Search results found:

posts - 5352

pages - 536

ЗАТВЕРДЖЕНО ПОРЯДОК ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ  ОСВІТИ У 2024 РОЦІ

ЗАТВЕРДЖЕНО ПОРЯДОК ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ  ОСВІТИ У 2024 РОЦІ

Міністерство освіти і науки України затвердило Порядок прийому на навчання для здобуття ступенів бакалавра, магістра, доктора філософії / доктора мистецтва у 2024 році.

Міністерство освіти і науки України затвердило Порядок прийому на навчання для здобуття ступенів бакалавра, магістра, доктора філософії / доктора мистецтва у 2024 році.

Відповідний наказ № 266 від 6 березня 2024 року розміщено на сайті МОН. Документ визначає основні принципи та процедури, якими керуватимуться заклади вищої освіти під час організації прийому вступників. Документ побудовано на принципах забезпечення рівного доступу до вищої освіти, підвищення якості освітнього процесу та врахування сучасних потреб суспільства і ринку праці. Порівняно зі вступною кампанією 2023-го року   змінено правила конкурсного добору на навчання для здобуття ступеня вищої освіти (за результатами зовнішнього незалежного оцінювання 2021 року та/або вступних випробувань 2022–2024 років); з 2024 року не проводитиметься набір вступників для здобуття ступеня вищої освіти молодшого бакалавра; вступники до закладів вищої освіти на творчі спеціальності цього року обов’язково складатимуть національний мультипредметний тест (НМТ), а також творчий конкурс. НМТ міститиме чотири предмети, з яких три — українська мова, історія України та математика — є обов’язковими. Конкурсний бал для вступу на основі ПЗСО та НРК5 не може бути меншим за 150 балів для спеціальностей галузей знань 08 «Право», 28 «Публічне управління та адміністрування», 29 «Міжнародні відносини», спеціальностей 221 «Стоматологія», 222 «Медицина», 226 «Фармація, промислова фармація», 228 «Педіатрія» галузі знань 22 «Охорона здоров’я». Діятиме заборона позаконкурсного вступу (вимога Державної Антикорупційної Програми, затвердженої Урядом у 2023 році). Єдиний державний кваліфікаційний іспит (ЄДКІ) буде враховуватись для вступників низки спеціальностей на магістратуру. 

Детальніше: http://surl.li/rtmbg, http://surl.li/rtnmq, http://surl.li/rtqjw 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-21
Share
ОЕСР: РОЗШИРЕННЯ ДОСТУПУ ДО ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ

ОЕСР: РОЗШИРЕННЯ ДОСТУПУ ДО ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Обмеження DeFi для розширення доступу до фінансових послуг: уроки АСЕАН».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Обмеження DeFi для розширення доступу до фінансових послуг: уроки АСЕАН».

Експерти наголошують, що децентралізоване фінансування, включно з ринками криптоактивів і протоколом DeFi, просувається як інструмент демократизації фінансів. На основі глибокого дослідження та спираючись на фактичні кількісні дані країн АСЕАН, вони роблять висновок, що участь у децентралізованих фінансових ринках значною мірою зумовлена спекулятивними мотивами і страхом втратити вигоду, а не практичним використанням, яке може сприяти розширенню доступу до фінансових послуг. Оскільки децентралізоване фінансування наразі пов’язане з наданням нерегульованих або невідповідних вимогам фінансових послуг, складність і незабезпечений характер такої діяльності (зокрема – діяльність за протоколом DeFi) роблять її практично важкодоступною для широкої участі. У звіті представлені політичні міркування та подається широкий огляд інструментів цифрового фінансування, які можуть розглядатися як альтернативні каталізатори фінансової доступності, особливо – для МСП.

Детальніше: http://surl.li/rthrm, http://surl.li/rthsb, https://doi.org/10.1787/f00a0c7f-en 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-03-21
Share
ОСВІТНІЙ ПРОЄКТ «IT FOR UNI: BOOTCAMP»

ОСВІТНІЙ ПРОЄКТ «IT FOR UNI: BOOTCAMP»

15 квітня 2024 року Асоціація «IT Ukraine» за підтримки Міністерства освіти і науки України та Міністерства цифрової трансформації України запускає другу хвилю освітнього проєкту «IT for Uni: Bootcamp».

15 квітня 2024 року Асоціація «IT Ukraine» за підтримки Міністерства освіти і науки України та Міністерства цифрової трансформації України запускає другу хвилю освітнього проєкту «IT for Uni: Bootcamp».

