ЗБЕРЕЖЕННЯ «HORIZON EUROPE» – ГАРНА НОВИНА

ЗБЕРЕЖЕННЯ «HORIZON EUROPE» – ГАРНА НОВИНА

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Яна Палмовскі «Збереження Horizon Europe – це гарна новина, але боротьба ще не завершена».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Яна Палмовскі «Збереження Horizon Europe – це гарна новина, але боротьба ще не завершена».

У ній автор наголошує, що значне збільшення бюджету для ERC, MSCA та EIC не повинно бути підірване наступними двома роками суперечок щодо фінансування. Існувало занепокоєння щодо майбутнього досліджень та інновацій, які фінансуються Європейським Союзом, яке зняте, адже програма «Горизонт Європа» буде залишатися флагманською програмою фінансування до 2035 року. Європейська комісія наполягала на спрямуванні фінансування досліджень та інновацій для підвищення промислової конкурентоспроможності Європи через інші фонди. Однак десята Рамкова програма досліджень та інновацій збереже бренд «Горизонт Європа» і підтримку досліджень та інновацій через окрему програму. Відповідно у наступні два роки відбуватимуться переговори між ЄК, Європейською радою (національними міністрами) та Європейським парламентом щоб узгодити фінансування у 2028 році. Пропонується збільшити кошти програми «Горизонт Європа» майже удвічі (у реальному вираженні). Найбільшим отримувачем стане інноваційний напрямок – його бюджет пропонується збільшити з нинішніх 13 млрд євро до 38,8 млрд євро. Рівень I (досконала наука) також матиме гарні перспективи: він зросте з 22 млрд євро до 41,5 млрд євро. Ще одне важливе питання – розподіл фінансування між Європейською дослідницькою радою (ERC) та програмою Марії Склодовської-Кюрі (MSCA): можуть бути виключені треті країни з частин програми, відбудеться суттєвий перерозподіл на напрямок оборони та технологій подвійного використання, сформований зв’язок із Європейським фондом конкурентоспроможності. «Горизонт Європа» не використовуватиметься для перехресного субсидування упровадження нових технологій. Пропозиція комісії – це гарна відправна точка для початку переговорів, перспектива вагомого бюджету, визнання цінності міжнародної співпраці та нові зобов’язання щодо досконалості.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/gs4Yd, , https://qrpage.net/qr/nkQNs

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-07-30
Share
СЕРВІС TUWHERA: ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ЩОДО ВІДКРИТОГО ДОСТУПУ

СЕРВІС TUWHERA: ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ЩОДО ВІДКРИТОГО ДОСТУПУ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сторінці блогу сайту DOAJ розміщена публікація Донна Ковентрі та Лукмана Гейса «Тухера: зобов’язання щодо відкритого доступу і сталому та справедливому суспільству знань».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сторінці блогу сайту DOAJ розміщена публікація Донна Ковентрі та Лукмана Гейса «Тухера: зобов’язання щодо відкритого доступу і сталому та справедливому суспільству знань».

