За результатами пошуку знайдено:

записів - 5297

сторінок - 530

КОНКУРС ЕКСПЕРТІВ НАУКОВОЇ ТА НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

КОНКУРС ЕКСПЕРТІВ НАУКОВОЇ ТА НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Міністерство освіти і науки України оголосило конкурс експертів для здійснення наукової та науково-технічної експертизи об’єктів експертизи у сфері наукової та науково-технічної діяльності.

Міністерство освіти і науки України оголосило конкурс експертів для здійснення наукової та науково-технічної експертизи об’єктів експертизи у сфері наукової та науково-технічної діяльності.

Його мета полягає у відборі фахівців для здійснення експертизи проєктів та звітів і проведення атестації наукових установ та закладів вищої освіти. Передбачається створити єдину базу провідних українських та зарубіжних експертів, обраних відповідно до провідних наукових напрямів країн ОЕСР. Технічно конкурс організований у новому модулі Національної електронної науково-інформаційної системи. Заявку на участь можна подати до 20 травня 2024 року (громадяни України) та до 1 жовтня 2024 року (громадяни інших держав).

Детальніше: http://surl.li/thaxp, https://nauka.gov.ua, https://cabinet.nauka.gov.ua/services

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-04-30
Поширити
УРЯДОВЕ РІШЕННЯ ПРО СТРОКИ ДЕРЖАВНОЇ АТЕСТАЦІЇ НАУКОВИХ УСТАНОВ

УРЯДОВЕ РІШЕННЯ ПРО СТРОКИ ДЕРЖАВНОЇ АТЕСТАЦІЇ НАУКОВИХ УСТАНОВ

Кабінет Міністрів України врегулював питання щодо строків проведення державної атестації наукових установ. 

Кабінет Міністрів України врегулював питання щодо строків проведення державної атестації наукових установ. 

Відповідна постанова № 465 від 26 квітня 2024 року оприлюднена на урядовому порталі. З метою забезпечення ефективного функціонування системи державної атестації уряд, по-перше, продовжив строк дії державної атестації наукових установ, що спливає у 2024–2025 роках, до проведення нової атестації за новим Порядком, але не пізніше 31 грудня 2025 року; по-друге, продовжив до 31 грудня 2025 року строк внесення до Державного реєстру наукових установ, які отримують підтримку держави і для яких продовжено строк атестації; по-третє, встановив граничний термін дії державної атестації за попереднім Порядком до 31 грудня 2025 року. Кабінет Міністрів доручив Міністерству освіти і науки провести у 2024 році атестацію наукових установ за напрямами «Аграрно-ветеринарний» і «Суспільний», а у 2025 році – усіх наукових установ за всіма напрямами. Нова методика оцінювання ефективності наукової (науково-технічної) діяльності наукових установ та закладів вищої освіти щодо провадження такими закладами наукової (науково-технічної) діяльності наразі проходить процедуру громадського обговорення.

Детальніше: http://surl.li/tcgmb, http://surl.li/thxlt, http://surl.li/ssnpz, http://surl.li/ssnql, http://surl.li/ssnrb

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-04-30
Поширити
ОЕСР: ГЕОГРАФІЧНА НЕРІВНІСТЬ У ДОСТУПНОСТІ ОСНОВНИХ ПОСЛУГ

ОЕСР: ГЕОГРАФІЧНА НЕРІВНІСТЬ У ДОСТУПНОСТІ ОСНОВНИХ ПОСЛУГ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Географічна нерівність у доступності основних послуг» із серії «Робочі документи ОЕСР із соціальної сфери, зайнятості та міграції». 

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Географічна нерівність у доступності основних послуг» із серії «Робочі документи ОЕСР із соціальної сфери, зайнятості та міграції». 

