Search results found:

posts - 5405

pages - 541

НЕОБХІДНО ЗАОХОЧУВАТИ ШИРШИЙ, НІЖ ПУБЛІКАЦІЇ У ВИСОКОРЕЙТИНГОВИХ ЖУРНАЛАХ, ПОГЛЯД НА НАУКУ

НЕОБХІДНО ЗАОХОЧУВАТИ ШИРШИЙ, НІЖ ПУБЛІКАЦІЇ У ВИСОКОРЕЙТИНГОВИХ ЖУРНАЛАХ, ПОГЛЯД НА НАУКУ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Метью Фліндерса «Чи можна з упевненістю вважати, що наступний REF заохочуватиме ширший спектр результатів?».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Метью Фліндерса «Чи можна з упевненістю вважати, що наступний REF заохочуватиме ширший спектр результатів?».

У ній автор наголошує, що Рамкова програма наукової досконалості Великої Британії на період до 2029 має на меті реформувати оцінювання того, «який внесок роблять окремі інституції та дисципліни у здорове, динамічне та інклюзивне дослідницьке середовище». Автор задається питанням: чи справді учасники дискусій щодо оцінювання результатів наукової діяльності та керівники університетів відійдуть від уваги до одного лише результату – публікації статей у престижних наукових журналах. Звісно, простіше йти тореним шляхом і нічного не змінювати, залишившись на позиціях Рамкової програми 2021 року. Але новий REF 2029 має відмінності, суть яких – зміні загального бачення, трансформації головної рамки оцінювання, запровадження таких показників, як  «внесок у знання та розуміння», «залучення та вплив», «люди, культура та навколишнє середовище». Існує певне занепокоєння щодо того, чи можуть прямі метрики охопити такий важливий елемент академічної роботи, як культура досліджень. Але дорогу торує той, хто зробив перший крок. Джессіка Корнер вважає, що наразі настав «момент для змін, який буває раз на покоління, оскільки ми зміщуємо фокус національної оцінки досліджень з окремих особистостей на те, як інституції та дисципліни сприяють створенню здорового, динамічного та інклюзивного дослідницького середовища». Однією з потенційних проблем упровадження нових підходів буде консерватизм і протидія внутрішнього менеджменту університетів та дослідницьких центрів, бажання зберегти практику, до якої вони звикли упродовж останніх десятиліть. Метью говорить, що його спілкування з багатьма молодими науковцями  на початку академічної кар’єри показує їх зацікавленість у виході за межі дисциплінарних кордонів, бажання поширювати результати досліджень за межами традиційних видавничих рамок журнальних статей і монографій. Але як зробити чітким та прийнятним для оцінювання новий підхід? Необхідно стимулювати відповідну дискусію та розробити пропозиції для уникнення розриву між риторикою та реальністю REF 2029.

Детальніше: http://surl.li/soqguh, http://surl.li/lpyrgc

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-08-06
Share
ДОСТУП ДО ZOOM MEETINGS FOR EDUCATION  ПРОДОВЖЕНО

ДОСТУП ДО ZOOM MEETINGS FOR EDUCATION  ПРОДОВЖЕНО

Sorry, this entry is only available in Українська. Міністерство освіти і науки України та компанія «Zoom» повідомляють, що досягли домовленості про продовження на 2024/2025 навчальний рік терміну безоплатного розширеного доступу до сервісу «Zoom Meetings for Education», широко використовуваного освітніми закладами України.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Міністерство освіти і науки України та компанія «Zoom» повідомляють, що досягли домовленості про продовження на 2024/2025 навчальний рік терміну безоплатного розширеного доступу до сервісу «Zoom Meetings for Education», широко використовуваного освітніми закладами України.

Ініціатива Large Meeting дозволяє ЗВО отримати розширений доступ до сервісів компанії, зокрема – записувати зустрічі та проводити онлайн-конференції з одночасною участю до 1000 учасників, що є важливим інструментом підтримки дистанційного і змішаного навчання. Для отримання ліцензії «Zoom Meetings for Education» потрібно подати відповідну заявку.

Детальніше: http://surl.li/ompmrk, https://mooc4ua.online/s/zoom-license

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_Освітянам_новини

2024-08-06
Share
ПРЕМІЯ ДЛЯ МОЛОДИХ ВИНАХІДНИКІВ

ПРЕМІЯ ДЛЯ МОЛОДИХ ВИНАХІДНИКІВ

Sorry, this entry is only available in Українська. Європейське патентне відомство оголосило про прийом заявок на Премію молодих винахідників «Young Inventors Prize».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Європейське патентне відомство оголосило про прийом заявок на Премію молодих винахідників «Young Inventors Prize».

