ЯК ЗРОБИТИ НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ ДОСТУПНИМИ ТА ІНКЛЮЗИВНИМИ

ЯК ЗРОБИТИ НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ ДОСТУПНИМИ ТА ІНКЛЮЗИВНИМИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Неллі Рамірес Васкес «Як зробити ваші навчальні матеріали доступними та інклюзивними».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Неллі Рамірес Васкес «Як зробити ваші навчальні матеріали доступними та інклюзивними».

Йдеться про поради щодо забезпечення інклюзивного навчального процесу та використання інструментів, які допомагають учням із особливими потребами отримувати освіту й розвиватись. Автор наголошує, що  університетські містечка є домівкою для різних студентів, частина з яких має особливі потреби (люди з сенсорними, інтелектуальними, психосоціальними, нервово-психічними вадами та станами). Перш, ніж створювати інклюзивне середовище, потрібно переконатися, що створений належний базис: проведені відповідні дослідження – здіснено збір інформації про студентів (наприклад, стилі навчання, академічні навички, інтереси, обмежені можливості та потреби в доступності), виконано оцінку доступності навчальних курсів (можливість доступу, перегляду матеріалів курсу, використані формати, зміст тощо); здійснене підвищення кваліфікації педагогів. Після цього необхідно задіяти найкращі із пропонованих варіантів:  підписи та субтитри (може допомогти людям з вадами краще зрозуміти зміст курсу); аудіо/візуальна та інтерактивна підтримка (посилить зміст курсу мультимедійними ресурсами, щоб допомогти учням із різними потребами консолідувати своє навчання); інструменти штучного інтелекту (щоб адаптувати контент до різноманітних профілів навчання, якщо використовувати їх із чіткими підказками та відповідним наглядом). Зробити викладання інклюзивним означає вирівняти умови гри для студентів із особливими навчальними потребами та допомогти їм досягти успіху.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/jXKcS

Фото:  pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Інклюзивність #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-04-28
Поширити
НАВИЧКИ ТА ОСВІТА ДЛЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЄВРОПИ

НАВИЧКИ ТА ОСВІТА ДЛЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЄВРОПИ

На сайті Європейської асоціації університетів опублікована інформація «Навички та освіта для конкурентоспроможності Європи».

На сайті Європейської асоціації університетів опублікована інформація «Навички та освіта для конкурентоспроможності Європи».

У ньому акцентується увага на заклику Європейської Комісії про розвиток професійних навичок і здійснення більш масштабного інвестування у навички та компетенцію громадян. Дійсно, існує нагальна потреба у запровадженні стратегічного й довгострокового підходу до підвищення потенціалу Європи для навчання упродовж життя та безперервного навчання. EUA підтримує флагманську ініціативу для ЄС, спрямовану на навчання впродовж життя, яка відповідатиме економічним і суспільним потребам Європи та поточним соціально-економічним трансформаціям, буде привабливою для європейських та міжнародних талантів і  стане сильним позитивним сигналом для глобальних партнерів і конкурентів ЄС. Важливо забезпечити задоволення потреб у навичках у всіх дисциплінах для конкурентоспроможності Європи, але разом із тим, не можна залишати осторонь STEM-дисципліни та академічну сферу. Експерти також наголошують, що ЄС повинен уникати надмірно директивних заходів у сфері освіти, створюючи умови для університетів щодо розвитку потенціалу довгострокового навчання та підтримуючи міждисциплінарну співпрацю. Адже Європа потребує  активізації інновацій й трансформації власної економіку. EUA вважає,  що інвестиції у вищу освіту та дослідження мають бути для ЄС пріоритетом, який можна реалізовувати через спеціальний Європейський Фонд навичок.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/Tzggd,  https://ukrintei.ua/y/Rsukv

Фото:  EUA

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ EUA #НРАТ_Інклюзивність #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-04-28
Поширити
ОЕСР: ВИВЧЕННЯ ПРОБЛЕМ НЕЗАКОННОЇ ТОРГІВЛІ

ОЕСР: ВИВЧЕННЯ ПРОБЛЕМ НЕЗАКОННОЇ ТОРГІВЛІ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Вивчення проблем незаконної торгівлі: вразливі місця та потенційні ризики».  

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Вивчення проблем незаконної торгівлі: вразливі місця та потенційні ризики».  

