Search results found:

posts - 5428

pages - 543

ОЕСР: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТУ

ОЕСР: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТУ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Перспективи розвитку транспорту на 2023 рік» із серії «Перспективи розвитку транспорту: міжнародний транспортний форум (МТФ)».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Перспективи розвитку транспорту на 2023 рік» із серії «Перспективи розвитку транспорту: міжнародний транспортний форум (МТФ)».
У ньому розглядається вплив різних заходів політики на глобальні пасажирські та вантажні перевезення всіма видами транспорту та викиди вуглекислого газу (CO2) до 2050 року. Особлива увага приділяється транспортній політиці міст, яка робити їх більш придатними комфортними для життя. Також аналізуються рішення про інвестиції в інфраструктуру та різні сценарії політики. Розглядаються регіональні аспекти. Аналіз ґрунтується на двох різних сценаріях майбутнього розвитку транспорту, змодельованих за допомогою внутрішніх транспортних моделей МТФ. Сценарій «поточні амбіції» передбачає, що політика скорочення вуглецевого транспорту продовжиться у тому ж напрямку, що і зараз, – з цих позицій розглядаються наслідки для попиту на транспорт, викидів CO2 упродовж наступних трьох десятиліть. Інший сценарій «високі амбіції» передбачає прискорення декарбонізації транспортного сектору.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-30
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ СТАНДАРТУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 113 «ПРИКЛАДНА МАТЕМАТИКА»

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ СТАНДАРТУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 113 «ПРИКЛАДНА МАТЕМАТИКА»

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт стандарту вищої освіти зі спеціальності 113 «Прикладна математика» на другому (магістерському) рівні вищої освіти.

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт стандарту вищої освіти зі спеціальності 113 «Прикладна математика» на другому (магістерському) рівні вищої освіти.
Цей стандарт містить вимоги до освітніх програм в частині обсягу кредитів ЄКТС, необхідного для здобуття освітнього ступеня «магістр»; рівня освіти осіб, які можуть розпочати навчання за відповідною освітньою програмою, та результатів їх навчання; переліку обов’язкових компетентностей випускника; нормативного змісту підготовки здобувачів вищої освіти, сформульованого у термінах результатів навчання; форм атестації здобувачів вищої освіти; вимог до створення міждисциплінарних освітньо-наукових програм. Заклади вищої освіти при формуванні освітніх програм можуть зазначати додаткові вимоги до компетентностей і результатів навчання; випускники можуть працювати на первинних посадах, за професіями, які визначені Національним класифікатором України. Зауваження та пропозиції до проєкту Стандарту можна подати до 11 червня 2023 року.
Фото:pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення
2023-05-30
Share
EUA ПІДТРИМУЄ ЗАХИСТ ІНСТИТУЦІЙНОЇ АВТОНОМІЇ

EUA ПІДТРИМУЄ ЗАХИСТ ІНСТИТУЦІЙНОЇ АВТОНОМІЇ

Європейська асоціація університетів виступає проти рішення шведського уряду щодо скорочення мандату зовнішніх членів університетських рад з трьох років до 17 місяців.

Європейська асоціація університетів виступає проти рішення шведського уряду щодо скорочення мандату зовнішніх членів університетських рад з трьох років до 17 місяців.
Як відомо, воно було вмотивоване тим, що інституції потребують досвіду для боротьби з новими загрозами безпеці. Але це рішення, на переконання EUA, створює тривожний прецедент неправомірного втручання в управління університетами з боку уряду, який в односторонньому порядку змінює добре налагоджений процес та загрожує співпраці між органами влади та ЗВО Швеції. Хоча профільне міністерство та університети можуть мати підстави для коригування підходу щодо відбору зовнішніх членів університетських рад на користь оновлення у разі потреби, такі рішення слід приймати лише в рамках діалогу. Як засвідчують матеріали останнього видання EUA «Університетська автономія у Європі – IV», втручання органів державної влади, включаючи політичний вплив на призначення зовнішніх членів ради, може серйозно підірвати інституційну автономію. EUA закликає політиків переконатися, що їхній діалог з університетським сектором будується на прозорості та довірі. Крім того, прийняте рішення може спровокувати нові виклики втручання в управління та автономію закладів вищої освіти.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-29
Share
ЮНЕСКО: CHATGPT І ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У ВИЩИЙ ОСВІТІ

ЮНЕСКО: CHATGPT І ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У ВИЩИЙ ОСВІТІ

На сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковано Керівництво «ChatGPT і штучний інтелект: короткий посібник».

На сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковано Керівництво «ChatGPT і штучний інтелект: короткий посібник».
У ньому ChatGPT розглядаться як інструмент штучного інтелекту, який стрімко захопив світ, залучивши 100 мільйонів користувачів лише через два місяці після запуску. Посібник містить огляд роботи ChatGPT (безкоштовна версіїя GPT-3.5, доступна на момент написання документу) і пояснення щодо можливості його використання у вищій освіті. Також у ньому розглядаються етичні проблеми та ризики використання ШІ у вищій освіті, пропонуються практичні кроки з їх подолання чи нівелювання. Оскільки посібник було опубліковано у квітні 2023 року, а сфера штучного інтелекту постійно розвивається, читачам радять працювати з надійними джерелами.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-29
Share
НЕВДАЧІ – ЦЕ КОРИСНА ДОПОМОГА У НАВЧАННІ ТА РОЗВИТКУ

НЕВДАЧІ – ЦЕ КОРИСНА ДОПОМОГА У НАВЧАННІ ТА РОЗВИТКУ

На сайті Times Higher Education опублікована добірка статей «Як правильно зазнати невдачі: поради, які допоможуть викладачам та співробітникам переосмислити та використати невдачі як корисну допомогу у навчанні та розвитку».

На сайті Times Higher Education опублікована добірка статей «Як правильно зазнати невдачі: поради, які допоможуть викладачам та співробітникам переосмислити та використати невдачі як корисну допомогу у навчанні та розвитку».
Автори матеріалів одностайні в тому, що невдачі не приносять задоволення багатьом із нас, але вони життєво необхідні для прогресу у навчанні. Освітяни мають сприймати невдачу як сходинку до подальшого розвитку і навіть вітати її, особливо – на тлі постійної конкуренції в академічному світі, – при вступі до університету, отриманні фінансування досліджень, пошуку робочого місця тощо. У двадцяти коротких статтях автори діляться своїм досвідом та надають поради щодо того, як викладачі та дослідники можуть використовувати невдачі для покращення своїх власних досліджень та професійної практики; як створити культуру інновацій; як педагоги можуть навчити студентів використовувати невдачі для особистого росту та поглиблення своїх знань; як позбутися стигми невдач в академічному середовищі; як підготувати учнів до творчості та дизайн-мислення; навчити слухати й аналізувати ситуацію без емоцій; як не бути безпорадним у складні моменти життя тощо.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-05-29
Share
ОЕСР: НА ШЛЯХУ ДО МІЖНАРОДНОЇ СИСТЕМИ КОМПЕТЕНЦІЙ

ОЕСР: НА ШЛЯХУ ДО МІЖНАРОДНОЇ СИСТЕМИ КОМПЕТЕНЦІЙ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Уроки упровадження Європейської системи компетенцій для фахівців у галузі державних закупівель: на шляху до міжнародної системи компетенцій» із серії «Документи ОЕСР щодо політики державного управління».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Уроки упровадження Європейської системи компетенцій для фахівців у галузі державних закупівель: на шляху до міжнародної системи компетенцій» із серії «Документи ОЕСР щодо політики державного управління».
У ньому наголошується, що просування професіоналізації кадрів у сфері державних закупівель привертає все більше уваги в країнах ОЕСР. Для підтримки відповідних ініціатив Європейська комісія розробила ProcurCompEU – інструмент оцінювання навичок та знань фахівців із державних закупівель, який можна масштабувати й структурувати. Він надає громадським організаціям можливість виявлення недостатніх компетенцій або сфер, у яких доцільно реалізовувати подальші ініціативи щодо нарощування потенціалу. Для забезпечення постійної актуалізації цього інструменту ОЕСР підтримує державні адміністрації декількох країн щодо тестування ProcurCompEU. У звіті міститься інформація про реалізовані пілотні проекти та уроки масштабування інструменту для різних контекстів і завдань. Цілям розкриття потенціалу державних закупівель як стратегічного інструменту просування політичних цілей, необхідна професійна робоча сила.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-29
Share
ВИКОРИСТАННЯ CHATGPT У ДОСЛІДЖЕННЯХ МОЖЕ МАТИ ДУЖЕ НЕГАТИВНІ НАСЛІДКИ

