ВИКОРИСТАННЯ ШІ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ

ВИКОРИСТАННЯ ШІ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ізабель Фішер «Як оцінювачам слід використовувати ШІ для виставлення оцінок та отримання відгуків?».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ізабель Фішер «Як оцінювачам слід використовувати ШІ для виставлення оцінок та отримання відгуків?».

У ній автор зазначає, що наразі студенти приділяють значну увагу використанню ГШІ, але його суттєвий потенціал для підтримки систем оцінювання здебільшого ігнорується викладачами з різних причин. Ізабель пропонує своє бачення застосування керівництва з відповідального використання ШІ  в оцінюванні. Відкриття ГШІ  для широкого загалу ознаменувалось у вищій освіті тим, що одні навчальні заклади запровадили повну його заборону, а інші – дозволили використання за умов  дотримання принципів прозорого та педагогічно обґрунтованого використання ШІ. Йдеться про наступні принципи: узгодженості оцінювання в межах одного й того ж завдання (екзаменатор або «оцінювач» відповідає за нагляд за загальним оцінюванням модулю та повинен забезпечити узгодженість практики оцінювання та зворотного зв’язку); цілеспрямованого покращення навчання («оцінювач», який вирішив використовувати штучний інтелект, його застосування в оцінюванні, виставленні оцінок та зворотному зв’язку, має передусім покращити навчальний досвід студентів та покращити академічне середовище для всіх зацікавлених сторін); непохитна людська відповідальність (кінцева відповідальність за якість, точність, справедливість та педагогічну цінність усіх видів оцінювання залишається за людиною); інформована автономія оцінювачів та професійний розвиток («оцінювачі» зберігають автономію у вирішенні питання про те, чи впроваджувати інструменти штучного інтелекту у свої процеси оцінювання, виставлення оцінок та надання зворотного зв’язку, і в який саме спосіб); прозорість та довіра (інтеграція ШІ в оцінювання, виставлення оцінок та надання зворотного зв’язку має бути повністю прозорим процесом для побудови та підтримки довіри); конфіденційність та безпека даних (обов’язкове правило – суворе дотримання конфіденційності даних, безпеки та захисту інтелектуальної власності, що має першорядне значення під час обробки студентських робіт та персональних даних за допомогою інструментів штучного інтелекту); спільна практика, рівний доступ та постійна адаптація (університет повинен активно сприяти розвитку культури відкритого діалогу та спільного обміну досвідом між співробітниками щодо ефективного, етичного та відповідального використання штучного інтелекту в оцінюванні, перевірці та зворотному зв’язку, забезпечуючи при цьому постійний професійний розвиток та підтримку).  Звісно, кожен  освітній заклад може розробити власні інституційні принципи для використання ШІ.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/OAQa1

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-09-03
Поширити
ОЕСР: ПОСИЛЕННЯ ПРИВАБЛИВОСТІ СХІДНИХ ПРИКОРДОННИХ РЕГІОНІВ ЄВРОПИ

ОЕСР: ПОСИЛЕННЯ ПРИВАБЛИВОСТІ СХІДНИХ ПРИКОРДОННИХ РЕГІОНІВ ЄВРОПИ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  робочий документ «Посилення привабливості східних прикордонних регіонів Європи» із  серії  «Документи регіонального розвитку ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  робочий документ «Посилення привабливості східних прикордонних регіонів Європи» із  серії  «Документи регіонального розвитку ОЕСР».

