ПРАЦЮВАТИ З ДАНИМИ ТРЕБА ЕТИЧНО Й ЕФЕКТИВНО

ПРАЦЮВАТИ З ДАНИМИ ТРЕБА ЕТИЧНО Й ЕФЕКТИВНО

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Анне тер Вала «Як працювати з даними етично й ефективно, будучи соціальним ученим».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Анне тер Вала «Як працювати з даними етично й ефективно, будучи соціальним ученим».

Наголошується, що нові джерела даних генерують величезну кількість інформації для дослідників. Але соціологи та дослідники у галузі управління повинні запровадити надійні методи, щоб поводитися етично. Швидке зростання нових технологій у цьому столітті призвело до величезного зростання способів збору даних та охоплення даних там, де вони ніколи не збирались. У 2008 році запуск Glassdoor.com надав дослідникам менеджменту та науковцям дані, яких вчені ніколи раніше не бачили. Оскільки науковці отримали можливість поставити нові питання або підійти до вивчення наявних проблем під новим кутом зору, організаційні дослідження процвітали. Останнім часом три основні тенденції створили нові можливості для використання нових джерел даних. По-перше, тепер можна збирати цінні дані новими способами, використовуючи передові технології, такі як індивідуальні датчики стану здоров’я та передові методи візуалізації. По-друге, вартість польових експериментів скоротилась, внаслідок чого багато гравців тепер значно частіше проводять власні експерименти, створюючи плідні партнерства між дослідниками та промисловістю. По-третє, соціальні медіа, штучний інтелект, блокчейн та інтернет речей генерують величезні обсяги «великих даних» завдяки цифровим слідам в мережі. Однак тут є і небезпека: можливості збирання, накопичення та використання нових даних з’являються швидше, ніж найкращі етичні практики. Щоб повністю використати потенціал нових даних, залишаючись етичними, потрібні надійні рекомендації для дослідників у галузі соціальних наук. Анне пропонує наступне: по-перше, потрібно серйозно ставитись до контексту даних (використовуючи нові джерела даних у дослідженні, необхідно надати детальний контекст про походження, компіляцію та призначення даних); по-друге, необхідно зосередитись на забезпеченні прозорості даних та етичних міркуваннях.

Детальніше: http://surl.li/flwfmi, http://surl.li/dnwnhs, http://surl.li/hbpnsz

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-30
Поширити
АКАДЕМІЧНА ЧЕСНІСТЬ В ЕПОХУ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

АКАДЕМІЧНА ЧЕСНІСТЬ В ЕПОХУ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

На сайті Міжнародного центру академічної доброчесності (ICAI) опублікована стаття Гріра Мерфі «Оновлення академічної чесності в епоху штучного інтелекту».

На сайті Міжнародного центру академічної доброчесності (ICAI) опублікована стаття Гріра Мерфі «Оновлення академічної чесності в епоху штучного інтелекту».

Автор наголошує, що для багатьох, хто працює у науковій та освітній сфері та опікується питаннями академічної чесності, літо раніше означало сезон відпочинку та релаксації. Можна було спокійно розмірковувати про актуальні проблеми, займатися професійним розвитком, будувати довгострокові плани. Але у свій перший рік на посаді керівника Офісу академічної чесності Каліфорнійського університету виявив, що це більше не працює. Життя в епоху генеративного штучного інтелекту змінює усе навколо. Куди приведе таке масштабне і стрімке розповсюдження інструментів штучного інтелекту? Чого очікувати? Як увійти у 2024-2025 навчальний рік із оновленим баченням перспектив, новими проєктами, новою енергією?  Він пропонує своє бачення того, як можна спробувати вирішувати складні питання, за будь-яких умов тримаючи високо планку академічної доброчесності.

Детальніше: http://surl.li/zbhstw, http://surl.li/bctzfd

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-30
Поширити
ОЕСР: КУЛЬТИВУВАТИ ДОСКОНАЛІСТЬ У НАВЧАННІ

ОЕСР: КУЛЬТИВУВАТИ ДОСКОНАЛІСТЬ У НАВЧАННІ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Культивувати досконалість у навчанні та професійному розвитку працівників освіти».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Культивувати досконалість у навчанні та професійному розвитку працівників освіти».

