ФОРМУЛА ГЛОБАЛЬНОГО ФОНДУ ТАЛАНТІВ ПІДДАЄТЬСЯ СУМНІВУ

ФОРМУЛА ГЛОБАЛЬНОГО ФОНДУ ТАЛАНТІВ ПІДДАЄТЬСЯ СУМНІВУ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува  «Формула Глобального фонду талантів піддається сумніву, оскільки великі гравці залишаються осторонь».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува  «Формула Глобального фонду талантів піддається сумніву, оскільки великі гравці залишаються осторонь».

У ній висловлюється велике занепокоєння тим, що відбулось виключення ряду відомих університетів (UCL, Манчестера, Інституту Френсіса Кріка) з міжнародної схеми підтримки талантів, що залишає їх без державної підтримки залучення науковців з-за кордону. Міністерство науки, інновацій та технологій зосередилось на 10 дослідницьких університетах та двох дослідницьких інститутах, які упродовж наступних п’яти років в сукупності отримають  54 млн фунтів стерлінгів з Глобального фонду талантів. Для  відбору було використано спеціальну формулу, але дослідницька  спільнота вважає прийняте рішення «політично ангажованим». Звісно, вибір університетів Оксфорда й Кембриджа, а також Імперського коледжу Лондона був очікуваним. Але багато хто говорить, що фінансування досліджень  непропорційно спрямовується до «золотого трикутника» установ, розташованих у Лондоні, Оксфорді та Кембриджі. Міністр науки Патрік Валланс заявив: «Як і всі рішення щодо фінансування, рішення щодо грантів з Глобального фонду талантів приймалися незалежно, згідно з принципом Холдейна. Установи відбиралися на основі вимірюваних критеріїв, пов’язаних з послужним списком дослідницьких організацій».

Детальніше: https://qrpage.net/qr/FLEk4

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-07-29
Поширити
ПУБЛІКАЦІЯ У ВІДКРИТОМУ ДОСТУПІ БЕЗ СПЛАТИ APC

ПУБЛІКАЦІЯ У ВІДКРИТОМУ ДОСТУПІ БЕЗ СПЛАТИ APC

Державна науково-технічна бібліотека України опублікувала матеріал, у якому інформує вітчизняних дослідників, що у рамках партнерства з провідними міжнародними науковими платформами та консорціумами (зокрема, Clarivate, EIFL, Elsevier, Research4Life, Bentham Science) існує унікальна можливість здійснювати публікації наукових статтей у відкритому доступі зі знижкою або взагалі без плати за обробку статті APC /Article Processing Charges.

Державна науково-технічна бібліотека України опублікувала матеріал, у якому інформує вітчизняних дослідників, що у рамках партнерства з провідними міжнародними науковими платформами та консорціумами (зокрема, Clarivate, EIFL, Elsevier, Research4Life, Bentham Science) існує унікальна можливість здійснювати публікації наукових статтей у відкритому доступі зі знижкою або взагалі без плати за обробку статті APC /Article Processing Charges.

Ці угоди спрямовані на підтримку наукової спільноти України, причому українські дослідники можуть обрати журнал зі списку, що підтримує пільгові умови для авторів з України, ознайомитися з детальними умовами публікації для кожного видавця та отримати знижку на оплату APC для власної публікації.

Детальніше: https://dntb.gov.ua/news/view-27

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_НауковіВидання_новини

2025-07-29
Поширити
ФІНАНСУВАННЯ EUREKA МЕРЕЖЕВИХ НАУКОВО-ТЕХНІЧНИХ ПРОЄКТІВ

ФІНАНСУВАННЯ EUREKA МЕРЕЖЕВИХ НАУКОВО-ТЕХНІЧНИХ ПРОЄКТІВ

Європейська інноваційна науково-технічна програма «EUREKA» оголосила конкурс мережевих проєктів на 2025 рік.

Європейська інноваційна науково-технічна програма «EUREKA» оголосила конкурс мережевих проєктів на 2025 рік.

Він спрямований на підтримку досліджень та розробок у галузі стійкості до стихійних лих та реагування на них. Відкрито чотири конкурси, доступні для українських установ та організацій: «Прикладні квантові технології», «Створення цінності в межах циркулярної економіки», «Створення легких конструкційних матеріалів»,   «Стійкість до катастроф, реагування та відновлення». За умовами конкурсу консорціум мережевого проєкту має охоплювати щонайменше дві компанії з двох різних країн (Австрія, Бельгія, Бразилія, Чілі, Латвія, Іспанія, Туреччина, Україна). Представники українського бізнесу можуть долучатися до консорціумів проєктів на умовах самофінансування.  МОН надає фінансову підтримку закладам вищої освіти та науковим установам на виконання науково-технічних проєктів, відібраних за результатами цих конкурсів. Eureka – найбільша в світі відкрита мережа міжнародного співробітництва у сфері наукових досліджень та інновацій, що об’єднує 47 країн. Через програми Eureka фінансуються різноманітні міжнародні науково-дослідні, науково-технічні та інноваційні проєкти. Заявки на участь у конкурсі можна подати відповідно до 5 і 30 вересня 2025 року,  а також 23 та 31 жовтня 2025 року.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/xClK6, https://qrpage.net/qr/ddLg3, https://qrpage.net/qr/ddLg3, https://qrpage.net/qr/kGunw, https://qrpage.net/qr/3BmAt, https://qrpage.net/qr/p9IUy

