проєкт має на меті сприяти розвитку передових навичок роботи з дослідницьким програмним забезпеченням, надаючи можливість студентам та аспірантам спілкуватися з наставниками в рамках спільноти з фізики високих енергій (HEP) і обчислювальної техніки/науки про дані. У межах проєкту студенти зможуть онлайн виконувати наукові проєкти під керівництвом наукових співробітників із різних університетів США та вчених із ЦЕРН (Женева). Тематика наукових проєктів пов’язана з розвитком методів комп’ютерного аналізу даних, машинного навчання та штучного інтелекту, зокрема, для фізики високих енергій, нових алгоритмів та окремих напрямів комп’ютерних наук, що розвиваються в IRIS-HEP, та частково для фізичного матеріалознавства, біоінформатики й системної біології: системи аналізу; інноваційні алгоритми; організація даних, керування та доступ; масштабовані системи; інструменти та матеріали для підтримки навчальних заходів; контейнерізація послуг, DevOps, безпека, моніторинг послуг і облік; моніторинг та аналітика мережі. Головна мова участі у Програмі – необхідно бути зарахованим на програму бакалавра або до магістратури в акредитованому університеті та завершити принаймні 1 навчальний рік до початку участі в IRIS-HEP Summer 2023 Fellows Program. Студенти, які будуть зараховані до Програми стажування IRIS-HEP Summer 2023 Fellows, отримують стипендію за роботу над проєктом. Заявку на участь у конкурсі можна подати до 16 квітня 2023 року.
Фото: скріншот
2023-03-31
Share
ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС «БІБЛІОТЕКА РОКУ 2023»

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС «БІБЛІОТЕКА РОКУ 2023»

Президія ВГО Українська бібліотечна асоціація та Міністерство культури та інформаційної політики України оголосили про проведення щорічного Всеукраїнського конкурсу «Бібліотека року 2023».

Президія ВГО Українська бібліотечна асоціація та Міністерство культури та інформаційної політики України оголосили про проведення щорічного Всеукраїнського конкурсу «Бібліотека року 2023».
Конкурс проводиться відповідно до «Положення про Всеукраїнський конкурс на здобуття звання «Бібліотека року» для бібліотек України». Звання присуджуються бібліотеці за кращий впроваджений інноваційний проєкт, що підтверджується відповідним дипломом. Також приймаються подання на відзнаки Української бібліотечної асоціації: За вiдданiсть бiблiотечнiй справi; За внесок у бібліотекознавство; За внесок у бібліотечну освіту; Інклюзивна бібліотека; Краще регіональне відділення. Заявку на участь у конкурсі можна подати до 1 вересня 2023 року.
Фото: УБА
2023-03-31
Share
ГЛОБАЛЬНЕ ЗНИЖЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ СВОБОДИ

ГЛОБАЛЬНЕ ЗНИЖЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ СВОБОДИ

Інститут політичних наук при Університеті імені Фрідріха Олександра Ерланген-Нюрнберг, Німеччина (Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, Germany) опублікувало Індекс академічної свободи (Academic Freedom Index – AFI).

Інститут політичних наук при Університеті імені Фрідріха Олександра Ерланген-Нюрнберг, Німеччина (Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, Germany) опублікувало Індекс академічної свободи (Academic Freedom Index – AFI).
AFI оцінює фактичні рівні академічної свободи в усьому світі на основі п’яти показників: свобода дослідження та викладання, свобода академічного обміну та поширення інформації, інституційна автономія, цілісність університетського містечка та свобода академічного та культурного самовираження. Він ґрунтується на оцінках понад 2 тис. міжнародних експертів, стандартизованих анкетах і статистичній моделі, впровадженій та адаптованій проектом V-Dem. За даними дослідження, до перших 10% країн з найбільшим рівнем академічної свободи входять європейські країни: Чехія, Бельгія та Італія; країни Латинської Америки: Гондурас, Аргентина та Перу, а також Ямайка, Ізраїль та Нігерія. Країни з найгіршими показниками академічної свободи – Туркменістан, Еритрея, М’янма та Північна Корея. Оновлене дослідження свідчить про зниження рівня академічної свободи у Великобританії, США, Польщі, Мексиці, Бразилії, Індії, Україні та Китаї. Покращилась ситуація в таких країн, як Сейшельські острови, Чорногорія, Гамбія, Казахстан і Узбекистан. Зазначається, що у країнах Східної Європі та Центральної Азії занепад пов’язаний із зростанням політичної автократії.
Фото: скріншот
2023-03-31
Share
ІНСТИТУЦІЙНІ РЕПОЗИТАРІЇ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІНСТИТУЦІЙНІ РЕПОЗИТАРІЇ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Знайомтесь, інституційні репозитарії Чернігівщини: · Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя http://lib.