Наголошується, що педагогічний персонал відіграє центральну роль у якості систем освіти. Адміністратори та вчителі відіграють вирішальну роль у створенні якісного навчального середовища, що дозволяє здобувачам освіти повністю розкрити свій потенціал. Для цього необхідна відповідна підготовка освітян. І хоча така початкова підготовка  відбувається, вона є лише етапом їхнього професійного розвитку, який має бути безперервним, що надзвичайно важливо для розширення та поглиблення знань, перебування у курсі нових методів та інструментів для задоволення потреб здобувачів. Постійний професійний розвиток також забезпечує формування культури співпраці. Разом із тим, створення ефективних, справедливих і стійких систем професійного розвитку не є справою тривіальною. У звіті розглядається професійний розвиток освітнього персоналу у Франції, з акцентом на ролі нещодавно створених академічних шкіл безперервної освіти (EAFC). Франція запровадила реформу професійного розвитку свого освітнього персоналу, створивши нові школи безперервної освіти на академічному рівні з 2022 року. Їх покликанні – належним чином підготувати персонал, який буде здатний адаптуватись у власній професійній практиці до суспільних змін, підтримувати кращі результати освітньої діяльності у слухачів.

Детальніше: http://surl.li/lewfqh, http://surl.li/schtcm

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-30
Поширити
ЧИ Є РИЗИК ЗАКРИТТЯ УНІВЕРСИТЕТІВ?

ЧИ Є РИЗИК ЗАКРИТТЯ УНІВЕРСИТЕТІВ?

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тома Вільямса «Тривогу громадськості викликає перспектива повсюдного закриття університетів».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тома Вільямса «Тривогу громадськості викликає перспектива повсюдного закриття університетів».

Наголошується, що поінформованість про фінансові проблеми вищих навчальних закладів залишається низькою, але семеро з десяти опитаних кажуть, що будуть стурбовані у разі закриття десятків університетів. За словами Боббі Даффі, професора публічної політики та директора Інституту політики Королівського коледжу Лондона, рівень занепокоєння зростає. Університети зазнають значно меншого фінансового тиску, ніж лікарні, місцеві ради, поліція та школи і все ж таки вони також знаходяться під загрозою. Населення схвально відноситься до вищої освіти, 30 % респондентів пишаються навчальними закладами Великої Британії, які вважають одними з найкращих у світі. Майбутнє студентів також викликає занепокоєння громадськості, оскільки є ризик, що вони втратять можливість завершити освіту і  знайти роботу. Якщо поглянути на реакцію людей з огляду на їх політичні уподобання, то виявиться, що прихильники лейбористів загалом більше стурбовані перспективами вищої освіти Британії (73%), ніж ті, хто віддають перевагу консерваторам (64%). «Навіть якщо держава не має прямої відповідальності за надання освітніх послуг, люди все одно вважають її відповідальною, коли щось йде не так».

Детальніше: http://surl.li/dnwnhs

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-27
Поширити
ДОСЛІДНИЦЬКІ ГРАНТИ ВІД НІМЕЦЬКОЇ СЛУЖБИ АКАДЕМІЧНИХ ОБМІНІВ

ДОСЛІДНИЦЬКІ ГРАНТИ ВІД НІМЕЦЬКОЇ СЛУЖБИ АКАДЕМІЧНИХ ОБМІНІВ

House of Ukraine поширив інформацію про старт нової грантової програми Німецької служби академічних обмінів (DAAD), орієнтованої на українських студентів та науковців.

House of Ukraine поширив інформацію про старт нової грантової програми Німецької служби академічних обмінів (DAAD), орієнтованої на українських студентів та науковців.

Програма має на меті підтримати українські університети та їх молодих науковців шляхом фінансування довготривалого перебування у Німеччині студентів, випускників, науковців та викладачів. Грантова програма передбачає призначення щомісячної стипендії (934 євро для студентів магістратури, 1300 євро для докторантів, 2000 євро для постдоків, 2150 євро для вчених з докторським ступенем та викладачів вищих навчальних закладів та 2300 євро для професорів), відшкодування транспортних витрат і медичного страхування. Отримати стипендії можуть кандидати, які: мають українське громадянство або посвідку видану до 24 лютого 2022 року; офіційно навчаються або працевлаштовані в українському ЗВО або науково-дослідницькій установі; мають цікавий і перспективний дослідницький проєкт; добре володіють німецькою або англійською мовою (потрібен відповідний сертифікат-підтвердження). Заявки розглядаються на постійній основі до 31 травня 2025 року.