У ньомунаголошується, що отримання доступу до основних послуг має ключове значення для працевлаштування людей на ринку праці та їх соціальної інтеграції. Важливим аспектом доступності послуг є саме фізична доступність. Але наразі недостатньо міжкраїнових даних про те, наскільки близько люди живуть до необхідних їм об’єктів обслуговування. Цей документ розглядає три види основних послуг – державної служби зайнятості, початкових шкіл та догляду за дітьми молодшого віку. У звіті здійснене картографування даних про розташування цих послуг у країнах ОЕСР, доповнене даними про чисельність населення і розвиток транспортної інфраструктури. Це дозволяє визначити витрати часу на отримання послуг від найближчого об’єкта обслуговування й кількісно оцінити відмінності у доступності послуг на регіональному рівні. Наявні дані свідчать про суттєву нерівність у доступності основних послуг як між країнами, так і всередині них. У більшості країн населення може легко отримати ці послуги, проте ряд людей залишається у відносно невигідному становищі, що особливо характерно для нестоличних регіонів і регіонів з низьким рівнем доходу.

Детальніше: http://surl.li/tchnn, http://surl.li/tchpi, https://doi.org/10.1787/12bab9fb-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-04-30
Поширити
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ ПРАКТИК ЄС У СФЕРІ ВІДКРИТИХ ДАНИХ

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ ПРАКТИК ЄС У СФЕРІ ВІДКРИТИХ ДАНИХ

На сайті Центру компетенцій у сфері відкритих даних «Дія.Відкриті дані» опубліковано матеріали порівняльного аналізу законодавства ЄС та України у сфері відкритих даних, а також рекомендації з удосконалення дослідження кращих практик і законодавства ЄС щодо стандартизації наборів даних високої цінності.

На сайті Центру компетенцій у сфері відкритих даних «Дія.Відкриті дані» опубліковано матеріали порівняльного аналізу законодавства ЄС та України у сфері відкритих даних, а також рекомендації з удосконалення дослідження кращих практик і законодавства ЄС щодо стандартизації наборів даних високої цінності.

Наголошується, що процес євроінтеграції України передбачає повноцінний комплекс реформ з адаптації законодавства до права Євросоюзу. Наразі у сфері відкритих даних національні норми та положення значною мірою узгоджуються з європейськими. Для подальшого прогресу необхідно детально вивчати акти ЄС у контексті національного виміру, визначати шляхи поєднання із системою правових відносин України. Фахівцями досліджено вимоги до наборів даних високої цінності Директиви (ЄС) 2019/1024 та Імплементаційного регламенту (ЄС) 2023/138, які необхідні для якісної машинної обробки інформації та прийняття рішень на основі даних із різних сфер. Здійснено порівняння поточних підходів до стандартизації відкритих даних ЄС та України, визначено способи адаптації для інтеграції з єдиним цифровим ринком Євросоюзу, проаналізовано кращі практики стандартизації відкритих даних у країнах ЄС, які можуть слугувати орієнтиром для України. Розроблені рекомендації з визначення основних напрямів удосконалення політики щодо відкритих даних. Звіт підготовлено громадською організацією «Тренінгово-консультаційний центр із доступу до інформації» за сприяння Мінцифри та підтримки Фонду «Східна Європа».

Детальніше: http://surl.li/sywwi, http://surl.li/sywvt

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-04-26
Поширити
ОБРАННЯ ЧЛЕНІВ НАУКОВОЇ РАДИ: 16 ВАКАНСІЙ

ОБРАННЯ ЧЛЕНІВ НАУКОВОЇ РАДИ: 16 ВАКАНСІЙ

Ідентифікаційний комітет Національного фонду досліджень України оголосив конкурс щодо обрання членів Наукової ради.

Ідентифікаційний комітет Національного фонду досліджень України оголосив конкурс щодо обрання членів Наукової ради.

