Search results found:

posts - 5244

pages - 525

ОЕСР: ПЕРСПЕКТИВИ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ

ОЕСР: ПЕРСПЕКТИВИ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Перспективи освітньої політики: надання всім учням можливостей стати екологічними» із серії «Перспективи освітньої політики».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Перспективи освітньої політики: надання всім учням можливостей стати екологічними» із серії «Перспективи освітньої політики».

У ньому наголошується, що освіта має виходити за рамки «зелених» навчальних програм, щоб допомогти усім учням вирішувати проблеми реального світу, використовуючи різноманітні дисципліни. У 2024 році системи освіти та навчання матимуть «унікальний потенціал» для створення основ справедливого і сталого суспільства. 90% систем, що беруть участь у Національному опитуванні ОЕСР в частині «Розширення можливостей учнів для переходу до екологічності» визначили екологічну стійкість як ключовий пріоритет на 2024 рік. Отже, необхідно надавати усім особам, інституціям та системам освіти можливості для дій вже сьогодні. Спираючись на розроблену ОЕСР базу щодо систем реагування та забезпечення стійкості в освітній політиці, експерти зазначають: системи освіти можуть трансформувати обізнаність учнів на екологічні дії; надавати учням досвід формування зеленої економіки; позиціонувати освіту як стратегічний сектор для переходу до «зеленої» економіки. Звіт містить рекомендації країнам у досягненні цілей Декларації ОЕСР 2022 про побудову справедливого суспільства за допомогою освіти.

Детальніше: http://surl.li/qtlwr, http://surl.li/qtmfr, https://doi.org/10.1787/f5063653-en 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG  #НРАТ_Освітянам_новини 

2024-02-22
Share
СЕРВІС ПІДПИСКИ НА НОВИНИ ВІД ПОРТАЛУ НРАТ

СЕРВІС ПІДПИСКИ НА НОВИНИ ВІД ПОРТАЛУ НРАТ

Ми продовжуємо удосконалювати офіційний вебпортал НРАТ та додавати зручні сервіси, які спростять Вашу роботу і, можливо, зекономлять трохи часу.

Ми продовжуємо удосконалювати офіційний вебпортал НРАТ та додавати зручні сервіси, які спростять Вашу роботу і, можливо, зекономлять трохи часу.

Наразі представляємо Вам підписку на повідомлення про події, документи та заходи, які щодня оприлюднюються на нашому сайті та у соцмережах. Ви можете обрати зручну періодичність (щодня або раз на тиждень), цільову спрямованість  (науковцям,  освітянам, інноваторам), комплексні повідомлення (усі новини та наукові заходи). Запрошуємо скористатись цим сервісом та протестувати його. Усі зауваження та пропозиції, які виникнуть у Вас під час роботи з ним,  надсилайте нам через форму зворотного зв’язку. Дякуємо, що користуєтесь Національним репозитарієм академічних текстів.

Детальніше: https://nrat.ukrintei.ua/newsletter-list/, https://nrat.ukrintei.ua 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини

#НРАТ_Інноваорам_новини  #НРАТ_Бібліотекарям

2024-02-21
Share
АТОМНІ ІННОВАТОРИ–2024

АТОМНІ ІННОВАТОРИ–2024

Українське ядерне товариство оголосило конкурс наукових проєктів у сфері ядерної науки, атомної енергетики та промисловості «Атомні інноватори–2024».

Українське ядерне товариство оголосило конкурс наукових проєктів у сфері ядерної науки, атомної енергетики та промисловості «Атомні інноватори–2024».

Конкурс спрямований на підтримку прикладної науки в Україні та розвиток новітніх технологій в ядерній галузі. Участь у конкурсі можуть взяти молоді науковці, студенти, аспіранти і працівники підприємств атомної галузі, які прагнуть поділитися своїм проєктом чи дослідженням, знайти однодумців і заручитися підтримкою в його реалізації, обмінятись ідеями та досвідом із провідними фахівцями галузі. Номінації конкурсу: наукове дослідження; прикладна розробка. Переможці конкурсу за кожною з номінацій отримають грошові премії, а також підтримку в подальшій реалізації та масштабування власного проєкту. Заявку на участь у конкурсі можна подати до 17 березня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/qrebn, http://surl.li/qrcrp, http://surl.li/qrcqa, http://surl.li/qrcua

Фото: організатори

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-02-21
Share
ОЕСР: КОСМІЧНА ЕКОНОМІКА В ЦИФРАХ

ОЕСР: КОСМІЧНА ЕКОНОМІКА В ЦИФРАХ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Космічна економіка в цифрах: відповідь на глобальні виклики».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Космічна економіка в цифрах: відповідь на глобальні виклики».