Це навчальний курс з менеджменту та управління, орієнтований на керівників закладів вищої освіти та побудований на прикладі ІТ-індустрії.  Він покликаний поліпшити процеси управління у ЗВО, підвищити рівень кваліфікації працівників освіти та посилити кадровий потенціал Україні. Курс містить лекції та семінари про сучасні інструменти побудови освітніх програм; управління людьми та ресурсами, робота команди; освітні продукти та проєктний менеджмент; ефективна комунікація; лідерство та people skills ефективного менеджера; ШІ в освітньому процесі; управління ЗВО як сучасним міжнародним бізнесом; тренди в освіті 2024-2025. Його проведуть провідні фахівці Softserve, Payoneer, Sigma Software, Globallogic, lionwood software GoIT, N-iX, Luxoft, EPAM Ukraine, Ukrsibbank BNP Paribas Group. Заявку на участь у проєкті можна подати до 31 березня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/rslwp, http://surl.li/rsldo

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-20
Share
АВТОРСЬКЕ ПРАВО У ВИДАВНИЧІЙ СПРАВІ

АВТОРСЬКЕ ПРАВО У ВИДАВНИЧІЙ СПРАВІ

Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій оприлюднив  рекомендації проєкту «34 полюси творчості», присвячені авторському праву у видавничій справі.

Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій оприлюднив  рекомендації проєкту «34 полюси творчості», присвячені авторському праву у видавничій справі.

Документ орієнтований у першу чергу на видавців, авторів книг та всіх, хто дотичний до книговидавництва в Україні. Він висвітлює наступні питання: договори у сфері авторського права; майнові та особисті немайнові права суб’єкта авторських прав; передача авторських прав; використання технологій штучного інтелекту; роялті та авторська винагорода; охорона твору, захист твору (юрисдикційна та неюрисдикційна форма); використання твору іншого автора; використання творів, що перейшли в суспільне надбання; правонаступництво творів, перехід прав на твір у порядку спадкування, сирітські твори; персональні дані. 

Детальніше: http://surl.li/rslqh, http://surl.li/rslrh 

Фото: ІР офіс

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-03-20
Share
ПОСТДОКИ В ЄВРОПЕЙСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТАХ

ПОСТДОКИ В ЄВРОПЕЙСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТАХ

На сайті Європейської асоціації університетів оприлюднено звіт «Постдокторанти в європейських університетах: профілі, ролі та структури інституційної підтримки».

На сайті Європейської асоціації університетів оприлюднено звіт «Постдокторанти в європейських університетах: профілі, ролі та структури інституційної підтримки».

У ньому наголошується, що постдоки роблять важливий внесок у розвиток європейської вищої освіти, відіграючи значну роль у дослідженнях, викладанні та громадській діяльності. Незважаючи на їхній цінний внесок, становище постдокторантів у Європі залишається складним внаслідок наявних проблем у вигляді тимчасових або короткострокових контрактів, високого робочого навантаження і фінансової незахищеності, що в сукупності негативно впливає на їхню роботу і психічне здоров’я. На основі аналізу даних 28 університетів 16 європейських країн експерти роблять висновок, що наразі багато європейських університетів посилюють підтримку, яку вони надають на інституційному рівні висококваліфікованим постдокторантам. У звіті розглядаються нові стратегії підтримки, наводяться приклади передової практики і пропонуються можливі шляхи поліпшення постдокторського досвіду, викладаються висновки Тематичної експертної групи EUA-CDE з «Профілів та інституційної підтримки постдокторських дослідників», створеної у 2023 році для надання огляду поточних послуг і ресурсів, доступних на постдокторському рівні.

Детальніше: http://surl.li/rskcl, http://surl.li/rskdo 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-20
Share
ОЕСР: ФІНАНСУВАННЯ МСП І ПІДПРИЄМЦІВ 2024

ОЕСР: ФІНАНСУВАННЯ МСП І ПІДПРИЄМЦІВ 2024

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Фінансування МСП і підприємців 2024: оціночна таблиця ОЕСР» із серії «Фінансування МСП та підприємців».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Фінансування МСП і підприємців 2024: оціночна таблиця ОЕСР» із серії «Фінансування МСП та підприємців».