Вона покликана стимулювати ініціативи, які використовують технології для практичної реалізації  Цілей сталого розвитку ООН. Претенденти на премію мають чітко продемонструвати, як саме вони збираються розв’язати певну проблему у рамках Цілей сталого розвитку ООН, використовуючи при цьому рішення з будь-якої галузі технологій. Планується обрати десять найкращих ініціатив та їх авторів – «Творців майбутнього». Основні номінації: «Розбудовники світу» – для винахідників, які роблять внесок у стале майбутнє; «Цілителі громади» – для винахідників, які працюють над усуненням соціальних проблем; «Охоронці природи» – для винахідників, які стали на захист екосистем, флори та фауни.  Розмір винагород складає 5 тис. євро. Володарі спеціальних призів отримають додатково по 15 тис. євро. Переможець у номінації «Народний вибір» отримає додатково 5 тис. євро. Участь у конкурсі можуть  взяти окремі особи чи групи осіб з усього світу, вік яких не перевищує 30 років. Подати заявку можна до 27 вересня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/njacdv, https://nominate.epo.org/,   http://surl.li/uunecu

Фото: ІР офіс

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-08-06
Share
ОЕСР: ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМ З ДЕФІЦИТОМ РОБОЧОЇ СИЛИ ТА НАВИЧОК

ОЕСР: ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМ З ДЕФІЦИТОМ РОБОЧОЇ СИЛИ ТА НАВИЧОК

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала огляд «Вирішення проблеми з дефіцитом робочої сили та навичок у економіці, що швидко змінюється» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала огляд «Вирішення проблеми з дефіцитом робочої сили та навичок у економіці, що швидко змінюється» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

У ньому наголошується, що напруженість на ринку праці різко зросла після пандемії. Зайнятість сягає рекордно високого рівня, а труднощі з набором персоналу посилилися, особливо у будівництві, інформаційно-комунікаційних технологіях та охороні здоров’я. Циклічні чинники відіграють важливу роль, структурні чинники стримують доступність робочої сили, що відображається у низькій кількості відпрацьованих годин і пізньому виході на ринок праці молоді. Структурні мегатренди пов’язані зі старінням населення, а  екологічний перехід та цифровізація змінюють попит на робочу силу та потреби в навичках. Експерти говорять про посилення напруженості на ринку праці, аналізують основні причини та пропонують шляхи збільшення пропозиції робочої сили. Зокрема, у звіті представлені стратегії розвитку та ефективного використання компетенцій робочої сили у контексті демографічних змін, цифрового та «зеленого» переходу: підвищення стимулів для роботи, стимулювання більш пізнього виходу на пенсію, залучення та інтеграцію мігрантів, заохочення молоді до більш раннього початку трудової діяльності, забезпечення необхідних навичок для успішної роботи у нових мінливих умовах, адаптацію системи освіти до майбутніх потреб ринку праці.

Детальніше: http://surl.li/uswkre, http://surl.li/lxgrdp, https://doi.org/10.1787/757311cb-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-08-06
Share
ЖИТТЄЗДАТНІСТЬ УНІВЕРСИТЕТІВ: «КРИТИЧНИЙ» РАУНД  ЦЬОГОРІЧНОГО НАБОРУ АБІТУРІЄНТІВ

ЖИТТЄЗДАТНІСТЬ УНІВЕРСИТЕТІВ: «КРИТИЧНИЙ» РАУНД  ЦЬОГОРІЧНОГО НАБОРУ АБІТУРІЄНТІВ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джульєтти Роусел «Життєздатність університетів залежить від «критичного» раунду набору».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джульєтти Роусел «Життєздатність університетів залежить від «критичного» раунду набору».

Наголошується, що майбутнє фінансове здоров’я британських закладів вищої освіти залежить від збільшення кількості студентів, що особливо критично після відхилення лейбористами запитів на фінансування. Перегони тривають, каже Джульєтта: нинішній рік буде висококонкурентним для ЗВО внаслідок реформ UCAS та об’єктивно меншій кількості абітурієнтів. Університети Великої Британії стикаються з проблемами у наборі студентів, що у поєднанні зі скороченням фінансування змушує ректорів очікувати найгіршого розвитку подій. Новий міністр освіти пообіцяла підтримати залучення іноземних студентів, спростивши регулювання у цьому сегменті. Отже, університети будуть боротися за збільшення кількості студентів в складних умовах: «фінансові труднощі, що спостерігаються в багатьох університетах, зробили цей раунд набору «абсолютно життєво важливим» вважає проректор Лондонського університетіу Метрополітен; «університети вважають вирішальною для них успішність вступної кампанії цього року» говорить Головний операційний директор Університету Глостершира; «на цьому етапі вступного циклу більшість університетів отримають чітке уявлення про те, якою буде система вищої освіти, бо їхня кількість, ймовірно, зменшиться» пророкує директор відділу набору, прийому та участі Кембриджського університету. Згідно офіційної статистики цього року відбувається зниження кількості студентів, які подали документи до університетів: рівень заявок для 18-річних впав до 41,8 % порівняно з 44,1 % у 2022 році. Для ЗВО із більш низькою платою за навчання, які також зазнають фінансового тиску, кількість заявок скоротилася до 27,6 % порівняно із 28,9 % у 2022 році. Разом із тим ЗВО з високою та середньою платою отримали трохи більшу кількість заявок. За даними  Інституту політики вищої освіти майже третина вступників розглядають можливість відкликати свою заявку, причому найбільш розповсюджений мотив – фінансовий тиск.