ВИКОРИСТАННЯ CHATGPT У ДОСЛІДЖЕННЯХ МОЖЕ МАТИ ДУЖЕ НЕГАТИВНІ НАСЛІДКИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Дірка Ліндебаума «Дослідники, які використовують ChatGPT, схожі на індиків, які голосують на Різдво».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Дірка Ліндебаума «Дослідники, які використовують ChatGPT, схожі на індиків, які голосують на Різдво».
Автори звертають увагу на те, що технологія генеративного штучного інтелекту загрожує збіднити дослідження та зруйнувати здатність людей розуміти соціальний світ. З моменту запуску ChatGPT наприкінці листопада минулого року документів та статей про можливості й небезпеки ШІ для навчання та педагогіки стало багато. Але про вплив на дослідження дискусія майже не ведеться, тоді як в окремих дисциплінах суспільних наук ChatGPT вже діє як співавтор. Дослідники схвильовано стрибають на підніжку потяга ШІ, щоб встигнути використати новий інструмент та зробити дослідницький процес більш «ефективним». Однак, слід серйозно подумати як мінімум над трьома наслідками використання ChatGPT у дослідженнях. Перша проблема в тому, що використання технології для складання оглядів літератури збіднює наші власні аналітичні здібності та теоретичну уяву. Здатність розуміти поточну літературу і використовувати уяву має вирішальне значення для розв’язання теоретичних завдань, пояснень, розуміння практики. Ризик полягає в тому, що надмірна залежність від ChatGPT призведе до декваліфікації розумової сфери, зробить нас погано підготовленими до вирішення нових складних проблем. Друга проблема пов’язана з використанням ChatGPT у соціальних дослідженнях, що суттєво змінює спосіб теоретизації: технологія обробляє дані за допомогою обчислень та формальної раціональності, а не суджень та раціональності. Коли ШІ застосовується до теоретизування, він втілює припущення, що світ заснований на абстрактних та формальних процедурах, правилах та законах, які універсально застосовуються. Це – світогляд, який за твердженням Макса Вебера, завдає шкоди громадському життю. Третя проблема використання ChatGPT у дослідженнях полягає в тому, що це спотворює умови чесного та дійсно конкурентного ринку найкращих ідей. Публікації мають наукову цінність, разом із тим вони важливі для кар’єрного зростання та статусу вченого. Наявні труднощі з отриманням постійних посад породжують у людей сильну спокусу пропустити важку власну інтелектуальну роботу з обмірковування та написання добре продуманих статей у гонитві за довгим списком публікацій у резюме. Не усі готові побачити та прийняти ці ризики. Стрімкий процес залучення ChatGPT в усі види діяльності, включно з дослідницькою, дає підстави прогнозувати його широке використання у майбутньому. Тим не менш, важливо розуміти, що дослідники, зрештою можуть втратити здатність пояснювати та розуміти соціальний світ. То ж на питання «Хто хоче бути індичкою, яка голосує за це похмуре Різдво?» автори статті відповідають «Ні, нас не рахуйте».
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-26
Share
КОНКУРС НАУКОВО-ПРАКТИЧНИХ СТАТЕЙ З ЕКОНОМІКИ

КОНКУРС НАУКОВО-ПРАКТИЧНИХ СТАТЕЙ З ЕКОНОМІКИ

Науково-дослідний економічний інститут Азербайджану оголошує конкурс науково-практичних статей на тему «Держава з сильною економікою здатна на все».

