ІНФОРМАЦІЯ ПРО СТИЛЬ APAЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ПЕРШОГО ВИКЛАДАЦЬКОГО ДОСВІДУІНФОРМАЦІЯ ПРО СТИЛЬ APA

ІНФОРМАЦІЯ ПРО СТИЛЬ APAЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ПЕРШОГО ВИКЛАДАЦЬКОГО ДОСВІДУІНФОРМАЦІЯ ПРО СТИЛЬ APA

На сайті Times Higher Education опублікована стаття фахівців Брістольського університету «Хочете викладати під час докторської? Ось що вам слід знати».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття фахівців Брістольського університету «Хочете викладати під час докторської? Ось що вам слід знати».

У ній автори розглядають практичні питання початку педагогічної кар’єри,  ефективного розподілу часу, способів залучення студентів до занять. Під час роботи над докторською дисертацією здобувачі освіти зустрічаються з великою кількістю можливостей, зокрема – викладання. Це не лише пропонує негайну фінансову винагороду, але й може мати позитивний довгостроковий вплив на  академічну кар’єру. Спираючись на власний досвід, автори надають поради щодо того, як отримати максимум від викладацького досвіду. Вони пропонують розпочинати викладання з другого курсу, зважати на попередній досвід навчання й своїх кращих педагогів, щиро захоплюватист своїм предметом, витрачати багато час на попередню підготовку, а подолання труднощів  розглядати як можливості для самовдосконалення і зростання. Адже викладання – це більше, ніж рядок у резюме, – це захоплива професійна подорож. Починати слід з семінарів з невеликими групами, щоб зміцнити впевненість у своїх силах. Потім перейти до лекцій, щоб покращити свою здатність залучати різноманітну аудиторію. Надалі можна взяти на себе керівництво кваліфікаційними роботами студентів. Кожне заняття  це можливість стати упевненим та рефлексивним педагогом, озброїним безцінними навичками та стійкістю.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/kCVGd

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Науковцям_КращіПрактики #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-03-14
Поширити
QS WORLD UNIVERSITY RANKINGS BY SUBJECT 2025

QS WORLD UNIVERSITY RANKINGS BY SUBJECT 2025

На офіційному сайті Quacquarelli Symonds оприлюднене чергове видання предметного рейтингу університетів світу QS World University Rankings by Subject 2025.

На офіційному сайті Quacquarelli Symonds оприлюднене чергове видання предметного рейтингу університетів світу QS World University Rankings by Subject 2025.

У ньому представлено 55 окремих предметів, що входять до п’яти широких предметних галузей. Країни Східної Азії (Південна Корея, Китай і Гонконг) покращили  свої минулорічні позиції, відбулось помітне зростання кількості високорейтингових установ у Західній Азії та на Близькому Сході.  Україна представлена 11-ма освітніми інституціями у 16-ти дисциплінах (у 2024 році було 8 ЗВО у 14-ти дисциплінах).  Найкращі показники мають Національний університет «Львівська політехніка» (у галузі «машинобудування»), Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» («машинобудування»), Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» («електротехніка та електронна інженерія», «хімічна інженерія», «механічне, авіаційне та виробниче машинобудування»).

Детальніше: www.topuniversities.com, https://www.topuniversities.com/subject-rankings, https://www.facebook.com/topuniversities?locale=en_GB 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-03-14
Поширити
ОЕСР: ЗМІНА СВІДОМОСТІ ТА «ЗЕЛЕНИЙ ЛІФТ»

ОЕСР: ЗМІНА СВІДОМОСТІ ТА «ЗЕЛЕНИЙ ЛІФТ»

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Зміна свідомості або «зелений ліфт»: шість напрямів поведінкових наук для екологічної політики» із серії «Документи ОЕСР щодо політики державного управління».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Зміна свідомості або «зелений ліфт»: шість напрямів поведінкових наук для екологічної політики» із серії «Документи ОЕСР щодо політики державного управління».

