ІНСТРУМЕНТИ ШІ ТА АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ

ІНСТРУМЕНТИ ШІ ТА АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кетрін МакКаллум «Ефект Золотоволоски: пошук «найнеобхіднішого» в епоху ШІ».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кетрін МакКаллум «Ефект Золотоволоски: пошук «найнеобхіднішого» в епоху ШІ».

Наразі технологію штучного інтелекту вбудовано майже до кожного інструменту, які широко використовують студенти. Стрімко поширюється реклама інструментів, які презентуються студентам як швидкі та легкі рішення для виконання їхніх академічних завдань: написання ессе, надання відповідей тести з кількома варіантами відповідей, пошук наукових статей тощо. Навіть досвідчені автори можуть отримати певний зиск від використання штучного інтелекту під час виконання роботи з пошуку інформації, підготовки загального огляду та генерації ідей. Питання академічної доброчесності, вважає Кетрін, стає дедалі складнішим. Чи можуть викладачі університетів знайти межу між некоректною поведінкою та етичним використанням цих інструментів? Потрібен новий підхід до оцінювання! Отже, необхідно визначити, коли штучний інтелект використовується «надмірно», а коли «помірно», по-новому поглянути на концепцію плагіату. Адже студенти мають використовувати ШІ-інструменти саме для підтримки свого навчання, а не заміни своїх зусиль на роботу ШІ, видаючи чужу роботу за свою. Ключовим може стати питання власності, яке лежить в основі академічної доброчесності.

Детальніше: http://surl.li/jlwquc

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини

2024-11-15
Share
ПІДТРИМКА РЕАЛІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОГО ПЛАНУ ДІЙ OGP

ПІДТРИМКА РЕАЛІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОГО ПЛАНУ ДІЙ OGP

Sorry, this entry is only available in Українська. Програма «Східне партнерство» оголосила про старт конкурсу із підтримки реалізації зобов’язань щодо реформ згідно Плану дій «Партнерство «Відкритий уряд» України та Молдови на 2023-2025 роки.

Sorry, this entry is only available in Українська.

ПІДТРИМКА РЕАЛІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОГО ПЛАНУ ДІЙ OGP

Програма «Східне партнерство» оголосила про старт конкурсу із підтримки реалізації зобов’язань щодо реформ згідно Плану дій «Партнерство «Відкритий уряд» України та Молдови на 2023-2025 роки.

Йдеться про залучення проєктів, націлених на  успішну реалізацію реформ відкритого управління у рамках національних планів дій. Взяти участь у конкурсі можуть організації громадянського суспільства або їхні консорціуми із державними органами та агенціями з України та Республіки Молдова, які планують документувати та розповсюджувати у соціальних медіа підходи, методики роботи та отримані результати, брати участь у взаємних обмінах і навчальних заходах. Бюджет проєкту – 25 тис. євро., фінансування здійснюється Європейським Союзом. Заявки на участь приймаються на постійній основі до кінця березня 2026 року.

Детальніше: http://surl.li/hetlff, http://surl.li/jydwvs, http://surl.li/feyjxy

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-11-15
Share
МОВНІ МОДЕЛІ & OPEN DATA

МОВНІ МОДЕЛІ & OPEN DATA

Sorry, this entry is only available in Українська. Ініціатива OD-Ambassadors-АІ оголосила про старт прийому на навчальний курс «Мовні моделі та відкриті дані».

Sorry, this entry is only available in Українська.

МОВНІ МОДЕЛІ & OPEN DATA

Ініціатива OD-Ambassadors-АІ оголосила про старт прийому на навчальний курс «Мовні моделі та відкриті дані».

Його мета – сприяти ефективному використанню відкритих даних для підвищення прозорості, підзвітності та інноваційного розвитку України. Слухачі дізнаються про можливості практичного використання великих мовних моделей, навчаться ефективно працювати з великими обсягами даних за допомогою ChatGPT, Google Gemini та Claude, прискорювати та автоматизовувати аналіз інформації; перевіряти факти, виявляти дезінформацію і неточності; коректно прописувати запити; будувати графіки та швидко оформлювати документи. Програма розрахована на 6 занять, під час яких учасники виконають 18 практичних завдань і отримають досвід роботи з реальними кейсами. Курс є складовою програми Open Data Ambassadors, яку реалізує Міністерство цифрової трансформації за сприяння проєкту «Підтримка цифрової трансформації». Заявку на участь можна подати до 20 листопада 2024 року.