Детальніше: https://houseofeurope.org.ua/opportunity/612http://surl.li/pijgyl  

Фото: DAAD

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-27
Поширити
ЗВІТИ З ІНФОРМАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВІДОМСТВА ПРОМИСЛОВОЇ ВЛАСНОСТІ ЗА 2023 РІК

ЗВІТИ З ІНФОРМАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВІДОМСТВА ПРОМИСЛОВОЇ ВЛАСНОСТІ ЗА 2023 РІК

Всесвітня організація інтелектуальної власності на спеціальній сторінці оприлюднила річні технічні звіти з інформаційної діяльності відомств промислової власності 24 країн за 2023 рік.

Всесвітня організація інтелектуальної власності на спеціальній сторінці оприлюднила річні технічні звіти з інформаційної діяльності відомств промислової власності 24 країн за 2023 рік.

Україною підготовлені наступні річні технічні звіти: з патентно-інформаційної діяльності; з інформаційної діяльності у сфері промислових зразків; з інформаційної діяльності у сфері торговельних марок. Звіти за своєю структурою охоплюють наступні розділи: загальний огляд останніх досягнень; послуги та діяльність, пов’язана з патентною інформацією; джерела патентної інформації, які забезпечує Відомство; ІКТ-підтримка послуг та діяльності відомства; сприяння доступу користувачів до патентної інформації та її ефективне використання; міжнародне співробітництво у сфері патентної інформації. Архів текстів річних технічних звітів також доступний на вебресурсі ВОІВ, – пошук можна здійснювати за роками, країнами та об’єктами промислової власності. Починаючі з 1978 року щороку відомства промислової власності країн світу готують річні технічні звіти з інформаційної діяльності у сфері винаходів (корисних моделей), торговельних марок та промислових зразків. З 1998 року Міжнародне бюро оприлюднює ці звіти на спеціальному ресурсі ВОІВ. А з 2002 року за підготовку звітів від України та їх передавання до ВОІВ відповідає установа державної системи правової охорони інтелектуальної власності, якою з 2022 року є УКРНОІВІ.

 Детальніше: http://surl.li/jupsmx, http://surl.li/zwsmjm, http://surl.li/yujmoz, http://surl.li/ergftt, http://surl.li/ibzvyi

Фото: ІР офіс

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-09-27
Поширити
ОСВІТНІЙ ПРОЄКТ RESKILL UA

ОСВІТНІЙ ПРОЄКТ RESKILL UA

Coursera та Happy Monday оголосили про старт набору на освітній проєкт ReSkill UA.

Coursera та Happy Monday оголосили про старт набору на освітній проєкт ReSkill UA.

Це програма підвищення кваліфікації та перекваліфікації для українців із можливістю подальшого працевлаштування. Освітній проєкт націлений на об’єднання зусиль мотивованих спеціалістів та роботодавців задля посилення актуальних знань, затребуваних ринком праці, а також допомоги у пошуку роботи за фахом. Учасники ReSkill UA отримають безоплатний доступ до курсів на платформі Coursera за навчальними програмами від провідних університетів та компаній (Google, Meta, IBM, Університети Колорадо та Мічигану), менторську підтримку у частині кар’єрних консультацій, зможуть долучитись до освітніх вебінарів та практичних занять. Онлайн-програма підвищення кваліфікації та перекваліфікації ReSkill UA пропонує 11 напрямів навчання: продаж; проєктний менеджмент; маркетинг; служба підтримки в ритейлі; підприємництво; енергетика; виробництво; будівництво; управління ланцюгами постачання та логістика; кібербезпека; штучний інтелект. Проєкт ReSkill UA реалізується за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» та Міністерства економіки України.

