ЛІДЕРСТВО ТА ОСВІТА

ЛІДЕРСТВО ТА ОСВІТА

Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) оприлюднила інформацію про підготовку всесвітньої доповіді з моніторингу освіти за 2024/25 роки «Лідерство та освіта». 

Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) оприлюднила інформацію про підготовку всесвітньої доповіді з моніторингу освіти за 2024/25 роки «Лідерство та освіта». 

Наголошується, що лідерство є основою якісної освіти, воно є другим за значимістю чинником, який визначає результати навчання. Важливим є лідерство на різних рівнях – як безпосередньо у закладах освіти (управлінці середньої ланки), так і за межами системи освіти – в урядових, законодавчих та наглядових органах. Тому у доповіді будуть розглянуті вимоги до управління освітою, загальне бачення лідерства, його цілі, методи покращення результатів навчання, чинники (у т.ч. зовнішні –  соціальні, культурні) розглядатимуться у контексті їх впливу на ефективне лідерство, політичні важелі, які сприяють розвитку лідерських навичок у різних контекстах, питання політики щодо відбору, підготовки та підвищення кваліфікації керівників системи освіти. Група з підготовки доповіді наразі проводить серію тематичних регіональних консультацій з основними зацікавленими сторонами та групами бенефіціарів в освітніх установах та за їх межами для збору фактичних даних і прикладів політики й практики розвитку та зміцнення лідерства в освіті з різних країн світу.

Детальніше: http://surl.li/nardqb, https://education-profiles.org/, http://surl.li/bpionn

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_UNESCO #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-30
Share
ЩО ТАКЕ РЕЦЕНЗУВАННЯ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ РЕДАКЦІЇ

ЩО ТАКЕ РЕЦЕНЗУВАННЯ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ РЕДАКЦІЇ

У блозі платформи відкритого доступу «Open Research Europe» опублікована стаття  Джека Неша «Що таке рецензування під керівництвом редакції та що це означає для авторів?».

У блозі платформи відкритого доступу «Open Research Europe» опублікована стаття  Джека Неша «Що таке рецензування під керівництвом редакції та що це означає для авторів?».

У ній висвітлюються сучасні зміни, які трансформують традиційну модель рецензування на основі відгуків рецензентів та їх вплив на автора, який подає заявку до Open Research Europe. Раніше ORE дотримувалася моделі рецензування під керівництвом автора, згідно з якою автори, які надсилали свої роботи, пропонували відповідних рецензентів серед відомих експертів у своїй галузі. Однак для деяких авторів, таких як дослідники на початку кар’єри, визначення відповідних експертів могло бути проблемою. Наразі це змінено на рецензування під керівництвом редакції, що означає наступне: внутрішня редакційна команда оптимізує процес подання роботи автором, визначивши та запросивши відповідних рецензентів від імені авторів. Процес рецензування залишається відкритим, а ім’я рецензента та звіт про рецензування можна прочитати разом зі статтею. Автори мають повне розуміння того, з ким відбувалась комунікація з питань  рецензування їхніх статей, можуть надавати пропозиції щодо того, кого запросити. Решта процесу подання залишається незмінною. Автори продовжуватимуть надсилати свої статті через систему подання, після чого надіслана стаття проходитиме всі звичайні перевірки, щоб переконатися, що політика та етичні принципи Open Research Europe були дотримані належним чином. Це має спростити процес подання роботи до Open Research Europe, забезпечить більш швидший розгляд – процес рецензування під керівництвом редакції значно скорочує час рецензування.

Детальніше: http://surl.li/hwuepl, http://surl.li/nnuzvp

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

#НРАТ_НауковіВидання_новини #НРАТ_ВідкритаНаука

2024-07-30
Share
ОЕСР: ЗВІТ ПРО СПІВРОБІТНИЦТВО В ГАЛУЗІ РОЗВИТКУ 2024

ОЕСР: ЗВІТ ПРО СПІВРОБІТНИЦТВО В ГАЛУЗІ РОЗВИТКУ 2024

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала «Звіт про співробітництво у галузі розвитку 2024: подолання бідності та нерівності через «зелений» перехід» із серії «Співробітництво у галузі розвитку».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала «Звіт про співробітництво у галузі розвитку 2024: подолання бідності та нерівності через «зелений» перехід» із серії «Співробітництво у галузі розвитку».

