За результатами пошуку знайдено:

записів - 5429

сторінок - 543

ПАРТНЕРСТВО ЗІ ШТУЧНИМ ІНТЕЛЕКТОМ: ТЕХНОЛОГІЇ ТА МАЙБУТНЄ НАВЧАННЯ

ПАРТНЕРСТВО ЗІ ШТУЧНИМ ІНТЕЛЕКТОМ: ТЕХНОЛОГІЇ ТА МАЙБУТНЄ НАВЧАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Рози Елліс «Ми на неправильному боці партнерства зі штучним інтелектом»: технології та майбутнє навчання».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Рози Елліс «Ми на неправильному боці партнерства зі штучним інтелектом»: технології та майбутнє навчання».

У ній автор наголошує, що експерти з технологій і освіти вважають, що штучний інтелект докорінно змінить освіту, відповідно необхідно «перезавантажити» систему оцінювання набутих знань. Відповідь ChatGPT на запитання щодо такого впливу на вищу освіту в найближчі роки, полягає у пропозиції побачити десять позитивних результатів та містить лише декілька незначних ремарок із застереженнями. Експерти менш оптимістичні й у відповіді на питання про вплив нових технологій на навчання. Зокрема, Крістофер Деде, старший науковий співробітник Гарвардської вищої школи освіти, говорить: «Найважливіше у навчанні – ніколи не дозволяти комусь іншому чи чомусь іншому думати за вас». Діана Лорійяр, почесний професор навчання та цифрових технологій погоджується, що ГШІ «повинен використовуватися вчителями лише як частина проекту, щоб допомогти учням розвинути власні навички пошуку та обробки текстів або їх інтерпретації та узагальнення». Брайан Александер із Джорджтаунського університету говорить, що для максимально ефективного використання ШІ потрібно «перезавантажити та змінити систему оцінювання зверху вниз». Експерти погоджуються, що перший крок до ефективного великомасштабного персоналізованого навчання за допомогою технологій вимагає розробників, які розуміють, що потрібно для отримання навичок і знань високого рівня. Поєднання штучного інтелекту з технологією віртуальної реальності має потенціал для покращення викладання пов’язаних з продуктивністю навичок, таких як презентація та ведення переговорів.

Детальніше: http://surl.li/tsaswn, http://surl.li/ksasjj

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-10-25
Поширити
РОЗПОДІЛ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗА СТУПЕНЯМИ РИЗИКУ

РОЗПОДІЛ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗА СТУПЕНЯМИ РИЗИКУ

Державна служба якості освіти України оприлюднила Перелік закладів вищої освіти за ступенями ризику на 2024/2025 навчальний рік.  

Державна служба якості освіти України оприлюднила Перелік закладів вищої освіти за ступенями ризику на 2024/2025 навчальний рік.  

Він покликаний зосередити увагу на чинниках, що суттєво впливають на здійснення освітньої діяльності, а також заходах для їх подолання.  Аналіз ризиків на масиві даних 289 закладів вищої освіти показав, що до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику належать 14 (5%), середнім – 142 (49%) та незначним – 133 (46%). Оцінювання та зарахування ЗВО до відповідних груп за ступенем ризику здійснювалося відповідно порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 року № 982  «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері вищої освіти та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою якості освіти». Загалом упродовж шести років відстежується позитивна динаміка. Серед ЗВО з високим ступеням ризику названі наступні: «Міжнародна академія екології та медицини», «Заклад вищої освіти східно-європейський слов’янський університет», «Дніпровська академія музики», «Академія кіно та нових медіа», Бердянський університет менеджменту і бізнесу», «Міжнародний класичний університет імені Пилипа Орлика» «Інститут психології і підприємництва», «Міжнародний університет»,  Київський університет права НАНУ, Харківська державна академія фізичної культури, Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського, «Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова»; Одеський державний університет внутрішніх справ, «Академія морських наук та інновацій».

Детальніше: http://surl.li/iwhpmk, http://surl.li/fkltja, http://surl.li/hbudbm, http://surl.li/hynqkh

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  

2024-10-25
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЗМІН ДО ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПРЕМІЮ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ЗА РОЗРОБЛЕННЯ І ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЗМІН ДО ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПРЕМІЮ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ЗА РОЗРОБЛЕННЯ І ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про Премію Кабінету Міністрів України за розроблення і впровадження інноваційних технологій».

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про Премію Кабінету Міністрів України за розроблення і впровадження інноваційних технологій».

