Search results found:

posts - 5273

pages - 528

ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

Міністерством освіти і науки України 4 жовтня 2023 року оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Міністерством освіти і науки України 4 жовтня 2023 року оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Публікація здійснена відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 року № 943.

Детальніше: https://is.gd/FERK6z, https://is.gd/aPhc8y, https://is.gd/DfsQyH, https://is.gd/5XMOEO

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-05
Share
QS EUROPE UNIVERSITY RANKINGS 2024 Британська рейтингова агенція Quacquarelli Symonds представила перший рейтинг європейських університетів QS Europe University Rankings 2024. Рейтинг містить 688 закладів, і оцінює їхні показники за 12-ма категоріями. Особливий акцент зроблено на інтернаціоналізації вищої освіти (зокрема, вперше був використаний показник різноманіття іноземних здобувачів, яким оцінюється не лише частка іноземних студентів, але й розмаїття національностей). До топ-10 кращих університетів у рейтингу «QS World University Rankings: Європа 2024» увійшли: Оксфордський університет; ETH Zurich – Швейцарський федеральний технологічний інститут;

QS EUROPE UNIVERSITY RANKINGS 2024 Британська рейтингова агенція Quacquarelli Symonds представила перший рейтинг європейських університетів QS Europe University Rankings 2024. Рейтинг містить 688 закладів, і оцінює їхні показники за 12-ма категоріями. Особливий акцент зроблено на інтернаціоналізації вищої освіти (зокрема, вперше був використаний показник різноманіття іноземних здобувачів, яким оцінюється не лише частка іноземних студентів, але й розмаїття національностей). До топ-10 кращих університетів у рейтингу «QS World University Rankings: Європа 2024» увійшли: Оксфордський університет; ETH Zurich – Швейцарський федеральний технологічний інститут;

Британська рейтингова агенція Quacquarelli Symonds представила перший рейтинг європейських університетів QS Europe University Rankings 2024. Рейтинг містить 688 закладів, і оцінює їхні показники за 12-ма категоріями.

Британська рейтингова агенція Quacquarelli Symonds представила перший рейтинг європейських університетів QS Europe University Rankings 2024. Рейтинг містить 688 закладів, і оцінює їхні показники за 12-ма категоріями.

Особливий акцент зроблено на інтернаціоналізації вищої освіти (зокрема, вперше був використаний показник різноманіття іноземних здобувачів, яким оцінюється не лише частка іноземних студентів, але й розмаїття національностей). До топ-10 кращих університетів у рейтингу «QS World University Rankings: Європа 2024» увійшли: Оксфордський університет; ETH Zurich – Швейцарський федеральний технологічний інститут;Кембриджський університет; Імперський коледж Лондона; UCL; Единбурзький університет; Université PSL; Манчестерський університет; EPFL; Королівський коледж Лондона.

Серед українських університетів лідерами є Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, НУ «Львівська політехніка», Львівський національний університет імені Івана Франка.

Детальніше: https://www.qs.com/, https://is.gd/idLwEq, https://is.gd/Ify6A8, https://is.gd/Rtv9jC, https://is.gd/UGgS1Q

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2023-10-04
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЗМІН ДО ОПРИЛЮДНЕННЯ ДИСЕРТАЦІЙ ТА ВІДГУКІВ ОФІЦІЙНИХ ОПОНЕНТІВ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЗМІН ДО ОПРИЛЮДНЕННЯ ДИСЕРТАЦІЙ ТА ВІДГУКІВ ОФІЦІЙНИХ ОПОНЕНТІВ

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт наказу «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 14 липня 2015 року № 758».

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт наказу «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 14 липня 2015 року № 758».

Документ розроблено відповідно до частини п`ятої статті 6 Закону України «Про вищу освіту», пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, з метою підвищення рівня академічної доброчесності. Зміни стосуються оприлюднення дисертацій та відгуків офіційних опонентів, зокрема: передбачено модернізувати вживану у наказі термінологію, створити нормативно-правові підстави для оприлюднення дисертаційних робіт до захисту, кваліфікаційних випускних робіт здобувачів вищої освіти – після захисту, а також безстрокового зберігання стенограми в електронному вигляді у форматі .pdf із текстовим шаром відповідного засідання спеціалізованої вченої ради у Національному репозитарії академічних текстів і визначити відповідальних за забезпечення цього процесу. Дія змін поширюватиметься на: учасників освітнього процесу, здобувачів освіти та наукових ступенів, заклади вищої освіти та наукові установи. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 17 жовтня 2023 року.