Детальніше: http://surl.li/yfcadm, http://surl.li/btdzku

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-08-05
Share
ІНСТРУМЕНТИ ШI  ДЛЯ СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ

ІНСТРУМЕНТИ ШI  ДЛЯ СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ

Sorry, this entry is only available in Українська. Команда UGEN у рамках проєкту «Uni-Biz Bridge» підготувала добірку AI-інструментів, які допоможуть викладачам зменшити робочий час для підготовки власних освітніх матеріалів.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Команда UGEN у рамках проєкту «Uni-Biz Bridge» підготувала добірку AI-інструментів, які допоможуть викладачам зменшити робочий час для підготовки власних освітніх матеріалів.

Зокрема, пропонується використовувати Synthesia – платформу для створення відео з синтетичним голосом, який озвучує текст, що стане у нагоді для створення навчальних відео з автоматичними субтитрами; Lumen5 – онлайн-конструктор, який дозволяє автоматично перетворювати текстовий контент на відео з використанням шаблонів та інструментів ШІ для підбору візуального контенту;  платформу Canva  із великою палітрою інструментів для створення відео та аудіо; VEED.IO – онлайн-платформу для створення й редагування відео; EdApp – платформу для створення навчальних курсів на мобільних пристроях для потреб мікронавчання і розвитку обізнаності та навичок персоналу.

Детальніше: https://t.me/ugen_UBB/759, https://www.synthesia.io/, https://lumen5.com/, https://www.canva.com/your-apps, https://www.veed.io/, https://training.safetyculture.com/

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини

2024-08-05
Share
ЗАВДАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ НА 2024-2026 РОКИ

ЗАВДАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ НА 2024-2026 РОКИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Кабінет міністрів України схвалив пріоритетні завдання на 2024-2026 роки, які виконуватимуться у рамках Національної програми інформатизації понад 80-ма державними органами, установами та підприємствами.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Кабінет міністрів України схвалив пріоритетні завдання на 2024-2026 роки, які виконуватимуться у рамках Національної програми інформатизації понад 80-ма державними органами, установами та підприємствами.

Відповідне розпорядження від 2 серпня 2024 оприлюднене на урядовому порталі. Основна увага зосереджена на проєктах національної безпеки та оборони, юстиції, економіки та торгівлі. Передбачено подальше упровадження цифрових інструментів в межах Державної антикорупційної програми. Буде розвиватись портал «Дія», та його складові – «Дія.Освіта», «Дія.Бізнес», «Дія.Офіс», «Дія.Підпис», «РеєструРеєстрів», удосконалюватимуться застосунки «Дія» та «Мрія», запроваджуватимуться нові послуги для громадян і технологічного бізнесу.

Детальніше: https://www.kmu.gov.ua/news/uriad-skhvalyv-priorytetni-zavdannia-na-2024-2026-roky-v-mezhakh-natsionalnoi-prohramy-informatyzatsii,  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2807-20#Text,  http://surl.li/lmnptg

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-08-05
Share
ЗАКОН ЄС ПРО ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ

ЗАКОН ЄС ПРО ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ

Sorry, this entry is only available in Українська. 1 серпня 2024 року набув чинності Європейський закон про штучний інтелект – AI Act.

Sorry, this entry is only available in Українська.

1 серпня 2024 року набув чинності Європейський закон про штучний інтелект – AI Act.