Детальніше: https://od-ambasssador-ai.com/, http://surl.li/fuykid, http://surl.li/cwuvig

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_ОсвітаОнлайн #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-11-15
Share
ОЕСР ВПЛИВ ОСВІТИ І НАУКИ НА РЕГІОНАЛЬНІ ІННОВАЦІЇ ТА РОЗВИТОК

ОЕСР ВПЛИВ ОСВІТИ І НАУКИ НА РЕГІОНАЛЬНІ ІННОВАЦІЇ ТА РОЗВИТОК

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Географія вищої освіти в Англії та Уельсі» із серії «Доповіді ОЕСР щодо МСП та підприємництва».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Географія вищої освіти в Англії та Уельсі» із серії «Доповіді ОЕСР щодо МСП та підприємництва».

Наголошується, що сектор вищої освіти у Великої Британії має ключове значення для конкурентних переваг та економічної активності. У 2022 році його внесок в економіку Великої Британії у розмірі 130 млрд фунтів стерлінгів, визначивши масштаб впливу на ВВП. Він забезпечує зростання людського капіталу, має глобальне значення, але залишається недооціненим. Заклади вищої освіти завдяки співпраці зі своїми громадами відіграють важливу роль у місцевих екосистемах завдяки стимулюванню інновацій та підтримці зростання продуктивності. Взаємодія ЗВО з місцевими партнерами допомагає вирішувати суспільні проблеми, підтримувати регіональний розвиток. Проте інтеграція до програм наукових досліджень та інновацій територіальної складової відбувається складно й повільно. У доповіді, присвяченій Національному акселератору громадянського впливу (NCIA), підготовленій Мережею цивільних університетів, розглядається, як університети узгоджують свої дослідницькі та інноваційні зусилля з регіональними пріоритетами для зміцнення підприємницьких екосистем. Експерти звертають увагу на важливість зміцнення партнерських відносин з місцевими зацікавленими сторонами, включно з МСП, для посилення впливу освіти і науки на регіональні інновації та розвиток.

Детальніше: http://surl.li/ilqlxp, http://surl.li/wknuft, https://doi.org/10.1787/be1c6f52-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-15
Share
ОЕСР: ДЕРЖАВНИЙ ВЕНЧУРНИЙ КАПІТАЛ

ОЕСР: ДЕРЖАВНИЙ ВЕНЧУРНИЙ КАПІТАЛ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Роль державного венчурного капіталу для інноваційного підприємництва» із серії «Робочі документи ОЕСР з науки, технологій та промисловості».

Sorry, this entry is only available in Українська.

ОЕСР: ДЕРЖАВНИЙ ВЕНЧУРНИЙ КАПІТАЛ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Роль державного венчурного капіталу для інноваційного підприємництва» із серії «Робочі документи ОЕСР з науки, технологій та промисловості».

Наголошується, що державне венчурне фінансування або використання державних коштів для інвестування в інноваційні підприємницькі фірми  стало важливим інструментом політики, спрямованої на розвиток інноваційних екосистем та підтримку компаній, які не відповідають типовому «венчурному профілю». Воно доповнює приватний венчурний капітал та підтримує інноваційний розвиток. Емпірично проаналізовано роль державного венчурного капіталу у стимулюванні інноваційного підприємництва. Розглядаються два основні питання: які компанії отримують фінансування від державних венчурних фондів і який зв’язок між фінансуванням від державних венчурних фондів та результатами діяльності компаній. У дослідженні використано унікальний набір панельних даних 200 фірм, що працюють у країнах-членах ОЕСР та отримали венчурне фінансування у період з 2000 по 2022 роки. Встановлено, що проєкти, які отримали державне фінансування, зазвичай мали більш високий ризик, ніж фірми, що фінансуються приватними венчурними капіталами, і відповідно мали нижчу ефективність  як з позицій подальшого залучення фінансування, так і інноваційних результатів. Разом із тим, співпраця держави з приватними венчурними інвесторами призводить до скорочення розриву в продуктивності. Вплив виключно державного венчурного фінансування є слабшим, але воно все одно корисне. Державне венчурне фінансування може виступати в якості політичного інструменту для спрямування коштів у фірми, які не викликають сильної зацікавленості у приватних венчурних інвесторів. Урядовий венчурний капітал може також сприяти досягненню ширших політичних цілей, таких як «зелений» перехід, де інновації є нагальною потребою, але стикаються зі значними бар’єрами у вигляді технологічної та політичної невизначеності.