У ньому наголошується: людська поведінка (громадян, керівників підприємств та урядовців) лежить в основі «зеленого переходу» – формування сталої, низьковуглецевої економіки. Люди повинні упроваджувати енергоефективні технології та зменшувати вуглецевоємне споживання, бізнес – упроваджувати сталі практики, уряд – стимулювати ці зміни та формувати стійку поведінку на всіх рівнях економіки. Використовуючи низку політичних інструментів (зокрема – нормативно-правові акти, фінансові стимули, громадські роз’яснювальні кампанії) уряди формують вибір бізнесу та окремих осіб, спрямовуючи їхню поведінку у напрямку довгострокового сталого розвитку. Поведінкові науки є ключем до підвищення ефективності екологічної політики. Розуміння того, як люди поводяться, може посилити вплив політики, покращити прийняття «зеленої» поведінки, посилити громадську підтримку та максимізувати ймовірність того, що політика досягне бажаних поведінкових результатів, тим самим зменшуючи витрати бюджету. Використання поведінкових наук у рамках політики як на стороні пропозиції, так і на стороні попиту, дозволяє стимулювати негайні природоохоронні дії, одночасно підтримуючи довготривалі зміни. У цьому аналітичному документі визначено шість ключових напрямків впливу поведінкових наук на формування державної політики «зеленого переходу» та запропоновано «дорожню карту», яка охоплює весь політичний цикл – оцінку громадської прийнятності реформ, посилення участі громадян у екологічній політиці, посилення стійкості проти кліматичної дезінформації та збільшення попиту на екологічно чисті товари та послуги.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/azJd6, https://ukrintei.ua/y/DsXnw

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини   #НРАТ_OECD  #НРАТ_ЦСР_SDG

2025-03-14
Поширити
УНІВЕРСИТЕТИ МАЮТЬ СТАТИ ІНКУБАТОРАМИ ЕТИЧНОГО ЛІДЕРСТВА

УНІВЕРСИТЕТИ МАЮТЬ СТАТИ ІНКУБАТОРАМИ ЕТИЧНОГО ЛІДЕРСТВА

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Рахіма Сомані «Університети повинні перетворитися з центрів видачі дипломів – на соціальну опору».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Рахіма Сомані «Університети повинні перетворитися з центрів видачі дипломів – на соціальну опору».

Наголошується, що заклади вищої освіти можуть бути точками зростання у студентів розуміння та навичок етичного лідерства, їх  підготовки до включення до екосистем навчання упродовж життя та розвитку партнерських стосунків з громадою. Епоха університетів як установ, що просто видають дипломи, йде на спад. Тепер вони мають стати соціальними «стовпами», однак на тлі глобальних викликів (зміна клімату, технологічні катастрофи, економічна нерівність, геополітична напруженість), громадськість дедалі більше скептично ставиться до цінності вищої освіти. Звісно, є питання щодо актуальності, доступності та підзвітності університетів. Тож автор публікації задається питанням «що можуть зробити ЗВО, щоб відновити суспільну довіру та як вони можуть продемонструвати свою цінність та етичне лідерство й переконатися, що їхній вплив поширюється за межі кампусу  – на усе суспільство?». Розглядаються такі аспекти вищої освіти, як створення суспільного блага; навчання впродовж життя; підготовка студентів до прийняття відповідальних рішень; навчання діям, заснованим на принципах сталого розвитку та інтеграції громад; формування інклюзивного та доступного середовища. Щоб розвиватись у рамках нових викликів та відповідати ним, бути актуальними, надійними та впливовими, університети повинні обслуговувати не лише для студентів, зосереджених на здобутті  освіти й отриманні відповідного ступеня, а й бути центрами навчання продовж усього життя, інкубаторами етичного лідерства, партнерами бізнесу та громад. І ті ЗВО, які вчасно зрозуміють цю необхідність, приймуть ідею такої трансформацію та реалізують її на практиці – процвітатимуть.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/qdfkA, https://ukrintei.ua/y/wEeFu

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-03-13
Поширити
ПОСИЛЕННЯ  ЗАХИСТУ  ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ

ПОСИЛЕННЯ  ЗАХИСТУ  ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ

Міністерство економіки України 10 березня 2025 року запустило оновлену процедуру розміщення національного переліку вебсайтів, які порушують права інтелектуальної власності, на міжнародній платформі Всесвітньої організації інтелектуальної власності WIPO ALERT.

Міністерство економіки України 10 березня 2025 року запустило оновлену процедуру розміщення національного переліку вебсайтів, які порушують права інтелектуальної власності, на міжнародній платформі Всесвітньої організації інтелектуальної власності WIPO ALERT.