У ньому вивчається ініціатива «Один пояс, один шлях», яка є глобальною стратегією з посилення торгівлі, інвестицій та інфраструктурного зв’язку в Азії, Європі та Африці, яка була започаткована Китайською Народною Республікою  у  2013 році. Розвиваючи розгалужені транспортні мережі, енергетичні проекти та фінансові партнерства, ініціатива сприяє економічній інтеграції та регіональному співробітництву. Цілі цієї стратегії спочатку були зосереджені на розвитку наземних і морських інфраструктурних проектів для підтримки торгівлі з Європою, але поступово вони ставали більш глобальними, почали охоплювати питання продовольчої та сировинної безпеки, зміцнення культурних і наукових зв’язків. Реалізовані у рамках ініціативи проекти принесли численні переваги країнам-бенефіціарам, стимулюючи економічну діяльність і посилюючи торгівлю. Разом із тим, зазначають експерти ОЕСР,  існує ризик незаконної торгівлі. Вони розглядають, як покращення та розширення торговельних шляхів може стати чинником розвитку контрафактної торгівлі, аналізують торговельну статистику у ключових вузлах стратегії, оцінюють потенційну вартість торгівлі контрафактними товарами, вивчають відповідні механізми та ризики.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/qQm8S, https://ukrintei.ua/y/594O9, https://doi.org/10.1787/2479316e-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-04-28
Поширити
ЯК УТРИМАТИ УВАГУ СТУДЕНТІВ

ЯК УТРИМАТИ УВАГУ СТУДЕНТІВ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кінг Дьорффі  та Андраша Матольчі  «Поради викладачам щодо того, як утримати увагу студентів».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кінг Дьорффі  та Андраша Матольчі  «Поради викладачам щодо того, як утримати увагу студентів».

Автори наголошують, що навчання риториці, побудоване на знанні основ психології є реально працюючим способом протидії падіння активності студентів та утримати їх увагу. Йдеться про набуття ефективних навичок мовлення. Викладачі, які можуть надихати своїх студентів, також мають більший вплив на зростання популярності не лише свого курсу, а й університету загалом. У бізнес-середовищі топ-менеджери часто працюють з особистим консультантом з риторики, щоб набути упевненості під час презентації чи переговорів. А от молодих університетських викладачів  наразі не навчають риториці з елементами психології.  Новітні дослідження показали, що через 10 хвилин після початку лекції дев’ять із десяти студентів не можуть запам’ятати навіть найважливіших з проголошених викладачем ідей. В університеті Земмельвейса вирішили розпочати тренінги з риторики для педагогів. Основну увагу у них зосереджено на способах утримання уваги слухачів та розвитку навичок презентації. «Перевизначення» ролі викладача, вважають автори статті, стане надзвичайно важливим чинником розвитку системи освіти.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/MhdrR

Фото:  pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-04-25
Поширити
РОЛЬ ГРОМАДЯНСЬКОЇ НАУКИ В ЄВРОПІ

РОЛЬ ГРОМАДЯНСЬКОЇ НАУКИ В ЄВРОПІ

На офіційному порталі європейських даних DataEuropaEu опублікована інформація «Розширення можливостей громадян через науку: роль громадянської науки в Європі».

На офіційному порталі європейських даних DataEuropaEu опублікована інформація «Розширення можливостей громадян через науку: роль громадянської науки в Європі».

Йдеться про те, як не лише вчені, а й небайдужі громадяни залучаються до досліджень і роблять свій внесок до  академічної сфери. Громадянська наука є способом залучення усіх зацікавлених осіб, незалежно до їх фаху, до різних етапів процесу наукового дослідження. Загальновизнано, що такі зацікавлені особи можуть сприяти визначенню проблеми, забезпеченню якості її опрацювання, брати посильну участь у зборі та аналізі даних, а також долучатись до їх інтерпретації. Такий підхід робить наукові дослідження більш доступними та інклюзивними. Зазначається, що активні громадяни стали важливими постачальниками даних: на платформі European Citizen Science (ECS) представлено  огляд понад 300 громадських наукових проектів з різних країн ЄС.  Платформа ESC формує глобальну, інклюзивну та сильну спільноту науковців-громадян, щоб стимулювати суспільні зміни. Наприклад, у проекті «Громадянська обсерваторія посухи» громадяни збирають інформацію про посуху, надаючи локалізовані дані, які інакше могли б бути недоступними. Також ECS забезпечує підтримку відкритих та FAIR даних, роблячи знання та дані відкритими для громадськості і  дозволяючи усім зацікавленим можливість брати участь у дослідженнях. Ця ініціатива повністю узгоджується з цілями data.europa.eu основна мета якої – зробити дані відкритими й доступними.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/QVKdk, https://ukrintei.ua/y/I5Gfi, https://eu-citizen.science/, https://eu-citizen.science/project/285, data.europa.eu

Фото:  скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EC #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Інклюзивність #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-04-25
Поширити
СТИПЕНДІАЛЬНА ПРОГРАМА ВІД УРЯДУ КАЗАХСТАНУ

СТИПЕНДІАЛЬНА ПРОГРАМА ВІД УРЯДУ КАЗАХСТАНУ

Уряд Республіки Казахстан пропонує українцям  40 державних стипендій на 2025/26 навчальний рік, у тому числі 30 для бакалаврів та 10 для магістрів.

