Search results found:

posts - 5273

pages - 528

ПРОФЕСІЙНІ СЕРТИФІКАТИ ВІД GOOGLE

ПРОФЕСІЙНІ СЕРТИФІКАТИ ВІД GOOGLE

Google.org та Prometheus надають 2,5 тис. стипендій для участі у програмі «Професійні сертифікати від Google» у межах гранту, наданого INCO.

Google.org та Prometheus надають 2,5 тис. стипендій для участі у програмі «Професійні сертифікати від Google» у межах гранту, наданого INCO.

Мета ініціативи – допомогти українцям, які втратили роботу або ризикують її втратити, безплатно опанувати актуальні професії менш ніж за шість місяців. Комплексні програми, що складаються з 5-7 курсів, передбачають відеоуроки, практичні завдання, воркшопи, тестування. Наразі на Coursera доступні дві програми у сфері ІТ: «IT Підтримка» – навчальна програма з п‘яти послідовних курсів дозволяє навчатися за допомогою відеолекцій та практичних завдань, які імітують реальні сценарії ІТ-підтримки, важливі для таких посад, як фахівець технічної підтримки, системний адміністратор тощо (4 грудня 2023 року); «Цифровий маркетинг і електронна комерція» – навчальна програма з семи курсів підготує до першої роботи у сфері маркетингу та навчить використовувати такі інструменти, як Canva, Constant Contact, Google Ads, Google Analytics, Hootsuite, HubSpot, Mailchimp, Shopify і Twitter (4 грудня 2023 року). На стипендію можуть претендувати українці/ки, які перебувають в Україні або за її межами і: повністю чи частково втратили роботу внаслідок військових дій; чия зайнятість опинилася під загрозою. Заявку на участь у програмі можна подати до 29 листопада 2023 року.

Детальніше: https://is.gd/zQ2n7m

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-21
Share
АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ І ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ І ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

На сторінці блогу Міжнародного центру академічної доброчесності опублікована стаття Альфонсо Беніто «Академічна доброчесність і використання штучного інтелекту».

На сторінці блогу Міжнародного центру академічної доброчесності опублікована стаття Альфонсо Беніто «Академічна доброчесність і використання штучного інтелекту».

У ній автор наголошує, що останнім часом, завдяки революції, викликаною досягненнями в галузі штучного інтелекту, спостерігається підвищення популярності серед студентів використання та зловживання інструментами на основі ШІ. Зловживання, іноді свідоме, а іноді несвідоме, тому що це інструмент, яким студент користується на свій розсуд. Розмовляючи зі студентами, Альфонсо звернув увагу, що вони ставлять моральність вчинку в залежність від того, маніпулюють вони інструментом чи ні, а не стільки від інтелектуальної власності, яку вони створюють. Очевидно, що штучний інтелект є інструментом, і як такий він не має моралі, совісті, свободи та добровільності своїх дій. Тому моральність дій, які виконуються за допомогою ШІ, залежить від того, як використовується цей інструмент. Тобто не все, що студенти чи викладачі роблять за допомогою ШІ, пов’язане з академічною нечесністю. Однак, якщо те, що було практично повністю згенероване згаданим інтелектом, представляється як власне, виникає ситуація нечесності. Є інструменти, які допомагають шукати бібліографію, як-от Research Rabbit , або перекладати тексти, як-от СhatGPT. Автор вважає, що такі інструменти штучного інтелекту, які допомагають шукати інформацію, дозволяють краще зрозуміти текст або дають загальний огляд того, що потрібно вивчити чи написати, можна використовувати без будь-яких проблем. Однак, навіть якщо інструмент створює відповіді на есе за проханням, цей текст чи відповіді не є авторським. І, отже, застосовуючи цінність чесності, ключову до академічної доброчесності, на думку Міжнародного центру академічної доброчесності, не буде чесним, якщо приписувати її авторство. Коли це відбувається серед людей, студенти ясно бачать нечесність. Якщо студент просить когось зробити за нього роботу, для нього ясно, що він її не зробив. З іншого боку, коли він робить це за допомогою якогось інструменту, студент відчуває, що зробив це сам. І саме тут він не робить різниці в тому, що те, що він презентує, насправді не є його авторством і в будь-якому разі має бути правильно вказано як авторство ШІ. На думку автора: «Ми не повинні бути проти штучного інтелекту, а радше вчити наших студентів повною мірою використовувати інструменти ШІ, які можуть сприяти їхньому навчанню».

