Search results found:

posts - 5269

pages - 527

УКРАЇНСЬКО-ШВЕЙЦАРСЬКІ СПІЛЬНІ ДОСЛІДНИЦЬКІ ПРОЄКТИ: КОНКУРС 2023

УКРАЇНСЬКО-ШВЕЙЦАРСЬКІ СПІЛЬНІ ДОСЛІДНИЦЬКІ ПРОЄКТИ: КОНКУРС 2023

Національний фонд досліджень України та Швейцарський національний науковий фонд запускають спільний конкурс проєктів.

Національний фонд досліджень України та Швейцарський національний науковий фонд запускають спільний конкурс проєктів.

Конкур спрямований на підтримку дослідницької діяльності в Україні та створення стійкої міжнародної наукової мережі. Критерії відбору проєктів: конкурс тематично відкритий для фундаментальних досліджень, вітаються спільні проєкти з будь-якої наукової галузі, а також міждисциплінарні спільні проєкти; проєкти можуть тривати два-три роки і фінансуватися SNSF через бюджет двосторонньої програми уряду Швейцарії. Очікується, що фінансування отримають близько 15 проєктів. Заявку на участь у першому конкурсі можна подати до 12 грудня 2023 року.

Детальніше: https://www.snf.ch/en, https://is.gd/eRlg8o, https://is.gd/6VWNYI, https://is.gd/Z1AR4b, https://is.gd/rdF6dX

Фото: НФДУ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-06
Share
WORLD UNIVERSITY RANKINGS 2024

WORLD UNIVERSITY RANKINGS 2024

На сайті Times Higher Education опубліковане чергове видання «Світовий рейтинг університетів 2024» (World University Rankings 2024).

На сайті Times Higher Education опубліковане чергове видання «Світовий рейтинг університетів 2024» (World University Rankings 2024).

Він включає 1904 університети в 108 країнах і регіонах. Визначення результатів базується на новій методології WUR 3.0, яка включає 18 відкаліброваних показників ефективності, які вимірюють ефективність навчального закладу в п’яти сферах: викладання, дослідницьке середовище, якість дослідження, галузь і міжнародний світогляд. При підготовці цьогорічного рейтингу було проаналізовано понад 134 млн цитувань у 16,5 млн наукових публікацій та ураховано результати опитування більш ніж 68 тис. науковців з усього світу; зібрано майже 412 тис. даних із понад 2,6 тис. установ. Рейтинг восьмий рік поспіль очолює Оксфордський університет, але у п’ятірці лідерів відбулися зміни: Стенфордський університет піднявся на друге місце, Массачусетський технологічний інститут став третім, Гарвардський університет посів четверте місце, Кембриджський університет опустився на п’яте місце після третього у минулому році. Серед українських університетів, які взяли участь у рейтингу, до топ-3 увійшли Сумський державний університет, Національний університет «Львівська політехніка», Харківський національний університет радіоелектроніки.

Детальніше: https://is.gd/k6c0cQ, https://is.gd/Xxw4dA, https://is.gd/KDziMV, https://is.gd/j1ayd5, https://is.gd/jSPnbi, https://is.gd/tABIGN

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2023-10-06
Share
ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ЗАХИСТ ДИСЕРТАЦІЇ НА ЗДОБУТТЯ СТУПЕНЯ ДОКТОРА ФІЛОСОФІЇ

ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ЗАХИСТ ДИСЕРТАЦІЇ НА ЗДОБУТТЯ СТУПЕНЯ ДОКТОРА ФІЛОСОФІЇ

Міністерством освіти і науки України 4 жовтня 2023 року оприлюднено повідомлення про захист дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії.

Міністерством освіти і науки України 4 жовтня 2023 року оприлюднено повідомлення про захист дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії.

Публікація здійснена відповідно до пункту 17 Порядку проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 167.

Детальніше: https://is.gd/pW8ClP, https://is.gd/bmQzt4, https://is.gd/JYk2Mx

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-06
Share
ВСТУП ДО ВИКОРИСТАННЯ ГЕНЕРАТИВНОГО ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

ВСТУП ДО ВИКОРИСТАННЯ ГЕНЕРАТИВНОГО ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Себа Діанаті та Сумана Лаударі «Вступ до використання генеративного штучного інтелекту, такого як ChatGPT, для викладання та навчання».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Себа Діанаті та Сумана Лаударі «Вступ до використання генеративного штучного інтелекту, такого як ChatGPT, для викладання та навчання».