У ньому  наголошується,  що східні прикордонні регіони ЄС (СПР) стикаються з глибоко вкоріненими структурними та новими геополітичними викликами, які загрожують їхній довгостроковій привабливості та розвитку. Ці регіони постійно відстають за економічними показниками (зокрема, ВВП на душу населення) та інноваційною активністю, водночас стикаючись з гострим демографічним спадом, слабкою інфраструктурою та недовикористаним туристичним потенціалом. Останні геополітичні події ще більше напружили ситуацію, посиливши спад інвестицій, збільшили прогалини у наданні послуг та транскордонні порушення. Реагування на національному рівні часто не враховує місцеві потреби цих регіонів, що підкреслює важливість індивідуальних територіальних підходів. Застосування Рамкової шкали регіональної привабливості ОЕСР виявляє як вразливості, так і невикористані активи у вигляді природного капіталу, культурної спадщини тощо, які здатні сприяти відродженню. У відповідь країни СПР використовують поєднання місцевих стратегій, включно з регіональними інноваційними центрами, інвестиціями в інфраструктуру подвійного використання та узгодженням можливостей освіти із запитами промисловості. Латвія, Естонія, Фінляндія, Польща та Литва є прикладом інтегруючих дій з наголосом на  проблеми регіонального розвитку. Для посилення стійкості та привабливості СПР політика має бути багатовимірною, обґрунтованою відповідними наборами даних та гнучкою по відношенню до специфіки різних секторів. Ефективне управління, інклюзивне планування та макрорегіональна співпраця є життєво важливими для перетворення СПР на динамічні, безпечні та стійкі території. У документі представлено бачення експертів щодо стратегічні дій щодо забезпечення довгострокової соціально-економічної конвергенції на геополітичному кордоні ЄС.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/wE95d, https://qrpage.net/qr/FPxjF, https://doi.org/10.1787/4fcb80c2-en 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини 

2025-09-03
Поширити
ЧИ ДОЗВОЛЯЄ ГШІ ВИЙТИ НА ПЕРШИЙ ПЛАН ТВОРЧОСТІ?

ЧИ ДОЗВОЛЯЄ ГШІ ВИЙТИ НА ПЕРШИЙ ПЛАН ТВОРЧОСТІ?

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Іоанніса Глінавоса «Чи дозволяє ГШI вийти на перший план творчості?».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Іоанніса Глінавоса «Чи дозволяє ГШI вийти на перший план творчості?».

У ній автор зазначає, що завдяки генеративному штучному інтелекту рутинні навички стають доступними для делегування, а креативність повинна стати невід’ємною частиною цифрової грамотності. Він радить ефективно використовувати інструменти ГШІ для різноманітних завдань – формування концепцій, ідей, проектування, підготовки креслень, підбору матеріалів (зокрема – їх специфікації), визначення заходів та формування плану упровадження. Раніше такі завдання вимагали семестрового групового проекту, а сьогодні – це короткий час спілкування з ГШІ. Суперздатність, яка тепер є на ноутбуці кожного студента, — це здатність швидко переходити від ідеї до прототипу. Це змінює всі аспекти вищої освіти, але більшість навчальних програм просто прикріплюють слайд «Як використовувати ChatGPT» до торішньої лекції. Студенти ж використовують технології, щоб освоїти необхідні їм навички. Іоанніс каже, що від студентів вимагається нестандартне мислення, цікавість та етичні судження — якості, які стандартні системи оцінювання зазвичай ігнорують. Потрібно ставитися до креативності як до базового рівня грамотності, а не як до декоративного доповнення. Сучасні навчальні простори повинні нагадувати дизайн-студії. Замість того, щоб викладати комерційне право, монотонно розмірковуючи про обов’язки директора, треба доручити командам студентів створювати нормативні «пісочниці» для стартапів у сфері безпілотних автомобілів. Вони будуть використовувати юридичні моделі для розробки рамок відповідності, а потім проводити семінари, обговорюючи, що пропустив бот і чому це важливо. Навички для здобувачів освіти важливі, але на перший план зараз виходить саме творчість. Традиційні іспити та курсові не працюють, коли ГШІ може написати прийнятне есе за хвилину. Отже, викладачам є сенс вимагати від студентів  журнал розробки, що описує творчий шлях, включаючи помилки. Відзначайте хід думок, налагоджуйте творчий контакт,  створюйте стартові майданчики, а не вимагайте конспектів лекцій, запитуйте «яку проблему ви хотіли вирішити?» та давайте шанс перетворити цю відповідь на прототип, який стане домашнім завданням з першого дня навчання.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/T4qgd

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-09-02
Поширити
ВІДКРИТА МОДУЛЬНА ПЛАТФОРМА БІБЛІОТЕЧНИХ ПОСЛУГ

ВІДКРИТА МОДУЛЬНА ПЛАТФОРМА БІБЛІОТЕЧНИХ ПОСЛУГ

На сайті компанії EBSCO опубліковано інформаційний матеріал «Бібліотека Канзаського університету впроваджує EBSCO FOLIO», в якому розглядаються практичні питання того, як академічна установа переходить на відкриту модульну платформу бібліотечних послуг.