Детальніше: https://is.gd/W3kvx2

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-20
Share
ОЕСР: ОБЛІК ВІДНОВЛЮВАНИХ ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ ТА ЕКОСИСТЕМНИХ ПОСЛУГ

ОЕСР: ОБЛІК ВІДНОВЛЮВАНИХ ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ ТА ЕКОСИСТЕМНИХ ПОСЛУГ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Екологічна багатофакторна продуктивність: облік відновлюваних природних ресурсів та екосистемних послуг» із серії «Документи ОЕСР із зеленого зростання».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Екологічна багатофакторна продуктивність: облік відновлюваних природних ресурсів та екосистемних послуг» із серії «Документи ОЕСР із зеленого зростання».

У ньому зазначається, що багатофакторна продуктивність – це комплексна міра продуктивності, в якій базова виробнича функція враховує множинні фактори виробництва, традиційно працю та вироблений капітал. Хоча однофакторна продуктивність інтуїтивно проста, такий показник дає викривлену картину економіки, оскільки він приписує всі зміни в зростанні виробництва одному фактору (наприклад, споживанню викопного палива або матеріальних ресурсів), тоді як роль інших чинників ігнорується. Багатофакторна продуктивність спрямована на усунення цього недоліку і, як така, є цінним компонентом набору основних показників зеленого зростання ОЕСР. У документі представлено подальший прогрес у вимірюванні EAMFP і пов’язаних з ним показників обліку зростання в 52 країнах за 1996-2018 роки. Важливим нововведенням є включення поновлюваних природних ресурсів, таких як земля, деревина та рибальство, а також екосистемних послуг, таких як захист прибережних зон і вододілів. Також включено дослідницькі результати з обліку відновлюваних джерел енергії. Ґрунтуючись на більш ранніх роботах ОЕСР, цей набор показників EAMFP розроблений Комітетом з екологічної політики у співпраці з Комітетом з охорони навколишнього середовища, Комітетом зі статистики та статистичної політики і Комітетом з економічної політики.

Детальніше: https://is.gd/vAtRTs, https://is.gd/gtA7Au, https://doi.org/10.1787/9096211d-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2023-11-20
Share
ПОРАДИ ЩОДО КАР’ЄРИ: ОТРИМАННЯ ДОКТОРСЬКОГО СТУПІНЯ ЗА ПУБЛІКАЦІЄЮ

ПОРАДИ ЩОДО КАР’ЄРИ: ОТРИМАННЯ ДОКТОРСЬКОГО СТУПІНЯ ЗА ПУБЛІКАЦІЄЮ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джеймса Деруніана «Навіщо отримувати докторський ступінь за публікацією (та інші поради щодо кар’єри)».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джеймса Деруніана «Навіщо отримувати докторський ступінь за публікацією (та інші поради щодо кар’єри)».

У ній автор з власного досвіду наголошує, що знаходження «золотої нитки» на академічному шляху може дати вченим дорогоцінний шанс поміркувати, досягти успіху і вирости. Він розглядає два способи отримання докторського ступеня: дослідити питання і написати перспективну дисертацію, що дасть змогу продовжити дослідження і написати журнальні статті; попрацювати над ретроспективним докторським ступенем, визначивши «золоту нитку», через яку можна озирнутися назад і осмислити свою академічну кар’єру. Враховуючи поради вченої Сьюзан Сміт з цього питання, викладені у книзі «Доктор філософії в опублікованих роботах» та вимоги Британської агенції із забезпечення якості вищої освіти від 2011 року, Джеймс Деруніан пропонує власний варіант отримання докторського ступеня за опублікованою роботою, який включає: дев’ять наукових публікацій – розділ у відредагованій книжці, написаний одним автором; журнальні статті, написані одним автором; наукові статті, написані у співавторстві; звіти про проєкти, написані у співавторстві для Академії вищої освіти; 10 практичних публікацій, які підтримували аргументацію дослідження, але формально не були включені до переліку. Автор зазначає, що разом така робота зробила оригінальний, значний внесок у наукові та суспільні знання, за обсягом еквівалентна необхідної для традиційного докторського ступеня. Крім того, вона продемонструвала унікальний внесок у наукові дослідження в галузі педагогіки вищої освіти та розвитку суспільства, а також достатність і послідовність супутніх публікацій. На думку Джеймса, його «золота нитка» відобразила центральну тему попередніх публікацій, а саме дослідження та визначення характеру і ступеня зв’язку між викладанням і навчанням вищої освіти, а також теорією і практикою розвитку спільноти. Це виявило, що його більш ніж 40-річна академічна кар’єра дійсно мала певну послідовність. І процес озирання назад підтвердив думку данського філософа Серена К’єркегора (1843 рік) про те, що життя «можна зрозуміти тільки задом наперед; але потрібно жити вперед». Окрім власного досвіду та опитування інших, хто визначив кар’єру через вивчення власних опублікованих праць, автор пропоную ще чотири поради щодо кар’єри, які допомогли йому: дотримання своїх інтересів, знайти правильний баланс, бути хорошим колегою, ніколи не припиняти вчитися. Зазначивши, що в академічного життя є певні недоліки, Джеймс Деруніан стверджую, що академічне життя може дати стільки свободи, скільки можливість подорожувати, писати, викладати, публікувати результати досліджень, спрямованих на покращення життя.

