За результатами пошуку знайдено:

записів - 5370

сторінок - 537

СІМ  ПОРАД  ЩОДО LINKEDIN У НАУЦІ

СІМ  ПОРАД  ЩОДО LINKEDIN У НАУЦІ

На сайті Times Higher Education опубліковані поради щодо використання науковцями LinkedIn.

На сайті Times Higher Education опубліковані поради щодо використання науковцями LinkedIn.

У ній наголошується, що LinkedIn працює як потужний інструмент для тих, хто бажає поділитися своїми дослідженнями, але треба бути стриманим і коректним, не вдаватись до самореклами. Мережа є чудовим інструментом для розповсюдження досліджень, посилення впливу та інформування колег-дослідників. Вона проста у використанні, вже звична для багатьох. Однак брак часу у науковців та небажання «рекламувати» себе заважають  спілкуванню з приводу досліджень. Автори публікації наводять сім порад, які допоможуть вченим розвинути цю важливу навичку спілкування з академічних питань у соцмережах. По-перше, кожному необхідно вирішити, чим ви хочете зацікавити аудиторію – обрати три слова, які представляють основні цінності дослідження (для цього слід вдатись до опитування колег, друзів і родичів, самостійно провести SWOT-аналіз. По-друге, слід  визначитись із заголовком – коротким поясненням того, як люди мають Вас сприймати. По-третє, створити обліковий запис, заповнити профіль, долучитись до спілкування з відомими колегами, почати стежити за відповідними організаціями, коментарями, чужими публікаціями, створювати власні пости. По-четверте, визначте оптимальну кількість часу для мережі, наприклад один-два рази на тиждень  (не потрібно бути на LinkedIn весь час), але регулярно. По-п’яте, слідкуйте за відповідними групами дослідників та установами – це допоможе бути у курсі подій, знати, у яких проектах беруть участь лідери вашої галузі, які є останні новини та актуальні думки у вашій професійній спільноті (фінансування, вакансії, конференції тощо). По-шосте, підтримуйте спілкування з колегами. По-сьоме, максимально повно використовуйте можливості LinkedIn як чудового інструменту для спілкування, передачі ідей і співпраці

Детальніше: http://surl.li/ubrddm

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_ПопуляризаціяНауки

2024-07-11
Поширити
EUA ПІДТРИМАЛА БАРСЕЛОНСЬКУ ДЕКЛАРАЦІЮ ПРО ВІДКРИТУ ДОСЛІДНИЦЬКУ ІНФОРМАЦІЮ

EUA ПІДТРИМАЛА БАРСЕЛОНСЬКУ ДЕКЛАРАЦІЮ ПРО ВІДКРИТУ ДОСЛІДНИЦЬКУ ІНФОРМАЦІЮ

Європейська асоціація університетів підтримує зусилля щодо розвитку відкритості усіх дослідницьких процесів та приєднується до Барселонської декларації про відкриту дослідницьку інформацію.  

Європейська асоціація університетів підтримує зусилля щодо розвитку відкритості усіх дослідницьких процесів та приєднується до Барселонської декларації про відкриту дослідницьку інформацію.  

Ця декларація визнає необхідність відкритого доступу до дослідницької інформації для сприяння більш прозорому та високоякісному прийняттю рішень у дослідницьких процесах. Крім того, у документі наголошується, що без відкритої дослідницької інформації неможливо дотриматися базових стандартів підзвітності, а тому академічний суверенітет може бути під загрозою. Підписанти Барселонської декларації долучаються до наступних зобов’язань: встановлення відкритості дослідницької інформації за замовчуванням; надання переваги сервісам та системам, які підтримують та дозволяють відкриту дослідницьку інформацію; підтримка стійкості інфраструктури відкритої дослідницької інформації; спільна робота для реалізації переходу від закритої до відкритої дослідницької інформації як способу просування відповідальної оцінки досліджень і відкритої науки та сприяння неупередженому прийняттю рішень. Це узгоджується з трьома ключовими пріоритетними сферами Порядку денного відкритої науки ЄС до 2025 року. Асоціація закликає відкрити весь дослідницький процес і сприяти відкритому доступу до наукових результатів, публікацій і даних. Підтримка переходу до відкритості дослідницької інформації сприятиме розвитку справедливої ​​екосистеми наукових публікацій, сприятиме FAIR та цілісному підходу до відповідальних, інклюзивних, прозорих та стійких практик оцінювання дослідницької діяльності та академічної кар’єри.

Детальніше:  http://surl.li/tojfed, https://barcelona-declaration.org/, http://surl.li/pjzmev, http://surl.li/scuhzh, http://surl.li/xlrhqj

Фото: ЕАУ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини

2024-07-11
Поширити
ВОІВ: ПАТЕНТНИЙ ЛАНДШАФТ У ГАЛУЗІ ГШІ

ВОІВ: ПАТЕНТНИЙ ЛАНДШАФТ У ГАЛУЗІ ГШІ

Всесвітня організація з інтелектуальної власності  оприлюднила «Звіт про патентний ландшафт у галузі генеративного штучного інтелекту». 

