За результатами пошуку знайдено:

записів - 5485

сторінок - 549

ГРАНТИ ВІД НІДЕРЛАНДСЬКОЇ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РАДИ

ГРАНТИ ВІД НІДЕРЛАНДСЬКОЇ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РАДИ

Науковці з України мають можливість взяти участь у конкурсному відборі на отримання грантів Нідерландської дослідницької ради (NWO) у рамках партнерства між NWO та Національним фондом досліджень.

Науковці з України мають можливість взяти участь у конкурсному відборі на отримання грантів Нідерландської дослідницької ради (NWO) у рамках партнерства між NWO та Національним фондом досліджень.
Йдеться про онлайн-участь кваліфікованих дослідників з України у поточних проєктах NWO та долучення до професійної мережі нідерландської дослідницької спільноти. Загальний бюджет ініціативи для українських виконавців – 250 тис. євро, максимальний бюджет одного гранту для українського дослідника – 25 тис. євро. Керівники наукових проєктів, які вже фінансуються NWO або отримають фінансування найближчим часом, отримують тимчасову можливість залучити до виконання проєкту дослідника з університету або наукової установи України. Для цього вони мають подати заявку на залучення одного дослідника з України на період від 6 до 24 місяців. Для інформаційної підтримки цієї грантової ініціативи NWO разом із НФДУ проведуть у серпні 2023 року серію вебінарів. Заявку на конкурс можна подати з 11 вересня 2023 року по 8 квітня 2024 року.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-08-04
Поширити
ЯК СПОНУКАТИ СТУДЕНТІВ ДУМАТИ, НЕ ПОКЛАДАЮЧИСЬ ЛИШЕ НА ВІДПОВІДІ ШІ

ЯК СПОНУКАТИ СТУДЕНТІВ ДУМАТИ, НЕ ПОКЛАДАЮЧИСЬ ЛИШЕ НА ВІДПОВІДІ ШІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Сари Клайн «Як ChatGPT знищив мої дошки обговорень і викликав нові підказки».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Сари Клайн «Як ChatGPT знищив мої дошки обговорень і викликав нові підказки».
Вона ділиться своїм досвідом щодо навчання та надає підказки, які саме у нових умовах присутності ГШІ працювати зі студентами, щоб вони самостійно мислили та брали участь у обговоренні курсу. Дискусійні дошки з’явились у 1970-х роках та зазвичай були популярним методом залучення студентів, пропонуючи відкритий текстовий формат спілкування. Однак використання цих дошок втрачає сенс, коли йдеться про студентів, що не мають ентузіазму і не зацікавлені в імпровізації. ChatGPT остаточно звів нанівець спроби використовувати ці дошки обговорення. На заняттях студенти брали підказки, які були навмисно простими, щоб стимулювати міжособистісний обмін одними-двома абзацами, і скидали їх у ChatGPT, потім копіювали його відповіді та вставляли отримані результати на дошку обговорень, навіть не читаючи їх. Щоб вирішити цю проблему, Сара змінювала підказки таким чином, щоб завадити студентам використовувати ШI. Як це зробити? Потрібно використовувати підказки, які змушують висловити особисту думку; просити студентів додавати посилання на джерела; використовувати найбільш актуальні поточні або місцеві події; додати творчості – нехай студенти сфотографують подію, зроблять ілюстрацію та підпишуть її, накресліть від руки схему або зроблять самостійно діаграму; доручіть з підручних матеріалів зробити тривимірну модель або зняти коротке відео чи зробити анімацію щоб пояснити теорію. Звісно, це потребує від викладача багато зусиль, треба постійно бути готовим креативити й відповідати на нові виклики.
Детальніше: https://is.gd/PfZije
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини
2023-08-04
Поширити
ОЕСР: СПОЖИВАЧІ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ ТА СТАЛЕ ФІНАНСУВАННЯ

ОЕСР: СПОЖИВАЧІ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ ТА СТАЛЕ ФІНАНСУВАННЯ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Споживачі фінансових послуг та стале фінансування: наслідки та підходи для політики» із серії «Документи ОЕСР щодо політики у сфері бізнесу та фінансів».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Споживачі фінансових послуг та стале фінансування: наслідки та підходи для політики» із серії «Документи ОЕСР щодо політики у сфері бізнесу та фінансів».
У ньому розглядаються поточні тенденції щодо споживчого попиту на продукти сталого фінансування, аналізується досвід використання цих продуктів та пов’язані з ними нові ризики для споживачів, надається огляд інструментів та заходів захисту прав споживачів фінансових послуг, які доступні для політиків та наглядових органів, наводяться приклади того, як ці інструменти та заходи застосовуються по всьому світу. Також у звіті подаються міркування експертів щодо відповідальності за захист прав споживачів фінансових послуг.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD
2023-08-04
Поширити
ЯК ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЗМІНЮЄ IP-СФЕРУ

ЯК ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЗМІНЮЄ IP-СФЕРУ

Патентне відомство Австралії оприлюднило звіт «Генеративний ШІ та система IP: вивчення можливого майбутнього у контексті прав ІВ».