У ньому наголошується, зусилля з реагування на глобальні виклики значно виграли від космічних технологій, які є більш досконалими, працюють більш ефективно та у більших масштабах, ніж будь-коли раніше. Але в міру того, як проблеми, які стоять перед суспільством, зростають та посилюються, виникають питання про те, чи зможе космічний сектор продовжувати виконувати свої обіцянки. Для того, щоб повною мірою скористатися перевагами космічної діяльності, будуть потрібні суттєві та цілеспрямовані дії уряду. Ключові пріоритети включають підтримку безперервності та якості урядових цивільних місій, вирівнювання правил гри для приватних гравців, що виходять на ринок, та забезпечення безпеки орбітального середовища для майбутніх поколінь. Дане видання «Космічної економіки в цифрах» заглиблюється у ці теми, спираючись як на визнані, так і нові джерела економічних і політичних даних. Так, зокрема, зазначається, що у країнах ОЕСР космічні системи вже підтримують більше половини найбільш часто позначених критичних інфраструктур і послуг, таких як транспорт, енергетика, постачання продуктів харчування та правоохоронні органи; космічні спостереження забезпечують більше половини основних кліматичних показників, які використовуються для моніторингу кліматичних змін, разом із спостереженнями за атмосферою та океаном; у 2022 році запущені супутники зафіксували понад 1 тисячу спричинених людиною подій супервикидів метану на звалищах, демонструючи, як можна краще контролювати викиди парникових газів у всьому світі; космічні програми також все частіше використовуються в країнах, що розвиваються, для моніторингу навколишнього середовища, лісів і виробництва продуктів харчування, сприяння запобіганню катастрофам і реагування на надзвичайні ситуації; а також надавати послуги зв’язку через супутникове телебачення та радіо. В період з 2000-2021 роки на розвиток космосу, склала понад 700 мільйонів доларів США у постійних цінах, причому зобов’язання останнім часом значно зросли завдяки цілеспрямованим зусиллям кількох країн ОЕСР.

Детальніше: http://surl.li/qsjow, http://surl.li/qsjpm, https://doi.org/10.1787/fa5494aa-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-02-21
Share
AI SUMMARIES BY KUDOS: ВЕРДИКТ АВТОРІВ

AI SUMMARIES BY KUDOS: ВЕРДИКТ АВТОРІВ

На сторінці блогу компанії Kudos опублікована стаття Чарлі Реппл «Огляди штучного інтелекту від Kudos: вердикт авторів».

На сторінці блогу компанії Kudos опублікована стаття Чарлі Реппл «Огляди штучного інтелекту від Kudos: вердикт авторів».

У ній представлений огляд застосування новітніх технологій для опису публікацій, підготовлених за результатами наукових досліджень. За допомогою генеративного штучного інтелекту на сайті можна сформувати альтернативний опис статті, який буде більш затребуваний читачами, ніж авторський варіант. Сторінка публікації про результат дослідження, створена штучним інтелектом на Kudos, містить адаптований варіант назви, відмінне викладення структури та основного змісту статті (про що саме написана стаття та чому питання, які у ній розглядаються, важливі для фахівців), а також формат оповідання історій. Нещодавно до цього додались можливості формування зображень, прикріплення цитат авторів та посилання на додаткові ресурси, які суттєво покращують публікацію. Тестування ГШІ для просування і популяризації повідомлень про наукові публікації автори статей визнали успішним. Зокрема, професор Берні Картер з Університету Едж-Хілл вважає, що використання ГШІ для складання описів досліджень «позбавляє необхідності починати писати щось з нуля: ГШІ регулярно пропонує такі речі, які я із задоволенням використала для усіх своїх публікацій завдяки Kudos».

