За результатами пошуку знайдено:

записів - 5382

сторінок - 539

НОВІ МОЖЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

НОВІ МОЖЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

В рамках процесу інтеграції до єдиного ринку ЄС Україною та ЄС на початку червня 2023 року підписано Угоду про приєднання до Програми Європейського Союзу «Механізм сполучення Європи / «Connecting Europe Facility» (CEF).

В рамках процесу інтеграції до єдиного ринку ЄС Україною та ЄС на початку червня 2023 року підписано Угоду про приєднання до Програми Європейського Союзу «Механізм сполучення Європи / «Connecting Europe Facility» (CEF).

Ця Програма є ключовим інструментом фінансування ЄС заходів зі сприяння конкурентоспроможності та створення робочих місць шляхом здійснення цільових інвестицій в інфраструктуру. Підписання CEF відкриває для України можливість спільно з європейськими партнерами отримання інвесстицій у транспортні, енергетичні та цифрові проєкти. Загальний бюджет Програми для країн-учасників до 2027 року – 21 млрд євро, з яких на цифрові проєкти припадає 2 млрд євро. Брати участь у конкурсі заявок зможуть проєкти, які становлять спільний інтерес. Навесні кілька українських компаній розпочали співпрацю з країнами ЄС для подання спільних заявок у межах конкурсу щодо розвитку Магістрального підключення до цифрових глобальних шлюзів. Інформація про подальші конкурси CEF буде публікуватись на офіційному сайті Мінцифри України.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-06-13
Поширити
ЮНЕСКО: ОСВІТА В ІНТЕРЕСАХ ЛЮДЕЙ І ПЛАНЕТИ

ЮНЕСКО: ОСВІТА В ІНТЕРЕСАХ ЛЮДЕЙ І ПЛАНЕТИ

На сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) оприлюднено звіт «Освіта в інтересах людей і планети: побудова стабільного майбутнього для всіх».

На сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) оприлюднено звіт «Освіта в інтересах людей і планети: побудова стабільного майбутнього для всіх».

Наголошується, що освіта може і повинна сприяти прогресу у досягненні усього комплексу цілей сталого розвитку (ЦСР), визначених на період до 2030 року. Освіта сприяє формуванню ціннісних установок, світогляду та загального бачення, формує практичні навички, надає у розпорядження людини методи та інструменти, які можуть бути використані для забезпечення сталого розвитку. З іншого боку, знання також можуть сприяти поширенню нераціональних форм господарювання, включаючи надмірне споживання ресурсів. Серед трьох найпоширеніших причин, що пояснюють погіршення стану навколишнього середовища внаслідок діяльності людини, називають демографічне зростання, сучасний спосіб життя та поведінку людини. Людина є одночасно джерелом екологічних проблем та суб’єктом їх вирішення шляхом переробки й зменшення відходів, використання екологічного транспорту тощо. Освіті належить відіграти ключову роль у вирішенні екологічних проблем, покращенні умов життя, здійсненні економічних перетворень, розвитку продовольчих систем. Завдяки використанню традиційних та розрахованих на весь життєвий цикл підходів до навчання освіта здатна впливати на екологічну поведінку як окремої людини, так і цілих груп населення.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-13
Поширити
ЯК ЗРОБИТИ КОМФОРТНИМ ЦИФРОВИЙ ПРОСТІР ДЛЯ НАВЧАННЯ

ЯК ЗРОБИТИ КОМФОРТНИМ ЦИФРОВИЙ ПРОСТІР ДЛЯ НАВЧАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Елісона Торна «Я просто хочу, щоб усі лектори використовували VLE однаково».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Елісона Торна «Я просто хочу, щоб усі лектори використовували VLE однаково».

У ній наголошується, що стрімкий перехід до онлайн-навчання під час COVID-19 призвів з одного боку до прогресу у вигляді цифровізації навчання, а з іншого створив ряд складнощів. Непослідовніcть та заплутаність просторів віртуального навчального середовища (virtual learning environment /VLE), як виявило опитування, є значною проблемою для студентів. Як цьому зарадити? По-перше, потрібно реформувати VL- простір. Для цього слід подолати недоліки навігації на різних сторінках, де представлені навчальні модулі, ресурси для вивчення, а також їх представлення («упаковку»), щоб для здобувачів освіти пошук потрібної інформації не був обтяжливим. Зокрема, можна визначити й дотримуватись мінімальних стандартів VLE, узгодити єдиний шаблон сторінки, запровадити Active Digital Design та ураховувати різний рівень цифрових навичок учасників освітнього процесу. По-друге, потрібно упроваджувати інституційну модель навчання, поступово переходячи до платформи активної взаємодії в рамках циклічної моделі поєднання синхронного та асинхронного онлайн та офлайн навчання. Це в сукупності може задовольнити студентів, які в рамках опитування звертали увагу на те, що потребують забзепечення послідовної структури курсу, простоти навігації, доступності інформації, доброзичливого середовища, чіткості поставлених завдань. Отже, при розгортанні VLE університет повинен проектувати єдиний чітко визначений і зрозумілий для усіх учасників комфортний цифровий простір, який полегшить процес навчання.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики
2023-06-13
Поширити
ПОРАДИ ЕКСПЕРТІВ ЩОДО НАПИСАННЯ ТЕКСТІВ