Це глобальна захищена онлайн-платформа, створена ВОІВ для сприяння боротьбі з піратством, на ній розміщуються переліки вебсайтів, які містять контент, що порушує права інтелектуальної власності. WIPO ALERT сприяє охороні авторського права та суміжних прав в мережі інтернет, захисту ділової репутації власників брендів, зменшенню кількості веб-сайтів, що порушують права інтелектуальної власності, а також упорядкуванню ринку легальної реклами. Національний перелік вебсайтів, які викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності, також є доступним для ознайомлення на офіційному сайті Мінекономіки та буде постійно наповнюватися. Розгляд звернень власників авторського права та суміжних прав, а також ухвалення висновків щодо включення вебсайтів до національного переліку здійснюється відповідно до Порядку створення та ведення Національного переліку веб-сайтів, які порушують права інтелектуальної власності, затвердженим наказом Мінекономіки від 3.02.2024 № 2945, Українським національним офісом інтелектуальної власності та інновацій.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/4Nqrj, https://ukrintei.ua/y/Do5sU, https://www.wipo.int/ru/web/wipo-alert

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-03-13
Поширити
ОЕСР: СУЧАСНІ ПОКАЗНИКИ ПРОДУКТИВНОСТІ ПРАЦІ

ОЕСР: СУЧАСНІ ПОКАЗНИКИ ПРОДУКТИВНОСТІ ПРАЦІ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Стосовно сучасних показників зростання продуктивності праці» із серії «Статистичні робочі документи ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Стосовно сучасних показників зростання продуктивності праці» із серії «Статистичні робочі документи ОЕСР».

У ньому наголошується, що продуктивність є ключовим чинником, що визначає довгострокове зростання і потребує пильної уваги з боку аналітиків та політичних діячів.  Відомості щодо продуктивності використовуються для діагностики економічного стану і визначення тенденцій розвитку, допомагає формувати ефективну економічну політику для підтримки зростання міжнародної конкурентоспроможності та рівня життя, відстежувати наслідки економічних та політичних шоків (енергетична криза, зростання геополітичної напруженості) й визначати вплив реформ. Тому науковці та практики постійно шукають більш точні показники оцінювання продуктивності. Традиційно аналітики зосереджуються на мікрорівні продуктивності (у конкретних професіях або галузях економіки) і до сьогодні не було зроблено суттєвих зусиль для прогнозування макроекономічних показників зростання продуктивності праці на даних великої групи країн. Опублікований документ представляє поточні прогнози зростання продуктивності праці у 40 країнах-членах і країнах-кандидатах на членство в ОЕСР. Ключовою інновацією є інтеграція методів машинного навчання зі змішаними частотними моделями: цей підхід поєднує змішані частотні налаштування з різноманітним набором моделей, включаючи моделі динамічних факторів, штрафні регресії (LASSO, Ridge, ElasticNet) і моделі на основі дерев (Gradient Boosted Trees, Random Forests), а також враховує відтермінування в отриманні інформації.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/Dp0bX, https://ukrintei.ua/y/Tcazx

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини   #НРАТ_OECD  

2025-03-13
Поширити
РЕЗЮМЕ ВІД ШІ СКОРОЧУЄ ЗАПИТИ ДО АКАДЕМІЧНИХ ВИДАНЬ

РЕЗЮМЕ ВІД ШІ СКОРОЧУЄ ЗАПИТИ ДО АКАДЕМІЧНИХ ВИДАНЬ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува «Резюме пошукових запитів від ШІ канібалізує веб-трафік академічних видавців».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува «Резюме пошукових запитів від ШІ канібалізує веб-трафік академічних видавців».

У ній автор наголошує, що стрімке розповсюдження практики підготовки за допомогою інструментів штучного інтелекту оглядових резюме  підштовхує видавців до більш чіткого формулювання цінності  та впливу досліджень.  Наукові видавці повинні  належним чином продемонструвати «кров, піт і сльози», які дослідники витрачають на створення оригінального та надійного академічного контенту, оскільки читачі все частіше звертаються до оглядів, створених ШІ. Під час свого виступу на конференції видавців під час Лондонського книжкового ярмарку, Джон Кемпбелл, директор Oxford University Press пояснив,  як запуск пошукових підсумків Google на основі штучного інтелекту призвів до 90-% падіння переходів на ряд академічних ресурсів.  Він назвав це «подорожами без кліків»: половина усіх пошукових запитів Google, які мають посилання на платформу OUP,  наразі відображаються з описом, згенерованим штучним інтелектом. У результаті інвестиції в такі платформи, як OUP, матимуть «жахливу віддачу від інвестицій». Разом із тим, випадковий, неточний, а іноді провокаційний характер цих описів від ШІ, призводить до того, що  змістовні помилки стали поширеними, а перед видавцями постала нове амбітне завдання – більш наочно презентувати дослідження. Їм слід «очікувати, що спосіб, яким більшість людей отримують основні факти, – зміниться… Індустрії потрібно краще розповідати історію досліджень».  Він ще раз підкреслив важливість Sensus Impact – продукту, запущеного OUP минулого року для інформування спонсорів про охоплення публікації, вплив на майбутні дослідження та вплив на суспільство, включаючи показники уваги до публікацій.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/jSXEj

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини      #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини

2025-03-12
Поширити
УНІВЕРСИТЕТИ  ТА  АКАДЕМІЧНА  СВОБОДА

УНІВЕРСИТЕТИ  ТА  АКАДЕМІЧНА  СВОБОДА

На сайті Європейської асоціації університетів опублікований матеріал «Як університети можуть захищати та сприяти академічній свободі: принципи та настанови EUA».