З наведених даних видно, що починаючи із 2020 року низка потрясінь у світовій економіці мала значний вплив на малі та середні підприємства та розвиток підприємництва, а також на їхній доступ до фінансування. Значний інфляційний тиск призвів до погіршення умов кредитування, що обмежило приплив фінансування для МСП і стало бар’єром для інвестицій. ОЕСР відстежує тенденції, умови та політичні зміни у галузі фінансування МСП і підприємництва, охоплюючи майже 50 країн світу. У звіті відзначається суттєве збільшення вартості фінансування МСП у 2022 році поряд зі значним зниженням обсягів такого кредитування. Фінансування за рахунок власних коштів також різко скоротилося. Найбільшою мірою постраждали підприємства, очолювані жінками та представниками меншин, яким зазвичай складніше отримати доступ до фінансових ресурсів. У документі висвітлюються заходи, вжиті урядами для підтримки доступу МСП до фінансування, включно з фінансуванням «зеленого» переходу, диверсифікацією фінансових джерел та інструментів, що матиме важливе значення для задоволення різноманітних потреб усіх типів МСП і підприємців, дозволить їм виступати в якості двигуна стійкого зростання.

Детальніше: http://surl.li/rrvso, http://surl.li/rrwoi, https://doi.org/10.1787/fa521246-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-03-20
Share
ВІДКРИТИЙ ДОСТУП ТА ОБМІН ЯКІСНИМИ ДОСЛІДЖЕННЯМИ

ВІДКРИТИЙ ДОСТУП ТА ОБМІН ЯКІСНИМИ ДОСЛІДЖЕННЯМИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Натаніеля Д. Портера «Обмін якісними дослідженнями через відкритий доступ».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Натаніеля Д. Портера «Обмін якісними дослідженнями через відкритий доступ».

У ній наголошується, що традиційні репозиторії з відкритим доступом призначені для обміну кількісними та якісними даними, різноманітною інформацією, концепціями, тематичними дослідженнями, стенограми, інтерв’ю тощо. І тим не менше, автор вважає, що слід зосередити увагу саме на сховищах якісних даних (QDR), покликаних просувати дослідження, сприяти прозорості та доступності соціальних наук. Натаніель пропонує своє бачення суті QDR  та належної його організації, пояснюючи, як університетські дослідники можуть ефективно працювати зі сховищем якісних даних, наводить реальний приклад, що демонструє переваги обміну даними на QDR.  Дані QDR доступні будь-якій людині у світі для використання у дослідженнях та освіті. У QDR є прихильники на усіх континентах, платформа QDR має надійні функції пошуку інформації за допомогою заданих користувачем ключових слів, тем і методів. Важливо також, що QDR дотримується стандартів якісної документації даних, таких як Data Documentation Initiative, а стандарт REFI-QDA  надає можливість ділитись проєктами якісного аналізу даних, їх можна експортувати, перетворювати у інший формат тощо. QDR, наголошує  Натаніель, перебуває в авангарді руху за відкритий доступ, формуючи безпечний, прозорий і доступний простір для якісних даних,  відіграє ключову роль у просуванні принципів відкритості, співробітництва та відтворюваності в якісних дослідженнях, сприяючи накопиченню багатого набору якісних знань.

Детальніше: http://surl.li/rrpkf, http://surl.li/rrpkx 

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-19
Share
КОНКУРСНИЙ ВІДБІР НАУКОВИХ РОБІТ ТА ПРОЄКТІВ ДЛЯ ПОСИЛЕННЯ УЧАСТІ УКРАЇНСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ У ПРОГРАМІ «ГОРИЗОНТ ЄВРОПА»

КОНКУРСНИЙ ВІДБІР НАУКОВИХ РОБІТ ТА ПРОЄКТІВ ДЛЯ ПОСИЛЕННЯ УЧАСТІ УКРАЇНСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ У ПРОГРАМІ «ГОРИЗОНТ ЄВРОПА»

Розпочато другий конкурсний відбір робіт і проєктів, що фінансуються за кошти зовнішнього інструменту допомоги Європейського Союзу для виконання зобов’язань України в Рамковій програмі Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт 2020».

Розпочато другий конкурсний відбір робіт і проєктів, що фінансуються за кошти зовнішнього інструменту допомоги Європейського Союзу для виконання зобов’язань України в Рамковій програмі Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт 2020».