Науково-дослідний економічний інститут Азербайджану оголошує конкурс науково-практичних статей на тему «Держава з сильною економікою здатна на все».
Конкурс проводиться в рамках «Року Гейдара Алієва» задля заохочення науковців закладів вищої освіти, аналітичних центрів, докторантів, аспірантів та студентів бакалаврату до проведення досліджень у сфері економічного розвитку Азербайджану. Основні тематичні напрямки: розвиток ненафтового сектору: вплив сфер економічної діяльності на розвиток; розвиток логістики та торгівлі, вплив транспортних коридорів на економічний розвиток країни; цілі соціальної політики та політики сталого розвитку; роль національної економічної дипломатії у реконструкції та відновленні територій; Азербайджан у міжнародних економічних відносинах; економічні тенденції у постпандемічний період; роль креативної економіки в умовах глобалізації; роль цифрової трансформації в економічному розвитку. Переможці отримають грошові та заохочувальні призи: премія 500 AZN, сертифікати, публікація матеріалів у виданні наукових праць ESRI (азербайджанською мовою) та журналі «Economic Cooperation Organization» (англійською мовою). Заявку на участь у конкурсі можна подати до 8 червня 2023 року.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-26
Share
ОЕСР: ДЕРЖАВНЕ ФІНАНСУВАННЯ ДОСЛІДЖЕНЬ У ШВЕЦІЇ

ОЕСР: ДЕРЖАВНЕ ФІНАНСУВАННЯ ДОСЛІДЖЕНЬ У ШВЕЦІЇ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Державне фінансування досліджень у Швеції: оптимізація системи у відповідь на численні вимоги» із серії «Документи ОЕСР про науку, технології та промисловість».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Державне фінансування досліджень у Швеції: оптимізація системи у відповідь на численні вимоги» із серії «Документи ОЕСР про науку, технології та промисловість».
Він містить огляд національної системи державного фінансування досліджень у Швеції та пропонує зовнішнє бачення проблем і можливостей шведської дослідницької та інноваційної системи, яка наразі стикається з тими ж самими проблемами, що й багато інших країн ОЕСР. Аналітичні матеріали базуються на даних дослідження, проведеного ОЕСР у 2016 році, а також нещодавньому вивченні різних аспектів державного фінансування досліджень та дослідницької інфраструктури ОЕСР. У звіті подані пропозиції щодо змін у системі шведського державного фінансування досліджень та інновацій, які мають стимулювати ефективне упровадження передового досвіду, підтримку інновацій з боку усіх гравців та приділення більшої уваги питанням задоволення суспільних потреб. Вказані пропозиції підкріплені відповідними прикладами.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини
2023-05-26
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ РАМКИ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ГРОМАДЯН

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ РАМКИ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ГРОМАДЯН

Міністерство цифрової трансформації України пропонує до громадського обговорення оновлений проєкт Рамки цифрової компетентності – інструменту оцінювання та підвищення рівня цифрових компетентностей.

Міністерство цифрової трансформації України пропонує до громадського обговорення оновлений проєкт Рамки цифрової компетентності – інструменту оцінювання та підвищення рівня цифрових компетентностей.
Рамка адаптована українськими експертами з урахуванням аналогічної Рамки для громадян ЄС (DigComp 2.2: The Digital Competence Framework for Citizens). Вона відрізняється від попередньої тим, що містить нові приклади та нові цифрові навички, зокрема – щодо використання штучного інтелекту. На основі оновленої української Рамки розробляється Цифрограм 3.0 – тест, що допоможе виявити загальний рівень цифрової грамотності людини, прогалини у її цифрових навичках і зорієнтує, які саме компетенції доцільно розвивати. Очікується, що громадяни будуть використувати Рамку як дороговказ у світі новітніх цифрових технологій і послуг. Також цією концептуально-референтною рамкою зможуть користуватись освітяни та розробники професійних стандартів (при створенні професійних рамок цифрової компетентності, розробці та оновленні професійних стандартів і кваліфікаційних характеристик, формуванні освітніх програм). Представникам органів влади та самоврядування, приватного сектору Рамка знадобиться при створенні стратегій, концепцій, планів дій та різних соціальних ініціатив, спрямованих на розвиток цифрових компетентностей різних категорій громадян. На переконання Мінцифри, запровадження Рамки допоможе зміцнити державну політику та ефективно планувати освітні ініціативи для підвищення рівня цифрової грамотності населення.
Фото: Мінцифри
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення
2023-05-26
Share