ОЕСР ВПЛИВ ОСВІТИ І НАУКИ НА РЕГІОНАЛЬНІ ІННОВАЦІЇ ТА РОЗВИТОК

ОЕСР ВПЛИВ ОСВІТИ І НАУКИ НА РЕГІОНАЛЬНІ ІННОВАЦІЇ ТА РОЗВИТОК

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Географія вищої освіти в Англії та Уельсі» із серії «Доповіді ОЕСР щодо МСП та підприємництва».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Географія вищої освіти в Англії та Уельсі» із серії «Доповіді ОЕСР щодо МСП та підприємництва».

Наголошується, що сектор вищої освіти у Великої Британії має ключове значення для конкурентних переваг та економічної активності. У 2022 році його внесок в економіку Великої Британії у розмірі 130 млрд фунтів стерлінгів, визначивши масштаб впливу на ВВП. Він забезпечує зростання людського капіталу, має глобальне значення, але залишається недооціненим. Заклади вищої освіти завдяки співпраці зі своїми громадами відіграють важливу роль у місцевих екосистемах завдяки стимулюванню інновацій та підтримці зростання продуктивності. Взаємодія ЗВО з місцевими партнерами допомагає вирішувати суспільні проблеми, підтримувати регіональний розвиток. Проте інтеграція до програм наукових досліджень та інновацій територіальної складової відбувається складно й повільно. У доповіді, присвяченій Національному акселератору громадянського впливу (NCIA), підготовленій Мережею цивільних університетів, розглядається, як університети узгоджують свої дослідницькі та інноваційні зусилля з регіональними пріоритетами для зміцнення підприємницьких екосистем. Експерти звертають увагу на важливість зміцнення партнерських відносин з місцевими зацікавленими сторонами, включно з МСП, для посилення впливу освіти і науки на регіональні інновації та розвиток.

Детальніше: http://surl.li/ilqlxp, http://surl.li/wknuft, https://doi.org/10.1787/be1c6f52-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-15
Поширити
ОЕСР: ДЕРЖАВНИЙ ВЕНЧУРНИЙ КАПІТАЛ

ОЕСР: ДЕРЖАВНИЙ ВЕНЧУРНИЙ КАПІТАЛ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Роль державного венчурного капіталу для інноваційного підприємництва» із серії «Робочі документи ОЕСР з науки, технологій та промисловості».
ОЕСР: ДЕРЖАВНИЙ ВЕНЧУРНИЙ КАПІТАЛ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Роль державного венчурного капіталу для інноваційного підприємництва» із серії «Робочі документи ОЕСР з науки, технологій та промисловості».

Наголошується, що державне венчурне фінансування або використання державних коштів для інвестування в інноваційні підприємницькі фірми  стало важливим інструментом політики, спрямованої на розвиток інноваційних екосистем та підтримку компаній, які не відповідають типовому «венчурному профілю». Воно доповнює приватний венчурний капітал та підтримує інноваційний розвиток. Емпірично проаналізовано роль державного венчурного капіталу у стимулюванні інноваційного підприємництва. Розглядаються два основні питання: які компанії отримують фінансування від державних венчурних фондів і який зв’язок між фінансуванням від державних венчурних фондів та результатами діяльності компаній. У дослідженні використано унікальний набір панельних даних 200 фірм, що працюють у країнах-членах ОЕСР та отримали венчурне фінансування у період з 2000 по 2022 роки. Встановлено, що проєкти, які отримали державне фінансування, зазвичай мали більш високий ризик, ніж фірми, що фінансуються приватними венчурними капіталами, і відповідно мали нижчу ефективність  як з позицій подальшого залучення фінансування, так і інноваційних результатів. Разом із тим, співпраця держави з приватними венчурними інвесторами призводить до скорочення розриву в продуктивності. Вплив виключно державного венчурного фінансування є слабшим, але воно все одно корисне. Державне венчурне фінансування може виступати в якості політичного інструменту для спрямування коштів у фірми, які не викликають сильної зацікавленості у приватних венчурних інвесторів. Урядовий венчурний капітал може також сприяти досягненню ширших політичних цілей, таких як «зелений» перехід, де інновації є нагальною потребою, але стикаються зі значними бар’єрами у вигляді технологічної та політичної невизначеності.