Всесвітня організація з інтелектуальної власності  оприлюднила «Звіт про патентний ландшафт у галузі генеративного штучного інтелекту». 

У ньому зазначається, що за останнє десятиліття у світі було зареєстровано 54 тисячі винаходів на основі генеративного ШІ (причому понад чверть з них припадає на минулий рік) та опубліковано понад 75 тис. наукових публікацій (у 2023 році – понад 45%). Найбільше заявок на патенти у галузі генеративного штучного інтелекту подають винахідники з Китаю, випереджаючи США, Республіку Корея, Японію та Індію, які входять до п’ятірки лідерів. У період з 2014 по 2023 рік у Китаї було створено понад 38 тис. таких винаходів, що ушестеро більше, ніж у США, які посідають друге місце. Індія, яка є п’ятою за кількістю подібних розробок, продемонструвала найвищий середньорічний темп зростання –  56%. Генеративний штучний інтелект найактивніше поширюється у галузі медико-біологічних наук, промисловості, на транспорті, у сфері безпеки та телекомунікацій. Він дозволяє користувачам створювати різноманітний контент – текст, зображення, музику, комп’ютерний код (ChatGPT, Google Gemini, ERNIE від Baidu). До десятки провідних компаній, які подають патенти на ГШІ, входять: Tencent (2074 винаходи), Ping An Insurance (1564 винаходи), Baidu (1234), Китайська академія наук (607), IBM (601), Alibaba Group (571), Samsung Electronics (468), Alphabet (443), ByteDance (418), Microsoft (377). Переважають у зазначених патентах зображення та відео (17 996 винаходів), за ними йде текст (13 494 винаходи) і мова/музика (13 480 винаходів). Стрімко зростає кількість патентів, що використовують дані про молекули, гени та білки (1494 винаходи з 2014 року із середньорічним зростанням на 78% за останні п’ять років).

Детальніше: http://surl.li/ovnpiq, http://surl.li/ycxxqf

Фото: ВОІВ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-07-11
Поширити
ДЕРЖАВНІ ІНВЕСТИЦІЇ В ОСВІТНЮ СИСТЕМУ ЄС СКОРОТИЛИСЬ

ДЕРЖАВНІ ІНВЕСТИЦІЇ В ОСВІТНЮ СИСТЕМУ ЄС СКОРОТИЛИСЬ

На сайті Європейської Комісії у розділі «Європейський освітній простір: якісна освіта та навчання для всіх» опубліковано звіт «Інвестиції в освіту».

На сайті Європейської Комісії у розділі «Європейський освітній простір: якісна освіта та навчання для всіх» опубліковано звіт «Інвестиції в освіту».

У ньому наголошується, що порівняно з інвестиціями в інші сфери та попереднім десятиліттям освітня система Євросоюзу зазнала одного з найбільших падінь. Наводяться аналітичні матеріали щодо інвестиційних процесів в освіті, порівнюються державні витрати на освіту з іншими сферами на рівні ЄС і на національному рівні (соціальний захист, охорону здоров’я, економіку), вивчається ефективність інвестицій в освіту. Встановлено, що після пандемії COVID-19 інвестиції в освіту зіткнулися з найбільшою конкуренцією з боку інших секторів, а частка загальних державних витрат відповідно знизилась. Багато соціальних та економічних заходів, вжитих органами державної влади у 2020–2021 роках у відповідь на пандемію, були поступово скасовані, але частина з них – відновлена після 2022 року (наприклад, заходи з подолання енергетичної кризи). Експерти пропонують огляд підходів до розроблення й реалізації сучасної освітньої політики, заснований на фактичних даних.

Детальніше: http://surl.li/eeutwu, http://surl.li/fzevmh

 Фото: ЄОП

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EC #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-11
Поширити
ОЕСР: ЕКОНОМІКА КОСМІЧНОЇ СТІЙКОСТІ

ОЕСР: ЕКОНОМІКА КОСМІЧНОЇ СТІЙКОСТІ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Економіка космосу: економічні дані для прийняття урядових рішень».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Економіка космосу: економічні дані для прийняття урядових рішень».