Детальніше: https://blog.growkudos.com/news/ai-summaries-by-kudos-authors-verdict-good-news?utm_source=February&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-02-20
Share
ГРАНТОВА ПРОГРАМА ДЛЯ МУЗЕЇВ, БІБЛІОТЕК, ТЕАТРІВ, АРХІВІВ

ГРАНТОВА ПРОГРАМА ДЛЯ МУЗЕЇВ, БІБЛІОТЕК, ТЕАТРІВ, АРХІВІВ

Фонд «Пам’ять, відповідальність і майбутнє» оголосив про запуск нової грантової програми «єМістечко – простір для кожного».

Фонд «Пам’ять, відповідальність і майбутнє» оголосив про запуск нової грантової програми «єМістечко – простір для кожного».

Програма націлена на підтримку музеїв, бібліотек, театрів, архівів та інших культурних закладів і їхніх партнерів. Претенденти на отримання гранту повинні зголоситись на перетворення своїх установ у так звані «треті місця» – привабливі локації для зустрічей та взаємообміну, які активують соціальний потенціал, творять ідентичність, підтримують життя громади. Тривалість грантового фінансування такого роду проєктів становитиме від 18 до 24 місяців, а обсяг підтримки – від 30 тис. до 80 тис. євро. Заявку на участь можна подати до 17 березня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/qoavv, http://surl.li/qrils, http://surl.li/qriut

Фото: організатори

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Бібліотекарям

2024-02-20
Share
ОЕСР: НА ШЛЯХУ ДО ЕФЕКТИВНОЇ ЕКОСИСТЕМИ ЦИФРОВОЇ ОСВІТИ

ОЕСР: НА ШЛЯХУ ДО ЕФЕКТИВНОЇ ЕКОСИСТЕМИ ЦИФРОВОЇ ОСВІТИ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Розвиток цифрової освіти у 2023 році: на шляху до ефективної екосистеми цифрової освіти» із серії «Перспективи цифрової освіти ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Розвиток цифрової освіти у 2023 році: на шляху до ефективної екосистеми цифрової освіти» із серії «Перспективи цифрової освіти ОЕСР».

Він містить порівняльний аналіз того, як країни формують свою цифрову екосистему. Розглядаються різні компоненти екосистеми цифрової освіти, такі як інформаційні системи управління освітою, системи управління навчанням, цифрові платформи оцінювання, навчання та підтримки/допомоги, визначення цифрових компетенцій викладачів, задіяння інструментів штучного інтелекту. У документі представлене бачення того, як країни можуть максимально ефективно використовувати свою цифрову екосистему, щоб вона була надійною, корисною, ефективною та справедливою. Зроблені висновки про можливості, керівні принципи та обмеження для ефективного та справедливого використання ШІ в освіті.

Детальніше: http://surl.li/qrjfh, http://surl.li/qrjfs, https://doi.org/10.1787/c74f03de-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2024-02-20
Share
РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПИТАНЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В УКРАЇНІ

РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПИТАНЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В УКРАЇНІ

Міністерство цифрової трансформації України та Проєкт EU4DigitalUA з партнерами у рамках виконання Дорожної карти з регулювання штучного інтелекту презентували власні «Рекомендації з питань захисту права людини та права на приватність при розробці та впровадженні технологій штучного інтелекту».

Міністерство цифрової трансформації України та Проєкт EU4DigitalUA з партнерами у рамках виконання Дорожної карти з регулювання штучного інтелекту презентували власні «Рекомендації з питань захисту права людини та права на приватність при розробці та впровадженні технологій штучного інтелекту».

У документі розглядається вплив штучного інтелекту на права людини та підходи до його регулювання, описані питання управління ШІ відповідно до вимог національного законодавства й міжнародних стандартів. У подальшому планується підготувати більш специфічні рекомендації з окремих аспектів використання ШІ та розробити методологію оцінювання впливу ШІ на права людини, добровільні кодекси поведінки для бізнесу, створення регуляторної пісочниці, публікація Білої книги з регулювання ШІ.