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-07-29
Поширити
ОЕСР: СТРАТЕГІЧНІ ІНСТРУМЕНТИ УПРАВЛІННЯ НОВИМИ ТЕХНОЛОГІЯМИ

ОЕСР: СТРАТЕГІЧНІ ІНСТРУМЕНТИ УПРАВЛІННЯ НОВИМИ ТЕХНОЛОГІЯМИ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  робочий документ «Стратегічні інструменти аналітики для управління новими технологіями: посібник з політики» із серії «Робочі документи ОЕСР з питань науки, технологій та промисловості».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  робочий документ «Стратегічні інструменти аналітики для управління новими технологіями: посібник з політики» із серії «Робочі документи ОЕСР з питань науки, технологій та промисловості».

У ньому зазначається, що новітні технології обіцяють можливості вирішення нагальних суспільних проблем, вони мають потенціал для трансформації економіки, стимулювання економічного зростання та збільшення добробуту громадян. Багато нових технологій є складними, і те, як вони будуть з’являтися, розвиватися та впливати на суспільство, є процесом, що насичений багатьма невизначеностями. У поєднанні зі зростаючою швидкістю появи та конвергенції технологій ця невизначеність створює критичні виклики для сучасної політики. Більше того, якщо ми очікуємо, що нові технології матимуть максимально можливий позитивний вплив, необхідно своєчасно запроваджувати відповідні системи управління. Це дозволить уникнути потенційних негативних наслідків для навколишнього середовища, забезпечити безпеку громадян та знешкодження шкідливого впливу на людські цінності (зокрема – демократію, рівність і справедливість). Відповідальний технологічний розвиток вимагає постійного підтримання балансу між заохоченням швидких інновацій та встановленням ефективного управління для управління ризиками. Системи управління повинні розвиватися разом із технологіями, які вони покликані регулювати, щоб проактивно готуватися до технологічного прогресу. Однак традиційні регуляторні рамки не встигають за цим прогресом і не можуть підтримувати баланс між розвитком технологій та політикою. Це спричиняє необхідність застосування інформованих, гнучких та прогнозних підходів до управління. Рамкова програма ОЕСР щодо прогнозного управління новими технологіями пропонує набір механізмів та практик управління,  спрямованих на підготовку та формування майбутніх технологічних розробок, орієнтованих на благо суспільства і на створення довгострокових можливостей для інновацій. Передбачувальний підхід Рамкової програми «Quantum Machine Learning School 2025» є важливим для упровадження цінностей, покращення передбачення, залучення суспільства та адаптації процесів регулювання, орієнтованих на те, щоб інновації залишалися безпечними, інклюзивними та корисними для майбутнього.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/D3JuJ, https://qrpage.net/qr/pWJzK, https://doi.org/10.1787/02c05775-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-07-29
Поширити
ЧИ ПРИНЕСЕ ШІ СМЕРТЬ ГУМАНІТАРНИМ НАУКАМ?

ЧИ ПРИНЕСЕ ШІ СМЕРТЬ ГУМАНІТАРНИМ НАУКАМ?

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Сайката Маджумдара «Чи стане ШІ смертю гуманітарних наук в Азії?».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Сайката Маджумдара «Чи стане ШІ смертю гуманітарних наук в Азії?».

Автор зосереджує увагу на інциденті із засновником індійського університету, який не підтримав свого викладача, що потрапив під тиск критики внаслідок зростаючої залежності від інструментів ШІ, які були навчені на даних, що відображають переважаючу у суспільстві точки зору. Чи збережеться гуманітарна освіта  надалі  та як вона виглядатиме у світі, де домінує машинний інтелект? Автор описує етапи розвитку ШІ в індійських університетах та говорить про зміни громадської думки щодо цього. Наразі в Індії активно обговорюється зв’язок між гуманітарною освітою та активізмом: вторгнення ШІ у людське життя та  все більше покладання управлінців, науковців та освітян на технології штучного мислення призведе до зменшення свободи думки, яка була традиційною основою гуманітарної освіти. Інакомислення та активізм, вважає автор публікації, є елементом гуманітарної освіти і він має бути збережений у світі, який поступово стає «технофеодалізмом». Чи призведе поширення ШІ до придушення інакомислення в університетській спільноті, ось важливе питання для обговорення.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/Ghn3c

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-07-28
Поширити
ОЕСР: ІННОВАЦІЯМ ПОТРІБНЕ КРАЩЕ УПРАВЛІННЯ

ОЕСР: ІННОВАЦІЯМ ПОТРІБНЕ КРАЩЕ УПРАВЛІННЯ

У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікувана  стаття Девіда Вінікоффа та  Ребеккі Кінг «Чому інноваціям потрібне більш розумне управління, а не лише технології».