Автори наголошують: щоб реалізувати свій потенціал, генеративний штучний інтелект потребує ефективних інструкцій. У першій частині із серії своїх ресурсів вони пояснюють, як створити корисну підказку для ШІ. Генеративний штучний інтелект, насамперед ChatGPT, є потужною мовною моделлю, яка може зробити революцію в тому, як викладачі викладають і як учні навчаються. Цю технологію можна застосовувати в широкому спектрі дисциплін, для різних додатків і для всієї команди вищого керівництва, що робить її цінним доповненням для реалізації операційних, закупівельних або стратегічних цілей. Однак такі інструменти, як генеративний штучний інтелект, за неправильного запиту можуть надати неякісні результати. Ця стаття має на меті ознайомити читачів із деякими ключовими функціями ефективного стимулювання ШІ для отримання найбільш точних результатів у контексті. Хоча не всі підказки, які розглядаються, були оцінені, Себ Діанаті та Суман Лаударі демонструють рівень специфічності, необхідний для отримання ефективного результату. Зокрема, вони радять враховувати наступні поради: важливо включати вказівні слова; певні слова, пов’язані зі змістом, можуть значно поліпшити результат; важливо вимовити слово, що пояснює, як необхідно щоб діяв ШІ; аудиторія має вирішальне значення, тому необхідно додати щось на зразок «пишіть офіційним тоном від третьої особи для академічної аудиторії»; потрібно уточняти стиль висновку; у деяких випадках знадобляться докази для обґрунтування тверджень ШІ.Це не вичерпний список підказок, а перша із п’яти частин ресурсу, що охоплює 100 застосувань ChatGPT у викладанні та навчанні. Другий ресурс буде присвячений застосуванню генеративного ШІ в навчальних програмах та оцінюванні; третій ресурс буде зосереджений на 25 додатках для академічного управління; четвертий ресурс надасть 25 підказок щодо студентської та академічної активності; і останній ресурс у цій серії буде присвячений дослідженням і стипендіям викладання та навчання. Автори звертають увагу, що підказки та різноманітні варіанти застосування результатів штучного інтелекту мають відповідати фундаментальним цінностям Міжнародного центру академічної чесності: чесність, довіра, справедливість, повага, відповідальність і сміливість.

Детальніше: https://is.gd/MumHFL, https://is.gd/4x6tSn, https://is.gd/s1X5or

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-05
Share
ОЕСР: ВИМІРЮВАННЯ СУБ’ЄКТИВНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ

ОЕСР: ВИМІРЮВАННЯ СУБ’ЄКТИВНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Вимірювання суб’єктивного благополуччя: сучасна практика і нові рубежі» із серії «Документи ОЕСР про добробут і нерівність».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Вимірювання суб’єктивного благополуччя: сучасна практика і нові рубежі» із серії «Документи ОЕСР про добробут і нерівність».

У ньому наголошується, що за десять років, що минули з моменту публікації ОЕСР у 2013 році «Посібника із вимірювання суб’єктивного благополуччя», включення оціночних, афективних та евдемонічних показників до національних систем вимірювання та обстеження домогосподарств зросло. Практика країн зблизилася зі стандартним показником задоволеності життям, проте афективні та евдемонічні показники залишаються менш гармонізованими. Цей робочий документ об’єднує результати аналізу виконання країнами-членами ОЕСР рекомендацій Посібника з досягненнями в науковій базі даних, щоб виокремити три основні напрями майбутньої роботи. Зазираючи в майбутнє, ОЕСР має приділити пріоритетну увагу (i) перегляду рекомендацій щодо індикаторів впливу, особливо у світлі нещодавніх рекомендацій ОЕСР щодо вимірювання психічного здоров’я; (ii) огляду прогресу в реалізації заходів евдемонії; та (iii) створенню нових розширених модулів для вимірювання суб’єктивного добробуту дітей, поглибленню рекомендацій щодо заходів оцінювання життя в конкретних сферах та подальшому розробленню глобальніших інклюзивних показників, що спираються (наприклад) на концепції суб’єктивного благополуччя. За десять років, що минули відтоді, як ОЕСР опублікувала 2013 року “Посібник із вимірювання суб’єктивного благополуччя”, включення оціночних, афективних та евдемонічних показників до національних систем вимірювання та обстеження домогосподарств зросло. Практика країн зблизилася зі стандартним показником задоволеності життям, проте афективні та евдемонічні показники залишаються менш гармонізованими. Цей робочий документ об’єднує результати аналізу виконання країнами-членами ОЕСР рекомендацій Посібника з досягненнями в науковій базі даних, щоб виокремити три основні напрями майбутньої роботи. У перспективі ОЕСР має приділити пріоритетну увагу перегляду рекомендацій щодо індикаторів впливу, особливо у світлі нещодавніх рекомендацій ОЕСР щодо вимірювання психічного здоров’я; огляду прогресу в реалізації заходів евдемонії; створенню нових розширених модулів для вимірювання суб’єктивного добробуту дітей; поглибленню рекомендацій щодо заходів оцінювання життя в конкретних сферах та подальшому розробленню глобальніших інклюзивних показників, що спираються на концепції суб’єктивного благополуччя.

