За результатами пошуку знайдено:

записів - 4983

сторінок - 499

ОБРАННЯ ЧЛЕНІВ НАУКОВОЇ РАДИ: 16 ВАКАНСІЙ

ОБРАННЯ ЧЛЕНІВ НАУКОВОЇ РАДИ: 16 ВАКАНСІЙ

Ідентифікаційний комітет Національного фонду досліджень України оголосив конкурс щодо обрання членів Наукової ради.

Ідентифікаційний комітет Національного фонду досліджень України оголосив конкурс щодо обрання членів Наукової ради.

Йдеться про місця за секціями природничих, технічних наук та математики (7 місць), біології, медицини та аграрних наук (5), соціальних та гуманітарних наук (4). Відповідно до чинного порядку членів Наукової ради обирають строком на 4 роки, а рекомендувати кандидатів мають право Національна академія наук України, національні галузеві академії наук, наукові установи та заклади вищої освіти, громадські наукові організації та групи вчених (у кількості не менше 5-ти осіб), які мають науковий ступінь доктора філософії (кандидата наук) або доктора наук. Заявки приймаються до 13 вересня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/sywmo, http://surl.li/eqkrb

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-04-26
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ АТЕСТАЦІЇ ОСІБ, ЯКІ ЗДОБУВАЮТЬ СТУПІНЬ ДОКТОРА ФІЛОСОФІЇ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ АТЕСТАЦІЇ ОСІБ, ЯКІ ЗДОБУВАЮТЬ СТУПІНЬ ДОКТОРА ФІЛОСОФІЇ

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту з питань атестації осіб, які здобувають ступінь доктора філософії, у формі єдиного державного кваліфікаційного іспиту». 

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту з питань атестації осіб, які здобувають ступінь доктора філософії, у формі єдиного державного кваліфікаційного іспиту». 

Документом запроваджується експеримент у формі єдиного державного кваліфікаційного іспиту, необхідний для контролю за досягненням здобувачами ступеня доктора філософії заявлених результатів навчання задля підтвердження володіння ними компетентностей відповідно до 8-го рівня Національної рамки кваліфікацій. Останнє, зокрема, передбачає використання академічної української та іноземної мови у професійній діяльності та дослідженнях. Проведення кваліфікаційного іспиту базуватиметься на принципах академічної доброчесності, об’єктивності, прозорості, публічності, нетерпимості до корупційних та пов’язаних з корупцією діянь. Забезпечувати організацію та проведення кваліфікаційного іспиту, а також визначатиме установу (організацію, заклад) для проведення такого іспиту буде Міністерство освіти і науки України. Зауваження та пропозиції можна подати до 9 травня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/sxzbw, http://surl.li/sytis

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-04-26
Поширити
МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКИХ ПІДПРИЄМЦІВ

МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКИХ ПІДПРИЄМЦІВ

На порталі «Дія.Бізнес» стала доступною Рамка підприємницьких компетенцій EntreComp+, адаптована під глобальні виклики та технологічні тренди малого і середнього бізнесу в Україні система The Entrepreneurship Competence Framework. 

На порталі «Дія.Бізнес» стала доступною Рамка підприємницьких компетенцій EntreComp+, адаптована під глобальні виклики та технологічні тренди малого і середнього бізнесу в Україні система The Entrepreneurship Competence Framework. 

Цей інструмент покликаний забезпечити практичне наближення умов та принципів роботи вітчизняних підприємців до стандартів ЄС. Рамка робить акцент на сталому розвитку та етичному мисленні; надає ширший погляд на технології та інновації; фокусується на глобальних трендах і перспективах розвитку; забезпечує інклюзивну адаптацію бізнесу до специфічних потреб споживачів та працівників; містить актуальні питання гендерної рівності та соціальної інклюзії, конфліктної чутливості, екології. На її основі планується розробка системних навчальних продуктів для розвитку компетенцій, необхідних нашим підприємцям. Рамка розроблена з ініціативи Мінцифри, Офісу з розвитку підприємництва та експорту, національного проєкту «Дія.Бізнес» та реалізована Київською школою економіки.