Він формує рамки відповідального розвитку та розгортання систем штучного інтелекту в країнах ЄС. Закон надає розробникам чіткі вимоги та формулює обов’язки щодо використання ШІ, одночасно зменшуючи адміністративне та фінансове навантаження для компаній. Він запроваджує єдину систему визначення штучного інтелекту та єдиний підхід до оцінювання ризиків. Зокрема, мінімальний ризик вбачається у  більшості систем штучного інтелекту, таких як фільтри спаму та відеоігри, – вони не отримують жодних зобов’язань відповідно до цього закону, але компанії можуть добровільно приймати додаткові кодекси поведінки. Конкретний ризик прозорості вказаний для таких систем, як чат-боти, які відтепер повинні чітко інформувати користувачів про те, що вони взаємодіють із машиною, а певний контент, створений штучним інтелектом, має бути позначений як такий. Високий ризик присвоєно системам штучного інтелекту, які працюють у сфері медицини, найму працівників тощо, – вони повинні відповідати суворим вимогам (висока якість наборів даних, чітке інформування користувачів, дублюючі системи людського контролю). Найвищий неприйнятний ризик, згідно AI Act, несуть системи «соціального рейтингу» урядів або компаній, які вважаються явною загрозою основним правам людей і тому заборонені. ЄС прагне бути світовим лідером у безпечному ШІ, пропонуючи кращі інноваційні продукти та послуги в енергетиці, системах безпеки, охорони здоров’я, на транспорті та управлінні відходами. Нещодавно Комісія ЄС розпочала консультації щодо «Кодексу практики для постачальників моделей штучного інтелекту загального призначення» (GPAI), яки стосуватиметься таких важливих аспектів, як прозорість, авторське право, управління ризиками. 

Детальніше: http://surl.li/hhdyfn, http://surl.li/wcqtls

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EC #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-08-05
Share
КОНКУРС ВІД SIKORSKY CHALLENGE

КОНКУРС ВІД SIKORSKY CHALLENGE

Sorry, this entry is only available in Українська. Інноваційна екосистема Sikorsky Challenge Україна оголосила про проведення з 29 жовтня по 1 листопада 2024 року під час міжнародного фестивалю Sikorsky Challenge конкурсу інноваційних проєктів

Sorry, this entry is only available in Українська.

Інноваційна екосистема Sikorsky Challenge Україна оголосила про проведення з 29 жовтня по 1 листопада 2024 року під час міжнародного фестивалю Sikorsky Challenge конкурсу інноваційних проєктів

Він покликаний підтримати розробників інноваційних технологій за всіма напрямами безпеки, оборони та економічного розвитку України. Пріоритетні напрямки конкурсного відбору: оборонно-промисловий комплекс; інформаційні технології, кібербезпека; промисловий хайтек; авіація і космос; цивільна і військова інфраструктура; екологічна та енергетична безпека, «зелена» енергетика; біомедична інженерія і здоров’я людини; аграрна інженерія і продовольча безпека; транспорт і логістика. Основні номінації конкурсу: «Краща ідея проєкту»,  «Краще технологічне рішення», «Краще рішення проблем потенційних клієнтів», «Краща бізнес-модель». Заявку на участь у конкурсі можна подати до 1 вересня 2024 року.

 Детальніше: https://www.sikorskychallenge.com/startup-contest/, http://surl.li/lnzdag, http://surl.li/qqlrzc

Фото: організатор

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-08-05
Share
ОЕСР: ПІДГОТОВКА ДО ІННОВАЦІЙ

ОЕСР: ПІДГОТОВКА ДО ІННОВАЦІЙ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Підготовка до інновацій: перекваліфікація та підвищення кваліфікації у вищій освіті» із серії «У центрі уваги ОЕСР у сфері освіти».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Підготовка до інновацій: перекваліфікація та підвищення кваліфікації у вищій освіті» із серії «У центрі уваги ОЕСР у сфері освіти».

Наголошується, що швидкий технологічний прогрес і масштабні заходи з декарбонізації економіки зумовлюють зростаючу потребу у країнах ЄС та ОЕСР у працівниках, які постійно оновлюють свої навички упродовж всієї кар’єри. Цей попит на підвищення кваліфікації та перекваліфікацію залишається незадоволеним у багатьох країнах і в подальшому буде постійно зростати. Заклади вищої освіти можуть відігравати ключову роль у розвитку компетенцій, необхідних для сприяння інноваціям і задоволення мінливих потреб ринку праці. Однак нещодавні дослідження ОЕСР, у яких розглядалась типологія сучасних пропозицій щодо підвищення кваліфікації та перекваліфікації у вищій освіті та політика у сфері вищої освіти, свідчать про те, що ЗВО та політичні рамки, в яких вони функціонують, наразі не спрямовані на реалізацію означеної місії. «Зелений» та цифровий переходи можуть бути використані для розвитку цієї складової освіти. Звіт містить огляд ключових уроків та практичних прикладів  того, як системи вищої освіти можуть підтримувати та сприяти підвищенню кваліфікації й перекваліфікації дорослих учнів. Експерти нагадують, що новий порядок денний інновацій Європейського Союзу (зокрема – флагманська ініціатива 4 «Сприяння, залучення та утримання талантів глибоких технологій») націлений на об’єднання зусиль політиків та практиків задля покращення розуміння компетенцій, які можуть підтримувати та формувати інновації для цифрового та «зеленого» переходу.

Детальніше: http://surl.li/hremir, http://surl.li/iawwoi, https://doi.org/10.1787/28ab3f91-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-08-05
Share