На сайті компанії EBSCO опубліковано інформаційний матеріал «Бібліотека Канзаського університету впроваджує EBSCO FOLIO», в якому розглядаються практичні питання того, як академічна установа переходить на відкриту модульну платформу бібліотечних послуг.

Такий перехід забезпечує гнучке рішення з відкритим кодом для підтримки академічних досліджень та інновацій в усіх програмах та послугах університету. Рішення про запровадження FOLIO означає готовність модернізації інфраструктури ЗВО за допомогою платформи, яка відповідає відкритим стандартам та академічним цінностям, забезпечує масштабованість й довгострокову стійкість. Багатокористувацька архітектура FOLIO дозволить бібліотеці підтримувати локальні робочі процеси та структури керівництва, отримуючи при цьому переваги спільної платформи, яка спрощує операції в усій екосистемі відкритої сумісної інфраструктури. Гнучкий дизайн FOLIO з відкритим кодом вже застосовується широким колом бібліотек по всьому світу. EBSCO  наголошує, що компанія пропонує комплексні рішення для досліджень, управління закупівлями, надання послуг з передплати та пошуку інформації, навчання. Компанія засвідчує свою відданість інноваціям на базі штучного інтелекту, що дозволяє задовольняти різноманітні потреби у сфері інформаційних послуг.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/SYipP, https://qrpage.net/qr/157iZ

Фото: EBSCO

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект НРАТ_ВідкритаНаука НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Бібліотекарям #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-09-02
Поширити
ОЕСР: ПОГЛЯД У МАЙБУТНЄ, ДЕ НАВИЧКИ ВАЖЛИВІ

ОЕСР: ПОГЛЯД У МАЙБУТНЄ, ДЕ НАВИЧКИ ВАЖЛИВІ

У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття «Шановний ШІ-чатбот, чи отримаю я роботу? Погляд у майбутнє, де навички важливі».

У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття «Шановний ШІ-чатбот, чи отримаю я роботу? Погляд у майбутнє, де навички важливі».

У ній автори пропонують поглянути у 2027 рік, коли, на їхню думку, можна буде запитати у свого помічника зі штучним інтелектом підказки щодо роботи та отримати відповідь, яка точно відповідатиме профілю та навичкам. Завдяки штучному інтелекту можна буде продемонструвати свої унікальні навички і не лише кваліфікацію, що є основним способом самореклами для роботодавців. Наразі світ праці змінюється, відходячи від найму на основі таких сигналів, як дипломи чи попередні посади, – до системи, яка цінує фактичні навички. Наприклад, у країнах ОЕСР у середньому 12% пошукових запитів кандидатів на цифрових платформах зараз використовують фільтри на основі навичок, порівняно з 2%, які покладаються виключно на освітню кваліфікацію. У деяких країнах ця тенденція ще більш виражена: у Сполучених Штатах, де кількість посад, для яких не було вимог щодо диплому, зросла вп’ятеро між 2014 і 2022 роками. Ці зміни є частиною більш широкого руху, дослідження якого описане у новому звіті ОЕСР «Розширення можливостей робочої сили в контексті підходу, що орієнтований на навички». У звіті зазначається, що у багатьох країнах традиційні системи оцінювання, такі як разові іспити або отримання ступеня, вже недостатньо відображають способи навчання та роботи. Способи, якими люди сигналізують про свої навички, зросли та стали більш прямими, особливо – завдяки цифровим платформам. Цей перехід до підходу, орієнтованого на навички, створює труднощі для роботодавців, працівників і навчальних закладів, оскільки вони змушені переосмислити, що вважається доказом компетентності, як це оцінюється та хто визначає рівень кваліфікації.  Підхід, орієнтований на навички, не замінює дипломи, а розширює способи, якими люди можуть демонструвати свої здібності, особливо – на ринку праці, що формується нелінійною кар’єрою, швидкими переходами та навчанням упродовж життя. Майбутнє, де навички стоятимуть на першому місці, не відкидає формальну освіту – воно просто визнає, що навчання відбувається у багатьох формах, і ця можливість не повинна обмежуватися тими, хто обрав лише традиційний шлях. Відповідна трансформація не буде ідеальною чи одноманітною, але вона відкриває двері до більш інклюзивного та адаптивного ринку праці, де потенціал вимірюється здібностями, а не лише кваліфікацією. У цьому новому світі праці навички є найважливішим сигналом.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/n7mFX, https://qrpage.net/qr/95DU8