Детальніше: http://surl.li/systp, http://surl.li/sysqb

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-04-26
Поширити
ОЕСР: СЕСТРИНСЬКА СПРАВА В ПЕРВИННІЙ МЕДИЧНІЙ ДОПОМОЗІ

ОЕСР: СЕСТРИНСЬКА СПРАВА В ПЕРВИННІЙ МЕДИЧНІЙ ДОПОМОЗІ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Сестринська справа в первинній медичній допомозі в країнах ОЕСР: останні події та проблеми упровадження» із серії «Робочі документи ОЕСР з охорони здоров’я».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Сестринська справа в первинній медичній допомозі в країнах ОЕСР: останні події та проблеми упровадження» із серії «Робочі документи ОЕСР з охорони здоров’я».

У ньому зазначається, що пандемія COVID-19 спричинила високий інтерес до роботи практикуючих медсестер задля задоволення зростаючих потреб у первинній допомозі, пов’язаних зі старінням населення і збільшенням кількості людей, які живуть із хронічними захворюваннями. У документі розглядаються останні зміни у передових практиках роботи медсестр у первинній медичній допомозі. За основу взято інформацію з країн, де визнають відповідні категорії медсестр первинної допомоги, сімейних та дільничних. Експерти детально аналізують чинники успішності роботи завдяки новим формам розподілу завдань між лікарями первинної ланки і медсестрами, звертають увагу на збільшення кількості практикуючих медсестер первинної ланки, пропонують рішення для кращого задоволення потреб первинної ланки та зменшення навантаження на лікарні.

Детальніше: http://surl.li/syqph, http://surl.li/syqww, https://doi.org/10.1787/8e10af16-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-04-26
Поширити
ЯК РОЗВИНУТИ ГРАМОТНІСТЬ ЩОДО ДАНИХ

ЯК РОЗВИНУТИ ГРАМОТНІСТЬ ЩОДО ДАНИХ

На сайті Times Higher Education опублікована добірка статей «Як розвинути грамотність щодо даних на кампусі: ресурси з формування навичок грамотності в роботі з даними для студентів, дослідників і керівництва». 

На сайті Times Higher Education опублікована добірка статей «Як розвинути грамотність щодо даних на кампусі: ресурси з формування навичок грамотності в роботі з даними для студентів, дослідників і керівництва». 

Основна думка, яка поєднує публікації різних авторів, пов’язана із тим, як можна на практиці підвищити готовність закладів вищої освіти, здобувачів освіти та дослідників до ефективної роботи з даними. Оскільки штучний інтелект, алгоритми та аналітика стали частиною нашого повсякденного життя, університети повинні забезпечити, щоб студенти були належним чином навчені, дослідники весь час перебували на передньому краї стратегії по роботі з даними й мали відповідну кваліфікацію, а керівники закладів розуміли можливості та ризики у цій сфері. Колекція складається з шістнадцяти статей, які містять поради щодо інтеграції у навчальні програми курсів грамотності відносно даних, інструкції з керування дослідницькими даними, їх візуалізації та презентації. Йдеться про загальні питання підготовки робочої сили завтрашнього дня; базові засади формування обчислювальних навичок та навчання обробці даних; підвищення грамотного використання інструментів ШІ; включення фінтеху і Web3 в університетські навчальні програми; пріоритети опанування студентами грамотності щодо даних; нагальні знання і навички на початку кар’єри дослідників.

Детальніше: http://surl.li/sxwwc

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-04-25
Поширити
РІШЕННЯ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОЛЕГІЇ МОН

РІШЕННЯ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОЛЕГІЇ МОН

24 квітня 2024 року відбулося чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України. 

24 квітня 2024 року відбулося чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України. 

За результатами засідання ухвалено ряд рішень у сфері атестації кадрів вищої кваліфікації, а саме: щодо затвердження та скасування рішень вчених рад про присвоєння вчених звань професора, доцента, старшого дослідника та присудження наукових ступенів доктора наук, кандидата наук. Також розглянуто питання щодо утворення спеціалізованих вчених рад з присудження наукового ступеня доктора наук, внесення змін до їх складу, утворення спецрад для разового захисту докторських дисертацій, формування Переліку наукових фахових видань України та внесення змін до нього. Відповідний наказ від 24.04.2024 № 582 «Про затвердження рішень Атестаційної колегії Міністерства» оприлюднено на офіційному веб-сайті МОН.

