За результатами пошуку знайдено:

записів - 5428

сторінок - 543

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ СТАНДАРТУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 125 «КІБЕРБЕЗПЕКА ТА ЗАХИСТ ІНФОРМАЦІЇ»

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ СТАНДАРТУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 125 «КІБЕРБЕЗПЕКА ТА ЗАХИСТ ІНФОРМАЦІЇ»

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт стандарту вищої освіти зі спеціальності 125 «Кібербезпека та захист інформації» на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти.

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт стандарту вищої освіти зі спеціальності 125 «Кібербезпека та захист інформації» на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти.
Стандарт містить загальну характеристику та вимоги до освітніх програм в частині рівня освіти осіб, які можуть розпочати навчання на здобуття освітньо-наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 125 «Кібербезпека та захист інформації» за відповідною освітньою програмою; опис обсягу кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття освітньо-наукового ступеня «доктора філософії», результатів навчання; перелік обов’язкових компетентностей випускника; нормативний зміст підготовки здобувачів доктора філософії, сформульований у термінах результатів навчання; опис форм атестації; вимоги до створення міждисциплінарних освітньо-наукових програм; перелік нормативних документів, на яких базується стандарт вищої освіти. Зауваження та пропозиції до проєкту стандарту можна подати до 4 вересня 2023 року.
Фото: МОН
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення
2023-08-21
Поширити
ПЕРЕВІРКА АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ЗАНЯТТЯ

ПЕРЕВІРКА АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ЗАНЯТТЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Стефані Фостер та Кірка Амброуза «Перевірка активності студентів під час заняття».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Стефані Фостер та Кірка Амброуза «Перевірка активності студентів під час заняття».
У ній наводяться результати дослідження залученості студентів та пропонуються способи підтримки й оцінювання такої залученості в аудиторії. Зазвичай у розмовах про покращення залученості студентів фігурує міфічний студент минулого, який завжди приходив вчасно, багато читав, відповідав на кожне складне запитання викладача та запам’ятовував усе, що говорив професор. Стефані та Кірк – реалісти: не буде класу, цілком наповненого такими учнями. Але викладач має заохочувати мотивацію, цікавість та ентузіазм до навчання у студентів. Залучені студенти не просто засвоюють зміст навчального матеріалу, вони намагаються осмислити те, що вивчають, виявляють зацікавленість у предметі, мають бажання вчитися та беруть відповідальність за своє навчання. Як цього досягти? Треба створити середовище, у якому учні відчувають себе здатними йти на ризик і робити помилки; участь у навчанні не повинна бути змагальною чи каральною; треба уважно ставитись до запитань, коректно реагувати на коментарі та зрозуміло відповідати на запитання студентів; показати їм, що помилятися – це нормально; запровадити різні форми взаємодії, які залучають когнітивні, афективні та поведінкові аспекти; доповнювати усні виступи іншими способами залучення; формулювати чітко завдання, надавати ранній та регулярний зворотний зв’язок; здійснювати на основі зворотного зв’язку від студентів коротку самооцінку, щоб дізнатися, як студенти відносяться до занять і яких змін потребують.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-08-18
Поширити
ОЕСР: ПІДТРИМКА ФІНТЕХ-ІННОВАЦІЙ У ЧЕСЬКІЙ РЕСПУБЛІЦІ

ОЕСР: ПІДТРИМКА ФІНТЕХ-ІННОВАЦІЙ У ЧЕСЬКІЙ РЕСПУБЛІЦІ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила книгу «Підтримка фінтех-інновацій у Чеській Республіці: рекомендації щодо розробки регуляторної пісочниці».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила книгу «Підтримка фінтех-інновацій у Чеській Республіці: рекомендації щодо розробки регуляторної пісочниці».
Створення такої пісочниці може сприяти інноваціям у фінансовому секторі, оскільки дає можливість наглядовим органам спостерігати за процесом та своєчасно усувати нові ризики, пов’язані з розгортанням інноваційних технологій у фінансах, одночасно використовуючи потенційні переваги. У фінтех-інноваціях у Чеській Республіці налічується біля сотні гравців. Експерти аналізують місцеву екосистему, виявляють перешкоди інноваційного розвитку, пропонують рекомендації щодо побудови регулятивної пісочниці, яка ураховуватиме специфіку країни. Ключові пропозиції щодо дизайну чеської регуляторної пісочниці стосуються визначення «інноваційного фінансового продукту», мети пісочниці та її масштабу, обмежень середовища тестування, здійснення регуляторного нагляду, ізольованого програмного середовища для певних типів даних, визначення кола учасників, критеріїв прийнятності та моделі авторизації.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-08-18
Поширити
ГРАНТИ ВІД УНІВЕРСИТЕТУ ТОРОНТО ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ МЕДИКІВ