Детальніше: http://surl.li/yryxaq, http://surl.li/pseqps, https://doi.org/10.1787/6430069e-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-11-14
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ТА МЕХАНІЗМІВ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЗВО

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ТА МЕХАНІЗМІВ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЗВО

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт «Методичних рекомендацій щодо застосування інструментів та механізмів для трансформації різних сфер функціонування закладів вищої освіти на засадах прозорості та доброчесності».

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт «Методичних рекомендацій щодо застосування інструментів та механізмів для трансформації різних сфер функціонування закладів вищої освіти на засадах прозорості та доброчесності».

Документ розроблено на виконання «Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2023 № 220. Методичні рекомендації спрямовані на практичну реалізацію цінності доброчесності в закладах вищої освіти, сприяння формування нової культури, де доброчесність є основоположним принципом. Вони охоплюють загальні питання діяльності закладу вищої освіти, а також організацію освітнього процесу, адміністрування ЗВО, забезпечення академічної доброчесності та партнерську взаємодію закладів вищої освіти. Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту можна подати до 12 грудня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/pgboxx

Фото: pixabay. com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини

2024-11-13
Поширити
КУРСИ ВІД GOOGLE ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ.

КУРСИ ВІД GOOGLE ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ.

Google створив платформу з відкритими курсами для усіх бажаючих навчитись працювати зі штучним інтелектом, – технологію майбутнього, – щоб набути знань та опанувати навичок, необхідних для найбільш ефективної інтеграції інструментів ШІ у робочі процеси, оптимізації виконання рутинних завдань у різних сферах діяльності.

Google створив платформу з відкритими курсами для усіх бажаючих навчитись працювати зі штучним інтелектом, – технологію майбутнього, – щоб набути знань та опанувати навичок, необхідних для найбільш ефективної інтеграції інструментів ШІ у робочі процеси, оптимізації виконання рутинних завдань у різних сферах діяльності.

Наразі на платформі доступні курси «ШІ для продуктивності» (короткі відеоуроки для керівників і власників бізнесу, маркетологів, менеджерів, HR-фахівців), «Вступ до генеративного ШІ (курс для технічних спеціалістів з інформацією про великі мовні моделі та порадами щодо створення застосунків на основі ГШІ), «Цифрові навички для освіти з Google» (практико-орієнтований курс про роботу зі штучним інтелектом у сфері освіти, використання Gemini, розробку завдань та схем оцінювання прогресу у навчанні здобувачів освіти). Усі навчальні матеріали на платформі доступні українською та англійською мовами.

Детальніше: https://grow.google/intl/ua/ai-trainings/, http://surl.li/fhlkoa

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_ОсвітаОнлайн #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини 

2024-11-13
Поширити
ЗМІНИ У ПОРЯДКУ ЗАТВЕРДЖЕННЯ РІШЕНЬ ПРО ПРИСВОЄННЯ ВЧЕНИХ ЗВАНЬ

ЗМІНИ У ПОРЯДКУ ЗАТВЕРДЖЕННЯ РІШЕНЬ ПРО ПРИСВОЄННЯ ВЧЕНИХ ЗВАНЬ

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову «Про внесення змін до пункту 9 Порядку затвердження рішень про присвоєння вчених звань».

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову «Про внесення змін до пункту 9 Порядку затвердження рішень про присвоєння вчених звань».

Відповідний документ оприлюднений на урядовому порталі. Відтепер вчене звання доцента у галузі культури й мистецтв може бути присвоєне не лише діячам, які працюють у закладах вищої освіти та мають почесне звання «Народний артист України», «Народний художник України», «Народний архітектор України», «Заслужений діяч мистецтв України», «Заслужений артист України», «Заслужений художник України», «Заслужений архітектор України», «Заслужений працівник культури України», «Заслужений майстер народної творчості України», а й тим, які здобули освітньо-творчий ступінь вищої освіти доктора мистецтва. Постановою визначається, що здобувач вченого звання доцента може мати або почесне звання та/або ступінь доктора мистецтва.

Детальніше: http://surl.li/bgxesb, http://surl.li/blqxrw

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2024-11-13
Поширити
ОЕСР: ОСВІТА І МАЙБУТНЄ

ОЕСР: ОСВІТА І МАЙБУТНЄ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Використання структурних презумпцій в антимонопольному законодавстві» із серії «Круглі столи ОЕСР щодо документів з конкурентної політики».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Використання структурних презумпцій в антимонопольному законодавстві» із серії «Круглі столи ОЕСР щодо документів з конкурентної політики».