Детальніше: http://surl.li/yryxaq, http://surl.li/pseqps, https://doi.org/10.1787/6430069e-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-11-14
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ТА МЕХАНІЗМІВ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЗВО

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ТА МЕХАНІЗМІВ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЗВО

Sorry, this entry is only available in Українська. Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт «Методичних рекомендацій щодо застосування інструментів та механізмів для трансформації різних сфер функціонування закладів вищої освіти на засадах прозорості та доброчесності».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт «Методичних рекомендацій щодо застосування інструментів та механізмів для трансформації різних сфер функціонування закладів вищої освіти на засадах прозорості та доброчесності».

Документ розроблено на виконання «Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2023 № 220. Методичні рекомендації спрямовані на практичну реалізацію цінності доброчесності в закладах вищої освіти, сприяння формування нової культури, де доброчесність є основоположним принципом. Вони охоплюють загальні питання діяльності закладу вищої освіти, а також організацію освітнього процесу, адміністрування ЗВО, забезпечення академічної доброчесності та партнерську взаємодію закладів вищої освіти. Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту можна подати до 12 грудня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/pgboxx

Фото: pixabay. com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини

2024-11-13
Share
КУРСИ ВІД GOOGLE ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ.

КУРСИ ВІД GOOGLE ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ.

Sorry, this entry is only available in Українська. Google створив платформу з відкритими курсами для усіх бажаючих навчитись працювати зі штучним інтелектом, – технологію майбутнього, – щоб набути знань та опанувати навичок, необхідних для найбільш ефективної інтеграції інструментів ШІ у робочі процеси, оптимізації виконання рутинних завдань у різних сферах діяльності.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Google створив платформу з відкритими курсами для усіх бажаючих навчитись працювати зі штучним інтелектом, – технологію майбутнього, – щоб набути знань та опанувати навичок, необхідних для найбільш ефективної інтеграції інструментів ШІ у робочі процеси, оптимізації виконання рутинних завдань у різних сферах діяльності.

Наразі на платформі доступні курси «ШІ для продуктивності» (короткі відеоуроки для керівників і власників бізнесу, маркетологів, менеджерів, HR-фахівців), «Вступ до генеративного ШІ (курс для технічних спеціалістів з інформацією про великі мовні моделі та порадами щодо створення застосунків на основі ГШІ), «Цифрові навички для освіти з Google» (практико-орієнтований курс про роботу зі штучним інтелектом у сфері освіти, використання Gemini, розробку завдань та схем оцінювання прогресу у навчанні здобувачів освіти). Усі навчальні матеріали на платформі доступні українською та англійською мовами.

Детальніше: https://grow.google/intl/ua/ai-trainings/, http://surl.li/fhlkoa

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_ОсвітаОнлайн #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини 

2024-11-13
Share
ЗМІНИ У ПОРЯДКУ ЗАТВЕРДЖЕННЯ РІШЕНЬ ПРО ПРИСВОЄННЯ ВЧЕНИХ ЗВАНЬ

ЗМІНИ У ПОРЯДКУ ЗАТВЕРДЖЕННЯ РІШЕНЬ ПРО ПРИСВОЄННЯ ВЧЕНИХ ЗВАНЬ

Sorry, this entry is only available in Українська. Кабінет Міністрів України ухвалив постанову «Про внесення змін до пункту 9 Порядку затвердження рішень про присвоєння вчених звань».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову «Про внесення змін до пункту 9 Порядку затвердження рішень про присвоєння вчених звань».

Відповідний документ оприлюднений на урядовому порталі. Відтепер вчене звання доцента у галузі культури й мистецтв може бути присвоєне не лише діячам, які працюють у закладах вищої освіти та мають почесне звання «Народний артист України», «Народний художник України», «Народний архітектор України», «Заслужений діяч мистецтв України», «Заслужений артист України», «Заслужений художник України», «Заслужений архітектор України», «Заслужений працівник культури України», «Заслужений майстер народної творчості України», а й тим, які здобули освітньо-творчий ступінь вищої освіти доктора мистецтва. Постановою визначається, що здобувач вченого звання доцента може мати або почесне звання та/або ступінь доктора мистецтва.

