За результатами пошуку знайдено:

записів - 5412

сторінок - 542

ОЕСР: РЕЗУЛЬТАТИ PISA-2022

ОЕСР: РЕЗУЛЬТАТИ PISA-2022

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Результати PISA 2022».
ОЕСР: РЕЗУЛЬТАТИ PISA-2022

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Результати PISA 2022».

Наголошується, що результати проведеного ОЕСР дослідження надають уявлення про академічну успішність та здатність учнів до безперервного навчання, навички адаптації до нових обставин та застосування набутих знань у різноманітних і часто непередбачуваних контекстах. Перед сучасною системою освіти стоїть безпрецедентний виклик: підготувати учнів до процвітання в умовах глибокої екологічної, соціальної та економічної невизначеності. Усі країни мають можливість прищеплювати молоді цінності, погляди та практики, необхідні для навчання упродовж життя, як у аудиторії, так і за межами закладів освіти. У Кореї спостерігається значне зниження рівня тривожності, у Португалії учні демонструють видатні успіхи у критичному мисленні та баченні перспектив, у Коста-Ріці та США навіть учні з низькими результатами навчання можуть легко оцінити якість онлайн-інформації. Але разом із тим багато учнів мають проблеми з мотивацією та самоспрямуванням у навчанні. Отже, в усіх країнах необхідно докладати більше зусиль, щоб учні не були непідготовленими до викликів сьогодення і майбутнього. В основі навчання упродовж життя лежить здатність регулювати та підтримувати власне навчання упродовж тривалого часу. Результати PISA-2022 показують, що стратегії навчання учнів (такі, як ставити запитання, коли виникають сумніви, застосовувати попередні знання та вміти розглядати інші точки зору, відмінні від власної) – далеко не універсальні. Наприклад, менше половини учнів у країнах ОЕСР повідомили, що намагаються пов’язати новий матеріал з тим, що вони вже вивчили. Проактивну навчальну поведінку домонструює трохи більше половини учнів, які мають високі результати навчання. Отже, є значний простір для удосконалення навчання, розвитку мотивації та формування навичок навчання упродовж життя. 

Детальніше: http://surl.li/rqwuti, http://surl.li/caxrii

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2024-11-25
Поширити
НІМЕЦЬКО-УКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА СПІВПРАЦЯ

НІМЕЦЬКО-УКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА СПІВПРАЦЯ

Федеральне міністерство освіти та наукових досліджень Німеччини оголосило Конкурс на отримання фінансування німецько-української науково-дослідницької співпраці для сталого відновлення.

Федеральне міністерство освіти та наукових досліджень Німеччини оголосило Конкурс на отримання фінансування німецько-української науково-дослідницької співпраці для сталого відновлення.

Його мета – підтримка українського академічного середовища задля збереження наявного наукового потенціалу та розширення його дослідницьких можливостей, зменшення відтоку мізків з України. Основна тематична спрямованість конкурсу: дослідження, пов’язані з енергетикою, охороною здоров’я, сільським господарством або транспортом; інформаційні, виробничі або біотехнології; дослідження нових матеріалів; міждисциплінарні гуманітарні, соціальні та економічні науки (наприклад, реформи у галузі політики, права або економіки); «зелений перехід» і захист навколишнього середовища. Представлені на конкурс дослідницькі проекти повинні бути орієнтовані на встановлення та розширення довгострокових партнерських відносин між установами-учасниками.  Особливо вітаються пропозиції від молодих вчених Німеччини та України.  Максимальний бюджет гранту складає 300 тис.євро на один проєкт на термін до 36 місяців. Заявку на участь можна подати до 31 січня 2025.

Детальніше: http://surl.li/zdpplc, http://surl.li/jkhzme, http://surl.li/lybmwi

Фото: логотип

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-18
Поширити
СПІВПРАЦЯ ЄВРОПЕЙСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТІВ І БІЗНЕСУ

СПІВПРАЦЯ ЄВРОПЕЙСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТІВ І БІЗНЕСУ

На сайті European Education Area опубліковано інформаційний матеріал «Звіт оцінює співпрацю європейських університетів і бізнесу з 2008 року».

На сайті European Education Area опубліковано інформаційний матеріал «Звіт оцінює співпрацю європейських університетів і бізнесу з 2008 року».