Наголошується, що структурні презумпції в антимонопольному законодавстві використовуються у рамках концепції, згідно з якою певні ринкові структури (які мають високі частки ринку та концентрацію) можуть завдати шкоду загальній конкуренції та споживачам.  Після встановлення уповноваженими органами ймовірного ризику тягар доведення зазвичай перекладається на фірми, які повинні спростувати ці презумпції. Звісно, використання структурної презумпції в антимонопольному правозастосуванні продовжує викликати дискусії серед  представників органів з питань конкуренції, науковців і практиків, що відображає різні погляди на доречність такого підходу при оцінці потенційних антиконкурентних дій. У цьому документі досліджується, як використання структурних презумпцій може дозволити органам з питань конкуренції спростити аналіз ринку і прискорити конкурентний процес, зберігаючи при цьому необхідний ступінь правової визначеності для досягнення бажаного результату щоб зробити правозастосування більш передбачуваним, прозорим і ефективним. Однак існують суттєві ризики збільшення витрат у зв’язку із помилками, що у свою чергу вимагає від органів з питань конкуренції пошуку компромісів між різними стратегіями правозастосування (наприклад, визначеність, адміністрування, ефективність у прийнятті рішень).

Детальніше: http://surl.li/wgrjhs, http://surl.li/fwwilh, https://doi.org/10.1787/3b8c6885-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-11-13
Поширити
ЗАЯВИ ПРО НАУКУ – НЕ РОЗВАГА

ЗАЯВИ ПРО НАУКУ – НЕ РОЗВАГА

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Роба Брінера «Коли заяви про науку стають розвагою, наука втрачає».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Роба Брінера «Коли заяви про науку стають розвагою, наука втрачає».

Він б’є на сполох, адже безтурботні заяви про результати наукових досліджень підривають довіру громадськості, оскільки, хоч би як упевнено вони звучали, їх легко оскаржити. Описуючи своє ставлення до подібних заяв, він називає їхні мотиви: потреба у підвищенні продажів книжок, підтримка науковців, бажання отримувати гранти, створення чи покращення репутації, «підігрів» інтересу до виступів, заходів тощо. Роб говорить про необхідність помірної, зваженої поведінки та скромності, які мають бути відмінними рисами академічної сфери. Опубліковані дослідження ніколи не бувають всеохоплюючими, вони насправді розповідають лише частину історії. У багатьох галузях позитивні результати, що підтверджують гіпотезу, набагато ймовірніші для публікації, ніж негативні. Тому повідомлення про результати досліджень та їх інтерпретації стосуються нерепрезентативної групи НДР із позитивними результатами, які отримують піар. Крім того, ніхто не говорить про майбутні дослідження (звісно, заздалегідь невідомо, що вони виявлять, але важливо і те, на що вони націлені). Неправильно, коли вчені порушують основні етичні принципи своєї професії, коли фармацевтичні компанії вибірково публікують лише позитивні результати випробувань ліків. Це має викликати обурення у професійній спільноті та суспільстві в цілому. Адже коли виробники автомобілів знаходять способи спотворити дані про фактичні рівні викидів, від  транспортних засобів, це визнається корупцією. Але коли вчені роблять щось подібне, «роздуваючи» значення отриманих результатів та роблячи гучні  заяви,  ми не відносимось до них як до порушників. Нам не потрібно більше досліджень, – нам потрібні кращі дослідження, на основі поліпшених практик у сфері проведення, публікації та поширення наукових даних. Але поки стимули для кар’єрного розвитку вчених залишаються колишніми, важко собі уявити, що вони змінять свою поведінку.

Детальніше: http://surl.li/qvbrpv

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини

2024-11-12
Поширити
ЮНЕСКО: ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ НАУКИ

ЮНЕСКО: ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ НАУКИ

На сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковано матеріал про відзначення Всесвітнього дня науки, який розкриває відповідь на питання про те, чому наука важлива для інтелектуального розвитку та розширення можливостей майбутнього.

На сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковано матеріал про відзначення Всесвітнього дня науки, який розкриває відповідь на питання про те, чому наука важлива для інтелектуального розвитку та розширення можливостей майбутнього.