Детальніше: https://is.gd/cziJuE, https://is.gd/Idkris

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-18
Share
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ У ЦИФРАХ

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ У ЦИФРАХ

Національний орган інтелектуальної власності презентував звіт «Інтелектуальна власність у цифрах».

Національний орган інтелектуальної власності презентував звіт «Інтелектуальна власність у цифрах».

У ньому наведені основні показники діяльності у сфері інтелектуальної власності за 9 місяців 2023 року, які свідчать, що у промисловій власності за 9 місяців 2023 року відбулося значне підвищення кількості надходження заявок на об’єкти промислової власності. Загальна кількість надходжень заявок збільшилась на 44,1%, порівняно з відповідним періодом минулого року. Найбільший приріст спостерігається у надходженні заявок на торговельні марки за національною процедурою – 50,4%, та на корисні моделі – 46,8%. Впродовж дев’яти місяців 2023 року здійснено близько 13,8 тис. реєстрацій об’єктів промислової власності. За підсумками 9 місяців 2023 року (порівняно з відповідним періодом 2022 року): кількість поданих заявок на винаходи збільшилась на 7,4% та становить 2076 заявок (з яких 720 – від національних заявників, і це на 43,1% більше за торішній показник); кількість надходжень заявок на корисні моделі збільшилась на 46,8%, що поступово наближає показники цього року до показників довоєнних років; надійшло 840 заявок на промислові зразки, що на 29,4% більше, ніж за аналогічний період у 2023 році; подано понад 18 тис. заявок на торговельні марки за національною процедурою, що на 50,4% більше за кількість заявок, поданих у відповідний період минулого року. Спостерігається підвищення активності як національних (на 56,4%), так і іноземних заявників (на 14,3%). Авторське право – продовж 9 місяців 2023 року було подано 6048 заявок для реєстрації авторського права на твір. Порівняно з відповідним періодом попереднього року, кількість заявок збільшилась на 45,9%, а кількість договорів, що стосуються права автора на твір – майже на 124,3%.

Детальніше: https://ukrpatent.org/uk, https://is.gd/CGbfGl, https://is.gd/BKbwQU

Фото: ІР_офіс

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2023-11-17
Share
ПОРАДИ ВІД GOOGLE: ЯК ЗАХИСТИТИ СЕБЕ В ІНТЕРНЕТІ

ПОРАДИ ВІД GOOGLE: ЯК ЗАХИСТИТИ СЕБЕ В ІНТЕРНЕТІ

Google спільно з Міністерством цифрової трансформації України за підтримки Держспецзв’язку запустили в соціальних мережах медіакампанію «Поради з онлайн-безпеки».

Google спільно з Міністерством цифрової трансформації України за підтримки Держспецзв’язку запустили в соціальних мережах медіакампанію «Поради з онлайн-безпеки».