Наголошується, що упродовж 60 років підготовка звітів про співробітництво з метою розвитку надає міжнародному співтовариству дані, аналітичні матеріали та ідеї,  які визначають політичні реформи та формують зміни, просуваючи найкращі практики у сфері такого співробітництва. У доповіді аналізується цілий комплекс питань бідності та нерівності у контексті імперативу «зеленого» переходу; визначаються ключові виклики; розробляються пропозиції щодо рішень, здатних принести позитивний синергетичний ефект. Звіт містить огляд можливостей та проблем, з якими стикаються постачальники послуг у сфері співробітництва щодо офіційної допомоги з метою розвитку; констатацію нагальності, масштабності й складності проблем зростаючої бідності та нерівності; пропонує політичні рішення для виправлення ситуації й прискорення прогресу у досягненні таких ЦСР, як  викорінення злиднів (1) і скорочення нерівності (10). Описано та проаналізовано передовий досвід, спрямований на викорінення бідності та скорочення нерівності, показані конкретні способи виконання зобов’язань щодо покращення життя людей без шкоди екологічному розвитку.

Детальніше: http://surl.li/spldqm, http://surl.li/qokbxa, https://doi.org/10.1787/357b63f7-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-07-30
Share
ДАЙТЕ ПЕДАГОГАМ НАВИЧКИ ОЦІНЮВАННЯ

ДАЙТЕ ПЕДАГОГАМ НАВИЧКИ ОЦІНЮВАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Метью Кортні «Дайте педагогам навички, щоб перенести оцінювання у майбутнє».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Метью Кортні «Дайте педагогам навички, щоб перенести оцінювання у майбутнє».

У ній автор пропонує свій погляд на те, як викладачі можуть використовувати найсучасніші інструменти оцінювання в освітньому процесі, зокрема – у галузі STEM.  Він наголошує, що наразі попит на надійні системи оцінювання високий як ніколи раніше.  І на прикладі нещодавно проведеного для викладачів STEM-дисциплін курсу з класичної теорії тестів  і теорії відповідей на завдання демонструє, як потрібно розробляти та проводити курс із застосуванням інноваційних підходів, як використовувати практичні приклади, групову роботу та візуалізацію, як залучати практичні приклади та здійснювати багаторівневе моделювання. Необхідно продумати структуру курсу й розпочати з вивчення класичної теорії тестів, забезпечивши міцну основу для розуміння основ побудови тестів, надійності та валідності, дозволивши учасникам зрозуміти фундаментальні концепції перед тим, як заглиблюватись у більш просунуті аспекти теорії оцінювання. Надалі слід запропонувати інноваційні педагогічні методики щоб посилити залученість та сприяти глибокому навчанню, – командну роботу та дискусію між людьми з різними поглядами та досвідом. Потрібно використовувати візуалізацію для навчання складним концепціям – поєднання теорії з практичним застосуванням для розуміння абстрактних понять.  Слід розширити горизонт навчання, пропонуючи розуміння потенційних сфер розвитку студентів. Корисно звернутися до екологічних та атомістичних помилок у заключному компоненті багаторівневого моделювання курсу. Оскільки попит на найсучасніші системи оцінювання продовжує зростати, Метью вважає, що необхідно активно упроваджувати інновації, спрямовуючи педагогів у майбутнє, де оцінювання – це не просто тести, а потужні інструменти для покращення результатів навчання.

Детальніше: http://surl.li/birpmp

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-29
Share
ПІДТРИМКА ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ВІД GRAMMARLY

ПІДТРИМКА ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ВІД GRAMMARLY

Міністерство освіти і науки України та компанія Grammarly оголосили про запуск із наступного навчального року 6-місячного пілотного проєкту безоплатного доступу українських закладів вищої освіти до продукту Grammarly for Education.