Патентне відомство Австралії оприлюднило звіт «Генеративний ШІ та система IP: вивчення можливого майбутнього у контексті прав ІВ».
У ньому наголошується, що інтелектуальна власність є важливим економічним активом. У нестабільному та різноманітному світі IP- відомство створює доступну, збалансовану та ефективну систему ІВ, контролює функції товарного знаку, патенту, прав на дизайн та прав селекціонерів. Раптова поява генеративного штучного інтелекту із його здатності продукувати новий контент, порушує питання про те, чи залишається вірним традиційне розуміння інтелектуальної власності. Щоб відповісти на ці та інші питання, венчурна група IP Australia розробила серію сценаріїв впливу ШІ на окремі права ІВ та систему ІВ загалом, а також суспільство. Дослідження покладається на думку експертів та результати опитування зацікавлених сторін (клієнти, науковці, компанії). Дослідники дійшли висновку, що застосування ГШІ зменшує бар’єр для входу до сфери інновацій. Це, скоріше всього, матиме вплив на функціонування системи ІВ та управління нею, призведе до появи більшої кількості інноваційного контенту, більш легкого доступу до створення інновацій, більшої кількості учасників. Важлива парадигма, яка потребуватиме відповідного законодавчого регулювання та адаптації вже існуючих норм, полягає у тому, що застосування ГШІ зробило неможливим покладання на припущення за замовчуванням, що новий контент (включаючи ідеї та винаходи) є виключно результатом зусиль людини. У звіті визначені аспекти використання ШІ, які турбують найбільше: штучний інтелект зловживатиме, використовуючи для генерації контенту чужу інтелектуальну власність; інструменти ГШІ нададуть іншим стейкхолдерам несправедливу перевагу на ринку. Разом із тим експерти погодились, що разом з тим ШІ заохочує інновації, а його роль та можливості потребують подальшого ретельного дослідження і належного регулювання.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-08-04
Поширити
АКАДЕМІЧНЕ ПИСЬМО В ЕПОХУ ШІ

АКАДЕМІЧНЕ ПИСЬМО В ЕПОХУ ШІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Эндрю Мура «Чи є сенс викладати академічне письмо в епоху ШІ?».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Эндрю Мура «Чи є сенс викладати академічне письмо в епоху ШІ?».
Автор задається питанням, якщо есе, написані нормальним стилем можуть бути створені за лічені секунди завдяки застосуванню технологій штучного інтелекту, чи потрібно викладачам звертати увагу на стиль при оцінюванні роботи студента? Відповідь, яку він пропонує, традиційна: здобувачі освіти та випускники університетів повинні вміти гарно писати, чітко викладаючи свої думки. Академічне письмо є важливою навичкою для академічного та професійного життя, тому в різних дисциплінах основою навчання студентів є підготовка есе, звітів, дослідницьких робіт та оглядів літератури. Молоді люди мають розвивати своє володіння мовою, розуміння структури та форми. Однак у епоху ШІ саме поняття «писати» змінюється. У недалекому майбутньому студент, який отримав письмове завдання, з більшою ймовірністю почав би збирати свої розрізнені думки та недопрацьовані ідеї, надиктовувати їх на диктофон й використовувати спеціальні додатки для перетворення мови на текст. Наразі він може передати ці нотатки ChatGPT і попросити перетворити їх на зв’язне есе. Так у нього з’явиться чернетка, яку він має ретельно відредагувати. Але найскоріше за все він просто зробить кілька швидких змін на своєму телефоні перед відправкою викладачу для оцінювання результата. Однак, незважаючи на те, що такого роду зміни є неминучими, не можна ставитися до них байдуже. Вони висувають до нас нові вимоги, потребують нової політики. Якщо текст, сформований ШІ стане новою нормою, викладачам доведеться переглянути мету та практику навчання академічному письму. Якщо письмові завдання стануть ненадійними інструментами оцінювання, потрібно буде трансформувати багато елементів та підходів у системі вищої освіти, зробивши акцент на оригінальності ідей.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-08-03
Поширити
МІКРОГРАНТИ НА ПУБЛІКАЦІЇ ТА ПОДОРОЖІ ВІД CRDF GLOBAL

МІКРОГРАНТИ НА ПУБЛІКАЦІЇ ТА ПОДОРОЖІ ВІД CRDF GLOBAL

НКО «CRDF Global» оприлюднила інформацію щодо надання українським вченим та фахівцям мікрогрантів для опублікування наукових статей у рецензованих міжнародних журналах та участі у наукових заходах.