Пріоритет надається пропозиціям у галузі інфраструктурних проєктів,  науково-технічних робіт та проєктів, спрямованих на підтримку інноваційної діяльності закладів вищої освіти та наукових установ; проєкти суб’єктів господарювання, які потребують розроблення ТЕО. Цей конкурс пропонує більший, ніж раніше, обсяг підтримки інноваційної екосистеми ЗВО/НУ та конкретних проєктів; надає перевагу учасникам, які планують подавати заявку на фінансування за програмою «Горизонт Європа»; сприяє залученню молодих учених та науковців, які після довготривалого перебування за кордоном повернулися та офіційно працевлаштувалися в Україні. Конкурс організовано на інтернет-площадці Національної науково-інформаційної системи «URIS».

Детальніше: http://surl.li/rrnhg, http://surl.li/rrndq, http://surl.li/rrngy  

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-03-19
Share
ОЕСР: КРАЩИЙ ВИБІР ПРОФЕСІЇ

ОЕСР: КРАЩИЙ ВИБІР ПРОФЕСІЇ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Сприяння кращому вибору професії для довшого трудового життя: крок уперед, а не крок назад» із серії «Політика старіння та зайнятості».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Сприяння кращому вибору професії для довшого трудового життя: крок уперед, а не крок назад» із серії «Політика старіння та зайнятості».

У ньому наголошується, що перехід до «зеленої» економіки, швидкий розвиток нових цифрових технологій та культурні зміни – чинники, що руйнують традиційні кар’єрні траєкторії. Щоб скористатися перевагами збільшення тривалості життя, працівникам доведеться дедалі частіше замислюватись про мобільність, особливо –  у середньому та старшому віці, змінюючи роботу чи кар’єру частіше, ніж це було у минулому. Однак успішний перехід від однієї кар’єри до іншої, як правило, виявляється більш складним для працівників старшого віку через проблеми зі здоров’ям, незнання відповідних технологій або відсутність досвіду пошуку роботи. Це може призвести до невідповідності між тим, яку роботу вони хочуть отримати, і тим, що можуть запропонувати роботодавцю.  У звіті ОЕСР представлені дані про актуальні тенденції у галузі кар’єрної мобільності та наслідки для окремих працівників з точки зору оплати праці й інших характеристик роботи. Визначено основні напрямки політики, яку можуть реалізовувати роботодавці і держава, щоб сприяти кар’єрній мобільності та кращому вибору роботи у старшому віці. Зокрема, йдеться про подолання дискримінаційних поглядів на літніх працівників, підвищення гнучкості вибору роботи, забезпечення державної підтримки добровільної кар’єрної мобільності.

Детальніше: http://surl.li/rrlyu, http://surl.li/rrlyu, https://doi.org/10.1787/1ef9a0d0-en 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-03-19
Share
АУДИТОРІЇ  МАЮТЬ  БУТИ  БІЛЬШ  ІНКЛЮЗИВНИМИ

АУДИТОРІЇ  МАЮТЬ  БУТИ  БІЛЬШ  ІНКЛЮЗИВНИМИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Адели Вега та Елізабет Марсіаль Моралес «Три способи, якими технології можуть зробити ваші аудиторії більш інклюзивними».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Адели Вега та Елізабет Марсіаль Моралес «Три способи, якими технології можуть зробити ваші аудиторії більш інклюзивними».

У ній наголошується, що приймаючи різноманітність та надаючи підтримку інклюзивності, необхідно не лише покращувати якість освіти, а й думати про більш справедливе суспільство. Заклади вищої освіти  відіграють вирішальну роль у забезпеченні рівного доступу до освіти для всіх студентів, незалежно від їхнього походження. Але для того, щоб це сталося, аудиторії мають бути інклюзивними. Для цього необхідно адаптувати контент завдяки цифровим інструментам (Canva та Padlet), використовувати штучний інтелект (ChatGPT, Gemini, ElevenLabs);  урізноманітнити методологію навчання (полегшують упровадження інклюзивних педагогічних практик міжнародне онлайн-навчання COIL, гейміфікація, використання Kahoot та Socrative); сприяти розвитку співпраці через Google Docs та Microsoft Teams, де кожен студент може висловити свою думку, урізноманітнюючи погляди на світ. Інклюзію слід розглядати не як абстрактну концепцію, а як цінність на всіх рівнях освіти. 

Детальніше: http://surl.li/rqflo, http://surl.li/rqflv, http://surl.li/rqfmi 

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Інклюзивність #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-18
Share