Міністерство освіти і науки України та компанія Grammarly оголосили про запуск із наступного навчального року 6-місячного пілотного проєкту безоплатного доступу українських закладів вищої освіти до продукту Grammarly for Education.

Ініціатива має сприяти підвищенню рівня англійської мови у студентів і викладачів, оскільки надає доступ до передових інструментів удосконалення навичок англійської мови. Йдеться про комплексну підтримку, більш широку, ніж виправлення орфографічних і граматичних помилок у текстах англійською мовою. Вона забезпечить надання рекомендацій щодо поліпшення чіткості, лаконічності та тону текстів; покращання навичок письма; запропонує додаткові інструменти й функції на основі генеративного штучного інтелекту, зокрема – генерування цитат і детектор плагіату. Grammarly – заснована в Україні компанія, яка створила комунікаційного асистента на основі ШІ для  спілкування англійською мовою. Її послугами користується понад 30 мільйонів людей у всьому світі та більше 3 тисяч освітніх установ. Компанія дотримується принципів безпечного та відповідального використання штучного інтелекту. Вона розробила курс «ШІ для студентів» з рекомендаціями щодо застосування технологій ГШІ в освіті.

Детальніше: http://surl.li/kmjovk, https://www.grammarly.com/edu, https://mooc4ua.online/products/9, https://www.grammarly.com/ai-for-students

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-29
Share
ВИКОРИСТАННЯ БЛОКЧЕЙНУ У ДЕРЖАВНИХ СЕРВІСАХ

ВИКОРИСТАННЯ БЛОКЧЕЙНУ У ДЕРЖАВНИХ СЕРВІСАХ

Команда Web3 Institute представила результати дослідження «5 кейсів використання блокчейну в державних сервісах України», яке проводилось за підтримки Мінцифри.

Команда Web3 Institute представила результати дослідження «5 кейсів використання блокчейну в державних сервісах України», яке проводилось за підтримки Мінцифри.

Блокчейн являє собою інноваційну технологію, яка дозволяє безпечно, надійно та прозоро зберігати й передавати інформацію через мережу великої кількості комп’ютерів. У держсекторі технологія має великий потенціал, адже запобігає маніпуляціям з даними та надійно захищає їх від кіберзагроз. У звіті проаналізовано пілотні блокчейн-проєкти у фінансовому, транспортному, логістичному та інших секторах, показано способи використання блокчейну для захисту даних від кіберзагроз, а також запобігання корупції. Подано ретроспективний аналіз та підготовлені рекомендації щодо майбутніх цифрових ініціатив, зокрема – стосовно використання Сендбоксу для високотехнологічних продуктів із технологіями блокчейн та ШІ.

Детальніше: http://surl.li/gpxljv, http://surl.li/fccnux

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-29
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПОРЯДКУ ПРИСВОЄННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КВАЛІФІКАЦІЙ ЗВО

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПОРЯДКУ ПРИСВОЄННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КВАЛІФІКАЦІЙ ЗВО

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку присвоєння професійних кваліфікацій закладами вищої освіти за погодженням із Національним агентством кваліфікацій».

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку присвоєння професійних кваліфікацій закладами вищої освіти за погодженням із Національним агентством кваліфікацій».

Документ розроблений на виконання абзацу дев’ятого підпункту 18 пункту 1 розділу І Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу» від 23 квітня 2024 р. № 3642-ІХ. Він визначає вимоги до присвоєння повних та/або часткових професійних кваліфікацій закладами освіти і науковими установами (які на підставі ліцензії МОН здійснюють освітню діяльність у сфері вищої освіти) у разі відсутності професійного стандарту, а також запроваджує процедуру погодження такого присвоєння із Національним агентством кваліфікацій. Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту можна подати до 12 серпня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/oaahsj, http://surl.li/shhwej

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-07-29
Share
ОЕСР: ВНЕСОК У ПОРЯДОК ДЕННИЙ НА ПЕРІОД ДО 2030 РОКУ

ОЕСР: ВНЕСОК У ПОРЯДОК ДЕННИЙ НА ПЕРІОД ДО 2030 РОКУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Внесок ОЕСР у Порядок денний на період до 2030 року та на перспективу: формування сталого майбутнього для всіх».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Внесок ОЕСР у Порядок денний на період до 2030 року та на перспективу: формування сталого майбутнього для всіх».