Йдеться про місця за секціями природничих, технічних наук та математики (7 місць), біології, медицини та аграрних наук (5), соціальних та гуманітарних наук (4). Відповідно до чинного порядку членів Наукової ради обирають строком на 4 роки, а рекомендувати кандидатів мають право Національна академія наук України, національні галузеві академії наук, наукові установи та заклади вищої освіти, громадські наукові організації та групи вчених (у кількості не менше 5-ти осіб), які мають науковий ступінь доктора філософії (кандидата наук) або доктора наук. Заявки приймаються до 13 вересня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/sywmo, http://surl.li/eqkrb

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-04-26
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ АТЕСТАЦІЇ ОСІБ, ЯКІ ЗДОБУВАЮТЬ СТУПІНЬ ДОКТОРА ФІЛОСОФІЇ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ АТЕСТАЦІЇ ОСІБ, ЯКІ ЗДОБУВАЮТЬ СТУПІНЬ ДОКТОРА ФІЛОСОФІЇ

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту з питань атестації осіб, які здобувають ступінь доктора філософії, у формі єдиного державного кваліфікаційного іспиту». 

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту з питань атестації осіб, які здобувають ступінь доктора філософії, у формі єдиного державного кваліфікаційного іспиту». 

Документом запроваджується експеримент у формі єдиного державного кваліфікаційного іспиту, необхідний для контролю за досягненням здобувачами ступеня доктора філософії заявлених результатів навчання задля підтвердження володіння ними компетентностей відповідно до 8-го рівня Національної рамки кваліфікацій. Останнє, зокрема, передбачає використання академічної української та іноземної мови у професійній діяльності та дослідженнях. Проведення кваліфікаційного іспиту базуватиметься на принципах академічної доброчесності, об’єктивності, прозорості, публічності, нетерпимості до корупційних та пов’язаних з корупцією діянь. Забезпечувати організацію та проведення кваліфікаційного іспиту, а також визначатиме установу (організацію, заклад) для проведення такого іспиту буде Міністерство освіти і науки України. Зауваження та пропозиції можна подати до 9 травня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/sxzbw, http://surl.li/sytis

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-04-26
Поширити
МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКИХ ПІДПРИЄМЦІВ

МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКИХ ПІДПРИЄМЦІВ

На порталі «Дія.Бізнес» стала доступною Рамка підприємницьких компетенцій EntreComp+, адаптована під глобальні виклики та технологічні тренди малого і середнього бізнесу в Україні система The Entrepreneurship Competence Framework. 

На порталі «Дія.Бізнес» стала доступною Рамка підприємницьких компетенцій EntreComp+, адаптована під глобальні виклики та технологічні тренди малого і середнього бізнесу в Україні система The Entrepreneurship Competence Framework. 

Цей інструмент покликаний забезпечити практичне наближення умов та принципів роботи вітчизняних підприємців до стандартів ЄС. Рамка робить акцент на сталому розвитку та етичному мисленні; надає ширший погляд на технології та інновації; фокусується на глобальних трендах і перспективах розвитку; забезпечує інклюзивну адаптацію бізнесу до специфічних потреб споживачів та працівників; містить актуальні питання гендерної рівності та соціальної інклюзії, конфліктної чутливості, екології. На її основі планується розробка системних навчальних продуктів для розвитку компетенцій, необхідних нашим підприємцям. Рамка розроблена з ініціативи Мінцифри, Офісу з розвитку підприємництва та експорту, національного проєкту «Дія.Бізнес» та реалізована Київською школою економіки.

Детальніше: http://surl.li/systp, http://surl.li/sysqb

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-04-26
Поширити
ОЕСР: СЕСТРИНСЬКА СПРАВА В ПЕРВИННІЙ МЕДИЧНІЙ ДОПОМОЗІ

ОЕСР: СЕСТРИНСЬКА СПРАВА В ПЕРВИННІЙ МЕДИЧНІЙ ДОПОМОЗІ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Сестринська справа в первинній медичній допомозі в країнах ОЕСР: останні події та проблеми упровадження» із серії «Робочі документи ОЕСР з охорони здоров’я».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Сестринська справа в первинній медичній допомозі в країнах ОЕСР: останні події та проблеми упровадження» із серії «Робочі документи ОЕСР з охорони здоров’я».