Детальніше: http://surl.li/sxsnv, http://surl.li/sxsoz

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини

2024-04-25
Поширити
ПОСИЛЕННЯ ЗВ’ЯЗКУ НАУКИ ТА БІЗНЕСУ ЗАДЛЯ ІННОВАЦІЙ

ПОСИЛЕННЯ ЗВ’ЯЗКУ НАУКИ ТА БІЗНЕСУ ЗАДЛЯ ІННОВАЦІЙ

Кабінет Міністрів України ухвалив рішення щодо запровадження експериментального проєкту зі створення мережі стартап-шкіл – інкубаторів – акселераторів на базі закладів вищої освіти та наукових установ. 

Кабінет Міністрів України ухвалив рішення щодо запровадження експериментального проєкту зі створення мережі стартап-шкіл – інкубаторів – акселераторів на базі закладів вищої освіти та наукових установ. 

Відповідна постанова від 23.04.2024 № 430 оприлюднена на урядовому порталі. Передбачається, що прийняття документу посилить співпрацю університетів та науково-дослідних установ із бізнесом, дієво сприятиме збільшенню частки наукоємних стартапів та інноваційної продукції в Україні, особливо – за пріоритетними напрямками, допоможе у тестуванні наукових проєктів, сприятиме залученню інвесторів, отриманню фінансової підтримки на початковому етапі розвитку. Планується створити шість стартап-шкіл – інкубаторів – акселераторів на конкурсних засадах. Відбір проєктів здійснюватиме Міністерство освіти і науки України на початку літа 2024 року. Основні критерії – комерційна ефективність; наявність інноваційної інфраструктури у ЗВО або НУ; досвід співпраці з приватним сектором; потенціал розвитку стартап-екосистеми з урахуванням пріоритетних державних потреб.

Детальніше: http://surl.li/sxttj, http://surl.li/sxntz

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-04-25
Поширити
ОЕСР: ВПЛИВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА ПРОДУКТИВНІСТЬ

ОЕСР: ВПЛИВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА ПРОДУКТИВНІСТЬ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Вплив штучного інтелекту на продуктивність, розподіл і зростання: ключові механізми, вихідні дані та політичні завдання» із серії «Документи ОЕСР зі штучного інтелекту». 

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Вплив штучного інтелекту на продуктивність, розподіл і зростання: ключові механізми, вихідні дані та політичні завдання» із серії «Документи ОЕСР зі штучного інтелекту». 

У ньому розглядаються економічні аспекти застосування інструментів штучного інтелекту з акцентом на потенціал технології загального призначення, здатної істотно вплинути на економічну продуктивність і добробут суспільства. Зокрема, зосереджено увагу на унікальній здатності ШІ до автономії та удосконалення, яка здатна спричинити прискорення інновацій та пожвавити мляве зростання продуктивності у різних галузях економіки. Разом із тим визнається, що існує високий рівень невизначеності, пов’язаної з довгостроковим впливом ШІ на продуктивність. Концентрація розробок ШІ у великих технологічних компаніях є високою, а їх темпи впровадження – нерівномірні, поширюються ризики соціальних проблем (нерівність, дискримінація, небезпека). Системи ШІ поєднують нематеріальні ресурси (програмне забезпечення, навички, дані) зі значними обчислювальними потужностями та додатковими технологіями (робототехніка, біотехнології). Вони мають здатність генерувати різноманітні результати – від складних аналітичних завдань (прогнозування, рекомендації, оптимізація) і створення контенту, – до виконання фізичних завдань (керування автономними транспортними засобами). Ці функції створюють передумови для трансформаційної ролі ШІ, формуючи основу його економічного потенціалу. Автори документу закликають до вироблення комплексного політичного підходу для підтримки розвитку і поширення ШІ включно з заходами задля розвитку конкуренції, підвищення доступності, вирішення проблем витіснення робочих місць і нерівності.