Детальніше: http://surl.li/qpvtr, http://surl.li/qpvst, http://surl.li/qqrem

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-02-19
Share
ОЕСР: НЕСТАБІЛЬНІСТЬ ДОХОДІВ ТА ЕКОНОМІЧНА НЕЗАХИЩЕНІСТЬ У ЄВРОПІ

ОЕСР: НЕСТАБІЛЬНІСТЬ ДОХОДІВ ТА ЕКОНОМІЧНА НЕЗАХИЩЕНІСТЬ У ЄВРОПІ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «На хиткій землі: нестабільність доходів та економічна незахищеність в Європі».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «На хиткій землі: нестабільність доходів та економічна незахищеність в Європі».

У ньому наголошується, що хоча «нестандартна» (викликана появою новітніх технологій) робота та цифрова трансформація відкрили можливості для багатьох людей, суспільство, тим не менш, відчуло нестабільність доходів. Звіт побудований на новітніх методах визначення категорій населення, які найбільше схильні до нестабільності доходів. Експерти досліджували вплив, який різного роду чинники здійснюють на якість життя, соціальну мобільність та нерівність. Люди, які стикаються з проблемою вразливості до нестабільності доходів, вважаються економічно незахищеними. Це переважно непрацюючі (непрацездатні) і ті, хто не має можливостей для використання переваг цифровізації. Внаслідок високого ризику потрапляння до верств економічно незахищеного населення, такі люди більше стурбовані можливістю втрати роботи, страждають від поганого здоров’я, відсутності продовольчої безпеки та поганих показників розвитку дітей. У звіті пропонується низка заходів із соціального захисту та підтримки людей з вкрай нестабільними доходами.

Детальніше: http://surl.li/qpufp, http://surl.li/qpudj, https://doi.org/10.1787/9bffeba6-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-02-19
Share
ЯК ІНТЕГРУВАТИ ГШІ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС БЕЗ ШКОДИ ДЛЯ ОСВІТИ

ЯК ІНТЕГРУВАТИ ГШІ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС БЕЗ ШКОДИ ДЛЯ ОСВІТИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Чжен Фей Ма та Антонія Хілла «Чотири кроки для інтеграції генеративного ШІ у навчання та викладання».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Чжен Фей Ма та Антонія Хілла «Чотири кроки для інтеграції генеративного ШІ у навчання та викладання».

У ній автори наголошують, що такі кроки охоплюють шлях від моменту підготовки викладача до уроку і до моменту критичного обговорення результатів, що в сукупності допоможе підтримати етичне та усвідомлене використання інструментів штучного інтелекту у навчанні. ГШІ є потужним інструментом, який можна використовувати для полегшення навчання. Однак ключовим викликом для університетів є те, як саме здійснювати адаптацію до масового використання студентами цього інструменту і як подолати ризики для академічної доброчесності. Автори пропонують використовувати завдання вищого рівня мислення, такі як оцінка та аналіз. Зокрема, інструменти ГШІ можуть допомагати інклюзивному, інтерактивному, персоналізованому навчанню. Вони побудовані на обробці природної мови, що робить більш інтуїтивно зрозумілим та привабливим інтерактивне навчання, ніж використання асинхронних навчальних матеріалів (наприклад, записаних лекцій). Вчителі можуть завдяки ГШІ отримати більше часу для розвитку активної та інтерактивної динаміки класу; оцінки ієрархії доказів і точності контенту, створеного ШІ (він часто є неточним, застарілим, обмеженим, відображає соціальні упередження та нерівність даних, які використовуються для його навчання, у т.ч. мовні обмеження). Це можна використати для розвитку у учнів критичного мислення та аналітичних навичок; запропонувати альтернативні підходи до вирішення проблем поза відповідями ГШІ (створювати та аналізувати контраргументи). Наприклад, студенти надають ГШІ якомога більше інформації щодо суперечливої ​​теми охорони здоров’я, запитують у нього контраргументи або альтернативні сценарії подій. Так студенти формулюють власне судження, аналізують інформацію, навчаються обговорювати проблеми та обґрунтовувати ті чи інші рішення.

Детальніше: http://surl.li/qnqdr, http://surl.li/qnqeq, http://surl.li/qnqgg

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект НРАТ_Освітянам_новини

2024-02-16
Share