Детальніше: https://is.gd/7cvYvg, https://is.gd/EpXbed, https://doi.org/10.1787/4e180f51-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2023-10-05
Share
КОНКУРС СТАРТАПІВ UNICORN

КОНКУРС СТАРТАПІВ UNICORN

Sigma Software Group запускає UNICORN – конкурс для стартапів з України та ЄС.

Sigma Software Group запускає UNICORN – конкурс для стартапів з України та ЄС.

Конкурс спрямований на розвиток інноваційного потенціалу країни та допомогу екосистемі стартапів зростати та досягати ще більш значущих результатів у майбутньому. Конкурс відбудеться у гібридному форматі. Він включатиме освітні вебінари, нетворкінгові заходи та численні пітчинги. Учасники зможуть поспілкуватися з впливовими інвесторами та встановити цінні партнерства під час онлайн-сесій та офлайн-заходів у Києві та Варшаві. Критерії відбору учасників: до участі запрошуються стартапи з України та ЄС; стартап повинен залучити не більше 500 тис. євро інвестицій; галузева перевага, перевага надається B2B стартапам у сферах AdTech, AI, AR/VR, авіації, автомобілебудування, BigData, Blockchain, CyberSec, EdTech, FinTech та машинного навчання. Форматом Конкурсу передбачається: приймання заявок від учасників (9 жовтня – 1 листопада 2023 року); освітній інтенсив від партнерів та організаторів із залученням топпредставників європейської ІТ-індустрії, фаундерів зіркових стартапів, партнерів міжнародних венчурних фондів (онлайн формат) (6 – 17 листопада 2023 року); краш-тест за участі членів журі (онлайн формат) (24 листопада 2023 року); заходи для нетворкінгу між учасниками, організаторами, партнерами та менторами (7 – 24 листопада 2023 року); фінальний демо-пітчинг та оголошення переможців (1 грудня 2023 року). Організатори: Sigma Software Group, Бізнес-інкубатор Sigma Software Labs, Sigma Software University, Український фонд стартапів.

Детальніше: https://labs.sigma.software/unicorn/, https://labs.sigma.software/apply-unicorn-form/, https://is.gd/W6VC3A

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2023-10-05
Share
ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

Міністерством освіти і науки України 4 жовтня 2023 року оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Міністерством освіти і науки України 4 жовтня 2023 року оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Публікація здійснена відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 року № 943.

Детальніше: https://is.gd/FERK6z, https://is.gd/aPhc8y, https://is.gd/DfsQyH, https://is.gd/5XMOEO

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-05
Share
QS EUROPE UNIVERSITY RANKINGS 2024 Британська рейтингова агенція Quacquarelli Symonds представила перший рейтинг європейських університетів QS Europe University Rankings 2024. Рейтинг містить 688 закладів, і оцінює їхні показники за 12-ма категоріями. Особливий акцент зроблено на інтернаціоналізації вищої освіти (зокрема, вперше був використаний показник різноманіття іноземних здобувачів, яким оцінюється не лише частка іноземних студентів, але й розмаїття національностей). До топ-10 кращих університетів у рейтингу «QS World University Rankings: Європа 2024» увійшли: Оксфордський університет; ETH Zurich – Швейцарський федеральний технологічний інститут;

QS EUROPE UNIVERSITY RANKINGS 2024 Британська рейтингова агенція Quacquarelli Symonds представила перший рейтинг європейських університетів QS Europe University Rankings 2024. Рейтинг містить 688 закладів, і оцінює їхні показники за 12-ма категоріями. Особливий акцент зроблено на інтернаціоналізації вищої освіти (зокрема, вперше був використаний показник різноманіття іноземних здобувачів, яким оцінюється не лише частка іноземних студентів, але й розмаїття національностей). До топ-10 кращих університетів у рейтингу «QS World University Rankings: Європа 2024» увійшли: Оксфордський університет; ETH Zurich – Швейцарський федеральний технологічний інститут;

Британська рейтингова агенція Quacquarelli Symonds представила перший рейтинг європейських університетів QS Europe University Rankings 2024. Рейтинг містить 688 закладів, і оцінює їхні показники за 12-ма категоріями.

Британська рейтингова агенція Quacquarelli Symonds представила перший рейтинг європейських університетів QS Europe University Rankings 2024. Рейтинг містить 688 закладів, і оцінює їхні показники за 12-ма категоріями.

Особливий акцент зроблено на інтернаціоналізації вищої освіти (зокрема, вперше був використаний показник різноманіття іноземних здобувачів, яким оцінюється не лише частка іноземних студентів, але й розмаїття національностей). До топ-10 кращих університетів у рейтингу «QS World University Rankings: Європа 2024» увійшли: Оксфордський університет; ETH Zurich – Швейцарський федеральний технологічний інститут;Кембриджський університет; Імперський коледж Лондона; UCL; Единбурзький університет; Université PSL; Манчестерський університет; EPFL; Королівський коледж Лондона.