ПОРАДИ ЕКСПЕРТІВ ЩОДО НАПИСАННЯ ТЕКСТІВ

На сайті Times Higher Education на сторінці «Ресурси для науковців та співробітників університетів» опублікована тематична добірка матеріалів «Напишіть просто зараз: поради для усього – від написання статей в академічних журналах і книжкових презентацій до формулювання екзаменаційних запитань».

На сайті Times Higher Education на сторінці «Ресурси для науковців та співробітників університетів» опублікована тематична добірка матеріалів «Напишіть просто зараз: поради для усього – від написання статей в академічних журналах і книжкових презентацій до формулювання екзаменаційних запитань».

Наголошується, що для вчених, викладачів і співробітників будь-якого рівня навички письма є визначальними та вкрай необхідними. Вони потрібні при написанні статті, заявки на фінансування або отримання кращої роботи: важка робота зі створення осмисленої прози пронизує усі аспекти університетського життя. Добірка містить тридцять одну коротку статтю з порадами за наступними напрямками: написання статей для академічних журналів, стратегії покращання тексту; креативне письмо та поезія; як підготувати найкращі дослідження та написати заявки на гранти; як продати видавцю книгу та опублікувати її; як писати для масової аудиторії; методи спільного письма; написання відгуків та запитань для проведення оцінювання студентів.
Детальніше: https://is.gd/B9c4Zq
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-12
Поширити
ОЕСР: ЕКОНОМІЧНИЙ ПРОГНОЗ 2023

ОЕСР: ЕКОНОМІЧНИЙ ПРОГНОЗ 2023

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Довга дорога попереду: економічний прогноз ОЕСР, червень 2023 року».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Довга дорога попереду: економічний прогноз ОЕСР, червень 2023 року».

У ньому наголошується, що світова економіка демонструє ознаки поліпшення, але підйом залишається слабким на тлі значних ризиків. Зниження цін на енергоносії допомагає скоротити загальну інфляцію та послабити навантаження на бюджети домогосподарств, але більш швидке, ніж очікувалося, відновлення Китаю дало імпульс глобальній активності. Тим не менш, базова інфляція залишається стійкою, а вплив вищих відсоткових ставок дедалі більше відчувається на всій економіці. Проведене дослідження свідчить, що глобальне зростання стабілізувалося, але це поліпшення не є стійким. Прогнозується, що зростання світового ВВП у 2023 році становитиме 2,7% (найнижчий річний показник з часів світової фінансової кризи 2008 р. за винятком періоду пандемії 2020 року). У 2024 році очікується незначне поліпшення темпів зростання до 2,9%. Річне зростання ВВП ОЕСР буде нижчим за цей рівень у 2023 та 2024 роках, уповільнюватиметься інфляція та зростатимуть реальні доходи; базовий інфляційний тиск залишиться високим (загальна інфляція знизилася у більшості країн за останні місяці через зниження цін на енергоносії, тоді як ціни на харчові продукти та послуги продовжували швидко зростати). Інфляція сильно вдарила по домогосподарствах: поєднання високої інфляції та помірного підвищення заробітної плати призвело до падіння реальної заробітної плати у 2022 році. Багато урядів надали широку підтримку населенню, щоб пом’якшити наслідки високих цін на енергоносії та продукти харчування для домогосподарств. Упродовж 2023 року реальна заробітна плата перестане знижуватися в більшості країн ОЕСР. У звіті подані рекомендації для урядів щодо заходів, необхідних для забезпечення зростання економіки: необхідно проводити обмежувальну монетарну політику для боротьби з інфляцією; поступово переходити на цільову фіскальну підтримку; визначати пріоритет витрат, спрямованим на зростання, і структурних реформ, що стимулюють пропозицію.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-06-12
Поширити
ЧИ ЗМУСИТЬ ЄС ПАРАЛЕЛЬНУ ВИДАВНИЧУ СИСТЕМУ ПРАЦЮВАТИ?