У ній  розглядається цінність Tuwhera – платформи відкритого доступу, що підтримується Оклендським технологічним університетом  у Новій Зеландії. Назва платформи на мові маорі означає «відкритість», що максималоьно точно характеризує призначення цього інституційного репозитарію. Сервіс було засновано у 2016 році як платформу відкритих публікацій двох журналів, а наразі він охоплює вже 21 рецензований журнал з діамантовим відкритим доступом, що використовує OJS. Тематична спрямованість дуже широка – фінанси, архітектура, охорона здоров’я, мистецтво і дизайн, готельне господарство. Крім того, на платформі представлені електронні книги видавництва Open Monograph Press. Матеріали, актуальні для певного регіону, часто не публікуються великими комерційними видавництвами. Тому є цінним  міждисциплінарний журнал, присвячений охороні здоров’я та навколишньому середовищу Азіатсько-Тихоокеанського регіону (відповідна  регіональна проблематика майже не висвітлювалася раніше у комерційних журналах). Журнал «Робота вчителів» має на меті поширення новозеландських та міжнародних досліджень, присвячених викладачам-практикам. Відкритий діамантовий доступ надає редакторам можливість працювати з різними форматами публікацій, наприклад, включати творчі роботи чи публікувати короткі огляди досліджень замість повних статей. «Етнографічна епоха» заохочує динамічні способи поширення знань, «Тихоокреанські медіа» пропонує широкий спектр матеріалів – від фоторепортажів і спеціальних репортажів до традиційних дослідницьких статей. Активно підтримуються роботи молодих дослідників. Відкритий доступ важливий, оскільки він для авторів та читачів забезпечує рівний доступ до результатів досліджень, дозволяє уникнути фінансових бар’єрів («зелені» та «діамантові» публікації) й сприяє інклюзивності у науковій комунікації. Подальший розвиток сервісу Tuwhera  буде пов’язаний з підтримкою стійких відкритих досліджень. Він і надалі орієнтуватиметься на індексацію в DOAJ завдяки авторитетності та легкості пошуку, надійному довіднику, інтеграції з бібліотечними пошуковими системами.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/Lpn94, https://tuwhera.aut.ac.nz/,

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Бібліотекарям #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_НауковіВидання_новини

2025-07-30
Share
ОЕСР: ПОЛІТИКА НАВИЧОК І ТЕХНОЛОГІЙ У КОНТЕКСТІ  ВММ

ОЕСР: ПОЛІТИКА НАВИЧОК І ТЕХНОЛОГІЙ У КОНТЕКСТІ  ВММ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  робочий документ «Міждержавні дебати щодо політики навичок та технологій у контексті великих мовних моделей» із серії «Робочі документи ОЕСР з питань науки, технологій та промисловості».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  робочий документ «Міждержавні дебати щодо політики навичок та технологій у контексті великих мовних моделей» із серії «Робочі документи ОЕСР з питань науки, технологій та промисловості».

У ньому зазначається, що використання інструментів комп’ютерного аналізу текстів забезпечує альтернативний підхід до вивчення міждержавних дискусій щодо політики, включаючи моделювання задля виявлення найбільш обговорюваних у політичних документах проблем. Інструменти, побудовані на великих мовних моделях, такі як ChatGPT, дозволяють отримувати дуже цінну інформацію з аналізу політичних документів та дискусій. Експерти ОЕСР за допомогою ChatGPT проаналізували ключові теми обговорення, їх взаємозв’язки та пропоновані політичні інструменти на даних 552 політичних документів семи країн – Австрії, Канади, Фінляндії, Німеччини, Кореї, Швеції та Великої Британії за період з 2018 по 2024 рік.  Встановлено, що наука, технології, інженерія та математика (STEM) і цифрові навички займають чільне місце в усіх політичних дискусіях названих країн, причому вони прив’язані до урядових рішень щодо розвитку цифрової інфраструктури та штучного інтелекту  у таких сферах, як охорона здоров’я, передове виробництво і розумні міста. Про них йдеться при дослідженні перспектив  передових технологій та цифрових рішень для підвищення ефективності економіки та якості послуг, вони розглядаються як критично важливі для технологічного прогресу. Хоча дискусії про навички STEM часто зосереджуються на квантових обчисленнях та ШІ, та цифрові навички охоплюють усі рівні – від базової цифрової грамотності до професійного кодування, підкреслюючи важливість широкої адаптивності робочої сили до технологічного прогресу.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/emKmE, https://qrpage.net/qr/kTvzn, https://doi.org/10.1787/d5f669be-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

KNU TEACH WEEK 6

2025-07-30
Share
ФОРМУЛА ГЛОБАЛЬНОГО ФОНДУ ТАЛАНТІВ ПІДДАЄТЬСЯ СУМНІВУ

ФОРМУЛА ГЛОБАЛЬНОГО ФОНДУ ТАЛАНТІВ ПІДДАЄТЬСЯ СУМНІВУ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува  «Формула Глобального фонду талантів піддається сумніву, оскільки великі гравці залишаються осторонь».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува  «Формула Глобального фонду талантів піддається сумніву, оскільки великі гравці залишаються осторонь».