Уряд Республіки Казахстан пропонує українцям  40 державних стипендій на 2025/26 навчальний рік, у тому числі 30 для бакалаврів та 10 для магістрів.

Конкурс претендентів на стипендію проводиться відповідно до Угоди між Міністерством освіти і науки України та Міністерством освіти і науки Республіки Казахстан про співпрацю у галузі освіти і науки від 14 вересня 2010 року. Науково-технічне співробітництво у рамках цієї Угоди здійснюється у формі виконання спільних науково-дослідницьких і технічних проектів, включаючи обмін вченими, науковими фахівцями та експертами; організації та участі у спільних  наукових  конференціях, симпозіумах, курсах і робочих семінарах; обміну науковою і технічною інформацією та документами; спільного використання науково-дослідницького устаткування;  сприяння контактам з науковими організаціями інших держав.  На основі цієї Угоди щорічно здійснюється еквівалентний обмін студентами, які беруть участь у повному курсі навчання за програмами бакалаврату і магістратури. Кожна приймаюча сторона звільняє учасників  обміну від плати за навчання, користування навчальними посібниками, науково-технічною документацією, дослідницьким устаткуванням і забезпечує їм  належні умови для навчання, проведення  науково-дослідницької роботи відповідно до освітніх стандартів, які діють у країні навчання, медичне обслуговування, виплату стипендій. Документи на участь у конкурсному відборі можна подати до 28 квітня 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/uK7Zp, https://ukrintei.ua/y/KlR8Z

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Освітянам_новини

2025-04-25
Поширити
ОЕСР: ДИНАМІКА БІЗНЕСУ ЛІДЕРІВ РИНКУ

ОЕСР: ДИНАМІКА БІЗНЕСУ ЛІДЕРІВ РИНКУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  робочий документ «Деякі відомості про динаміку бізнесу лідерів ринку» із серії «Робочі документи ОЕСР з науки, технологій та промисловості».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  робочий документ «Деякі відомості про динаміку бізнесу лідерів ринку» із серії «Робочі документи ОЕСР з науки, технологій та промисловості».

У ньому наголошується, що ключовою характеристикою конкурентних ринків є здатність фірм з інноваційними технологіями виходити на них, зростати і, зрештою, витісняти колишніх лідерів. Цей динамічний процес сприяє ефективному використанню ресурсів, стимулює інновації та забезпечує зростання. Тому дуже важливо коректно оцінювати конкурентність ринків. Більш ширше та всебічне розуміння конкурентного середовища вимагає вивчення ринкової динаміки, що не охоплюються традиційними статичними показниками у сфері конкуренції (наприклад, концентрація та ціни).  В оприлюдненому документі представлені  відомості щодо ключових показників динаміки розвитку ринкових лідерів (зокрема – стійкість позицій і частка ринку) для 15 європейських країн за період з 2000 по 2019 роки.  Експерти ОЕСР запроваджують кілька методологічних нововведень: інтегровану структуру для кількісних показників; точне визначення меж відповідного ринку шляхом окреслення галузей на «дезагрегованому рівні» з урахуванням географічних меж та  масштабу конкуренції; урахування зв’язків між фірмами у межах однієї бізнес-групи на певному ринку. Встановлено, що хоча загальний рівень конкурентоспроможності серед лідерів ринку залишається досить стабільним, є ряд ознак зниження динаміки бізнесу.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/SbVYs, https://ukrintei.ua/y/fgpX7, https://doi.org/10.1787/c9739d6f-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_OECD

2025-04-25
Поширити
КОНКУРС ВІД ФУНДАЦІЇ ПОЛЬСЬКОЇ НАУКИ

КОНКУРС ВІД ФУНДАЦІЇ ПОЛЬСЬКОЇ НАУКИ

Фундація Польської Науки оголосила про старт п’ятого конкурсу програми підтримки дослідників з України.

Фундація Польської Науки оголосила про старт п’ятого конкурсу програми підтримки дослідників з України.