Детальніше: http://surl.li/sxnuf, http://surl.li/sxnuu, https://doi.org/10.1787/8d900037-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2024-04-25
Поширити
ПОСІБНИК ДЛЯ ДОСЛІДНИКІВ-ПОЧАТКІВЦІВ ПРО УПРАВЛІННЯ ДАНИМИ

ПОСІБНИК ДЛЯ ДОСЛІДНИКІВ-ПОЧАТКІВЦІВ ПРО УПРАВЛІННЯ ДАНИМИ

На сайті Times Higher Education опублікований матеріал Дервала Даллі «Підвищення грамотності у галузі даних: важливі навички для дослідників-початківців».

На сайті Times Higher Education опублікований матеріал Дервала Даллі «Підвищення грамотності у галузі даних: важливі навички для дослідників-початківців».

Це короткий посібник для дослідників-початківців про ефективне управління даними та їх належне представлення. Наголошується, що значення інформаційної грамотності у нинішні часи неможливо переоцінити. Коли справа доходить до досліджень, це вже не просто зведення даних у таблиці чи складання діаграм. Досліднику доводиться працювати з великими наборами даних, опрацьовувати їх, фільтрувати й аналізувати із залученням спеціальних інструментів для виявлення цінних закономірностей і підготовки висновків чи узагальнень. Отже, відразу після збору інформації науковцю важливо представити її в ясній та ефективній формі, гарантуючи, що вона буде одночасно зрозумілою та корисною для роботи. Якщо дослідник лише починає свій науковий шлях, оволодіння цим мистецтвом може означати дуже багато для подальшого вільного плавання в академічних водах. Отже, для ефективного управління даними рекомендується дотримуватись наступних правил: чітко визначатись із типами і форматами даних, оскільки різні сценарії досліджень вимагають різних підходів, і вибір найбільш валідного може зробити роботу максимально ефективною та результативною; коректно здійснювати підготовку даних (дотримання угод про імена, структури папок і метаданих гарантує, що дані будуть добре організовані та їх буде легко знайти); використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для виявлення закономірностей і тенденцій під час проведення розширеного аналізу даних; розробити й дотримуватись чітких вимог до візуалізації даних (кругові діаграми – для відображення частки ринку, лінійні графіки – для відстеження змін з плином часу, карти для виокремлення регіональних відмінностей тощо). Важливою є співпраця з іншими науковцями, адже грамотність щодо даних означає не лише розуміння таких даних, а й використання платформ для спільної роботи, наприклад, GitHub (для спільних проєктів) або репозиторіїв даних. Підвищення навичок роботи з даними – безперервний шлях. Його важливо почати з опанування простого алгоритму, зосередившись на основоположних концепціях, перш ніж переходити на більш високий рівень. Для подальшого підвищення грамотності у сфері даних є сенс проходити онлайн-курси, брати участь у семінарах; бажано знайти наставника або приєднатись до профільної спільноти. Необхідно багато читати і практикувати у сфері даних. Адже академічний ландшафт стає дедалі більш орієнтованим на дані, тому важливість грамотності у галузі даних стає дедалі очевиднішою.

Детальніше: http://surl.li/swuip, http://surl.li/swuhz

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-04-24
Поширити
ЩОДО РОЗВИТКУ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСВІТНІХ ТРАЄКТОРІЙ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

ЩОДО РОЗВИТКУ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСВІТНІХ ТРАЄКТОРІЙ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

Верховна Рада України в другому читанні ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу у вищій освіті». 

Верховна Рада України в другому читанні ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу у вищій освіті». 

Закон є важливою складовою комплексної трансформації системи вищої освіти. Передбачається, що його прийняття надасть студентам закладів вищої освіти можливість індивідуалізувати освітні траєкторії за допомогою міждисциплінарних освітніх програм; скористатися гнучкішими темпами і зберегти строки навчання; визнати результати навчання, здобуті у формальній, неформальній та інформальній освіті. Університети отримають більшу автономію й зможуть самостійно визначати інструменти досягнення встановлених стандартом компетентностей з нерегульованих спеціальностей, що наближає українську систему вищої освіти до європейських стандартів. Вибіркових дисциплін стане більше. Для таких регульованих спеціальностей, як право, медицина, правоохоронна діяльність тощо, будуть детально визначені вимоги до компетентностей та результатів навчання. Для цих спеціальностей передбачено державні кваліфікаційні іспити.

Детальніше: http://surl.li/swsvo

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-04-24
Поширити