Знайомтесь, інституційні репозитарії Чернігівщини: · Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя http://lib.
Знайомтесь, інституційні репозитарії Чернігівщини:
· Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя http://lib.ndu.edu.ua/dspace
· Національного університету «Чернігівська політехніка» http://ir.stu.cn.ua/
Фото: Nomad0212
2023-03-31
Share
БІБЛІОТЕКА ТА МЕТАВСЕСВІТ: СОЮЗ, УКЛАДЕНИЙ НА НЕБЕСАХ

БІБЛІОТЕКА ТА МЕТАВСЕСВІТ: СОЮЗ, УКЛАДЕНИЙ НА НЕБЕСАХ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття групи бібліотекарів та спеціалістів у галузі освіти з Технологічного інституту Монтеррея «Бібліотека та метавсесвіт: союз, укладений на небесах».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття групи бібліотекарів та спеціалістів у галузі освіти з Технологічного інституту Монтеррея «Бібліотека та метавсесвіт: союз, укладений на небесах».
У ній автори ділиться порадами, пов’язаними з розробкою віртуальної квест-кімнати, яка прищеплює бібліотечні навички. У Монтеррейському технологічному інституті групою фахівців розроблено проєкт цифрового навчання, спрямований на допомогу студентам розвинути інформаційну грамотність, критичне мислення, співпрацю та розуміння кіберкультури. Впровадження проєкту досягається у віртуальному середовищі шляхом вирішування студентами завдань, схожими на головоломки, які пов’язані з методами виявлення та оцінки надійної інформації. На думку авторів, це привабить студентів та призведе до того, що вони майже ненавмисно відкриють/оцінять цінність бібліотеки та її ресурсів. Базуючись на власному досвіді створення віртуальної квест-кімнати, автори діляться наступними порадами, які можуть бути корисні для тих, хто прагне зробити стрибок у метасвіт в освітніх цілях: почніть з навчального рівня; вважай себе майстром гри; перейдіть від оповідання до живого життя; посилити учнів; не забудьте оцінити.
Автори сподіваються, що ці ідеї допоможуть створити основу власного проекту.
Детальніше: https://bit.ly/3ZrmqMh
Фото: ТНЕ
2023-03-31
Share
ЗНАЙТИ ПОСТІЙНУ РОБОТУ У СФЕРІ ГУМАНІТАРНИХ НАУК НІКОЛИ НЕ БУЛО ЛЕГКО

ЗНАЙТИ ПОСТІЙНУ РОБОТУ У СФЕРІ ГУМАНІТАРНИХ НАУК НІКОЛИ НЕ БУЛО ЛЕГКО

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Харві Граффа «Знайти постійну роботу у сфері гуманітарних наук ніколи не було легко».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Харві Граффа «Знайти постійну роботу у сфері гуманітарних наук ніколи не було легко».
Наголошується, що втраченого золотого віку найму та ширшої соціальної оцінки цих дисциплін ніколи не існувало. Автор розмірковує над нещодавно опублікованою у TimesHigher Education статтею «Не кажи мені, що я колись отримаю постійну роботу. Я знаю, що, швидше за все, не отримаю» про жахливий стан британського ринку праці в галузі вивчення англійської мови, яка є лише останньою в серії подібних матеріалів, які оплакують тяжке становище молодих вчених-гуманітаріїв по обидва боки Атлантики. Харві Граффа з власного досвіду наводить приклади проблем, з якими приходиться стикатися молодим вченим на ринку праці у сфері гуманітарних наук ще з часів свого навчання у 1960-х роках. На думку автора, розуміння шляхів вирішення цих проблем має стати основою для будь-яких зусиль з переосмислення найму випускників, їхньої освіти та підготовки до різноманітних професій.
Фото: pixabay.com
2023-03-30
Share
ІНСТИТУЦІЙНІ РЕПОЗИТАРІЇ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІНСТИТУЦІЙНІ РЕПОЗИТАРІЇ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Знайомтесь, інституційні репозитарії Чернівеччини: · Буковинського державного медичного університету http://dspace.

Знайомтесь, інституційні репозитарії Чернівеччини: · Буковинського державного медичного університету http://dspace.


Знайомтесь, інституційні репозитарії Чернівеччини:
· Буковинського державного медичного університету http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui, http://dspace.bsmu.edu.ua/
· Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича https://archer.chnu.edu.ua/
Фото: Palladinus
2023-03-30
Share