У ньому міститься аналіз внеску країн-членів ОЕСР у ЦСР і визначені перспективи  майбутніх глобальних заходів, зокрема – Другого Всесвітнього саміту із соціального розвитку, який відбудеться у 2025 році. Основний контекст аналізу – стратегічне бачення розвитку ОЕСР в майбутньому десятилітті: сприяння діям зі зміцнення сталого розвитку та його захисту від наявних і нових викликів, створення надійних систем управління для підтримки сталого розвитку, прав і свобод людини та досягнення довгострокового добробуту.  Пропонується дорожня карта для національних і міжнародних дій щодо підготовки до майбутніх викликів і можливостей, заснована на знаннях, даних, інструментах та найкращих практиках ОЕСР; розглядається роль управління у збереженні планети та забезпеченні майбутнього для усіх. Визначено п’ять ключових пріоритетів стійкого та справедливого майбутнього: ефективні інституції, ефективна політика, інноваційні рішення, задіяння науки і технологій, фінансування сталого розвитку. Описані способи перетворення Цілей сталого розвитку на конкретні дії.

Детальніше: http://surl.li/ksdzzn, http://surl.li/etqdku, https://doi.org/10.1787/69c94bd4-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-07-29
Share
ЯК  ДАНІ  МОЖУТЬ  ДОПОМОГТИ  БУДУВАТИ  СТРАТЕГІЮ ОСВІТИ

ЯК  ДАНІ  МОЖУТЬ  ДОПОМОГТИ  БУДУВАТИ  СТРАТЕГІЮ ОСВІТИ

На сайті глобальної платформи вибору МВА-навчання Studyportals опублікований матеріал «Початок роботи: як дані можуть керувати вашою стратегією MBA». 

На сайті глобальної платформи вибору МВА-навчання Studyportals опублікований матеріал «Початок роботи: як дані можуть керувати вашою стратегією MBA». 

У ньому наголошується, що регулярний аналіз ринкових даних життєво важливий для того, щоб програми залишалися актуальними та ефективними. Слідкуючи за тенденціями заклади вищої освіти можуть адаптувати свої портфоліо відповідно до поточних потреб студентів, підприємств і  галузей. Доступний для ознайомлення  звіт містить дані, отримані від 55 млн студентів та необхідні навчальним закладам для розуміння ландшафту програм для бізнесу та менеджменту, визначає основні тенденції на ринку програм MBA. Він містить практичні поради для ЗВО щодо того, як залишатися конкурентоспроможними на внутрішньому, регіональному та глобальному ринку.

Детальніше: http://surl.li/jhgans

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-26
Share
РЕЙТИНГ ВИНАХІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗВО УКРАЇНИ

РЕЙТИНГ ВИНАХІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗВО УКРАЇНИ

Центр міжнародних проєктів «Євроосвіта» опублікував рейтинг винахідницької діяльності закладів вищої освіти України за 6 місяців 2024 року.

Центр міжнародних проєктів «Євроосвіта» опублікував рейтинг винахідницької діяльності закладів вищої освіти України за 6 місяців 2024 року.

Для його побудови була використана інформація з відкритих джерел (зокрема – з системи УКРНОІВІ) щодо охоронних документів на винаходи, корисні моделі, промислові зразки, а також авторських прав на службовий твір. В оцінюванні брали участь 275 закладів вищої освіти України. До топ-10 кращих ЗВО увійшли Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Національний університет біоресурсів і природокористування України, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Національний університет «Львівська політехніка», Національний університет цивільного захисту України, Український державний університет залізничного транспорту, Вінницький національний технічний університет, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Центральноукраїнський національний технічний університет, Національний університет харчових технологій.

Детальніше: http://surl.li/lydbye, https://sis.ukrpatent.org

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-26
Share