У документі представлені результати дослідження діяльності Європейської комісії щодо підтримки співпраці між університетами та бізнесом за період з 2008 року та містяться рекомендації щодо майбутніх рамок такої співпраці. Акцент зроблено на п’яти ініціативах, реалізованих  у рамках Форуму університетів і бізнесу; альянсів знань Erasmus+; HEInnovate; підтримки конкурентності випускників на ринку праці; проекту «Вища освіта для розумної спеціалізації». Доведено, що ці заходи відіграли значну роль у подоланні розриву між закладами вищої освіти та бізнес-сектором. Проаналізовано наявні проблеми, зокрема – недостатня синергія між університетами та бізнесом; обмежена участь у політичних діях; перешкоди для довгострокової стійкості партнерства; необхідність розширити концепцію співпраці до рівня освітніх інновацій. Експерти рекомендують забезпечити консолідацію заходів та діяльності, що фінансується ЄС, саме під егідою «освітніх інновацій»; запровадити механізм «м’якого управління» через керівний комітет на рівні ЄС; більш активно розповсюджувати інформацію за допомогою єдиної цифрової платформи та забезпечити розробку та реалізацію комплексної комунікаційної стратегії.

Детальніше: http://surl.li/tyrzbw, http://surl.li/jkabbk, https://heinnovate.eu/en, http://surl.li/bnnnuy

Фото: ЄС

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ЄС #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-11-18
Поширити
ОЕСР: ПЕРЕХІД ДО ЦИКЛІЧНОЇ ЕКОНОМІКИ У ФРН

ОЕСР: ПЕРЕХІД ДО ЦИКЛІЧНОЇ ЕКОНОМІКИ У ФРН

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Циркулярна економіка в Берліні, Німеччина» із серії «Документи ОЕСР з регіонального  розвитку».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Циркулярна економіка в Берліні, Німеччина» із серії «Документи ОЕСР з регіонального  розвитку».

Наголошується, що останнім часом у Берліні спостерігається значне зростання населення (+10% за 2013-2023 роки, порівняно з +4% у Німеччині та +5% в ОЕСР), яке у 2040 році за прогнозами становитиме 4 млн.  Це об’єктивно впливає на послуги та інфраструктуру, визначає попит на житло, споживання ресурсів тощо. У 2020 році столиця ФРН розпочала перехід до циклічної економіки, прийнявши Концепцію управління відходами на 2020-2030 роки, спрямовану на впровадження заходів щодо зменшення побутових, водних і будівельних відходів. Щоб прискорити цей перехід, Берлін створив Координаційний офіс із циклічної економіки, енергоефективності та захисту клімату в бізнесі (2022 р.) та Zero Waste Agency (2023 р.), а також замовив дослідження потенціалу циклічної економіки у промисловому секторі міста. Незважаючи на значні зусилля, циклічна економіка в Берліні все ще часто сприймається лише через призму сталого поводження з відходами. В опублікованому ОЕСР документі розглядаються проблеми, які стримують прогрес у становленні циклічної економіки та надаються рекомендації щодо прискорення такого переходу.

Детальніше: http://surl.li/ieuajc, http://surl.li/rfebtc, https://doi.org/10.1787/459defe7-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-11-18
Поширити
ІНСТРУМЕНТИ ШІ ТА АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ

ІНСТРУМЕНТИ ШІ ТА АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кетрін МакКаллум «Ефект Золотоволоски: пошук «найнеобхіднішого» в епоху ШІ».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кетрін МакКаллум «Ефект Золотоволоски: пошук «найнеобхіднішого» в епоху ШІ».

Наразі технологію штучного інтелекту вбудовано майже до кожного інструменту, які широко використовують студенти. Стрімко поширюється реклама інструментів, які презентуються студентам як швидкі та легкі рішення для виконання їхніх академічних завдань: написання ессе, надання відповідей тести з кількома варіантами відповідей, пошук наукових статей тощо. Навіть досвідчені автори можуть отримати певний зиск від використання штучного інтелекту під час виконання роботи з пошуку інформації, підготовки загального огляду та генерації ідей. Питання академічної доброчесності, вважає Кетрін, стає дедалі складнішим. Чи можуть викладачі університетів знайти межу між некоректною поведінкою та етичним використанням цих інструментів? Потрібен новий підхід до оцінювання! Отже, необхідно визначити, коли штучний інтелект використовується «надмірно», а коли «помірно», по-новому поглянути на концепцію плагіату. Адже студенти мають використовувати ШІ-інструменти саме для підтримки свого навчання, а не заміни своїх зусиль на роботу ШІ, видаючи чужу роботу за свою. Ключовим може стати питання власності, яке лежить в основі академічної доброчесності.