НКО «CRDF Global» оприлюднила інформацію щодо надання українським вченим та фахівцям мікрогрантів для опублікування наукових статей у рецензованих міжнародних журналах та участі у наукових заходах.
На отримання фінансової підтримки публікації можуть претендувати особи, які мають значний досвід досліджень та освітньої діяльності у галузі хімії подвійного використання, біології, ядерних досліджень та суміжних галузях, є громадянами України, мають ступінь доктора філософії. Гранти у розмірі до 1,5 тис.дол. США на участь у конференціях надаватимуться науковцям та фахівцям у галузі інженерії на засадах конкурсного відбору. Заявку на участь можна подати відповідно до 25 серпня та 1 вересня 2023 року.
Фото: CRDF Global
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-08-03
Поширити
ВІДКРИТИЙ НАБІР КАРТОГРАФІЧНИХ ДАНИХ

ВІДКРИТИЙ НАБІР КАРТОГРАФІЧНИХ ДАНИХ

На сторінці блогу проекту Overture Maps Foundation опублікована інформація про перший випуск відкритого набору картографічних даних.

На сторінці блогу проекту Overture Maps Foundation опублікована інформація про перший випуск відкритого набору картографічних даних.
Ця подія надзвичайно важлива для створення всеосяжного набору даних відкритих карт стала можлива завдяки поєднанню зусиль десятки картографічних, геопросторових і технологічних компаній: Amazon Web Services (AWS ), Meta, Microsoft, TomTom, Esri, Cyient, InfraMappa, Nomoko, Precisely, PTV Group, SafeGraph, Sanborn та Sparkgeo. Їх співробітництво ґрунтується на розумінні того, що картографічні дані мають бути спільним ресурсом для розвитку. У новому наборі є чотири унікальні шари даних: визначні пам’ятки, будівлі, транспорт, адміністративні кордони. Зокрема, шар «визначних пам'яток» включає понад 59 мільйонів записів, які раніше не публікувалися як відкриті дані. Його можуть вільно використовувати будь-які картографи або постачальники послуг позиціонування. Шар «будівлі» охоплює понад 780 мільйонів унікальних контурів будівель по всьому світу і є результатом об'єднання різних проектів з відкритими даними, включаючи OpenStreetMap, Microsoft та Esri. Шар «транспорт» являє собою відображення всесвітньої дорожньої мережі, яку надав проект OpenStreetMap. Шар «адміністративні кордони» – це глобальний відкритий набір даних про національні та регіональні адміністративні кордони, що включає регіональні назви, перекладені 40 різними мовами для підтримки міжнародного використання. Усі шари даних відформатовані відповідно до нещодавно запущеної схеми даних OMF, яка дозволяє розробникам картографічних сервісів отримувати та використовувати картографічні дані стандартним, документованим способом,який забезпечує функціональну сумісність. Уся інформація, отримана з різних джерел відкритих картографічних даних, була перевірена та об'єднана за допомогою серії перевірок якості Overture Maps. OMF публікує дані, щоб отримати зворотний зв'язок від громадськості.
Фото: логотип
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-08-03
Поширити
ПЕРЕВАГИ МІЖНАРОДНОЇ АКРЕДИТАЦІЇ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ: ДОСВІД КПІ

ПЕРЕВАГИ МІЖНАРОДНОЇ АКРЕДИТАЦІЇ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ: ДОСВІД КПІ

Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» ділиться власним досвідом міжнародної акредитації освітніх програм.

Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» ділиться власним досвідом міжнародної акредитації освітніх програм.
Нещодавно КПІ здійснив акредитацію двох освітніх програм з присвоєнням EUR-ACE®Label. Ті, хто займався питаннями міжнародної акредитації, вважають, що це створює багато переваг для закладу вищої освіти, майбутніх роботодавців та здобувачів освіти. Зокрема, міжнародне визнання системи полегшує академічну й професійну мобільність; надає додаткове підтвердження якості освіти, відповідності стандартам якості; заохочує студентів до вибору навчального закладу, освітні програми якого пройшли міжнародну акредитацію; фіксує відповідність освітньої програми європейським і міжнародним стандартам; спрощує працевлаштування, оскільки визнається роботодавцями в Європі та США; сприяє успішному поданню заявки для навчання на вищих рівнях – у магістратурі та аспірантурі; сприяє мобільності випускників, як це передбачено Директивою Європейського Союзу про визнання професійної кваліфікації. Зі свого боку роботодавці отримують додаткове підтвердження належних знань та практичних можливостей майбутніх співробітників; узгодженості освітньої програми з визнаними міжнародними освітніми стандартними дескрипторами (додаток до диплома європейського зразка).
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики
2023-08-03
Поширити
ОЕСР: ОЦІНКА ВПЛИВУ ШІ НА РОБОЧІ МІСЦЯ