У ній висловлюється велике занепокоєння тим, що відбулось виключення ряду відомих університетів (UCL, Манчестера, Інституту Френсіса Кріка) з міжнародної схеми підтримки талантів, що залишає їх без державної підтримки залучення науковців з-за кордону. Міністерство науки, інновацій та технологій зосередилось на 10 дослідницьких університетах та двох дослідницьких інститутах, які упродовж наступних п’яти років в сукупності отримають  54 млн фунтів стерлінгів з Глобального фонду талантів. Для  відбору було використано спеціальну формулу, але дослідницька  спільнота вважає прийняте рішення «політично ангажованим». Звісно, вибір університетів Оксфорда й Кембриджа, а також Імперського коледжу Лондона був очікуваним. Але багато хто говорить, що фінансування досліджень  непропорційно спрямовується до «золотого трикутника» установ, розташованих у Лондоні, Оксфорді та Кембриджі. Міністр науки Патрік Валланс заявив: «Як і всі рішення щодо фінансування, рішення щодо грантів з Глобального фонду талантів приймалися незалежно, згідно з принципом Холдейна. Установи відбиралися на основі вимірюваних критеріїв, пов’язаних з послужним списком дослідницьких організацій».

Детальніше: https://qrpage.net/qr/FLEk4

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-07-29
Share
ПУБЛІКАЦІЯ У ВІДКРИТОМУ ДОСТУПІ БЕЗ СПЛАТИ APC

ПУБЛІКАЦІЯ У ВІДКРИТОМУ ДОСТУПІ БЕЗ СПЛАТИ APC

Sorry, this entry is only available in Українська. Державна науково-технічна бібліотека України опублікувала матеріал, у якому інформує вітчизняних дослідників, що у рамках партнерства з провідними міжнародними науковими платформами та консорціумами (зокрема, Clarivate, EIFL, Elsevier, Research4Life, Bentham Science) існує унікальна можливість здійснювати публікації наукових статтей у відкритому доступі зі знижкою або взагалі без плати за обробку статті APC /Article Processing Charges.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Державна науково-технічна бібліотека України опублікувала матеріал, у якому інформує вітчизняних дослідників, що у рамках партнерства з провідними міжнародними науковими платформами та консорціумами (зокрема, Clarivate, EIFL, Elsevier, Research4Life, Bentham Science) існує унікальна можливість здійснювати публікації наукових статтей у відкритому доступі зі знижкою або взагалі без плати за обробку статті APC /Article Processing Charges.

Ці угоди спрямовані на підтримку наукової спільноти України, причому українські дослідники можуть обрати журнал зі списку, що підтримує пільгові умови для авторів з України, ознайомитися з детальними умовами публікації для кожного видавця та отримати знижку на оплату APC для власної публікації.

Детальніше: https://dntb.gov.ua/news/view-27

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_НауковіВидання_новини

2025-07-29
Share
ФІНАНСУВАННЯ EUREKA МЕРЕЖЕВИХ НАУКОВО-ТЕХНІЧНИХ ПРОЄКТІВ

ФІНАНСУВАННЯ EUREKA МЕРЕЖЕВИХ НАУКОВО-ТЕХНІЧНИХ ПРОЄКТІВ

Sorry, this entry is only available in Українська. Європейська інноваційна науково-технічна програма «EUREKA» оголосила конкурс мережевих проєктів на 2025 рік.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Європейська інноваційна науково-технічна програма «EUREKA» оголосила конкурс мережевих проєктів на 2025 рік.