Детальніше: https://is.gd/UNildt, https://is.gd/fVzYJ7

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення

2023-10-04
Share
ОНЛАЙН-ВИКЛАДАЧАМ ТЕЖ НЕОБХІДНИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК

ОНЛАЙН-ВИКЛАДАЧАМ ТЕЖ НЕОБХІДНИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джея Коена та Ендрю Вінсента «Онлайн-викладачам теж необхідний професійний розвиток».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джея Коена та Ендрю Вінсента «Онлайн-викладачам теж необхідний професійний розвиток».

У ній наголошується, що присутність викладача суттєво впливає на залученість, задоволеність і навчання студентів. Тому, викладачам необхідний професійний розвиток, спрямований на адаптацію традиційних навичок офлайн-викладання, – до онлайн-середовища. Автори аналізують зміни, які відбуваються у сфері освіти с переходом університетів на онлайн-навчання: зростання доходів на ринку освіти (що надає можливість навчальним закладам розширити сферу своєї діяльності, не обмежуючись фізичним простором кампусу); зростання набору на онлайн-курси (швидше, ніж на очні курси); зміна ролі викладачів (з «мудреця на сцені» – на «провідника на стороні»). Настав час університетам активізувати підтримку співробітників, які викладають онлайн. Це стосується дизайну предметів, присутності вчителів, сприяння навчанню і, головне, професійного розвитку онлайн-викладачів. Необхідно враховувати присутність вчителя (крім розмов); бути привітними та турботливими; надавати своєчасні відповіді на запитання та відгуки, щоб показати учням, що вони не самотні; використовувати відео цілеспрямовано; урізноманітнити навчальну діяльність; взаємодіяти зі студентами за допомогою аудіо, чату, відео, живих занять і форумів; бути присутніми, коли є студенти; розвивати навчальну діяльність між учнями; створити безпечне середовище навчання; допомогти учням провести ознайомчий захід; використовувати аналітику навчання. На думку Джея Коена та Ендрю Вінсента, онлайн-навчання має розглядатися інакше, ніж його еквівалент у класі, і присутність викладача становить важливу частину цієї події. Заклади освіти мають надавати послідовну та комплексну підтримку, щоб гарантувати, що середовище навчання підтримує як студентів, так і викладацький склад. Професійний розвиток викладачів має вирішальне значення щоб вийти за межі простого передавання знань і зробити залучення учнів центральним елементом освітнього процесу. Реалізація комплексної програми професійного розвитку онлайн-викладачів не повинна бути обтяжливою або надмірно складною. Поради, викладені вище, можна перетворити на короткі навчальні онлайн-семінари або модулі, в яких описується техніка присутності вчителя та моделюється практика.

Детальніше: https://is.gd/vIIXkZ, https://is.gd/DNc06K, https://is.gd/LwvjeK

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2023-10-04
Share
ОЕСР: КОРОТКИЙ ОГЛЯД ОСВІТИ 2023 РІК

ОЕСР: КОРОТКИЙ ОГЛЯД ОСВІТИ 2023 РІК

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила черговий звіт «Короткий огляд освіти 2023 рік: показники ОЕСР» із серії «Короткий огляд освіти».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила черговий звіт «Короткий огляд освіти 2023 рік: показники ОЕСР» із серії «Короткий огляд освіти».