Висловлюється занепокоєння тим, що  орбіта Землі забруднена понад 100 мільйонами сміттєвих об’єктів, що становлять загрозу зіткнення з супутниками та іншими космічними апаратами, які є надзвичайно цінними для національних космічних служб та критично важливими для моніторингу погоди, прогнозування стихійних лих. Сказане перетворює боротьбу зі сміттям на орбіті Землі на нагальне політичне завдання. У звіті представлено матеріали проєкту ОЕСР з економіки космічної стійкості, ознайомлення з якими покращує розуміння особами, які ухвалюють рішення, суспільної цінності космічної інфраструктури та витрат, пов’язаних із космічним сміттям. Наводяться вичерпні дані про динаміку забруднення космічним сміттям, методи оцінювання та кількісного визначення вартості супутників, що наражаються на ризик пошкодження або руйнування, а також способи забезпечення більш раціонального використання орбітального середовища.  Проаналізовані дослідження Італії, Японії та Кореї, присвячені соціально-економічній цінності різних видів космічної інфраструктури. Розглядається можливість і оптимальний дизайн фіскальних заходів та добровільних схем екологічних рейтингів для зміни поведінки операторів космічних об’єктів.

Детальніше: http://surl.li/osqdlf

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-07-11
Поширити
МАЙБУТНЄ ОСВІТИ

МАЙБУТНЄ ОСВІТИ

На сайті European Training Foundation опублікований звіт «Бачення майбутнього: роль геополітики у формуванні освіти та навичок наступного покоління».

На сайті European Training Foundation опублікований звіт «Бачення майбутнього: роль геополітики у формуванні освіти та навичок наступного покоління».

Цей документ розроблено на основі матеріалів публічного обговорення питання представниками країн-членів ЄС, Глобального Півдня, країн-сусідів ЄС, інституцій Євросоюзу, неурядових організацій, дослідницьких груп та аналітичних центрів. Йдеться про узагальнення майбутніх сценаріїв розвитку з позицій ключових геополітичних змін, потенційних загроз, викликів (нестабільність, конфлікти, глобалізація) та можливостей у європейському контексті. Основні теми: доступ до спільних глобальних ресурсів, конкуренція за життєво важливі ресурси, загрози, що стоять перед багатосторонніми та демократичними системами, зростаючий вплив штучного інтелекту та нових технологій на суспільство і політику. Експерти пропонують власне бачення того, як освіта та навички можуть сприяти підвищенню стійкості систем, зміцненню миру та забезпеченню сталого розвитку і наголошують на необхідності спільної роботи над контурами майбутнього систем освіти ХХІ століття.

Детальніше: http://surl.li/uksudn, http://surl.li/xdinel

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EC #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-10
Поширити
ПЕРЕЛІК ІНОЗЕМНИХ АКРЕДИТАЦІЙНИХ АГЕНТСТВ ТА АГЕНТСТВ ІЗ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ПЕРЕЛІК ІНОЗЕМНИХ АКРЕДИТАЦІЙНИХ АГЕНТСТВ ТА АГЕНТСТВ ІЗ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Кабінет Міністрів України ухвалив оновлений перелік іноземних акредитаційних агентств та агентств із забезпечення якості вищої освіти.

Кабінет Міністрів України ухвалив оновлений перелік іноземних акредитаційних агентств та агентств із забезпечення якості вищої освіти.

З попереднього переліку іноземних акредитаційних агентств та агентств із забезпечення якості вищої освіти на підставі результатів моніторингу Європейського реєстру із забезпечення якості у сфері вищої освіти (EQAR) були виключені Інститут акредитації, сертифікації та забезпечення якості (Німеччина); EQ-Arts – Підвищення якості у мистецтві (Нідерланди). Разом із тим, перелік доповнено іноземними агентствами, які є членами EQAR: Канарське агентство з оцінки якості та акредитації (Іспанія); Валенсійське агентство з оцінки та прогнозування (Іспанія); Європейська рада богословської освіти (Німеччина); Грецький орган з питань вищої освіти (Греція); Словацьке агентство з акредитації вищої освіти (Словаччина).

Детальніше:  http://surl.li/hymeel, http://surl.li/pkszxg

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-10
Поширити
OECD: ОНОВЛЕНІ РАМКИ ДЛЯ МОНІТОРИНГУ НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ

OECD: ОНОВЛЕНІ РАМКИ ДЛЯ МОНІТОРИНГУ НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Оновлені рамки для моніторингу навчання дорослих: покращення ідентифікації даних та відбору показників» із серії «Робочі документи ОЕСР з навчання».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Оновлені рамки для моніторингу навчання дорослих: покращення ідентифікації даних та відбору показників» із серії «Робочі документи ОЕСР з навчання».

У ньому зазначається, що експертна мережа у сфері ринку праці та економічних і соціальних результатів навчання системно працювала над пошуком та відбором показників для моніторингу політики у галузі навчання дорослих. Перші результати цієї роботи були опубліковані у 2013 році. За останнє десятиліття відбулися значні зміни у політиці, які призвели до перебудови систем навчання дорослих як на національному, так і на міжнародному рівні. Одночасно з цим підвищилася доступність і частота даних, які відзеркалюють процес та результати навчання дорослих. У зв’язку з цим експерти підготували новий звіт, у якому міститься загальне бачення системи навчання дорослих, пропозиції щодо використання статистичних даних та інших показників для моніторингу процесу навчання дорослих, а також національні пріоритети та практика у цій сфері.