Він спрямований на підтримку досліджень та розробок у галузі стійкості до стихійних лих та реагування на них. Відкрито чотири конкурси, доступні для українських установ та організацій: «Прикладні квантові технології», «Створення цінності в межах циркулярної економіки», «Створення легких конструкційних матеріалів»,   «Стійкість до катастроф, реагування та відновлення». За умовами конкурсу консорціум мережевого проєкту має охоплювати щонайменше дві компанії з двох різних країн (Австрія, Бельгія, Бразилія, Чілі, Латвія, Іспанія, Туреччина, Україна). Представники українського бізнесу можуть долучатися до консорціумів проєктів на умовах самофінансування.  МОН надає фінансову підтримку закладам вищої освіти та науковим установам на виконання науково-технічних проєктів, відібраних за результатами цих конкурсів. Eureka – найбільша в світі відкрита мережа міжнародного співробітництва у сфері наукових досліджень та інновацій, що об’єднує 47 країн. Через програми Eureka фінансуються різноманітні міжнародні науково-дослідні, науково-технічні та інноваційні проєкти. Заявки на участь у конкурсі можна подати відповідно до 5 і 30 вересня 2025 року,  а також 23 та 31 жовтня 2025 року.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/xClK6, https://qrpage.net/qr/ddLg3, https://qrpage.net/qr/ddLg3, https://qrpage.net/qr/kGunw, https://qrpage.net/qr/3BmAt, https://qrpage.net/qr/p9IUy

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-07-29
Share
ОЕСР: СТРАТЕГІЧНІ ІНСТРУМЕНТИ УПРАВЛІННЯ НОВИМИ ТЕХНОЛОГІЯМИ

ОЕСР: СТРАТЕГІЧНІ ІНСТРУМЕНТИ УПРАВЛІННЯ НОВИМИ ТЕХНОЛОГІЯМИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  робочий документ «Стратегічні інструменти аналітики для управління новими технологіями: посібник з політики» із серії «Робочі документи ОЕСР з питань науки, технологій та промисловості».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  робочий документ «Стратегічні інструменти аналітики для управління новими технологіями: посібник з політики» із серії «Робочі документи ОЕСР з питань науки, технологій та промисловості».

У ньому зазначається, що новітні технології обіцяють можливості вирішення нагальних суспільних проблем, вони мають потенціал для трансформації економіки, стимулювання економічного зростання та збільшення добробуту громадян. Багато нових технологій є складними, і те, як вони будуть з’являтися, розвиватися та впливати на суспільство, є процесом, що насичений багатьма невизначеностями. У поєднанні зі зростаючою швидкістю появи та конвергенції технологій ця невизначеність створює критичні виклики для сучасної політики. Більше того, якщо ми очікуємо, що нові технології матимуть максимально можливий позитивний вплив, необхідно своєчасно запроваджувати відповідні системи управління. Це дозволить уникнути потенційних негативних наслідків для навколишнього середовища, забезпечити безпеку громадян та знешкодження шкідливого впливу на людські цінності (зокрема – демократію, рівність і справедливість). Відповідальний технологічний розвиток вимагає постійного підтримання балансу між заохоченням швидких інновацій та встановленням ефективного управління для управління ризиками. Системи управління повинні розвиватися разом із технологіями, які вони покликані регулювати, щоб проактивно готуватися до технологічного прогресу. Однак традиційні регуляторні рамки не встигають за цим прогресом і не можуть підтримувати баланс між розвитком технологій та політикою. Це спричиняє необхідність застосування інформованих, гнучких та прогнозних підходів до управління. Рамкова програма ОЕСР щодо прогнозного управління новими технологіями пропонує набір механізмів та практик управління,  спрямованих на підготовку та формування майбутніх технологічних розробок, орієнтованих на благо суспільства і на створення довгострокових можливостей для інновацій. Передбачувальний підхід Рамкової програми «Quantum Machine Learning School 2025» є важливим для упровадження цінностей, покращення передбачення, залучення суспільства та адаптації процесів регулювання, орієнтованих на те, щоб інновації залишалися безпечними, інклюзивними та корисними для майбутнього.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/D3JuJ, https://qrpage.net/qr/pWJzK, https://doi.org/10.1787/02c05775-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-07-29
Share
ЧИ ПРИНЕСЕ ШІ СМЕРТЬ ГУМАНІТАРНИМ НАУКАМ?