Детальніше: http://surl.li/jlwquc

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини

2024-11-15
Поширити
ПІДТРИМКА РЕАЛІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОГО ПЛАНУ ДІЙ OGP

ПІДТРИМКА РЕАЛІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОГО ПЛАНУ ДІЙ OGP

Програма «Східне партнерство» оголосила про старт конкурсу із підтримки реалізації зобов’язань щодо реформ згідно Плану дій «Партнерство «Відкритий уряд» України та Молдови на 2023-2025 роки.
ПІДТРИМКА РЕАЛІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОГО ПЛАНУ ДІЙ OGP

Програма «Східне партнерство» оголосила про старт конкурсу із підтримки реалізації зобов’язань щодо реформ згідно Плану дій «Партнерство «Відкритий уряд» України та Молдови на 2023-2025 роки.

Йдеться про залучення проєктів, націлених на  успішну реалізацію реформ відкритого управління у рамках національних планів дій. Взяти участь у конкурсі можуть організації громадянського суспільства або їхні консорціуми із державними органами та агенціями з України та Республіки Молдова, які планують документувати та розповсюджувати у соціальних медіа підходи, методики роботи та отримані результати, брати участь у взаємних обмінах і навчальних заходах. Бюджет проєкту – 25 тис. євро., фінансування здійснюється Європейським Союзом. Заявки на участь приймаються на постійній основі до кінця березня 2026 року.

Детальніше: http://surl.li/hetlff, http://surl.li/jydwvs, http://surl.li/feyjxy

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-11-15
Поширити
МОВНІ МОДЕЛІ & OPEN DATA

МОВНІ МОДЕЛІ & OPEN DATA

Ініціатива OD-Ambassadors-АІ оголосила про старт прийому на навчальний курс «Мовні моделі та відкриті дані».
МОВНІ МОДЕЛІ & OPEN DATA

Ініціатива OD-Ambassadors-АІ оголосила про старт прийому на навчальний курс «Мовні моделі та відкриті дані».

Його мета – сприяти ефективному використанню відкритих даних для підвищення прозорості, підзвітності та інноваційного розвитку України. Слухачі дізнаються про можливості практичного використання великих мовних моделей, навчаться ефективно працювати з великими обсягами даних за допомогою ChatGPT, Google Gemini та Claude, прискорювати та автоматизовувати аналіз інформації; перевіряти факти, виявляти дезінформацію і неточності; коректно прописувати запити; будувати графіки та швидко оформлювати документи. Програма розрахована на 6 занять, під час яких учасники виконають 18 практичних завдань і отримають досвід роботи з реальними кейсами. Курс є складовою програми Open Data Ambassadors, яку реалізує Міністерство цифрової трансформації за сприяння проєкту «Підтримка цифрової трансформації». Заявку на участь можна подати до 20 листопада 2024 року.

Детальніше: https://od-ambasssador-ai.com/, http://surl.li/fuykid, http://surl.li/cwuvig

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_ОсвітаОнлайн #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-11-15
Поширити
ОЕСР ВПЛИВ ОСВІТИ І НАУКИ НА РЕГІОНАЛЬНІ ІННОВАЦІЇ ТА РОЗВИТОК

ОЕСР ВПЛИВ ОСВІТИ І НАУКИ НА РЕГІОНАЛЬНІ ІННОВАЦІЇ ТА РОЗВИТОК

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Географія вищої освіти в Англії та Уельсі» із серії «Доповіді ОЕСР щодо МСП та підприємництва».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Географія вищої освіти в Англії та Уельсі» із серії «Доповіді ОЕСР щодо МСП та підприємництва».