Проєкт покликаний допомогти українцям бути кіберсвідомими й уникати онлайн-загроз. Медіакампанія – це частина програми «Безпечніше з Google», яка складається з чотирьох відеороликів, які розповідають про інструменти для підтримки кібербезпеки. Серед них: «Багатофакторна автентифікація» – про захист облікового запису; Програмне забезпечення» – про захист від вірусів та автоматичне оновлення програм; «Фішинг» – про інструменти виявлення шахрайства та протидії онлайн-фішингу; Менеджер паролів – про зберігання паролів. Кіберсвідомість – ключова навичка сучасних інтернет-користувачів. Щоб не натрапити на небезпеку в онлайні, важливо розуміти, як зберігати пильність у цифровому житті.

Детальніше: https://is.gd/PnUbRU, https://is.gd/zoVskf, https://is.gd/QMn0Dw, https://is.gd/xTNSKr, https://is.gd/upMY57, https://is.gd/jEzwfI

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-17
Share
ОЕСР: СОЦІАЛЬНІ ТА ЕМОЦІЙНІ НАВИЧКИ

ОЕСР: СОЦІАЛЬНІ ТА ЕМОЦІЙНІ НАВИЧКИ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Соціальні та емоційні навички: останні дані про здатність до навчання та вплив на життєві результати» із серії «Робочі документи ОЕСР з освіти».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Соціальні та емоційні навички: останні дані про здатність до навчання та вплив на життєві результати» із серії «Робочі документи ОЕСР з освіти».

У ньому наголошується, що освітні системи в усьому світі дедалі більше визнають, що соціальні та емоційні навички (SES) є важливими для студентів та суспільства. Цей звіт є внеском у проект «Інноваційні підходи до вимірювання соціальних та емоційних навичок», який має на меті доповнити показники самооцінки SES більш прямими оцінками. У ньому розглядається структура показників ОЕСР для SES, які використовуються в дослідженні ОЕСР щодо соціальних та емоційних навичок, і обговорюється використання моделі Великої п’ятірки як базової структури. Крім того, у звіті досліджується можливість навчання SES через комплексний огляд літератури; розглядаються докази взаємозв’язку між різними SES та ключовими результатами життя. У документі також наводиться спроба узгодити різні концептуальні розуміння в літературі, надаючи чітке визначення SES і висвітлюючи розбіжності у визначеннях навичок. Висновки статті визначають прогалини в поточних дослідженнях, підкреслюють навчальні навички актуальні для освітян і політиків, і підтримують розробку прямих оцінок SES.

Детальніше: https://is.gd/rM80qZ, https://is.gd/GbSWUz, https://doi.org/10.1787/ba34f086-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-17
Share
ОЕСР: ЯК ВИЩА ОСВІТА МОЖЕ ПІДТРИМАТИ ВЧИТЕЛІВ ТА КЕРІВНИКІВ ШКІЛ

ОЕСР: ЯК ВИЩА ОСВІТА МОЖЕ ПІДТРИМАТИ ВЧИТЕЛІВ ТА КЕРІВНИКІВ ШКІЛ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Освіта та інновації для цифрового та екологічного переходу: як вища освіта може підтримати вчителів та керівників шкіл» із серії «Перспективи освітньої політики ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Освіта та інновації для цифрового та екологічного переходу: як вища освіта може підтримати вчителів та керівників шкіл» із серії «Перспективи освітньої політики ОЕСР».

У ньому наголошується, що вплив зміни клімату на економіки та суспільства, а також зростаючий цифровий розрив, викликаний глобальною пандемією COVID-19, посилили нагальність політичних дій, спрямованих на досягнення відкритого і справедливого переходу до цифрової та кліматично-нейтральної економіки. Цей аналітичний звіт підготовлено командою ОЕСР з питань політики у сфері вищої освіти в рамках Спільноти практиків освіти та інновацій (EIPC), дії Європейського Союзу в рамках Нового європейського порядку денного інновацій, флагманський напрямок 4 «Стимулювання, залучення та утримання талантів у глибоких технологіях». EIPC прагне об’єднати зусилля фахівців у галузі політики та практики для поглиблення розуміння компетенцій, здатних стимулювати та формувати інновації для цифрового і зеленого переходів, а також механізмів, за допомогою яких вища освіта може сприяти їхньому розвитку в середній школі (напрямок 1), вищій школі (напрямок 2), а також підвищенню кваліфікації та перекваліфікації дорослих (напрямок 3). EIPC розглядає питання про те, як заклади вищої освіти можуть надати підтримку вчителям і керівникам середніх шкіл у розвитку інноваційних компетенцій учнів. Спираючись на дані досліджень, практичні приклади та висновки мережі EIPC і широкого кола освітніх систем країн ОЕСР і ЄС, у доповіді запропоновано п’ять варіантів для розгляду особами, відповідальними за розроблення освітньої політики, як посилити роль ЗВО у підтримці середньої освіти в розвитку інноваційного потенціалу.