ЧИ ПРИНЕСЕ ШІ СМЕРТЬ ГУМАНІТАРНИМ НАУКАМ?

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Сайката Маджумдара «Чи стане ШІ смертю гуманітарних наук в Азії?».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Сайката Маджумдара «Чи стане ШІ смертю гуманітарних наук в Азії?».

Автор зосереджує увагу на інциденті із засновником індійського університету, який не підтримав свого викладача, що потрапив під тиск критики внаслідок зростаючої залежності від інструментів ШІ, які були навчені на даних, що відображають переважаючу у суспільстві точки зору. Чи збережеться гуманітарна освіта  надалі  та як вона виглядатиме у світі, де домінує машинний інтелект? Автор описує етапи розвитку ШІ в індійських університетах та говорить про зміни громадської думки щодо цього. Наразі в Індії активно обговорюється зв’язок між гуманітарною освітою та активізмом: вторгнення ШІ у людське життя та  все більше покладання управлінців, науковців та освітян на технології штучного мислення призведе до зменшення свободи думки, яка була традиційною основою гуманітарної освіти. Інакомислення та активізм, вважає автор публікації, є елементом гуманітарної освіти і він має бути збережений у світі, який поступово стає «технофеодалізмом». Чи призведе поширення ШІ до придушення інакомислення в університетській спільноті, ось важливе питання для обговорення.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/Ghn3c

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-07-28
Share
ОЕСР: ІННОВАЦІЯМ ПОТРІБНЕ КРАЩЕ УПРАВЛІННЯ

ОЕСР: ІННОВАЦІЯМ ПОТРІБНЕ КРАЩЕ УПРАВЛІННЯ

Sorry, this entry is only available in Українська. У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікувана  стаття Девіда Вінікоффа та  Ребеккі Кінг «Чому інноваціям потрібне більш розумне управління, а не лише технології».

Sorry, this entry is only available in Українська.

У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікувана  стаття Девіда Вінікоффа та  Ребеккі Кінг «Чому інноваціям потрібне більш розумне управління, а не лише технології».

У ній автори зазначають, що швидкість розвитку нових технологій (від штучного інтелекту до синтетичної біології) створює ряд суттєвих викликів для урядів, які прагнуть використовувати переваги таких технологій при ефективному управлінні ризиками. Оскільки нові технології розмивають межу між реальністю та уявленням, швидкість змін ставить під сумнів здатність керувати їхнім відповідальним розвитком. Політики стикаються з критичним питанням: як управління може розвиватися разом із технологіями, щоб забезпечити інновації, одночасно знижуючи ризики для суспільства? Гнучке управління, на відміну від традиційних моделей управління технологіями, інтегрує різні схеми – експериментальне передбачення, рішення, засновані на результатах тощо, – за яких політики та інноватори безпосередньо залучені до всього політичного циклу та інноваційного процесу. Принципи гнучкого управління ОЕСР полягають у наступному: інтеграція управління по мірі розвитку та дозрівання технологій; здобуття знань за допомогою стратегічної аналітики та експериментів задля формування розуміння майбутніх проблем управління; навчання через створення циклів зворотного зв’язку та передачі знань між політиками, новаторами та громадянським суспільством; управління упродовж усього інноваційного процесу від ранніх етапів інновацій до більш пізніх зі створенням регуляторних пісочниць; надання громадам можливості участі в управлінні, наприклад через розроблення  галузевих кодексів поведінки або стандартів для технологій  та підтримка обміну інформацією і передовим досвідом; спільне створення норм та систем управління з широким колом зацікавлених сторін. Втілюючи ці принципи на практиці, політики та новатори можуть разом формувати більш адаптивний, інклюзивний та готовий до майбутнього ландшафт управління і підтримки інновацій.  Експерти ОЕСР рекомендують: визначати мету, переваги, виклики та формувати гнучкі механізми управління, щоб визначати найкращі підходи для управління розвитком технологій; навчатись успішних практик; будувати взаємодію з місцевою екосистемою новаторів та політиків для співпраці та контекстуалізації управління.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/1SXzr