У ньому наголошується, що професійна освіта і навчання (ПОН) є життєво важливою. Вона пропонує альтернативу академічній освіті, надає учням практичні навички та навички працевлаштування, полегшує перехід від школи до роботи та задовольняє попит економіки на кваліфікованих працівників. В країнах ОЕСР 44% всіх учнів старших класів середньої школи охоплені професійною освітою і навчанням; в деяких країнах, таких як Чеська Республіка та Нідерланди, цей показник сягає понад двох третин. Незважаючи на таку високу частку, професійні програми у багатьох країнах все ще розглядаються як крайній засіб. Занадто часто ПОН розглядається як запасний варіант для учнів, які мають проблеми з навчанням або не мають мотивації, а не як перший вибір, який веде до привабливих кар’єрних шляхів. Щоб відповісти на виклики ринку праці та спрямувати всіх учнів на правильні програми, що відповідають їхнім талантам і прагненням, необхідно зробити професійну освіту більш привабливою та доступною. Чергове видання «Короткий огляд освіти 2023 року» містить низку нових міжнародних даних про професійні програми, які допоможуть політикам зрозуміти ефективність їхніх систем професійної освіти, щоб сприяти розширенню можливостей, інклюзії та сталому зростанню. Education at a Glance – авторитетне джерело інформації про стан освіти в усьому світі. Воно надає дані про структуру, фінанси та ефективність систем освіти в країнах ОЕСР, а також у низці країн-кандидатів і країн-партнерів. Понад 100 діаграм і таблиць у цій публікації доступне в базі даних з освіти та надають ключову інформацію щодо: освітніх закладів; впливу навчання в різних країнах; доступу, участі та прогресу в освіті; фінансових ресурсів, вкладених в освіту, вчителів, середовище й організацію навчання. До цього видання також включено новий розділ «Забезпечення безперервного навчання українських біженців», у якому представлено результати дослідження ОЕСР 2023 року, під час якого були зібрані дані щодо заходів, вжитих країнами ОЕСР для інтеграції українських біженців у свої системи освіти.

Детальніше: https://is.gd/FrNY5J, https://is.gd/Ajsih8, https://doi.org/10.1787/e13bef63-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-03
Share
ЗАТВЕРДЖЕНО ПЕРЕЛІК НАУКОВО-ТЕХНІЧНИХ (ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ) РОЗРОБОК

ЗАТВЕРДЖЕНО ПЕРЕЛІК НАУКОВО-ТЕХНІЧНИХ (ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ) РОЗРОБОК

Кабінет Міністрів України затвердив перелік науково-технічних (експериментальних) розробок в рамках виконання державного замовлення на найважливіші науково-технічні (експериментальні) розробки та науково-технічну продукцію у 2023 році.

Кабінет Міністрів України затвердив перелік науково-технічних (експериментальних) розробок в рамках виконання державного замовлення на найважливіші науково-технічні (експериментальні) розробки та науково-технічну продукцію у 2023 році.

Відповідне розпорядження від 29 вересня 2023 р. № 872-р опубліковано на урядовому порталі. Документом затверджено 32 науково-технічні розробки із загальним обсягом фінансування у 2023 році 40 421,0 тис. грн, з яких: 18 розробок, виконання яких розпочато у 2022 році та буде завершено у грудні 2023 року, загальний обсяг фінансування у 2023 році – 29 355,6 тис. грн; 14 розробок відібрано за результатами конкурсного відбору у 2023 році, з загальним обсягом фінансування у 2023 році – 11 065,4 тис. грн. Перелік щорічно формується Міністерством освіти і науки України на конкурсних засадах в межах виконання державного замовлення та затверджується КМУ відповідно до статті 57 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність». Науково-технічні (експериментальні) розробки спрямовані на отримання науково-технічного (прикладного) результату, доведеного до стадії практичного використання, для забезпечення розвитку економіки, суспільства, зміцнення національної безпеки на основі використання наукових та науково-технічних досягнень, зокрема через розроблення технологій подвійного призначення.

Детальніше: https://is.gd/Dgk1Ci, https://is.gd/NO5Xcy, https://is.gd/iVUEyB

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-03
Share
ДИСТАНЦІЙНІ ДОКТОРАНТИ «НЕВИДИМІ» ДЛЯ УНІВЕРСИТЕТІВ

ДИСТАНЦІЙНІ ДОКТОРАНТИ «НЕВИДИМІ» ДЛЯ УНІВЕРСИТЕТІВ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джона Росса «Дистанційні докторанти «невидимі» для університетів».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джона Росса «Дистанційні докторанти «невидимі» для університетів».