ГРАНТИ ВІД УНІВЕРСИТЕТУ ТОРОНТО ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ МЕДИКІВ

Медичний факультет Університету Торонто і Фонд освіти та співробітництва Україна-Торонто оголосили про надання грантів на медичні освітні та дослідницькі проєкти.

Медичний факультет Університету Торонто і Фонд освіти та співробітництва Україна-Торонто оголосили про надання грантів на медичні освітні та дослідницькі проєкти.
Підтримку отримають: проєкти, які будуть реалізовані спільно дослідниками з України; візити під керівництвом викладачів факультету, здійснені з метою розбудови потенціалу охорони здоров’я; діяльність зі створення та розбудови медичної спільноти, зацікавленої у співпраці з канадськими колегами та інституціями для розвитку дистанційних освітніх проєктів і підтримки професійних асоціацій. Особлива увага надаватиметься заявкам, що стосуються ортопедичної допомоги, розвитку адміністративних навичок у системі охорони здоров’я. Вітається розвиток співпраці з національними університетами. Проєкти, що претендують на грант, повинні мати потенціал масштабування, залучення додаткових донорів, охоплювати значну кількість людей. Максимальна сума гранту – 75 тис. канадських доларів, тривалість проєкту – до двох років. Заявку на грант можна подати до 30 вересня 2023 року.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-08-17
Поширити
ПРИНЦИПИ УНІВЕРСАЛЬНОГО ДИЗАЙНУ ДЛЯ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ

ПРИНЦИПИ УНІВЕРСАЛЬНОГО ДИЗАЙНУ ДЛЯ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Андреа Фельдман «Справедливі підходи до оцінювання багатомовних студентів».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Андреа Фельдман «Справедливі підходи до оцінювання багатомовних студентів».
У ній автор пояснює, що застосування принципів універсального дизайну для навчання може забезпечити більш справедливі підходи до оцінювання результатів навчання багатомовних іноземних студентів. Універсальний дизайн для навчання (UDL) дозволяє розробляти стратегії, які підтримують багатомовних іноземних студентів поряд з усіма іншими, не розробляючи для цього окремі курси та не пристосовуватись до них як до «особливих випадків». Універсальний дизайн надає гнучкість розробці навчального плану від початку його складання і до завершення. В частині складних питань, таких як оцінювання та плагіат, стратегія роботи з багатомовними студентами потребує саме принципів UDL. Перший з них – справедливі, зрозумілі та прозорі засоби оцінювання. Другий принцип – робота з недопущення порушень академічної етики, роз’яснення недопустимості плагіату. Зазвичай кількість іноземних студентів, стосовно яких повідомляється про порушення кодексу честі, перевищує кількість вітчизняних, хоча багато з них шахраюють ненавмисно. Андреа надає поради щодо того, як допомогти учням уникнути плагіату і наголошує на важливості нагадування про правила, чіткого формулювання завдань, представлення прикладів готових завдань із роз’ясненням правил і формату цитування, опису змісту запозичених ідей та постійної підтримки навчальних цілей.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-08-17
Поширити
ОЕСР: ПЕНСІЙНІ РИНКИ У ЦЕНТРІ УВАГИ