Проєкт розроблено з метою удосконалення підходів до проведення конкурсного відбору робіт, що подаються на здобуття Премії Кабінету Міністрів України за розроблення і впровадження інноваційних технологій. Ця робота виконана у рамках Оперативного плану МОН згідно наказу від 29.03.2024 № 421. Зміни стосуються розширення переліку учасників конкурсу (залучення широкого кола суб’єктів інноваційної діяльності), запровадження нових номінацій – «Наукоємні інновації», «Інновації в бізнесі», «Інноваційна інфраструктура», «Спеціальна Премія», спрощення процедури подання конкурсних пропозицій завдяки цифровізації процедур (буде задіяна Національна електронна науково-інформаційна система), оновлення критеріїв оцінювання конкурсних пропозицій із впровадженням багаторівневої системи. Очікується, що зазначені зміни сприятимуть зростанню кількості конкурсних пропозицій, які будуть надходити для участі у конкурсі, покращенню якості їх відбору, присудженню премії колективам, чиї результати спрямовані на створення та масштабування ідей, розробок та технологій, які у найкоротші терміни зможуть вирішити важливі питання соціально-економічного розвитку України. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 8 листопада 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/frexop, http://surl.li/yjtnif

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення #НРАТ_Інноваторам_обговорення

2024-10-25
Поширити
ОЕСР: ДІАГНОСТИКА ТА ПОЛІТИЧНІ ДІЇ ДЛЯ СТАЛОГО ТА ІНКЛЮЗИВНОГО ЗРОСТАННЯ ПРОДУКТИВНОСТІ

ОЕСР: ДІАГНОСТИКА ТА ПОЛІТИЧНІ ДІЇ ДЛЯ СТАЛОГО ТА ІНКЛЮЗИВНОГО ЗРОСТАННЯ ПРОДУКТИВНОСТІ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Діагностика та політичні дії для сталого та інклюзивного зростання продуктивності» із серії «Робочі документи ОЕСР з науки, технологій та промисловості».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Діагностика та політичні дії для сталого та інклюзивного зростання продуктивності» із серії «Робочі документи ОЕСР з науки, технологій та промисловості».

Наголошується, що глобальне уповільнення динаміки сукупної продуктивності є головною проблемою для національних господарств, політиків, активно досліджується науковцями. В Європейському Союзі щорічне зростання продуктивності упродовж 1996-2001 років у середньому становило 2%, але у наступні 7 років знизилося до 1,5%, потім відбулось зниження до 1% у 2013-2019 роках. Експерти узагальнили дані про темпи продуктивності у контексті динаміки розвитку бізнесу, акцентуючи увагу на довгострокових тенденціях та їх рушійних силах, а також особливостях пандемійного періоду. Підкреслюється роль продуктивності для зайнятості та доходів населення, обговорюються виклики, пов’язані з цифровізацією економіки та «зеленим» переходом. Розглядається відродження промислової політики, зростання розриву у продуктивності між найбільш продуктивними «передовими» компаніями та менш продуктивними «відстаючими», що супроводжується зниженням динамізму у бізнес-середовищі, що проявляється у перерозподілі робочих місць, виникненні нових (молодих) компаній, змінах у конкурентному середовищі.

Детальніше: http://surl.li/xendsr, http://surl.li/vhcqnw, https://doi.org/10.1787/1668f250-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-10-25
Поширити
МІЖНАРОДНА СПІВПРАЦЯ У НАУЦІ, ТЕХНОЛОГІЯХ, ІННОВАЦІЯХ ТА ВИЩІЙ ОСВІТІ

МІЖНАРОДНА СПІВПРАЦЯ У НАУЦІ, ТЕХНОЛОГІЯХ, ІННОВАЦІЯХ ТА ВИЩІЙ ОСВІТІ

Міністерство освіти і науки України та Федеральне міністерство освіти і наукових досліджень Німеччини підписали міжурядовий договір про науково-технологічну співпрацю України та Німеччини у сферах науки, технологій, інновацій та вищої освіти.

Міністерство освіти і науки України та Федеральне міністерство освіти і наукових досліджень Німеччини підписали міжурядовий договір про науково-технологічну співпрацю України та Німеччини у сферах науки, технологій, інновацій та вищої освіти.

Очікується, що така співпраця охоплюватиме  обмін експертами для реалізації спільних науково-технічних програм, участь у міжнародних проєктах, організацію спільних наукових конференцій, семінарів і симпозіумів, створення і спільне використання інноваційних структур, підтримку програм вищої освіти та розвиток партнерських відносин між університетами обох країн. Презентовано чотири новостворених українсько-німецьких центрів передових досліджень, які цьогоріч розпочали свою роботу у Львові, Харкові та Києві та фінансуються Німеччиною. Також Міністерство освіти і науки України інформує про те, що продовжується робота над зміцненням співпраці з Фінляндією, Естонією та Угорщиною.  