ЧИ ЗМУСИТЬ ЄС ПАРАЛЕЛЬНУ ВИДАВНИЧУ СИСТЕМУ ПРАЦЮВАТИ?

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува «Чи може ЄС змусити «паралельну видавничу систему» працювати?».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува «Чи може ЄС змусити «паралельну видавничу систему» працювати?».
У ній наголошується, що по мірі зростання обурення вартістю угод відкритого доступу, процеси фінансування «алмазних» журналів та розширення державних цифрових платформ викликають непрості дискусії. Заклики перетворити дослідницький репозитарій Європейського Союзу на колективну, неприбуткову, широкомасштабну видавничу службу для суспільного блага, яка могла б конкурувати з комерційними видавництвами, дехто вважає «наївними». Європейська Рада мала схвалити пропозицію, згідно з якою негайний і необмежений відкритий доступ без авторських гонорарів стане «нормою» у науковій видавничій справі. Європейська комісія, яка керує фінансуванням досліджень «Горизонт Європа» з бюджетом 105 млрд євро, мала запровадити політику фінансування для підтримки видавців з відкритим доступом, які не стягують авторську винагороду. Фінансування цієї програми «прив’язується» до публікацій у так званих «діамантових» журналах, які є безкоштовними для читання і публікації завдяки субсидіям від університетів, урядів або інших спонсорів. Меморандум, представлений ЄК у лютому, пропонує масове розширення використання платформи ЄС з відкритим доступом Open Research Europe, запущеної у 2021 році. Але ця пропозиція отримала неоднозначну реакцію від Ліги європейських дослідницьких університетів. Президент Ейндховенського технологічного університету, який свого часу був генеральним директором з досліджень та інновацій Європейської комісії і очолював ініціативу «План S» із запровадження відкритого доступу, вважає, що «публікація у відкритому доступі не означає безкоштовну публікацію у відкритому доступі. Завжди буде рахунок, який хтось має оплатити за виконану роботу, навіть якщо мова йде про «алмазний» шлях, фінансову агенцію, установу чи самого дослідника, – за рахунок гранту чи в інший спосіб, наприклад … власний час. Тож більше ніяких пілотів нових моделей видавництв та вправ із взаємним навчанням, плану типу S, заходів, що змінюють правила гри. Якщо європейські міністри науки дійсно серйозно ставляться до відкритого доступу, вони повинні домовитися про заходи, які завершать роботу раз і назавжди».
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини
2023-06-09
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО СТВОРЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО СТВОРЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт «Методичних рекомендацій щодо створення інклюзивного освітнього середовища в закладі вищої освіти».

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт «Методичних рекомендацій щодо створення інклюзивного освітнього середовища в закладі вищої освіти».
Рекомендації розроблені з метою надання методичної допомоги керівникам та іншим працівникам закладів вищої освіти у практичних питаннях створення інклюзивного освітнього середовища при стратегічному плануванні розвитку ЗВО. Зокрема передбачено, що стратегія розвитку закладу вищої освіти має враховувати не лише вимоги вітчизняного законодавства щодо інклюзивного освітнього середовища, а й відповідні міжнародні рекомендації та стандарти. Наголошується, що створення інклюзивного освітнього середовища є однією зі стратегічних цілей відповідної Національної стратегії України на період до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 року № 366. Зауваження та пропозиції можна подати до 21 червня 2023 року.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення
2023-06-09
Поширити
БЕЗКОШТОВНИЙ ДОСТУП ДО БАЗ ДАНИХ ТА ПУБЛІКАЦІЙ ВІД ELSEVIER

БЕЗКОШТОВНИЙ ДОСТУП ДО БАЗ ДАНИХ ТА ПУБЛІКАЦІЙ ВІД ELSEVIER

Компанія Elsevier надає підтримку українським дослідникам, науково-педагогічним працівникам та студентам, пропонуючи безкоштовний доступ до власних інструментів, наборів даних та освітніх рішень – ScienceDirect, Scopus, Researcher Discovery, SciVal та Funding Institutional.