Детальніше: https://is.gd/LQ9v0e, https://is.gd/0NGi22, https://doi.org/10.1787/6407e9f4-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2023-11-16
Share
СТИПЕНДІЇ ВІД УРЯДУ УГОРЩИНИ НА НАВЧАННЯ У 2024/2025 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

СТИПЕНДІЇ ВІД УРЯДУ УГОРЩИНИ НА НАВЧАННЯ У 2024/2025 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Урядом Угорщини відповідно до Меморандуму про співробітництво та взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та Міністерством закордонних справ і торгівлі Угорщини за стипендіальною програмою Угорщини «Stipendium Hungaricum» на 2023-2025 роки оголошено про приймання заявок на навчання громадян України за бакалаврськими, магістерськими та аспірантськими програмами в Угорщині на 2024/2025 навчальний рік.

Урядом Угорщини відповідно до Меморандуму про співробітництво та взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та Міністерством закордонних справ і торгівлі Угорщини за стипендіальною програмою Угорщини «Stipendium Hungaricum» на 2023-2025 роки оголошено про приймання заявок на навчання громадян України за бакалаврськими, магістерськими та аспірантськими програмами в Угорщині на 2024/2025 навчальний рік.

Stipendium Hungaricum, найпрестижніша стипендіальна програма вищої освіти Уряду Угорщини, пропонує широкий вибір курсів для успішних іноземних студентів із відмінною академічною репутацією. Метою стипендії є підтримка інтернаціоналізації вищої освіти Угорщини та її постійного розвитку, зміцнення міжнародних зв’язків між академічною та дослідницькою спільнотою та сприяння гарній репутації та конкурентоспроможності угорської вищої освіти в усьому світі. За бакалаврськими, магістерськими та аспірантськими програмами передбачається: щомісячна стипендія; безкоштовне місце в гуртожитку; медичне страхування (медичні послуги згідно з відповідним законодавством Угорщини – Закон LXXX від 1997 року, національна картка медичного страхування). Заявку на стипендію можна подати до 15 січня 2024 року.

Детальніше: https://is.gd/OUXoMS, https://is.gd/wiTtgA, https://is.gd/9WkvRX

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-16
Share
ГРОМАДСЬКE ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ СТАНДАРТУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 184 ГІРНИЦТВО НА ТРЕТЬОМУ (ОСВІТНЬО-НАУКОВОМУ) РІВНІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ГРОМАДСЬКE ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ СТАНДАРТУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 184 ГІРНИЦТВО НА ТРЕТЬОМУ (ОСВІТНЬО-НАУКОВОМУ) РІВНІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт стандарту вищої освіти зі спеціальності 184 Гірництво на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти.

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт стандарту вищої освіти зі спеціальності 184 Гірництво на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти.

Цей стандарт містить наступні розділи: вимоги до рівня освіти осіб, які можуть розпочати навчання за освітніми програмами відповідної спеціальності, та їх результатів навчання; обсяг кредитів ЄКТС, необхідних для здобуття відповідного ступеня вищої освіти; перелік обов’язкових компетентностей випускника; нормативний зміст підготовки здобувачів вищої освіти, сформульованого у термінах результатів навчання; форми атестації здобувачів вищої освіти; вимоги до створення міждисциплінарних освітньо-наукових програм. Соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на які поширюватиметься дія стандарту: здобувачі вищої освіти, заклади вищої освіти. Планується, що реалізація проєкту документу для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін встановить рамкові вимоги до освітніх програм, компетентностей та результатів навчання здобувачів цих програм. Зауваження та пропозиції до проєкту стандарту можна подати до 30 листопада 2023 року.

Детальніше: https://is.gd/rFIogW, https://is.gd/MDxs81

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення

2023-11-15
Share