Детальніше: http://surl.li/ykemop, http://surl.li/kzctjn, http://surl.li/pazjet, http://surl.li/xunvut, http://surl.li/wjsxeb

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-10-24
Поширити
ОЕСР: ПОСІБНИК ІЗ НАЛЕЖНОЇ ОБАЧНОСТІ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОХОДІВ І ПРОЖИТКОВОГО МІНІМУМУ

ОЕСР: ПОСІБНИК ІЗ НАЛЕЖНОЇ ОБАЧНОСТІ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОХОДІВ І ПРОЖИТКОВОГО МІНІМУМУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала «Посібник із належної обачності для забезпечення доходів і прожиткового мінімуму в ланцюжках поставок сільського господарства, одягу та взуття».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала «Посібник із належної обачності для забезпечення доходів і прожиткового мінімуму в ланцюжках поставок сільського господарства, одягу та взуття».

У ньому наголошується, що мільйони працівників у всьому світі отримують заробітну плату, нижчу за прожитковий мінімум, і це наражає їх на бідність й призводить до інших ризиків щодо реалізації прав людини. Хоча мінімальна заробітна плата є найнижчим рівнем оплати праці, встановленим урядом для захисту працівників від експлуатації, вона часто не покриває усіх необхідних витрат. У «Посібнику» зібрано досвід компаній щодо того, як використовувати систему належної обачності ОЕСР для досягнення прожиткового доходу та прожиткового мінімуму у глобальних ланцюжках поставок. Також наведені практичні інструменти, які допоможуть реалізувати зобов’язання щодо прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати у рамках дій із належного дотримання прав людини. Посібник зосереджений на сільському господарстві, швейній та взуттєвій галузях, де невідповідні доходи та заробітна плата були визначені як ключові ризики. Рекомендації ґрунтуються на чинних стандартах ОЕСР щодо належної обачності у ланцюжках поставок та відповідального ведення бізнесу, зокрема – на «Керівних принципах ОЕСР для багатонаціональних підприємств щодо відповідальної ділової поведінки та настановах для сільського господарства, швейної та взуттєвої галузей» та узгоджені  з документами Міжнародної організації праці.

Детальніше: http://surl.li/yphiej, http://surl.li/fxwbby,

https://doi.org/10.1787/6ff52567-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-10-24
Поширити
ЯК УНИКНУТИ ШАХРАЙСТВ З ЕСЕ ВІД ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

ЯК УНИКНУТИ ШАХРАЙСТВ З ЕСЕ ВІД ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува «Заклик змусити компанії, що займаються розробкою штучного інтелекту, допомагати університетам ловити шахраїв з есе».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува «Заклик змусити компанії, що займаються розробкою штучного інтелекту, допомагати університетам ловити шахраїв з есе».

У ній зазначається, що недоброчесні підприємці надають здобувачам освіти платні послуги обходу перевірок на плагіат. Вони створюють та використовують нові технологічні інструменти для переписування есе, створених штучним інтелектом. Це новий виклик для системи вищої освіти, який потрібно визнати та йому протидіяти. Автор закликає до радикального перегляду законодавства щодо інтернет-платформ, щоби підтримати університети у боротьбі з плагіатом. На початку нового навчального року університети дізнались про «вибухове» зростання кількості  компаній, які пропонують недорогі послуги для уникнення або фальсифікації антиплагіатних перевірок. Ці послуги агресивно рекламуються «тривожним студентам» у TikTok, Facebook та Instagram, де існує чимала кількість блогів на кшталт «Як обійти Turnitin» або «Як написати есе, стійке до штучного інтелекту». Таким чином недоброчесні компанії перейшли від пропозиції підготовки есе на замовлення до надання інструментів для маскування вмісту, написаного штучним інтелектом. У деяких випадках «інституційні перевіряльники плагіату, схоже, грають на обох сторонах ринку», а деякі великі фірми, що займаються сучасними освітніми технологіями, надають послуги «штучний інтелект преміум-класу для перефразування створених штучним інтелектом або плагійованих робіт, щоб уникнути виявлення плагіту» та одночасно з цим – послуги детектора плагіату. Законодавство Англії, спрямоване на викорінення шахрайства у контрактах, має бути оновлено, щоб змусити фірми штучного інтелекту співпрацювати з університетами. Звісно, існує практика вимагання від студентів цитування ШІ, відповідних приміток та представлення копії чатів з ШІ, але від цього мало користі, оскільки студенти мають можливість використовувати безмежну кількість  чатів з різними інструментами ШІ.