Наголошується, що сектор вищої освіти у Великої Британії має ключове значення для конкурентних переваг та економічної активності. У 2022 році його внесок в економіку Великої Британії у розмірі 130 млрд фунтів стерлінгів, визначивши масштаб впливу на ВВП. Він забезпечує зростання людського капіталу, має глобальне значення, але залишається недооціненим. Заклади вищої освіти завдяки співпраці зі своїми громадами відіграють важливу роль у місцевих екосистемах завдяки стимулюванню інновацій та підтримці зростання продуктивності. Взаємодія ЗВО з місцевими партнерами допомагає вирішувати суспільні проблеми, підтримувати регіональний розвиток. Проте інтеграція до програм наукових досліджень та інновацій територіальної складової відбувається складно й повільно. У доповіді, присвяченій Національному акселератору громадянського впливу (NCIA), підготовленій Мережею цивільних університетів, розглядається, як університети узгоджують свої дослідницькі та інноваційні зусилля з регіональними пріоритетами для зміцнення підприємницьких екосистем. Експерти звертають увагу на важливість зміцнення партнерських відносин з місцевими зацікавленими сторонами, включно з МСП, для посилення впливу освіти і науки на регіональні інновації та розвиток.

Детальніше: http://surl.li/ilqlxp, http://surl.li/wknuft, https://doi.org/10.1787/be1c6f52-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-15
Поширити
ОЕСР: ДЕРЖАВНИЙ ВЕНЧУРНИЙ КАПІТАЛ

ОЕСР: ДЕРЖАВНИЙ ВЕНЧУРНИЙ КАПІТАЛ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Роль державного венчурного капіталу для інноваційного підприємництва» із серії «Робочі документи ОЕСР з науки, технологій та промисловості».
ОЕСР: ДЕРЖАВНИЙ ВЕНЧУРНИЙ КАПІТАЛ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Роль державного венчурного капіталу для інноваційного підприємництва» із серії «Робочі документи ОЕСР з науки, технологій та промисловості».

Наголошується, що державне венчурне фінансування або використання державних коштів для інвестування в інноваційні підприємницькі фірми  стало важливим інструментом політики, спрямованої на розвиток інноваційних екосистем та підтримку компаній, які не відповідають типовому «венчурному профілю». Воно доповнює приватний венчурний капітал та підтримує інноваційний розвиток. Емпірично проаналізовано роль державного венчурного капіталу у стимулюванні інноваційного підприємництва. Розглядаються два основні питання: які компанії отримують фінансування від державних венчурних фондів і який зв’язок між фінансуванням від державних венчурних фондів та результатами діяльності компаній. У дослідженні використано унікальний набір панельних даних 200 фірм, що працюють у країнах-членах ОЕСР та отримали венчурне фінансування у період з 2000 по 2022 роки. Встановлено, що проєкти, які отримали державне фінансування, зазвичай мали більш високий ризик, ніж фірми, що фінансуються приватними венчурними капіталами, і відповідно мали нижчу ефективність  як з позицій подальшого залучення фінансування, так і інноваційних результатів. Разом із тим, співпраця держави з приватними венчурними інвесторами призводить до скорочення розриву в продуктивності. Вплив виключно державного венчурного фінансування є слабшим, але воно все одно корисне. Державне венчурне фінансування може виступати в якості політичного інструменту для спрямування коштів у фірми, які не викликають сильної зацікавленості у приватних венчурних інвесторів. Урядовий венчурний капітал може також сприяти досягненню ширших політичних цілей, таких як «зелений» перехід, де інновації є нагальною потребою, але стикаються зі значними бар’єрами у вигляді технологічної та політичної невизначеності.

Детальніше: http://surl.li/yryxaq, http://surl.li/pseqps, https://doi.org/10.1787/6430069e-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-11-14
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ТА МЕХАНІЗМІВ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЗВО

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ТА МЕХАНІЗМІВ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЗВО

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт «Методичних рекомендацій щодо застосування інструментів та механізмів для трансформації різних сфер функціонування закладів вищої освіти на засадах прозорості та доброчесності».

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт «Методичних рекомендацій щодо застосування інструментів та механізмів для трансформації різних сфер функціонування закладів вищої освіти на засадах прозорості та доброчесності».

Документ розроблено на виконання «Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2023 № 220. Методичні рекомендації спрямовані на практичну реалізацію цінності доброчесності в закладах вищої освіти, сприяння формування нової культури, де доброчесність є основоположним принципом. Вони охоплюють загальні питання діяльності закладу вищої освіти, а також організацію освітнього процесу, адміністрування ЗВО, забезпечення академічної доброчесності та партнерську взаємодію закладів вищої освіти. Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту можна подати до 12 грудня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/pgboxx

Фото: pixabay. com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини

2024-11-13
Поширити