Search results found:

posts - 5428

pages - 543

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ НАЦІОНАЛЬНОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ НА 2023-2030 РОКИ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ НАЦІОНАЛЬНОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ НА 2023-2030 РОКИ

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки.

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки.
Прийняття документу має забезпечити доступ до якісної освіти та створити умови для розвитку потенціалу кожного з урахуванням індивідуальних потреб та можливостей. Стратегія запроваджує єдину систему та механізми ефективної державної політики щодо здобуття якісної освіти; задоволення потреб бенефіціарів політики різного віку, соціального та майнового стану, з різними освітніми потребами. Вона базується на принципах людиноцентризму, орієнтації на потреби та інтереси усіх зацікавлених сторін, об’єктивності та обґрунтованості визначення проблем, залученості зацікавлених сторін, вимірюваності очікуваних результатів, належного реагування на нові виклики у сфері інклюзивного навчання. Проєкт розроблений в рамках виконання «Плану заходів на 2023-2024 роки з реалізації «Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року»», затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 372-р. Зауваження та пропозиції можна подати до 27 червня 2023 року.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення
2023-06-15
Share
ОЕСР: ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА ПІД ЧАС ЕНЕРГЕТИЧНОЇ КРИЗИ

ОЕСР: ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА ПІД ЧАС ЕНЕРГЕТИЧНОЇ КРИЗИ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Прагнення до кращого: державна підтримка домогосподарств і компаній під час енергетичної кризи» із серії «Документи ОЕСР з економічної політики».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Прагнення до кращого: державна підтримка домогосподарств і компаній під час енергетичної кризи» із серії «Документи ОЕСР з економічної політики».
У ньому наголошується, що уряди оперативно підтримали домогосподарства і компанії в рамках цінової кризи на ринку енергоносіїв у період 2021-2022 років. Експерти, спираючись на систему відстеження заходів підтримки енергетики ОЕСР, а також тематичні дослідження окремих країн, систематизували заходи політики із підвищення готовності країн до майбутніх стрибків цін на енергоносії та уроки з набутого досвіду. Як правило, підтримка була переважно нецільовою і часто надзвичайно коштовною з точки зору бюджету, що несе ризик посилення інфляційного тиску, а також зниження стимулів до економії енергії і відмови від викопних видів палива. Наразі є можливість відмовитися від широкої енергетичної підтримки з огляду на нещодавнє зниження цін на енергоносії та підвищення мінімальної заробітної плати і соціальних допомог для компенсації високої інфляції. Цифровізація дозволить поліпшити якість підтримки завдяки більш цілеспрямованому підходу, заснованому на урахуванні чинників уразливості (низький дохід, неможливість проведення заходів з енергоефективності) та прискоренню доставки платежів.. Заходи підтримки мають зберігати стимули до енергозбереження і заохочували диверсифікацію енергетики у поєднанні з інвестиціями для прискорення переходу до “зеленої” економіки. Це, на думку авторів звіту, є ключем до зниження вразливості економіки та суспільства до цінових шоків.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-06-14
Share
КНИГА ВІД ВЧЕНОГО: ПРОЄКТ ОПВ

КНИГА ВІД ВЧЕНОГО: ПРОЄКТ ОПВ

Офіс підтримки вченого оголосив про започаткування науково-популярного проєкту «Книга від вченого».

Офіс підтримки вченого оголосив про започаткування науково-популярного проєкту «Книга від вченого».
Його мета полягає у підтримці талановитих вчених та стимулюванні подальшої творчої діяльності шляхом популяризації професійних здобутків. У рамках проєкту вчені можуть презентувати монографії, посібники, підручники, збірники матеріалів тощо в різних форматах. До участі запрошуються усі зацікавлені науковці, праці яких опубліковані у 2017–2023 роках.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-14
Share
КОНКУРС: ВІДКРИТА НАУКА, СТАЛИЙ РОЗВИТОК ТА ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ

КОНКУРС: ВІДКРИТА НАУКА, СТАЛИЙ РОЗВИТОК ТА ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Сумський національний аграрний університет оголосив про прийом заявок на Всеукраїнський конкурс наукових та навчальних видань «Відкрита наука, сталий розвиток та інноваційні технології».

Сумський національний аграрний університет оголосив про прийом заявок на Всеукраїнський конкурс наукових та навчальних видань «Відкрита наука, сталий розвиток та інноваційні технології».
Конкурс покликаний сприяти популяризації наукових і методичних розробок, що забезпечують супровід освітнього процесу в українських закладах вищої освіти, відповідають стандартам вищої освіти, стимулюють створення нових знань, здобуття студентами якісної вищої освіти та поширення в академічному середовищі передових практик у навчанні, викладанні та науці. Основні номінації конкурсу: соціо-гуманітарні та економічні науки; інженерно-технологічні науки; агробіологічні науки та ветеринарні науки. Представлені на конкурс роботи повинні відповідати наступним критерія: наукова та методична цінність; інноваційність; оригінальність викладення матеріалу; орієнтованість на цільову аудиторію; дизайн; відповідність вимогам академічної доброчесності. Подати заявку на участь можна до 18 червня 2023 року.
Фото: організатори
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-06-14
Share
GPT4 МОЖЕ СТАТИ  ПОМІЧНИКОМ  ВИКЛАДАЧА

GPT4 МОЖЕ СТАТИ ПОМІЧНИКОМ ВИКЛАДАЧА

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Бенджаміна Лю «Як змусити ChatGPT працювати асистентом викладача: юридичний кейс».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Бенджаміна Лю «Як змусити ChatGPT працювати асистентом викладача: юридичний кейс».