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини 

2025-09-02
Поширити
УНІВЕРСИТЕТИ ПОВИННІ БУТИ ЛІДЕРАМИ У ЧЕСНОМУ РОЗКРИТТІ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ШІ

УНІВЕРСИТЕТИ ПОВИННІ БУТИ ЛІДЕРАМИ У ЧЕСНОМУ РОЗКРИТТІ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ШІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття «Чому університети повинні бути лідерами у чесному розкритті інформації про ШІ та як новий інструмент може у цьому допомогти».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття «Чому університети повинні бути лідерами у чесному розкритті інформації про ШІ та як новий інструмент може у цьому допомогти».

У ній автори наголошують, що сучасні університети повинні докладати усіх можливих зусиль для подолання розриву між закликами до прозорості ГШІ та новими стандартами освіти і пропонують  нову таксономію для відкритого та відповідального декларування ролі ШІ в освіті і дослідженнях. За два роки штучний інтелект набув широкого поширення й став центральною темою багатьох академічних дискусій. Видавці та регуляторні органи закликають до прозорості щодо використання генеративного ГШІ у дослідженнях, причому йдеться не про повний контроль чи маркування текстів як «неналежних». Йдеться про запровадження простих і зрозумілих стандартів, які забезпечать відповідальне використання ШІ у повсякденну наукову практику. Наразі дослідники стикаються з ситуацією, яка подібна до обговорення справедливого представлення внеску кожного автора. Раніше у відповідь на проблему людського авторства була запроваджена таксономія ролей авторів (CRediT) – універсальна, стандартизована система, інтегрована в редакційні та видавничі процеси. У випадку з ШІ також потрібна проста, інтуїтивно зрозуміла система, яка може чітко відобразити внесок цієї технології в отримані результати без заборон чи надмірної бюрократії. Це сприяютиме формуванню нової  культури відповідального використання ШІ. Мова про таксономію делегування ГШІ (GAIDeT). Як і CRediT, вона розбиває складний процес на чітко визначені категорії, але замість того, щоб відображати внесок людини-автора, вона визначає окремі дослідницькі завдання, які можна свідомо делегувати ГШІ. Наприклад, якщо CRediT може зафіксувати людину-учасника як відповідальну за курування або візуалізацію даних, GAIDeT дозволяє досліднику заявити, що інструмент штучного інтелекту був використаний для очищення даних (ідентифікації та видалення відсутніх або аномальних даних) або візуалізації – терміни, взяті безпосередньо з його макро-мікро структури. В обох системах мета однакова: зробити невидиму роботу видимою структурованим та стандартизованим способом. У GAIDeT дослідник залишається в центрі моделі, він вирішує, коли, як і якою мірою залучати інструменти штучного інтелекту, інтегруючи їх як дослідницькі інструменти, а не як автономних творців.  Таким чином GAIDeT є першою універсальною системою, розробленою для класифікації завдань, які дослідник може делегувати ШІ під час наукової роботи. Система працює на двох рівнях: макрорівень (ключові етапи дослідницького циклу – від формулювання ідеї та пошуку літератури до аналізу, написання, візуалізації, поширення та етичного контролю) та мікрорівень (кожен етап розбивається на конкретні, впізнавані завдання, наприклад, синтез літератури, розробка експериментального протоколу, оцінка зміщення даних тощо). Щоб максимально спростити використання таксономії, автори створили безкоштовний онлайн-інструмент GAIDeT Declaration Generator. Наразі академічна спільнота потребує стандартизованого, детального розкриття інформації про задіяння ГШІ,  тоді як ігнорування або замовчування внеску ШІ є неправомірним і заважає дослідникам бути чесними та відкритими.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/1e5fB, https://qrpage.net/qr/SbiUC, https://credit.niso.org/,  https://qrpage.net/qr/f0lfG, https://qrpage.net/qr/vSorE