Детальніше: http://surl.li/aouuzn, http://surl.li/jkjdbv, https://doi.org/10.1787/02bbacdc-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-10
Поширити
ВІДКРИТІ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА МЕРЕЖА ВІДТВОРЮВАНОСТІ

ВІДКРИТІ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА МЕРЕЖА ВІДТВОРЮВАНОСТІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Маркуса Мунафо та Ніла Джейкобса «Відкрите дослідження – міцний горішок. Ось як ми можемо почати».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Маркуса Мунафо та Ніла Джейкобса «Відкрите дослідження – міцний горішок. Ось як ми можемо почати».

У ній наголошується: щоб прийняти виклики справжнього упровадження відкритих досліджень, необхідно знайти інвестиції, запровадити систему навчання та віднайти і задіяти відповідні стимули. Насправді усі дослідники, незалежно від галузі знань, – від геноміки до економіки, – зацікавлені, щоб дослідження були якісними та максимально відкритими, для того, щоб їх можна було протестувати та перевірити. Уряди та грантодавці в усьому світі дедалі частіше вимагають цього, але дослідницькі установи часто постають перед проблемою практичної реалізації. Для відкритих досліджень потрібна цифрова інфраструктура у поєднанні з відповідними знаннями та навичками. Забезпечення відкритості науки – це командне завдання: дослідники, техніки та допоміжний персонал мають співпрацювати. Маркус та Ніл пропонують власне бачення того, як сприяти відкритості. Потрібно забезпечити комплексний підхід через чітку артикуляцію академічних завдань та посилення відповідальності наукових колективів; віднайти додаткові кошти для розвитку е-інфраструктури та навчання академічної спільноти; зосередилися на адаптованих локальних рішеннях і стратегіях. Навчання відкритим дослідницьким практикам необхідно координувати, прихільність відкритій науці потрібно винагороджувати (додати у критерії оцінювання, надавати просування по службі). Підвищення мобільності дослідників також сприятиме розповсюдженню гарних практик.  Є гарний приклад Програми відкритих досліджень Мережі відтворюваності Великобританії (UKRN), яка фінансується упродовж останніх п’яти років Фондом розвитку дослідницької Англії. Зазначена Мережа відтворюваності була створена у 2019 році для підтримання позицій Великої Британії як провідного світового дослідницького центру. Наразі в Європі та за її межами формується низка національних мереж відтворюваності, створених за британською моделлю UKRN та адаптованих до конкретного національного контексту. Наразі існує вже 13 національних мереж відтворюваності, представники яких регулярно зустрічаються для обговорення спільних підходів і координації зусиль. Їхня роль все більше визнається політиками та грантодавцями, що знайшло відображення у програмі «Горизонт Європа». Ряд країн (наприклад, Нідерланди) мають відкриті дослідницькі програми, координовані політиками, спонсорами, установами, академіями та іншими зацікавленими сторонами. Це дозволяє об’єднувати ресурси, узгоджувати зобов’язання та працювати разом.

Детальніше: http://surl.li/fggzat

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини

2024-07-10
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПЛАНУ ДІЙ УКРАЇНИ З УПРОВАДЖЕННЯ ІНІЦІАТИВИ «ПАРТНЕРСТВО «ВІДКРИТИЙ УРЯД» У 2023–2025 РОКАХ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПЛАНУ ДІЙ УКРАЇНИ З УПРОВАДЖЕННЯ ІНІЦІАТИВИ «ПАРТНЕРСТВО «ВІДКРИТИЙ УРЯД» У 2023–2025 РОКАХ

Секретаріат КМУ та механізм незалежного звітування Партнерства «Відкритий Уряд» пропонують громадськості взяти участь в обговоренні «Огляду плану дій України з впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» у 2023–2025 роках».

Секретаріат КМУ та механізм незалежного звітування Партнерства «Відкритий Уряд» пропонують громадськості взяти участь в обговоренні «Огляду плану дій України з впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» у 2023–2025 роках».

Документ, опублікований у відкритому доступі, охоплює основні положення плану дій на 2023-2025 роки, його перспективні зобов’язання, опис методології оцінювання та ключові показники, інформацію щодо зобов’язань та спільної розробки плану дій, рекомендації щодо посилення процесу упровадження заходів цієї ініціативи. Зауваження та пропозиції можна подати до 16 липня 2024 року.

Детальніше: https://bit.ly/4cpQUpp, http://surl.li/larwim

Фото: IRM

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення  #НРАТ_Інноваторам_обговорення

2024-07-10
Поширити