У ній наголошується, що за словами дослідників, для здобуття вищих ступенів люди навчалися дистанційно задовго до Covid, і університетам слід приділяти їм більше уваги. Автор розповідає про випадки пропозицій громадянам від австралійських університетів щодо безкоштовного дистанційного навчання на ступені магістра і доктора. Згідно з попередніми висновками міжнародного дослідницького проєкту, присвяченого досвіду докторантів, які навчаються дистанційно, цей сценарій не такий вже й незвичайний. За результатами опитування, проведеного доктором Макчесні, яка теж починала своє навчання дистанційно, та її колегами в Англії, Південній Африці та Австралії, зібрано відповіді 521 нинішніх і колишніх аспірантів з 42 країн. Воно виявило безліч підходів: від частково онлайн-навчання за два кроки від приймаючого університету до повністю дистанційного навчання на іншому кінці планети. Хоча пандемія змусила людей покинути кампуси, дистанційні докторантури «не були чимось новим». Частина докторантів «завжди» навчалася дистанційно через робочі обов’язки, турботу про дітей або через значну відстань від своїх університетів. Covid спричинив появу нових практик на багатьох робочих місцях. За поясненням доктора Макчесні. «це відбувається і з докторантами, але це відбувається повільно, тому що докторанти незалежні і… роблять свою справу». Але університети намагаються визнати це явище, що ускладнюється «інституційною інерцією» та відчуттям того, що «докторантські програми завжди виглядали особливим чином». Незважаючи на деякі розчарування, пов’язані з дистанційним навчанням, опитування виявило багато позитивних історій. «Багато докторантів стали студентами дистанційної форми навчання випадково, через Covid, і виявили, що це справді чудово для них». Доктор Макчесні сказала, що її команда відкидає дискурс про дистанційне навчання як «другорядний» варіант. «Ми вважаємо, що це питання слід вирішувати через призму інклюзії та рівності з точки зору належного інституційного забезпечення», – сказала вона. «Фінансові обмеження… обов’язки з догляду, здоров’я і мобільність, стреси, травми – всі ці види досвіду, можливо, особливо широко представлені в суспільстві за межами кампуса. Університети, які бажають брати участь у боротьбі за справедливість у сфері вищої освіти, не можуть не звертати уваги на студентів, що навчаються за межами кампуса». Доктор Макчесні вважає, що пропозиція справді потужного дистанційного шляху до докторантури має бути хорошою маркетинговою можливістю. Є студенти, які хочуть отримати ступінь доктора. Необхідно будти кращими для них, і студенти прийдуть.

Детальніше: https://is.gd/y66ZpY, https://is.gd/fMKBCF

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-03
Share
НАВІТЬ У ГАРВАРДІ НЕ ВИЗНАЧИЛИСЬ ІЗ ВІДНОШЕННЯМ ДО CHATGPT

НАВІТЬ У ГАРВАРДІ НЕ ВИЗНАЧИЛИСЬ ІЗ ВІДНОШЕННЯМ ДО CHATGPT

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Пола Баскена «Навіть у Гарварді академічні зусилля щодо боротьби із ChatGPT – неоднозначні».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Пола Баскена «Навіть у Гарварді академічні зусилля щодо боротьби із ChatGPT – неоднозначні».

Наголошується, що наразі один з найвідоміших університетів США не розробив політику щодо ШІ, окрім бачення окремих аспектів аудиторних занять. ChatGPT та йому подібні інструменти ШІ можуть стати серйозним руйнівним чинником для освіти. Це змусило Гарвардський університет почати змінювати та захищати навчальні програми. Зокрема, на переконання професора англійської мови Аманди Клейбо, викладачам потрібно повністю переосмислили організацію навчання, але одні вже роблять це, а інші навіть не пробували попрацювати з ChatGPT. Формальна заборона студентам використовувати системи штучного інтелекту не спрацює. Деякі викладачі Гарварду планують скоротити або взагалі відмовитись від використання есе, написаних за межами аудиторії, оскільки складно покладатись на ефективність програмного забезпечення з детекції використання ШІ. Потрібно адаптувати завдання таким чином, щоб вони залишалися цінними для освіти в епоху ШІ. Віднайдені рішення, ймовірно, включатимуть як відносно нові підходи до викладання, такі як активне навчання та перевернуті класи, де пріоритет надається саме живому обговоренню у класі. Також потрібно робити акцент на процесі аналізу та вирішення проблем, «а не просто на оцінюванні готового продукту студента». Професор Клейбо, яка розпочинає навчальний рік у збентеженому стані, спостерігаючи за реакцією викладачів на очевидну потребу в переосмисленні звичних практик, говорить: «Хтось готовий до змін і чекає їх з нетерпінням, а хтось не готовий зовсім». І продовжує щодо студентів: «Дехто використовує генеративний ШІ часто і комфортно, дехто спробував і визнав його некорисним, а дехто взагалі ніколи не пробував».