На сайті Європейської асоціації університетів опублікований матеріал «Як університети можуть захищати та сприяти академічній свободі: принципи та настанови EUA».

Наголошується, що академічна свобода фактично є життєдайною силою і необхідною умовою для того, щоб університети могли виконувати свою важливу суспільну роль освітніх і дослідницьких центрів.  В Європі та усьому світі академічна свобода та її близька родичка – інституційна автономія – відчувають на собі дедалі більший тиск.  Асоціація пропонує своїм членам конкретні практичні вказівки щодо захисту та зміцнення академічної свободи, чітко формулює ключові принципи та заходи зі зміцнення зусиль усіх зацікавлених сторін (керівництва університетів, окремих науковців, університетських спільнот) для того, щоб існувала академічна свобода (документ схвалений Радою Європейської асоціації університетів 31.01.2025). Асоціація закликає університети взяти на себе зобов’язання по захисту та просуванню академічної свободи на основі цих порад та розробленої самостійно політики у цій сфері і наголошує на необхідності підтримки академічної свободи з боку урядових структур та органів державної влади.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/DlrKf, https://ukrintei.ua/y/qcfQf

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-03-12
Поширити
ОЕСР: ТЕНДЕНЦІЇ КОНКУРЕНЦІЇ ОЕСР 2025

ОЕСР: ТЕНДЕНЦІЇ КОНКУРЕНЦІЇ ОЕСР 2025

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Тенденції конкуренції ОЕСР 2025».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Тенденції конкуренції ОЕСР 2025».

У ньому висвітлюються основні тенденції у галузі конкуренції, визначені на основі даних щорічного опитування профільних органів 69 країн.  Особлива увага приділена діяльності картелів, зловживанню домінуючим становищем, злиттям і поглинанням.  Звіт детально розглядає еволюцію органів з питань конкуренції, досліджує загальну тенденцію зростання середнього бюджету та персоналу, описує практику правозастосування в зазначених юрисдикціях, містить аналіз «типових моделей» у кожному з чотирьох географічних регіонів  – Америка, Азіатсько-Тихоокеанський регіон, Європа та Близький Схід і Африка.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/AuITj, https://ukrintei.ua/y/U4OMn

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини   #НРАТ_OECD  

2025-03-12
Поширити
ПЕРЕВАГИ  ШІ-ПОМІЧНИКА ПИСЬМЕННИКА

ПЕРЕВАГИ  ШІ-ПОМІЧНИКА ПИСЬМЕННИКА

На сайті Times Higher Education опублікована стаття групи фахівців Наньянського технологічного університету «Переваги програми-помічника на основі ШІ для письменників».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття групи фахівців Наньянського технологічного університету «Переваги програми-помічника на основі ШІ для письменників».

У ній наголошується, що користувачі ШІ наразі зацікавлені в отриманні розумних підказок та в інших зручних функціональних можливостях, які надають різноманітні інструменти ШІ, зокрема ті, що підтримують  академічне письмо і розвивають мислення у студентів. Автори діляться власними педагогічними і технічними міркуваннями щодо роботи з ШІ, до чого їх надихнула недосконалість наявних інструментів та бажання створити додаток, який би дозволяв студентам отримувати миттєвий зворотний зв’язок під час розмірковування й удосконалення текстів. Такий інструмент мав заохочувати самооцінку і критичне мислення, а також ураховувати особливості запитів студентів. Для цього було взято інтерв’ю у 240 здобувачів освіти. З’ясувалось, що студенти готові до взаємодії з програмою, яка може надавати допомогу під час здійснення дослідження та написання фінального звіту.  Було сформовано модель дій – від польової роботи до дослідницького есе. Цим шляхом ШІ-помічник  проводить студентів від початкової стадії формування ідеї дослідження,  його проведення, – до аналізу зауважень та підготовки контраргументів.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/latjq, https://ukrintei.ua/y/82Sht

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-03-11
Поширити