Він має на меті сприяння продовженню наукової діяльності українських дослідників у співпраці з польськими вченими та світовим науковим співтовариством. Завдяки цій ініціативі вітчизняні науковці можуть налагодити співпрацю з польськими колегами у рамках  досліджень у галузі гуманітарних і суспільних наук. Йдеться про надання трьох річних ґрантів у розмірі 268,8 тис. злотих на реалізацію польсько-українського наукового проєкту, тематика якого пов’язана з розвитком громадянського суспільства, демократії, євроінтеграції, а також питаннями безпеки. На момент подання заявки кандидати повинні мати ступінь доктора філософії або кандидата наук (отриманий не більше, ніж за 12 років до дати подання заявки), український науковець має бути працевлаштованим в українській науково-дослідницькій установі, проживати та реалізувати проєкт в Україні. У якості бонусу передбачена можливість залучення додаткового члена команди – аспіранта. Заявку на участь у конкурсі можна подати до 2 червня 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/RRHgQ, www.wnioski.fnp.org.pl, https://ukrintei.ua/y/aA3ZN

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-04-24
Поширити
АНАЛІТИКА ШІ ВІД МІНЦИФРИ

АНАЛІТИКА ШІ ВІД МІНЦИФРИ

Міністерство цифрової трансформації  представило для ознайомлення аналітичний матеріал  «Аналіз секторального напряму та первинне бачення розвитку сфери ШІ».

Міністерство цифрової трансформації  представило для ознайомлення аналітичний матеріал  «Аналіз секторального напряму та первинне бачення розвитку сфери ШІ».

У документі зазначається, що Україна має всі необхідні передумови, щоб стати одним із лідерів у розвитку та впровадженні штучного інтелекту у світі. Висококваліфіковані спеціалісти, постійне збільшення кількості навчальних програм у галузі ШІ, високий рівень відкритості даних, розвинена екосистема ШІ-досліджень в сукупності формують нову ШІ-екосистему України.  Щоб цей потенціал був максимально повно реалізований, Мінцифра запустила перший флагманський проєкт у сфері ШІ у рамках Стратегії цифрового розвитку інновацій України WINWIN AI Center of Excellence. Передбачається, що цей центр стане майданчиком для тестування і масштабування технологій ШІ та передавання ШІ-рішень до стратегічних секторів економіки. Зокрема, у сфері кібербезпеки ШІ прогнозуватиме загрози, забезпечуючи надійний захист критичних даних та цифрової інфраструктури,  у медицині ШІ дозволить покращити діагностику, аналіз медичних даних та створення інтелектуальних протезів з інтеграцією до нервової системи. Для подолання перешкод та реалізації ШІ-потенціалу пропонується розпочати реалізацію низки інноваційних проєктів із тестування новітніх технологій. Очікується розвиток технічної інфраструктури – інноваційних хабів, технопарків, інкубаторів для стартапів, національних платформ для аналізу великих даних тощо. Необхідно збільшити державну підтримку, забезпечити ефективне регулювання, здійснити розробку стратегії розвитку ШІ, постійно удосконалювати профільне законодавство, стимулювати за допомогою грантів інтеграцію ШІ в державний сектор, розвивати міжнародну співпрацю. Вже окреслені ключові ініціативи: створення центру передового досвіду ШІ при Мінцифрі; підтримка систем на основі великих даних для ухвалення зважених управлінських рішень у державному секторі; розвиток блокчейн-стартапів.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/fBkVg, https://winwin.gov.ua/

Фото:  скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-04-24
Поширити
ОЕСР: ДЕРЖАВНИЙ ВЕНЧУРНИЙ КАПІТАЛ

ОЕСР: ДЕРЖАВНИЙ ВЕНЧУРНИЙ КАПІТАЛ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Державний венчурний капітал: практичний посібник і таксономія» із серії «Робочі документи OECР з  науки, технологій та промисловості».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Державний венчурний капітал: практичний посібник і таксономія» із серії «Робочі документи OECР з  науки, технологій та промисловості».

У ньому наголошується, що модель венчурного інвестування з високим ризиком і високою комерційною винагородою широко визнана як каталізатор інновацій та чинник підприємницького зростання. Разом із тим, різноманітні виклики обмежують сферу та масштаби приватного венчурного інвестування, що змушує урядові структури втручатися у ситуацію для усунення інвестиційних диспропорцій між регіонами, секторами економіки та технологіями, а також для компенсації недостатньої підтримки проектів, що мають високу соціальну цінність.  Програми державного венчурного інвестування покликані пом’якшити відповідні обмеження з боку приватного ринку, водночас вирівнюючи умови для інноваційних стартапів. Складність таких програм у чіткому визначенні цілей та розробки ефективних політичних рішень. Державні венчурні фонди досліджуються експертами ОЕСР, розглядається їх таксономія, здійснюються міждержавні порівняння, досліджується їхня роль у створенні та доповненні приватних ринків венчурного капіталу, висвітлюються різні способи участі приватних осіб у програмах державного венчурного фінансування (наприклад через зовнішніх менеджерів фондів, партнерів з обмеженою відповідальністю, партнерів зі спільного інвестування, експертів у наглядових радах).

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/fwSF1, https://ukrintei.ua/y/eqNFm,

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-04-24
Поширити