ОЕСР: ПЕНСІЙНІ РИНКИ У ЦЕНТРІ УВАГИ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Пенсійні ринки у центрі уваги».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Пенсійні ринки у центрі уваги».
У ньому наголошується, шо останнім часом у світі здійснювались інтенсивні реформи пенсійної системи, що переважно було пов’язано з більш широким використанням накопичувальних пенсійних програм, керованих приватним сектором. Накопичувальні механізми, ймовірно, відіграватимуть дедалі важливішу роль у забезпеченні пенсійного доходу, а приватні пенсійні активи – на фінансових ринках, особливо як джерело довгострокових заощаджень. Звіт надає уявлення про забезпечені активами пенсійні угоди у країнах ОЕСР і ряді країн, що не входять до ОЕСР. Вартість цільових активів для виходу на пенсію знижується, що значною мірою пояснюється негативними ставками доходу, інфляцією, зростанням відсоткових ставок і падінням на ряді фондових ринків. У звіті містяться докладні зіставні статистичні дані про пенсійні накопичення, доступні для вивчення відповідно до Основних принципів регулювання приватних пенсій ОЕСР. Це дає можливість регулюючим органам і зацікавленим сторонам оцінити структуру та функціонування пенсійних систем.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD
2023-08-17
Поширити
НОВІ ПРОГРАМИ APS ЩОДО ПІДТРИМКИ УКРАЇНСЬКИХ ФІЗИКІВ

НОВІ ПРОГРАМИ APS ЩОДО ПІДТРИМКИ УКРАЇНСЬКИХ ФІЗИКІВ

Американське фізичне товариство (American Physical Society / APS) оголосило про старт двох нових програм підтримки для профільних науковців та студентів-фізиків з України.

Американське фізичне товариство (American Physical Society / APS) оголосило про старт двох нових програм підтримки для профільних науковців та студентів-фізиків з України.
Зокрема, програма «APS Distinguished Student Program Ukraine» орієнтована на аспірантів та фізиків-початківців, які здобувають науковий ступінь або проводять дослідження в Україні. Грант для них становить до 2 тис. дол. США, які можуть бути витрачені на відрядження з метою презентації результатів дослідження (у формі доповідей або постерів) на засіданнях APS, робочих зустрічах або конференціях Міжнародного союзу теоретичної та прикладної фізики. Грант може бути збільшений до 5 тис. дол. США для заявників, які додатково планують наукові візити до лабораторій. Програма «APS International Research Travel Award Ukraine» орієнтована на підтримку візитів до наукових установ за межами України з метою продовження наукових досліджень. Розмір гранту за цією програмою становить до 5 тис. дол. США, які покривають оплату витрат на відрядження упродовж щонайменше одного місяця. Заявку на участь у програмах можна подати до 29 вересня 2023 року.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-08-16
Поширити
П’ЯТЬ  УПЕРЕДЖЕНЬ ВИКЛАДАЧІВ ПРИ РОБОТІ З ПИСЬМОВИМИ ЗАВДАННЯМИ СТУДЕНТІВ

П’ЯТЬ УПЕРЕДЖЕНЬ ВИКЛАДАЧІВ ПРИ РОБОТІ З ПИСЬМОВИМИ ЗАВДАННЯМИ СТУДЕНТІВ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Рольфа Норгаард та Стефані Фостер «П’ять поширених хибних думок щодо написання відгуків».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Рольфа Норгаард та Стефані Фостер «П’ять поширених хибних думок щодо написання відгуків».
Автори наголошують, що неправильне уявлення про оцінювання письмової роботи може перешкодити педагогам використовувати такі роботи у якості ефективного педагогічного інструменту. Адже розвивати академічне письмо необхідно у першу чергу для формування і закріплення навичок більш високого порядку, таких як критичне мислення, дослідження і метапізнання. Тому автори підготували коментарі та рекомендації щодо ефективного навчання, спростовуючи широко розповсюджені думки з цього приводу. Так вважається, що відповіді на письмові роботи студентів займають занадто багато часу у викладачів. Але зворотній зв’язок щодо написаного учнем не буде марнуванням часу, якщо заздалегідь опрацювати стратегії зворотного зв’язку й деталізувати завдання при розробці курсу. Є думка, що студенти ігнорують коментарі. Отже, зворотний зв’язок найефективніший, коли він надається у період підготовки завдання і учні можуть внести зміни. Тут у нагоді стануть сім правил ефективного формувального зворотного зв’язку від Гранта Віггінса. Ще існує хибна думка про те, що зусилля із написання есе відволікають студентів від змісту курсу. Щоб цього не сталося, існує набір стратегій для підвищення залученості слухачів та покращання засвоєння матеріалу. Також викладачі іноді дотримуються максими «мені потрібно виправити усі помилки, тоді учні навчатимуться краще». Але це не так, – викладач не копірайтер, зосереджуйтесь на принципових моментах. Хороший текст – це не безпомилкова проза, тому для протидії цій омані потрібно зосереджувати увагу на широких риторичних питаннях (аудиторія, жанр, ясність мети, хід міркувань, використання доказів). Можна піти шляхом створення коротких письмових завдань, щоб допомогти студентам таким чином підготуватися до основної роботи; встановити заздалегідь послідовність таких завдань, які будуть засновані однин на одному. На думку авторів статті, письмові роботи студентів можуть бути цінним і корисним досвідом, якщо підходити до нього правильно. Не слід зосереджуватись на виставленні оцінок, варто подумати про роль викладача як тренера, адже гарний тренер розвиває навички, а не виставляє бали.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-08-16
Поширити
ОЕСР: ДОСЛІДЖЕННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ

ОЕСР: ДОСЛІДЖЕННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила книгу «Ринкове дослідження стану конкуренції в електроенергетичному секторі України».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила книгу «Ринкове дослідження стану конкуренції в електроенергетичному секторі України».
У ній аналізується стан конкуренції на ринку електричної енергії, подається детальний опис регуляторної бази, в рамках якої функціонує український ринок електроенергії та оцінка цієї бази, узагальнено інформацію про перешкоди для конкуренції на оптовому та роздрібному ринках. Звіт містить рекомендації щодо усунення основних причин неефективної конкуренції, які, за умови їх виконання на етапі відновлення, можуть сприяти створенню добре функціонуючого, конкурентного електроенергетичного сектору. Загальний дизайн ринку електроенергії в Україні нагадує ринки електроенергії в Європейському Союзі, де чітко розрізняють конкурентну та неконкурентну діяльність. Законодавство, що регулює ринки електричної енергії, визнає виробництво, оптове та роздрібне постачання електричної енергії конкурентною діяльністю. Проте спеціальне законодавство та регуляторні акти значно зменшують можливості конкуренції на всіх частинах енергетичного ринку. Цінові обмеження є перешкодою для глибшої інтеграції з ринком електроенергії ЄС. На роздрібному ринку регульовані ціни для населення перешкоджають виникненню конкуренції за значну частину споживачів. Поступове скасування регульованих цін у поєднанні з підтримкою вразливих домогосподарств сприятиме конкуренції в цьому сегменті ринку та стане кращим використанням обмежених фінансових ресурсів. Це також забезпечить відповідні стимули для економічно ефективного використання електроенергії. Електроенергетична інфраструктура України потребує значних інвестицій. Інтеграція з енергетичними ринками ЄС є політичним пріоритетом для України. Синхронізація з енергосистемою континентальної Європи є важливим кроком у цьому напрямку. Збільшення потужностей імпорту та експорту сприяє безпеці постачання і має потенціал для значного посилення конкуренції.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD
2023-08-16
Поширити
ЯК ВИМІРЮВАТИ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ ТА ЗАХИЩАТИ АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ В ЕПОХУ CHATGPT

ЯК ВИМІРЮВАТИ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ ТА ЗАХИЩАТИ АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ В ЕПОХУ CHATGPT

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей «Велика оцінка переосмислення: як вимірювати навчання та захищати академічну доброчесність в епоху ChatGPT».

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей «Велика оцінка переосмислення: як вимірювати навчання та захищати академічну доброчесність в епоху ChatGPT».
Поява ChatGPT та інших генеративних систем ШІ поставила під сумнів класичні способи аналізу результатів навчання та способів їх вимірювання. Системи оцінювання мають докорінно змінитись, щоб забезпечити академічну доброчесність, бути гнучкими і при цьому дозволяти студентам використовувати технологію ШІ для досягнення більш високого рівня когнітивних здібностей, отримання корисних навичок для майбутньої кар’єри. Ресурс містить дев’ятнадцять статей із порадами щодо переосмислення освіти в умовах стрімкого розвитку ШІ. Зокрема, автори розмірковують, чи є розвиток критичного мислення відповіддю на широке застосування генеративного ШІ; які можна застосувати ефективні методи оцінювання; редизайн оцінювання; як навчати та оцінювати за допомогою ChatGPT; як розробити автентичне оцінювання з низькими ставками, яке сприяє академічній доброчесності; дизайн оцінювання для перешкоджання шахрайству; які оціночні завдання мінімізують мотивацію учнів до списування тощо.
Детальніше: https://is.gd/9EToAk
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини
2023-08-15
Поширити