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-09-01
Поширити
ДЕМОГРАФІЧНІ ВИКЛИКИ ТА ІНВЕСТИЦІЇ В ОСВІТУ

ДЕМОГРАФІЧНІ ВИКЛИКИ ТА ІНВЕСТИЦІЇ В ОСВІТУ

На сайті Європейського освітнього простору / European Education Area у розділі «Якісна освіта та навчання для всіх» опубліковано підсумковий звіт «Інвестування в освіту». 

На сайті Європейського освітнього простору / European Education Area у розділі «Якісна освіта та навчання для всіх» опубліковано підсумковий звіт «Інвестування в освіту». 

У ньому наголошується, що інвестування в якісну освіту приносить численні економічні та соціальні вигоди. Документ містить нові дані щодо ефективності та результативності інвестицій в освіту, а також огляд основних тенденцій щодо освітніх інвестицій в країнах ЄС. Особливу увагу приділено дослідженню причинно-наслідкових зв’язків між рівнем базових навичок та рівне економічного зростання, й робиться висновок про значення освіти як стратегічного економічного активу. Подолання нерівності в освіті є важливим чинником економічного потенціалу: в країнах з меншим розривом між багатими та бідними успіх дітей в освіті менше залежить від освіти їхніх батьків. Інвестування в освіту є визначальним для вирішення проблеми демографічного переходу в Європі. Очікується, що європейські країни витрачатимуть набагато більше ресурсів на освіту одного учня до 2030 року. Якісна освіта зменшить дефіцит кваліфікованих кадрів, допомагаючи протидіяти наслідкам демографічного спаду.  У звіті звертається увага на те, що інвестиції в освіту відновлюються попри післяпандемійні труднощі: у 2023 році вони досягли 9,6% від загальних державних витрат та 4,7% ВВП у середньому. Проте нерівність між країнами зберігається, а конкуренція за державне фінансування між секторами зростає. Чинна система економічного управління ЄС пропонує країнам зробити інвестиції більш стратегічно орієнтованими, більш гнучкими для інвестування в реформи, що сприяють зростанню, зокрема – реформи в освіті. У період з 2021 року по 2027 рік ЄС запланував виділення майже 150 мільярдів євро на освіту та навички. Це фінансування стане ключовим для покращення освітньої інфраструктури, адаптації освітніх систем до цифрового переходу та сприяння мобільності в освіті.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/uVUgU, https://qrpage.net/qr/3XqCn  

Фото: ЄС

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ЄС #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2025-09-01
Поширити
ОЕСР: МАСШТАБУВАННЯ ФІНАНСУВАННЯ ТА ІНВЕСТИЦІЙ ДЛЯ АДАПТАЦІЇ ДО ЗМІНИ КЛІМАТУ

ОЕСР: МАСШТАБУВАННЯ ФІНАНСУВАННЯ ТА ІНВЕСТИЦІЙ ДЛЯ АДАПТАЦІЇ ДО ЗМІНИ КЛІМАТУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  робочий документ «Масштабування фінансування та інвестицій для адаптації до зміни клімату: документ для робочої групи G20 зі сталого фінансування».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  робочий документ «Масштабування фінансування та інвестицій для адаптації до зміни клімату: документ для робочої групи G20 зі сталого фінансування».