Серед українських університетів лідерами є Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, НУ «Львівська політехніка», Львівський національний університет імені Івана Франка.

Детальніше: https://www.qs.com/, https://is.gd/idLwEq, https://is.gd/Ify6A8, https://is.gd/Rtv9jC, https://is.gd/UGgS1Q

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2023-10-04
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЗМІН ДО ОПРИЛЮДНЕННЯ ДИСЕРТАЦІЙ ТА ВІДГУКІВ ОФІЦІЙНИХ ОПОНЕНТІВ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЗМІН ДО ОПРИЛЮДНЕННЯ ДИСЕРТАЦІЙ ТА ВІДГУКІВ ОФІЦІЙНИХ ОПОНЕНТІВ

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт наказу «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 14 липня 2015 року № 758».

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт наказу «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 14 липня 2015 року № 758».

Документ розроблено відповідно до частини п`ятої статті 6 Закону України «Про вищу освіту», пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, з метою підвищення рівня академічної доброчесності. Зміни стосуються оприлюднення дисертацій та відгуків офіційних опонентів, зокрема: передбачено модернізувати вживану у наказі термінологію, створити нормативно-правові підстави для оприлюднення дисертаційних робіт до захисту, кваліфікаційних випускних робіт здобувачів вищої освіти – після захисту, а також безстрокового зберігання стенограми в електронному вигляді у форматі .pdf із текстовим шаром відповідного засідання спеціалізованої вченої ради у Національному репозитарії академічних текстів і визначити відповідальних за забезпечення цього процесу. Дія змін поширюватиметься на: учасників освітнього процесу, здобувачів освіти та наукових ступенів, заклади вищої освіти та наукові установи. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 17 жовтня 2023 року.

Детальніше: https://is.gd/UNildt, https://is.gd/fVzYJ7

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення

2023-10-04
Share
ОНЛАЙН-ВИКЛАДАЧАМ ТЕЖ НЕОБХІДНИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК

ОНЛАЙН-ВИКЛАДАЧАМ ТЕЖ НЕОБХІДНИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джея Коена та Ендрю Вінсента «Онлайн-викладачам теж необхідний професійний розвиток».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джея Коена та Ендрю Вінсента «Онлайн-викладачам теж необхідний професійний розвиток».

У ній наголошується, що присутність викладача суттєво впливає на залученість, задоволеність і навчання студентів. Тому, викладачам необхідний професійний розвиток, спрямований на адаптацію традиційних навичок офлайн-викладання, – до онлайн-середовища. Автори аналізують зміни, які відбуваються у сфері освіти с переходом університетів на онлайн-навчання: зростання доходів на ринку освіти (що надає можливість навчальним закладам розширити сферу своєї діяльності, не обмежуючись фізичним простором кампусу); зростання набору на онлайн-курси (швидше, ніж на очні курси); зміна ролі викладачів (з «мудреця на сцені» – на «провідника на стороні»). Настав час університетам активізувати підтримку співробітників, які викладають онлайн. Це стосується дизайну предметів, присутності вчителів, сприяння навчанню і, головне, професійного розвитку онлайн-викладачів. Необхідно враховувати присутність вчителя (крім розмов); бути привітними та турботливими; надавати своєчасні відповіді на запитання та відгуки, щоб показати учням, що вони не самотні; використовувати відео цілеспрямовано; урізноманітнити навчальну діяльність; взаємодіяти зі студентами за допомогою аудіо, чату, відео, живих занять і форумів; бути присутніми, коли є студенти; розвивати навчальну діяльність між учнями; створити безпечне середовище навчання; допомогти учням провести ознайомчий захід; використовувати аналітику навчання. На думку Джея Коена та Ендрю Вінсента, онлайн-навчання має розглядатися інакше, ніж його еквівалент у класі, і присутність викладача становить важливу частину цієї події. Заклади освіти мають надавати послідовну та комплексну підтримку, щоб гарантувати, що середовище навчання підтримує як студентів, так і викладацький склад. Професійний розвиток викладачів має вирішальне значення щоб вийти за межі простого передавання знань і зробити залучення учнів центральним елементом освітнього процесу. Реалізація комплексної програми професійного розвитку онлайн-викладачів не повинна бути обтяжливою або надмірно складною. Поради, викладені вище, можна перетворити на короткі навчальні онлайн-семінари або модулі, в яких описується техніка присутності вчителя та моделюється практика.

Детальніше: https://is.gd/vIIXkZ, https://is.gd/DNc06K, https://is.gd/LwvjeK

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2023-10-04
Share