Детальніше: http://surl.li/bgxesb, http://surl.li/blqxrw

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2024-11-13
Share
ОЕСР: ОСВІТА І МАЙБУТНЄ

ОЕСР: ОСВІТА І МАЙБУТНЄ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Використання структурних презумпцій в антимонопольному законодавстві» із серії «Круглі столи ОЕСР щодо документів з конкурентної політики».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Використання структурних презумпцій в антимонопольному законодавстві» із серії «Круглі столи ОЕСР щодо документів з конкурентної політики».

Наголошується, що структурні презумпції в антимонопольному законодавстві використовуються у рамках концепції, згідно з якою певні ринкові структури (які мають високі частки ринку та концентрацію) можуть завдати шкоду загальній конкуренції та споживачам.  Після встановлення уповноваженими органами ймовірного ризику тягар доведення зазвичай перекладається на фірми, які повинні спростувати ці презумпції. Звісно, використання структурної презумпції в антимонопольному правозастосуванні продовжує викликати дискусії серед  представників органів з питань конкуренції, науковців і практиків, що відображає різні погляди на доречність такого підходу при оцінці потенційних антиконкурентних дій. У цьому документі досліджується, як використання структурних презумпцій може дозволити органам з питань конкуренції спростити аналіз ринку і прискорити конкурентний процес, зберігаючи при цьому необхідний ступінь правової визначеності для досягнення бажаного результату щоб зробити правозастосування більш передбачуваним, прозорим і ефективним. Однак існують суттєві ризики збільшення витрат у зв’язку із помилками, що у свою чергу вимагає від органів з питань конкуренції пошуку компромісів між різними стратегіями правозастосування (наприклад, визначеність, адміністрування, ефективність у прийнятті рішень).

Детальніше: http://surl.li/wgrjhs, http://surl.li/fwwilh, https://doi.org/10.1787/3b8c6885-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-11-13
Share
ЗАЯВИ ПРО НАУКУ – НЕ РОЗВАГА

ЗАЯВИ ПРО НАУКУ – НЕ РОЗВАГА

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Роба Брінера «Коли заяви про науку стають розвагою, наука втрачає».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Роба Брінера «Коли заяви про науку стають розвагою, наука втрачає».

Він б’є на сполох, адже безтурботні заяви про результати наукових досліджень підривають довіру громадськості, оскільки, хоч би як упевнено вони звучали, їх легко оскаржити. Описуючи своє ставлення до подібних заяв, він називає їхні мотиви: потреба у підвищенні продажів книжок, підтримка науковців, бажання отримувати гранти, створення чи покращення репутації, «підігрів» інтересу до виступів, заходів тощо. Роб говорить про необхідність помірної, зваженої поведінки та скромності, які мають бути відмінними рисами академічної сфери. Опубліковані дослідження ніколи не бувають всеохоплюючими, вони насправді розповідають лише частину історії. У багатьох галузях позитивні результати, що підтверджують гіпотезу, набагато ймовірніші для публікації, ніж негативні. Тому повідомлення про результати досліджень та їх інтерпретації стосуються нерепрезентативної групи НДР із позитивними результатами, які отримують піар. Крім того, ніхто не говорить про майбутні дослідження (звісно, заздалегідь невідомо, що вони виявлять, але важливо і те, на що вони націлені). Неправильно, коли вчені порушують основні етичні принципи своєї професії, коли фармацевтичні компанії вибірково публікують лише позитивні результати випробувань ліків. Це має викликати обурення у професійній спільноті та суспільстві в цілому. Адже коли виробники автомобілів знаходять способи спотворити дані про фактичні рівні викидів, від  транспортних засобів, це визнається корупцією. Але коли вчені роблять щось подібне, «роздуваючи» значення отриманих результатів та роблячи гучні  заяви,  ми не відносимось до них як до порушників. Нам не потрібно більше досліджень, – нам потрібні кращі дослідження, на основі поліпшених практик у сфері проведення, публікації та поширення наукових даних. Але поки стимули для кар’єрного розвитку вчених залишаються колишніми, важко собі уявити, що вони змінять свою поведінку.

Детальніше: http://surl.li/qvbrpv

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини

2024-11-12
Share