Вона демонструє можливості використання інструменту ШІ для генерування відповідей на запитання студентів. Автор звертає увагу на такий засіб, як інтерактивне анкетування, – елемент навчання, особливо цінний для тих, хто почувається некомфортно під час публічних виступів або намагається просто зекономити час. Бенджамін Лю п’ять років тому створив простий чат-бот на основі готового програмного забезпечення, розгорнув його у Facebook Messenger, склав список загальних запитань, що стосувалися юридичної сфери та поєднав кожне запитання з відповіддю. Таким чином він хотів допомогти студентам із отриманням відповідей на найбільш поширені юридичні питання. Однак швидко виявилось, що чат-бот не став корисним та затребуваним інструментом серед студентів. Нові горизонти для модернізації раніше реалізованого підходу з’явилися з появою ChatGPT, оскільки він може генерувати відповіді природною мовою. Бенджамін ділиться своїм досвідом та порадами щодо того, як перетворити ChatGPT на корисного репетитора у галузі юриспруденції. Для цього він пропонує підписатись на ChatGPT Plus, надати GPT-4 коротку інформацію про правову сферу відповідної країни, натренувати його відповідними підказками та контрольованим діалогом, перевірити коректність роботи, оцінити ефективність. На додачу до інструкції автор наводить приклади роботи з навченим таким чином ШІ й надає необхідні пояснення для тих, хто спробує повторити цей експеримент.
Детальніше: https://is.gd/0x1Lz3, https://is.gd/PqR4Sn
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-06-14
Share
КЕРІВНИЦТВО ОЕСР З ВІДПОВІДАЛЬНОГО ВЕДЕННЯ БІЗНЕСУ

КЕРІВНИЦТВО ОЕСР З ВІДПОВІДАЛЬНОГО ВЕДЕННЯ БІЗНЕСУ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано «Керівництво ОЕСР для транснаціональних корпорацій щодо відповідального ведення бізнесу».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано «Керівництво ОЕСР для транснаціональних корпорацій щодо відповідального ведення бізнесу».
Документ підготовлений на заміну «Керівних принципів ОЕСР для багатонаціональних підприємств», підготовлених у 2011 році. У нинішній редакції «Керівництва…» містяться рекомендації, які адресовані урядам та багатонаціональним підприємствам для заохочення позитивного внеску в економічний, екологічний та соціальний прогрес, а також мінімізацію негативного екологічного впливу. Питання, що розглядаються у «Керівництві…», пов’язані з діяльністю багатонаціональних підприємств, їх продукцією та послугами, вони охоплюють усі ключові сфери відповідальності бізнесу, включаючи права людини, трудові права, збереження навколишнього середовища, інтереси споживачів, розкриття інформації, науку і технології, конкуренцію та оподаткування, біорізноманіття, доброчесність бізнесу, належну перевірку ланцюгів постачання тощо. Також у документі наведені оновлені процедури для Національних контактних пунктів з відповідальної ділової поведінки.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-06-13
Share
НОВІ МОЖЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

НОВІ МОЖЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

В рамках процесу інтеграції до єдиного ринку ЄС Україною та ЄС на початку червня 2023 року підписано Угоду про приєднання до Програми Європейського Союзу «Механізм сполучення Європи / «Connecting Europe Facility» (CEF).

В рамках процесу інтеграції до єдиного ринку ЄС Україною та ЄС на початку червня 2023 року підписано Угоду про приєднання до Програми Європейського Союзу «Механізм сполучення Європи / «Connecting Europe Facility» (CEF).
Ця Програма є ключовим інструментом фінансування ЄС заходів зі сприяння конкурентоспроможності та створення робочих місць шляхом здійснення цільових інвестицій в інфраструктуру. Підписання CEF відкриває для України можливість спільно з європейськими партнерами отримання інвесстицій у транспортні, енергетичні та цифрові проєкти. Загальний бюджет Програми для країн-учасників до 2027 року – 21 млрд євро, з яких на цифрові проєкти припадає 2 млрд євро. Брати участь у конкурсі заявок зможуть проєкти, які становлять спільний інтерес. Навесні кілька українських компаній розпочали співпрацю з країнами ЄС для подання спільних заявок у межах конкурсу щодо розвитку Магістрального підключення до цифрових глобальних шлюзів. Інформація про подальші конкурси CEF буде публікуватись на офіційному сайті Мінцифри України.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-06-13
Share
ЮНЕСКО: ОСВІТА В ІНТЕРЕСАХ ЛЮДЕЙ І ПЛАНЕТИ

ЮНЕСКО: ОСВІТА В ІНТЕРЕСАХ ЛЮДЕЙ І ПЛАНЕТИ

На сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) оприлюднено звіт «Освіта в інтересах людей і планети: побудова стабільного майбутнього для всіх».

На сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) оприлюднено звіт «Освіта в інтересах людей і планети: побудова стабільного майбутнього для всіх».
Наголошується, що освіта може і повинна сприяти прогресу у досягненні усього комплексу цілей сталого розвитку (ЦСР), визначених на період до 2030 року. Освіта сприяє формуванню ціннісних установок, світогляду та загального бачення, формує практичні навички, надає у розпорядження людини методи та інструменти, які можуть бути використані для забезпечення сталого розвитку. З іншого боку, знання також можуть сприяти поширенню нераціональних форм господарювання, включаючи надмірне споживання ресурсів. Серед трьох найпоширеніших причин, що пояснюють погіршення стану навколишнього середовища внаслідок діяльності людини, називають демографічне зростання, сучасний спосіб життя та поведінку людини. Людина є одночасно джерелом екологічних проблем та суб’єктом їх вирішення шляхом переробки й зменшення відходів, використання екологічного транспорту тощо. Освіті належить відіграти ключову роль у вирішенні екологічних проблем, покращенні умов життя, здійсненні економічних перетворень, розвитку продовольчих систем. Завдяки використанню традиційних та розрахованих на весь життєвий цикл підходів до навчання освіта здатна впливати на екологічну поведінку як окремої людини, так і цілих груп населення.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-13
Share
ЯК ЗРОБИТИ КОМФОРТНИМ ЦИФРОВИЙ ПРОСТІР ДЛЯ НАВЧАННЯ

ЯК ЗРОБИТИ КОМФОРТНИМ ЦИФРОВИЙ ПРОСТІР ДЛЯ НАВЧАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Елісона Торна «Я просто хочу, щоб усі лектори використовували VLE однаково».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Елісона Торна «Я просто хочу, щоб усі лектори використовували VLE однаково».
У ній наголошується, що стрімкий перехід до онлайн-навчання під час COVID-19 призвів з одного боку до прогресу у вигляді цифровізації навчання, а з іншого створив ряд складнощів. Непослідовніcть та заплутаність просторів віртуального навчального середовища (virtual learning environment /VLE), як виявило опитування, є значною проблемою для студентів. Як цьому зарадити? По-перше, потрібно реформувати VL- простір. Для цього слід подолати недоліки навігації на різних сторінках, де представлені навчальні модулі, ресурси для вивчення, а також їх представлення («упаковку»), щоб для здобувачів освіти пошук потрібної інформації не був обтяжливим. Зокрема, можна визначити й дотримуватись мінімальних стандартів VLE, узгодити єдиний шаблон сторінки, запровадити Active Digital Design та ураховувати різний рівень цифрових навичок учасників освітнього процесу. По-друге, потрібно упроваджувати інституційну модель навчання, поступово переходячи до платформи активної взаємодії в рамках циклічної моделі поєднання синхронного та асинхронного онлайн та офлайн навчання. Це в сукупності може задовольнити студентів, які в рамках опитування звертали увагу на те, що потребують забзепечення послідовної структури курсу, простоти навігації, доступності інформації, доброзичливого середовища, чіткості поставлених завдань. Отже, при розгортанні VLE університет повинен проектувати єдиний чітко визначений і зрозумілий для усіх учасників комфортний цифровий простір, який полегшить процес навчання.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики
2023-06-13
Share
ПОРАДИ ЕКСПЕРТІВ ЩОДО НАПИСАННЯ ТЕКСТІВ

ПОРАДИ ЕКСПЕРТІВ ЩОДО НАПИСАННЯ ТЕКСТІВ

На сайті Times Higher Education на сторінці «Ресурси для науковців та співробітників університетів» опублікована тематична добірка матеріалів «Напишіть просто зараз: поради для усього – від написання статей в академічних журналах і книжкових презентацій до формулювання екзаменаційних запитань».

На сайті Times Higher Education на сторінці «Ресурси для науковців та співробітників університетів» опублікована тематична добірка матеріалів «Напишіть просто зараз: поради для усього – від написання статей в академічних журналах і книжкових презентацій до формулювання екзаменаційних запитань».
Наголошується, що для вчених, викладачів і співробітників будь-якого рівня навички письма є визначальними та вкрай необхідними. Вони потрібні при написанні статті, заявки на фінансування або отримання кращої роботи: важка робота зі створення осмисленої прози пронизує усі аспекти університетського життя. Добірка містить тридцять одну коротку статтю з порадами за наступними напрямками: написання статей для академічних журналів, стратегії покращання тексту; креативне письмо та поезія; як підготувати найкращі дослідження та написати заявки на гранти; як продати видавцю книгу та опублікувати її; як писати для масової аудиторії; методи спільного письма; написання відгуків та запитань для проведення оцінювання студентів.
Детальніше: https://is.gd/B9c4Zq
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-12
Share