Всесвітній день науки за мир і розвиток відзначається щорічно 10-го листопада. Він покликаний скорочувати розрив між наукою та суспільством, сприяти залученню громадськості до наукових дискусій, наочно продемонструвати вплив науки на повсякденне життя соціуму, надати глибше розуміння науки та її потенціалу для вирішення глобальних проблем. Цього року особливо наголошується на взаємозв’язку Всесвітнього дня науки за мир і розвиток  і Міжнародного десятиліття науки для сталого розвитку (проголошеного Генеральною Асамблеєю ООН у серпні 2023 року) у рамках їх спільної мети – визнання науки загальним благом для людства та її фундаментальної ролі у пошуках моделі розвитку, яка покращує стан людини, водночас зберігаючи планету. Відповідно заходи Всесвітнього дня науки «спрямовані на пошук рішень для глобальних проблем»  і «відновлення довіри до науки, заохочення критичного мислення та зміцнення всесвітньої наукової співпраці». ЮНЕСКО вітає пропозиції від усіх зацікавлених сторін щодо сприяння сталому майбутньому через наукові інновації та співпрацю, розроблення та реалізацію національних політик у сфері науки, технологій та інновацій, прийняття цифрового порядку денного, створення технологічних центрів та залучення жінок до спільноти дослідників.

Детальніше: http://surl.li/lkbqyk, http://surl.li/pbqhry, http://surl.li/ahqlhp, http://surl.li/lqetjw

Фото: ЮНЕСКО

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_UNESCO #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-11-12
Поширити
ОЕСР: ЦИФРОВІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ТА ПОШИРЕННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

ОЕСР: ЦИФРОВІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ТА ПОШИРЕННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Сприяння інклюзивній цифровій трансформації у руслі поширення штучного інтелекту серед компаній» із серії «Аналіз політики ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Сприяння інклюзивній цифровій трансформації у руслі поширення штучного інтелекту серед компаній» із серії «Аналіз політики ОЕСР».

Наголошується, що використання інструментів штучного інтелекту може значно підвищити продуктивність бізнесу, причому найбільш ефективні компанії демонструють майже удвічі більш високий рівень упровадження ШІ, ніж найменш продуктивні. Разом із тим, для повноцінної реалізації переваг штучного інтелекту потрібні інвестиції у такі активи, як інфраструктура ІКТ, управлінські системи і людський капітал (навички лідерства, вміння вирішувати проблеми, навички критичного мислення). Наразі упровадження ШІ зосереджено переважно у секторі ІКТ і серед крупних компаній, але паралельно формується тенденція зростання популярності ШІ серед молодих і невеликих компаній. Тим не менш, розрив поки що великий і це може посилити різницю у продуктивності між провідними та відстаючими компаніями, що перешкоджатиме інклюзивному зростанню. Отже, політики повинні підтримати упровадження ШІ й покращення цифрової інфраструктури, розвиток навичок та інноваційних можливостей, використавши для цього комплексний підхід.

Детальніше: http://surl.li/crvrqj, http://surl.li/siguze, https://doi.org/10.1787/5876200c-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Інклюзивність

2024-11-12
Поширити
АКАДЕМІЧНА  ДОБРОЧЕСНІСТЬ

АКАДЕМІЧНА  ДОБРОЧЕСНІСТЬ

На сайті Міжнародного центру академічної доброчесності (ICAI) опублікована стаття Еллі Леонтаріті «Академічна доброчесність: підхід, орієнтований на громаду».

На сайті Міжнародного центру академічної доброчесності (ICAI) опублікована стаття Еллі Леонтаріті «Академічна доброчесність: підхід, орієнтований на громаду».

Автор наголошує, що від пандемії, яка зумовила нагальну потребу в онлайн-спілкуванні, до нещодавнього буму  моделей штучного інтелекту для швидких та простих способів виконання рутинних і творчих завдань, академічні спільноти змушені постійно адаптувати традиційні підходи до академічної етики. Еллі  наголошує на необхідності поєднання зусиль студентів, викладачів, адміністраторів ЗВО для того, щоб дискурс академічної доброчесності охоплював питання довіри, конфіденційності та співпраці спільнот. Соціальні, економічні чи технологічні обставини часто спонукають студентів сприймати один одного у першу чергу як конкурентів, а не співробітників. Це посилює загрозу академічній доброчесності і це необхідно виправляти, поставивши на перше місце довіру, співпрацю та повагу до академічної спільноти.

Детальніше: http://surl.li/vnqjrc, http://surl.li/vumdtx

Фото: ІСАІ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини  #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-12
Поширити