Детальніше: http://surl.li/nkqkrh, http://surl.li/olybdb,  http://surl.li/axvako

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2024-09-27
Поширити
ОЕСР: ГЕОГРАФІЯ «ЗЕЛЕНИХ» ІННОВАЦІЙНИХ ЦЕНТРІВ

ОЕСР: ГЕОГРАФІЯ «ЗЕЛЕНИХ» ІННОВАЦІЙНИХ ЦЕНТРІВ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Географія «зелених» інноваційних центрів у регіонах ОЕСР» із серії «Доповіді ОЕСР про розвиток місцевої економіки та зайнятості».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Географія «зелених» інноваційних центрів у регіонах ОЕСР» із серії «Доповіді ОЕСР про розвиток місцевої економіки та зайнятості».

Наголошується, що «зелені» інновації потрібні містам і регіонам ОЕСР, щоб досягти кліматичних цілей до 2050 року. Наразі велика кількість технологій, необхідних для зеленого переходу, все ще знаходяться на ранніх стадіях розробки.  Локальні зусилля, спрямовані на стимулювання екологічних інновацій, можуть дієво прискорити процес упровадження нових більш стійких технологій та методів виробництва. У документі досліджується географія центрів «зелених» інновацій та взаємозв’язок між екологічними патентами, економічною діяльністю, освітою та місцевими ринками праці. Розглядається просторовий розподіл та еволюція патентування екологічних винаходів, визначаються центри «зелених» інновацій, тобто регіони, які демонструють помітні позиції в екологічному патентуванні в ОЕСР. В якості прикладу екологічної інноваційної екосистеми одного регіону експерти пропонують поглянути на т.зв. «Великий Копенгаген» (транскордонна територія, що включає частини Данії та Південної Швеції), у звіті представлені дані про її «зелений» прогрес, унікальні можливості та виклики.

Детальніше: http://surl.li/poqgmj, http://surl.li/ngwadz, https://doi.org/10.1787/c48ad2b1-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-09-27
Поширити
НАВЧАЙТЕСЬ ПРАЦЮВАТИ З ІНСТРУМЕНТАМИ ШІ

НАВЧАЙТЕСЬ ПРАЦЮВАТИ З ІНСТРУМЕНТАМИ ШІ

Міністерство цифрової трансформації України разом з Netpeak Group запустили безоплатний курс «Від початківця до експерта в ШІ».

Міністерство цифрової трансформації України разом з Netpeak Group запустили безоплатний курс «Від початківця до експерта в ШІ».

Його мета – навчити якнайбільше українців використовувати технологію ШІ та полегшувати тим самим виконання рутинних завдань. Курс розрахований на всіх бажаючих опанувати інструменти штічного інтелекту для повсякденних та робочих завдань, незалежно від досвіду в ІТ-сфері. Курс містить 6 модулів (від початкового до просунутого рівня) та побудований на реальних прикладах із життя. Під час навчання учасники дізнаються: як створити дописи для соціальних мереж за допомогою ChatGPT; як використати складні запити для вирішення різного роду завдань; як перекладати тексти з інших мов; як писати та генерувати пісні і вірші; як написати / генерувати оповідання тощо.

Детальніше: http://surl.li/uvnydrhttp://surl.li/xuxxrn

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2024-09-26
Поширити
ПРИЄДНУЙТЕСЬ ДО КОМАНДИ DOAJ

ПРИЄДНУЙТЕСЬ ДО КОМАНДИ DOAJ

Незалежна некомерційна організація DOAJ, яка підтримує  унікальний обширний індекс журналів відкритого доступу з усього світу, опублікувала  пропозицію до фахівців, які знаються на відкритому доступі, приєднуватись до команди волонтерів DOAJ.

Незалежна некомерційна організація DOAJ, яка підтримує  унікальний обширний індекс журналів відкритого доступу з усього світу, опублікувала  пропозицію до фахівців, які знаються на відкритому доступі, приєднуватись до команди волонтерів DOAJ.

Наразі DOAJ має мережу кваліфікованих добровільних помічників редакторів, які працюють із новими заявками, що надходять від журналів з усього світу. Вони оцінюють якість, репутацію та популярність наукових публікацій й сприяють розвитку відкритого доступу. Вимоги до претендентів: знання німецької або португальської та англійської мови, гарне розуміння суті й практики відкритого доступу, досвід написання та рецензування наукових публікацій, підтримка DOAJ та його цілей.

Детальніше: http://surl.li/lnuofr, https://doaj.org/about/volunteers/, https://doaj.org/privacy/, http://surl.li/yqfpob

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-26
Поширити