ОЕСР: ОЦІНКА ВПЛИВУ ШІ НА РОБОЧІ МІСЦЯ

На сайті Radio France Internationale опубліковане інтерв’ю директора по дослідженням ОЕСР Стефано Скарпетта під заголовком «За даними ОЕСР майже кожне десяте робоче місце може бути замінене штучним інтелектом упродовж десятиліття».

На сайті Radio France Internationale опубліковане інтерв’ю директора по дослідженням ОЕСР Стефано Скарпетта під заголовком «За даними ОЕСР майже кожне десяте робоче місце може бути замінене штучним інтелектом упродовж десятиліття».
Стефано наголошує, що згідно з результатами дослідження ОЕСР очікується, що розвиток штучного інтелекту вплине на 24% робочих місць, а біля 9% можуть взагалі зникнути. Експерти Організації економічного співробітництва та розвитку вважають, що висококваліфіковані працівники ризикують бути заміненими штучним інтелектом. Законодавці ЄС закладають основу для регулювання ризиків, спричинених розвитком технологій ШІ, ґрунтуючись на попередньому опитуванні. Тоді близько 30 % респондентів висловили стурбованість розвитком ШІ, а 19 % були «дуже стурбовані» і вважали, що їхні робочі місця – під загрозою. Але цей прогноз після запуску ChatGPT застарів. Генератор контенту від американської компанії OpenAI, змінює правила гри: «може бути втрачено більше робочих місць, ніж очікувалося, і вплив на сферу праці виявляється більш масштабним, ніж очікувалось». У березні цього року американський банк Goldman Sachs опублікував оцінку, згідно з якою 300 мільйонів робочих місць у всьому світі можуть бути замінені штучним інтелектом у найближчі кілька років. В основному це офісна робота та адміністративні завдання. Провідні технологічні лідери та дослідники закликають до «паузи» у розвитку ШІ. За даними Всесвітнього економічного форуму упродовж наступних п'яти років, ймовірно, буде втрачено 83 млн. робочих місць, але можуть бути створені ще 69 млн. робочих місць із високим попитом у секторі кібербезпеки та нових технологій.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект
2023-08-03
Поширити
ОЕСР: ТВОРЧЕ МИСЛЕННЯ

ОЕСР: ТВОРЧЕ МИСЛЕННЯ

На сторінці програми міжнародного оцінювання учнів PISA на офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано матеріал «Творче мислення PISA 2022».

На сторінці програми міжнародного оцінювання учнів PISA на офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано матеріал «Творче мислення PISA 2022».
У ньому наголошується, що оцінювання творчого мислення дозволяє виміряти здатність учнів продуктивно брати участь у генерації, аналізі та покращенні ідей, які можуть призвести до оригінальних та ефективних рішень і прогресу у знаннях. Розглядається поняття креативного (творчого) мислення як способу мислення, який веде до генерації цінних та оригінальних ідей. Оцінювання PISA вивчає здатність учнів генерувати різноманітні та оригінальні ідеї, а також оцінювати й удосконалювати ідеї в різних контекстах або «доменах». Оцінювання включає чотири сфери: письмове представлення, візуальне представлення, вирішення соціальних і наукових проблем. У кожній з цих сфер учні виконують відкриті завдання, на які немає єдиної правильної відповіді. Також у матеріалі розкриваються питання, чому важливо розвивати творче мислення, як воно може вплинути на інтерес до навчання, освітні досягнення студентів, розвиток їх особистості, соціально-емоційний розвиток; як можна підтримувати інтерпретацію досвіду, дій та подій новими та особистісно значущими способами; що інноваційного в оцінюванні творчого мислення PISA 2022 (є кілька методологічних нововведень: оцінка включає нові інтерактивні типи елементів, засновані на інструменті візуального дизайну; використовуються як відкриті, так і вибіркові відповіді). Представлена структура та інструменти оцінювання, з якими можна ознайомитись: Модель креативного мислення PISA 2022 (проект) та Інструмент візуального дизайну PISA. Всесвітня презентація результатів PISA 2022 відбудеться у 2024 році.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD
2023-08-03
Поширити