Детальніше: https://is.gd/BgMTKm, https://is.gd/6AVgzk

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини

2023-09-29
Share
ОЕСР: НАВЧАННЯ ОДНЕ В ОДНОГО Є ПОТУЖНИМ ЗАСОБОМ ДЛЯ КРАЩОЇ ПІДГОТОВКИ МОЛОДИХ ЛЮДЕЙ ДО ТРУДОВОГО ЖИТТЯ

ОЕСР: НАВЧАННЯ ОДНЕ В ОДНОГО Є ПОТУЖНИМ ЗАСОБОМ ДЛЯ КРАЩОЇ ПІДГОТОВКИ МОЛОДИХ ЛЮДЕЙ ДО ТРУДОВОГО ЖИТТЯ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку у розділі «Обсерваторія цифрових технологій у профорієнтації молоді» (ODiCY) оприлюднена тематична добірка матеріалів на тему «Навчання «один від одного» є потужним засобом для кращої підготовки молодих людей до трудового життя».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку у розділі «Обсерваторія цифрових технологій у профорієнтації молоді» (ODiCY) оприлюднена тематична добірка матеріалів на тему «Навчання «один від одного» є потужним засобом для кращої підготовки молодих людей до трудового життя».

Розділ створено для широкої аудиторії політиків, адміністраторів освітніх закладів, вчителів, практиків, які таким чином можуть долучитись до інформації з актуальних практичних питань розвитку освіти. Ресурс містить понад тридцять статей, що висвітлюють розвиток кар’єри, технологій, адаптації до специфіки різних вікових груп, кращих практик. Зокрема, у рубриці щодо розвитку кар’єри представлені ярмарки вакансій і кар’єрні бесіди, розкриті питання організації робочих місць, залучення роботодавців до освіти, надається характеристика ринку праці, наставництва, дуальної освіти, оцінювання кар’єрної готовності, управління та лідерства, віртуальних стажувань, містяться посилання на корисні онлайн-платформи. В частині технологій представлене бачення використання для навчання потокового відео, соціальних мереж, штучного інтелекту, ігр, віртуальної реальності. Обсерваторія ОЕСР з цифрових технологій у професійній орієнтації для молоді – це сховище відкритого доступу до контенту з питань розвитку освіти.

Детальніше: https://is.gd/ZS4w6p

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2023-09-29
Share
ДЕРЖАВНА АТЕСТАЦІЯ НАУКОВИХ УСТАНОВ ТА ЗВО В ЧАСТИНІ ПРОВАДЖЕННЯ НАУКОВОЇ (НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ) ДІЯЛЬНОСТІ

ДЕРЖАВНА АТЕСТАЦІЯ НАУКОВИХ УСТАНОВ ТА ЗВО В ЧАСТИНІ ПРОВАДЖЕННЯ НАУКОВОЇ (НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ) ДІЯЛЬНОСТІ

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, яка має забезпечити можливості вчасного і безперервного проходження державної атестації науковими установами й закладами вищої освіти в частині провадження такими закладами наукової (науково-технічної) діяльності.

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, яка має забезпечити можливості вчасного і безперервного проходження державної атестації науковими установами й закладами вищої освіти в частині провадження такими закладами наукової (науково-технічної) діяльності.

Відповідна постанова від 26 вересня 2023 р. №1025 опублікована на урядовому порталі. Документ встановлює, що до 1 червня 2024 року ті наукові установи, які пройшли державну атестацію та за її результатами віднесені до I, II, III або IV класифікаційної групи, вважаються такими, що пройшли державну атестацію до кінця терміну, визначеного для відповідної класифікаційної групи. Також заклади вищої освіти, які пройшли державну атестацію за науковим напрямом відповідно до чинного порядку та за її результатами були віднесені до кваліфікаційної групи А, Б або В за відповідним напрямом, вважаються такими, що пройшли державну атестацію до кінця терміну, визначеного для відповідної кваліфікаційної групи.

Детальніше: https://is.gd/5QLkfA, https://is.gd/C6QCZe, https://is.gd/s3G9AH

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-09-28
Share