У ньому  наголошується,  що економічні втрати від екстремальних погодних явищ по всьому світу швидко зростають, маючи глибокі соціальні та економічні наслідки, а в минулому році середня глобальна температура перевищила поріг у 1,5° C вище доіндустріального рівня. Прискорення інвестицій в адаптацію до зміни клімату є критично важливим елементом більш широких зусиль, необхідних для підвищення стійкості. У  документі показано ключові взаємопов’язані бар’єри, що перешкоджають інвестиціям, включаючи макроекономічні проблеми та проблеми, пов’язані з потенціалом, а також конкретні бар’єри для державних і приватних інвестицій, перешкоди доступу до міжнародного пільгового фінансування. Вирішення проблеми дефіциту інвестицій у заходи з  адаптації вимагатиме активізації зусиль щодо мобілізації та узгодження фінансових потоків з усіх джерел для підтримки кліматично стійкого розвитку. Досягнення цієї мети можливе при  розробленні та реалізації відповідної стратегії, зосередження уваги на розвитку потенціалу та ефективному використанні даних, узгодженні внутрішньої політики та міжнародної підтримки. Зокрема, експерти наголошують на надзвичайно великому значенні доступу до кліматичних даних, необхідності підвищення прозорості, інтеграції адаптаційних заходів  у систему національного планування та бюджетування, збільшенні внеску страхових ринків, використанні змішаного фінансування та інноваційних фінансових продуктів, посилення координації.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/wziJ0, https://qrpage.net/qr/HFqS2, https://doi.org/10.1787/eeec8b52-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG  #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини 

2025-09-01
Поширити
ЧОМУ ПІДРОБЛЕНІ СТАТТІ, СТВОРЕНІ ЗА ДОПОМОГОЮ ШІ, СТАНОВЛЯТЬ ЗАГРОЗУ ДЛЯ АКАДЕМІЧНИХ ПУБЛІКАЦІЙ

ЧОМУ ПІДРОБЛЕНІ СТАТТІ, СТВОРЕНІ ЗА ДОПОМОГОЮ ШІ, СТАНОВЛЯТЬ ЗАГРОЗУ ДЛЯ АКАДЕМІЧНИХ ПУБЛІКАЦІЙ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Сонджина Хонга «Підроблені статті, створені за допомогою штучного інтелекту, становлять нову загрозу для академічних публікацій».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Сонджина Хонга «Підроблені статті, створені за допомогою штучного інтелекту, становлять нову загрозу для академічних публікацій».

У ній автор зазначає, що як редактор, він отримує від «підставних авторів» підроблені статті, що складаються з раніше опублікованих ними, текст яких змінено за допомогою ШІ. Сонджин задається питанням, чому це відбувається, а також ділиться своїми міркуваннями. За останні місяці йому довелося працювати з 20-ма рукописами, які на перший погляд були схожі на нові дослідження, але при детальному  розгляді виявилися раніше опублікованими роботами, переписаними за допомогою ШІ. Структура, методи і навіть малюнки та таблиці були практично ідентичні оригіналам, але при цьому статті мають аномально низькі показники схожості тексту. У той час як справжні рукописи зазвичай показують близько 10-15% схожості в iThenticate, ці підробки показують лише близько 2-5%, ніби вони були навмисно створені для того, щоб уникнути детекції зловживань. Такі низькі оцінки, як правило, пояснюються розпливчастими формулюваннями, згенерованими ШІ, в яких загальноприйняті наукові терміни замінені менш точними виразами. Більше того, багато посилань, схоже, вставлені випадковим чином, а деякі взагалі не мають відношення до теми дослідження. Іноді статті приписуються неіснуючій людині із зазначенням афіліації відомого університету. І це не помилки через необережність, а навмисні дії. Але навіщо такій людині відправляти до журналу роботу під вигаданим ім’ям? Чим це йому допоможе? Це може бути скоординованою спробою наповнити журнали дезінформацією та псевдонауковими даними, посіяти плутанину і підірвати довіру до певних галузей знань або видавництв. Можливо, таким чином розробники програм на основі ШІ перевіряють їхню ефективність: чи зможе ШІ обдурити редакторів і рецензентів журналів, змусивши їх повірити, що стаття нова і справжня? Якщо рукопис складений з фрагментів декількох статей або оглядова стаття складена шляхом змішування матеріалів з десятків джерел, виявлення порушень стає набагато складнішим. Редактори та рецензенти володіють навичками оцінки наукової якості рукописів, а не виявлення фальшивок, створених штучним інтелектом. І без відповідної підготовки їм буде непросто, особливо в умовах високого редакційного навантаження та відсутності глибоких знань по темах, що розглядаються. Сонджин вважає, що редакторам потрібна допомога: упровадження більш ефективних інструментів для відсіювання рукописів на етапі подання робіт, включаючи інструменти визначення авторства та «чорні» списки відомих шахраїв, процедури перевірки осіб, (наприклад, запит ідентифікаторів ORCID), поліпшення навичок розпізнавання «тривожних сигналів». Підвищення обізнаності про підтверджені випадки шахрайства з використанням ШІ та активний обмін інформацією між редакторами, рецензентами й дослідниками матимуть вирішальне значення для формування  культури протидії підриву основ наукової довіри.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/FEUyI