Компанія Elsevier надає підтримку українським дослідникам, науково-педагогічним працівникам та студентам, пропонуючи безкоштовний доступ до власних інструментів, наборів даних та освітніх рішень – ScienceDirect, Scopus, Researcher Discovery, SciVal та Funding Institutional.
Відповідна інформація представлена на офіційному сайті Elsevier. Зокрема, українцям доступна провідна платформа рецензованої літератури для просування досліджень ScienceDirect, яка поєднує авторитетні повнотекстові наукові, технічні та медичні публікації з інтелектуальними, інтуїтивно зрозумілими функціями, щоб користувачі могли отримувати інформацію та працювати більш ефективно. Безкоштовний доступ надається до Scopus – найбільшої бази реферативних даних та цитування наукових журналів, книг, матеріалів конференцій, оглядів світових досліджень у галузі науки, технологій, медицини, соціальних наук, мистецтва та гуманітарних наук, вкупі з інтелектуальними інструментами для їх відстеження, аналізу й візуалізації. Функція Researcher Discovery у Scopus дозволить українським науковцям знайти профілі авторів та установ для пошуку можливостей співробітництва і побудови дослідницьких колаборацій. Аналітичне веб-рішення SciVal дозволяє візуалізувати результати досліджень, порівнювати їх з аналогами, розвивати стратегічне партнерство, виявляти та аналізувати нові тенденції, що виникають у дослідженнях, і створювати унікальні звіти. Також безкоштовно доступна платформа електронного навчання Researcher Academy і це безкоштовний менеджер посилань Mendeley. Funding Institutional розкриває дані про стратегію дослідницької програми, що допомагає своєчасно знаходити гранти від 4,3 тис. державних і приватних фінансуючих організацій. Важливо, що компанія прийняла рішення відмовитись від стягнення плати за публікацію статей у відкритому доступі, в авторському колективі яких є науковці з України. Така норма діє автоматично, без додаткового розгляду та запиту.
Детальніше: https://is.gd/tCZVpk
Фото: Elsevier
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-09
Поширити
DIGITAL BYTE: ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ В ОСВІТІ

DIGITAL BYTE: ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ В ОСВІТІ

На сайті Європейської Комісії у розділі «Європейський освітній простір.

На сайті Європейської Комісії у розділі «Європейський освітній простір.
Якісна освіта та навчання для всіх» представлена добірка матеріалів під назвою «Цифрові байти / Digital Byte», підготовлена членами спільноти Європейського хабу цифрової освіти (EDEHub). За даними аналітичного центру Європейського парламенту 14% робочих місць у країнах ОЕСР високо автоматизовані, а ще 32% можуть зазнати істотних змін внаслідок поширення новітніх технологій, зокрема – МН та ШІ. Зважаючи на це, освіта та навчання відіграватимуть все більшу роль у підготовці робочої сили, здатної використовувати новітні технології з максимальною ефективністю. Експерти звертають увагу на можливості та загрози розповсюдження ШІ. Доступ машин до великої кількості особистих даних потенційно може мати серйозні наслідки для конфіденційності та стеження (особливо – якщо йдеться про неповнолітніх), індивідуальна та соціальна поведінка може бути кількісно визначена, відслідкована та передбачена. Законодавство ЄС, що наразі активно формується у сфері ШІ, пропонує класифікувати системи штучного інтелекту відповідно до ймовірних ризиків, які вони несуть, а також спеціальним чином регулювати ШІ, встановлюючи вимоги до його розробки та використання. Для освітнього сектору Європейська комісія у 2022 році розробила «Етичні рекомендації щодо використання штучного інтелекту та даних у викладанні та навчанні». Документ є частиною «Плану дій цифрової освіти» (2021-2027). Він призначений надати допомогу викладачам у їх кращому зрозумінні потенціалу штучного інтелекту в освіті, підвищити їх обізнаність в частині потенційних ризиків.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-09
Поширити
ОЕСР: ГЛОБАЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПРОГРЕСУ В РАМКАХ ПАРИЗЬКОЇ УГОДИ

ОЕСР: ГЛОБАЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПРОГРЕСУ В РАМКАХ ПАРИЗЬКОЇ УГОДИ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «На шляху до успішного завершення першого глобального підбиття підсумків Паризької угоди» із серії «Документи групи експертів зі зміни клімату ОЕСР/ІЕА».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «На шляху до успішного завершення першого глобального підбиття підсумків Паризької угоди» із серії «Документи групи експертів зі зміни клімату ОЕСР/ІЕА».
Наголошується, що виконано перший глобальний аналіз (GST1) колективного прогресу в досягненні цілей Паризької угоди. У звіті йдеться про те, як саме буде організований заключний процес оцінювання СОР28, хто братиме в ньому участь, як мають бути структуровані результати, як їх треба проектувати, як забезпечити імпульс для підвищення імплементації у чотирьох напрямках – обізнаності, соціалізації, прийнятті управлінських рішень, виробленні й реалізації заходів. Наголошується на важливості результатів для різних стейкхолдерів – учасників переговорів, політиків, практиків, широкої аудиторії за рамками процесу ООН. Наводяться рекомендації з розроблення пакету політичних рішень для узгодження, консультацій, залученості, а також моніторингу просування отриманих результатів GST1 після COP28 й виходу на новий процес оцінювання на наступних циклах GST.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-06-09
Поширити