У ньому зазначається, що пандемія COVID-19 спричинила високий інтерес до роботи практикуючих медсестер задля задоволення зростаючих потреб у первинній допомозі, пов’язаних зі старінням населення і збільшенням кількості людей, які живуть із хронічними захворюваннями. У документі розглядаються останні зміни у передових практиках роботи медсестр у первинній медичній допомозі. За основу взято інформацію з країн, де визнають відповідні категорії медсестр первинної допомоги, сімейних та дільничних. Експерти детально аналізують чинники успішності роботи завдяки новим формам розподілу завдань між лікарями первинної ланки і медсестрами, звертають увагу на збільшення кількості практикуючих медсестер первинної ланки, пропонують рішення для кращого задоволення потреб первинної ланки та зменшення навантаження на лікарні.

Детальніше: http://surl.li/syqph, http://surl.li/syqww, https://doi.org/10.1787/8e10af16-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-04-26
Поширити
ЯК РОЗВИНУТИ ГРАМОТНІСТЬ ЩОДО ДАНИХ

ЯК РОЗВИНУТИ ГРАМОТНІСТЬ ЩОДО ДАНИХ

На сайті Times Higher Education опублікована добірка статей «Як розвинути грамотність щодо даних на кампусі: ресурси з формування навичок грамотності в роботі з даними для студентів, дослідників і керівництва». 

На сайті Times Higher Education опублікована добірка статей «Як розвинути грамотність щодо даних на кампусі: ресурси з формування навичок грамотності в роботі з даними для студентів, дослідників і керівництва». 

Основна думка, яка поєднує публікації різних авторів, пов’язана із тим, як можна на практиці підвищити готовність закладів вищої освіти, здобувачів освіти та дослідників до ефективної роботи з даними. Оскільки штучний інтелект, алгоритми та аналітика стали частиною нашого повсякденного життя, університети повинні забезпечити, щоб студенти були належним чином навчені, дослідники весь час перебували на передньому краї стратегії по роботі з даними й мали відповідну кваліфікацію, а керівники закладів розуміли можливості та ризики у цій сфері. Колекція складається з шістнадцяти статей, які містять поради щодо інтеграції у навчальні програми курсів грамотності відносно даних, інструкції з керування дослідницькими даними, їх візуалізації та презентації. Йдеться про загальні питання підготовки робочої сили завтрашнього дня; базові засади формування обчислювальних навичок та навчання обробці даних; підвищення грамотного використання інструментів ШІ; включення фінтеху і Web3 в університетські навчальні програми; пріоритети опанування студентами грамотності щодо даних; нагальні знання і навички на початку кар’єри дослідників.

Детальніше: http://surl.li/sxwwc

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-04-25
Поширити
РІШЕННЯ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОЛЕГІЇ МОН

РІШЕННЯ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОЛЕГІЇ МОН

24 квітня 2024 року відбулося чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України. 

24 квітня 2024 року відбулося чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України. 

За результатами засідання ухвалено ряд рішень у сфері атестації кадрів вищої кваліфікації, а саме: щодо затвердження та скасування рішень вчених рад про присвоєння вчених звань професора, доцента, старшого дослідника та присудження наукових ступенів доктора наук, кандидата наук. Також розглянуто питання щодо утворення спеціалізованих вчених рад з присудження наукового ступеня доктора наук, внесення змін до їх складу, утворення спецрад для разового захисту докторських дисертацій, формування Переліку наукових фахових видань України та внесення змін до нього. Відповідний наказ від 24.04.2024 № 582 «Про затвердження рішень Атестаційної колегії Міністерства» оприлюднено на офіційному веб-сайті МОН.

Детальніше: http://surl.li/sxsnv, http://surl.li/sxsoz

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини

2024-04-25
Поширити