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-07-28
Share
ЧИ МОЖЛИВИЙ ОПІР ШІ ПРИ ОЦІНЮВАННІ НАВЧАННЯ?

ЧИ МОЖЛИВИЙ ОПІР ШІ ПРИ ОЦІНЮВАННІ НАВЧАННЯ?

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Майкл Бюлер «Опір спокусам штучного інтелекту може бути неможливим».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Майкл Бюлер «Опір спокусам штучного інтелекту може бути неможливим».

У ній автор зазначає, що помічники вчителів роками вимагали справедливої оплати праці, але їх зусилля не призвели до позитивних змін. З появою ШІ величезна кількість пустих згенерованих текстів надається учнями на перевірку  і викладачам треба з цим щось робити. Таке додаткове навантаження спричинило  не кращу відповідь учителів – багато хто став більше покладатись на автоматизацію процесів при перевірці екзаменаційних робіт. Міністерство освіти Англії опублікувало рекомендації, які чітко дозволяють генеративний штучний інтелект для «оцінювання робіт з низькими ставками їх оплати, таких як тести та домашні завдання». Об’єднана рада з кваліфікацій також дозволяє використання штучного інтелекту для оцінювання есе за умови, що він не є «єдиним оцінювачем». Разом із тим, ряд університетів вважають оцінювання за допомогою штучного інтелекту таким, що суперечить не лише формальним правилам, але й неетичним за своєю суттю. Університет Лестера висловлює свою позицію таким чином: існує неявний контракт на викладання, який гарантує, що оцінювання проводиться «підготовленими експертами-людьми», що дозволяє уникати упередженості та забезпечувати «контекстуальне розуміння». Деякі інші університети наголошують, що оцінювання – це реляційний процес, який дозволяє викладачеві «пізнати» студента.  Суперечки щодо оплати за оцінювання постійно виникали у 2017, 2020, 2022 та 2023 роках. У навчальному році, що завершився, викладачі знову відмовилися оцінювати студентські роботи, посилаючись на неприйнятні тарифні ставки та складні умови праці: середній темп читання для англомовних дорослих становить 238 слів за хвилину, а згідно з навчальними планами зворотний зв’язок для оцінювання має містити приблизно 200 слів. Отже, «тариф на оцінювання …  становить 28,8 хвилин, що залишає менше 11 хвилин на оцінку студентської роботи, обмірковування доречного та корисного зворотного зв’язку, а також його чітке та лаконічне висловлювання, пов’язане з відповідними критеріями оцінювання». Стандартне навантаження на асистентів, які здійснюють оцінювання результатів навчання студентів – близько 300. Людина має витратити понад 23 повних робочих дні (безперервно оцінюючи вісім годин на день), тоді як GPT-3 обробляє ці дані  менше, ніж за 45 хвилин. Звісно, низькооплачуваним асистентам знадобиться незвичайна чеснота, щоб чинити опір автоматизації процесу оцінювання. Якщо керівники університетів хочуть створювати людиноцентричні установи, вони повинні бути готові фінансувати робочу силу, необхідну для людиноцентричної освіти. Наостанок Майкл Бюлер з гіркою іронією згадує слова Анатоля Франса «Закон, у своїй величній рівності, забороняє багатим і бідним спати під мостами, жебракувати на вулицях і красти їхній хліб».

Детальніше: https://qrpage.net/qr/zVUAE, https://qrpage.net/qr/hiKnC

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-07-25
Share