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_НауковіВидання_новини

2025-08-29
Поширити
ЩО ЗАВАЖАЄ ВИКЛАДАЧАМ БОРОТИСЯ З АКАДЕМІЧНИМИ ПРОСТУПКАМИ

ЩО ЗАВАЖАЄ ВИКЛАДАЧАМ БОРОТИСЯ З АКАДЕМІЧНИМИ ПРОСТУПКАМИ

 На сторінці блогу Міжнародного центру академічної доброчесності опублікована стаття Корі Скарр і Карла Мангаїса «Усунення перешкод, що заважають викладачам запобігати порушенням академічної чесності».

 На сторінці блогу Міжнародного центру академічної доброчесності опублікована стаття Корі Скарр і Карла Мангаїса «Усунення перешкод, що заважають викладачам запобігати порушенням академічної чесності».

У ній йдеться про те, що для багатьох викладачів боротьба з академічними проступками є одніює з найскладніших і найневдячніших частин їхньої роботи. Опитування викладачів політехнічного коледжу Онтаріо, висвітлює бачення викладачами загальної ситуації з виявленням академічних порушень. Робоче навантаження є головною перешкодою, що гостро проявляється особливо серед викладачів, які працюють неповний робочий день і яким не компенсують додаткові години, необхідні для розслідування такого роду справ. У більшості досліджень викладачі розглядаються як однорідна група, ігнорується їхній реальний досвід, мотивація,  педагогічний стаж. Але саме досвід формує сприйняття: викладачі з більш, ніж десятирічним стажем, частіше вважають, що навчальний заклад не ставиться до академічної добросовісності серйозно. Викладачі з одним або менше роками викладацького досвіду повідомляли про бар’єри, пов’язані з критикою їхньої педагогічної практики з боку інших, а також про страх зіпсувати стосунки зі студентами. На підставі цих результатів автори рекомендують наступні стратегії: створення безпечного простору для діалогу з питань недоброчесної академічної поведінки під керівництвом експерта з викладання та навчання, який спрямує розмову в позитивне і продуктивне русло; зміцнення відносин між викладачами та їхнім керівництвом із підтвердженням того, що подання заяв про порушення академічної доброчесності не матиме негативного впливу на карєру; створення позитивної синергії всередині колективу шляхом визнання і підтвердження наявних проблем і заохочення співпраці для підвищення академічної добчесності; оприлюднення результатів розгляду справ, пов’язаних з випадками серйозних академічних проступків, щоб посилити прихильність установи до підтримки академічної добчесності.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/yJ9F0, https://qrpage.net/qr/udIa6

Фото: ІСАІ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-08-29
Поширити