Детальніше: http://surl.li/uunuux

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-10-23
Поширити
ПЕРЕВІРКА НАУКОВИХ ВИДАНЬ ЗА ОЗНАКАМИ «ХИЖАЦЬКИХ»

ПЕРЕВІРКА НАУКОВИХ ВИДАНЬ ЗА ОЗНАКАМИ «ХИЖАЦЬКИХ»

Міністерство освіти і науки України підписало угоду з Cabells Predatory Reports для отримання доступу до одного з провідних міжнародних ресурсів із перевірки якості наукових публікацій.

Міністерство освіти і науки України підписало угоду з Cabells Predatory Reports для отримання доступу до одного з провідних міжнародних ресурсів із перевірки якості наукових публікацій.

Майбутня співпраця буде націлена на підтримку академічної доброчесності та запобігання публікаціям у так званих «хижацьких» наукових виданнях.  Відповідно до підписаної угоди МОН отримує доступ до цього вкрай ефективного інструменту оцінювання якості журналів, що буде використано для підвищення вимог до наукових проєктів у рамках національних конкурсів, для підтримки академічної доброчесності та інтеграції з провідними міжнародними ресурсами оцінювання якості наукових досліджень, а також під час проведення державної атестації закладів вищої освіти та наукових установ України. Cabells Predatory Reports – один із провідних міжнародних ресурсів, що допомагає виявляти наукові журнали, які не відповідають етичним стандартам публікаційної діяльності. Ресурс містить дані про понад 35 тис. видань, з яких майже 18 тис.  мають ознаки «хижацьких». Платформа «Cabells» охоплює Journalytics (білий список журналів) та Predatory Reports (чорний список). Журнали оцінюються за 60-ма критеріями.

Детальніше: http://surl.li/krdpau, https://cabells.com/about-us

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини  #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-10-23
Поширити
ОЕСР: ПІДТРИМКА НОВОГО ПОКОЛІННЯ ІНВЕСТОРІВ У ФРАНЦІЇ

ОЕСР: ПІДТРИМКА НОВОГО ПОКОЛІННЯ ІНВЕСТОРІВ У ФРАНЦІЇ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано матеріал «Підтримка нового покоління роздрібних інвесторів у Франції: стратегія фінансової грамотності» із серії «Політичні документи ОЕСР щодо бізнесу та фінансів».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано матеріал «Підтримка нового покоління роздрібних інвесторів у Франції: стратегія фінансової грамотності» із серії «Політичні документи ОЕСР щодо бізнесу та фінансів».

Наголошується, що після пандемії COVID-19 багато людей у світі почали інвестувати в акції, криптоактиви або брати участь у краудфандингу. Це стосується, зокрема, і Франції. Нові реалії потребують нової стратегії фінансової грамотності, яка буде зосереджена саме на роздрібних інвесторах, що вперше придбали інвестиційні продукти з настанням пандемії.  Аналітичний звіт «Нові роздрібні інвестори у Франції: ставлення, знання та поведінка» став основою для розроблення пропозицій щодо змін у стратегії фінансової грамотності, яка має враховувати уподобання, поведінку, сильні сторони та психологічні упередження нових роздрібних інвесторів, а також існуючу Національну стратегію фінансової освіти Франції. При цьому пропозиції експертів стосуються усієї екосистеми фінансової освіти та її пріоритетів, оскільки вона має підтримувати і доповнювати ключові тренди у європейських та міжнародних фінансах.

Детальніше: http://surl.li/bvohkb, http://surl.li/tdrzqr, https://doi.org/10.1787/a28a4c52-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-10-23
Поширити
ДЕРЕГУЛЯЦІЯ НАУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ДЕРЕГУЛЯЦІЯ НАУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Міністерство освіти і науки України інформує академічну громадськість про запровадження важливих змін у рамках політики дерегуляції і дебюрократизації наукової сфери України.

Міністерство освіти і науки України інформує академічну громадськість про запровадження важливих змін у рамках політики дерегуляції і дебюрократизації наукової сфери України.

Нинішні рішення спрямовані на оптимізацію робочого часу дослідників та поліпшення видимості досягнутих ними результатів.

Вводиться єдина уніфікована форма звітності для всіх наукових проєктів усіх сфер управління; надається дозвіл на використання форми проміжних та остаточних звітів; скорочується обсяг затребувано інформації для звітування. Тепер громадськість, яка зацікавлена у результатах науково-технічної діяльності, отримає швидший і зручніший доступ до інформації про результати досліджень, а замовники (грантонадавачі) зможуть оперативніше обробляти звітні документи, що надходять від виконавців  (університетів та наукових установ). Це сприятиме підвищенню прозорості наукової діяльності та зміцненню довіри громадськості до системи фінансування науки, підвищить якість аналітики щодо наукових проєктів.

Детальніше: http://surl.li/gjmyfy, http://surl.li/kezpzq

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-10-21
Поширити