У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікувана  стаття Девіда Вінікоффа та  Ребеккі Кінг «Чому інноваціям потрібне більш розумне управління, а не лише технології».

У ній автори зазначають, що швидкість розвитку нових технологій (від штучного інтелекту до синтетичної біології) створює ряд суттєвих викликів для урядів, які прагнуть використовувати переваги таких технологій при ефективному управлінні ризиками. Оскільки нові технології розмивають межу між реальністю та уявленням, швидкість змін ставить під сумнів здатність керувати їхнім відповідальним розвитком. Політики стикаються з критичним питанням: як управління може розвиватися разом із технологіями, щоб забезпечити інновації, одночасно знижуючи ризики для суспільства? Гнучке управління, на відміну від традиційних моделей управління технологіями, інтегрує різні схеми – експериментальне передбачення, рішення, засновані на результатах тощо, – за яких політики та інноватори безпосередньо залучені до всього політичного циклу та інноваційного процесу. Принципи гнучкого управління ОЕСР полягають у наступному: інтеграція управління по мірі розвитку та дозрівання технологій; здобуття знань за допомогою стратегічної аналітики та експериментів задля формування розуміння майбутніх проблем управління; навчання через створення циклів зворотного зв’язку та передачі знань між політиками, новаторами та громадянським суспільством; управління упродовж усього інноваційного процесу від ранніх етапів інновацій до більш пізніх зі створенням регуляторних пісочниць; надання громадам можливості участі в управлінні, наприклад через розроблення  галузевих кодексів поведінки або стандартів для технологій  та підтримка обміну інформацією і передовим досвідом; спільне створення норм та систем управління з широким колом зацікавлених сторін. Втілюючи ці принципи на практиці, політики та новатори можуть разом формувати більш адаптивний, інклюзивний та готовий до майбутнього ландшафт управління і підтримки інновацій.  Експерти ОЕСР рекомендують: визначати мету, переваги, виклики та формувати гнучкі механізми управління, щоб визначати найкращі підходи для управління розвитком технологій; навчатись успішних практик; будувати взаємодію з місцевою екосистемою новаторів та політиків для співпраці та контекстуалізації управління.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/1SXzr

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-07-28
Поширити
ЧИ МОЖЛИВИЙ ОПІР ШІ ПРИ ОЦІНЮВАННІ НАВЧАННЯ?

ЧИ МОЖЛИВИЙ ОПІР ШІ ПРИ ОЦІНЮВАННІ НАВЧАННЯ?

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Майкл Бюлер «Опір спокусам штучного інтелекту може бути неможливим».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Майкл Бюлер «Опір спокусам штучного інтелекту може бути неможливим».

У ній автор зазначає, що помічники вчителів роками вимагали справедливої оплати праці, але їх зусилля не призвели до позитивних змін. З появою ШІ величезна кількість пустих згенерованих текстів надається учнями на перевірку  і викладачам треба з цим щось робити. Таке додаткове навантаження спричинило  не кращу відповідь учителів – багато хто став більше покладатись на автоматизацію процесів при перевірці екзаменаційних робіт. Міністерство освіти Англії опублікувало рекомендації, які чітко дозволяють генеративний штучний інтелект для «оцінювання робіт з низькими ставками їх оплати, таких як тести та домашні завдання». Об’єднана рада з кваліфікацій також дозволяє використання штучного інтелекту для оцінювання есе за умови, що він не є «єдиним оцінювачем». Разом із тим, ряд університетів вважають оцінювання за допомогою штучного інтелекту таким, що суперечить не лише формальним правилам, але й неетичним за своєю суттю. Університет Лестера висловлює свою позицію таким чином: існує неявний контракт на викладання, який гарантує, що оцінювання проводиться «підготовленими експертами-людьми», що дозволяє уникати упередженості та забезпечувати «контекстуальне розуміння». Деякі інші університети наголошують, що оцінювання – це реляційний процес, який дозволяє викладачеві «пізнати» студента.  Суперечки щодо оплати за оцінювання постійно виникали у 2017, 2020, 2022 та 2023 роках. У навчальному році, що завершився, викладачі знову відмовилися оцінювати студентські роботи, посилаючись на неприйнятні тарифні ставки та складні умови праці: середній темп читання для англомовних дорослих становить 238 слів за хвилину, а згідно з навчальними планами зворотний зв’язок для оцінювання має містити приблизно 200 слів. Отже, «тариф на оцінювання …  становить 28,8 хвилин, що залишає менше 11 хвилин на оцінку студентської роботи, обмірковування доречного та корисного зворотного зв’язку, а також його чітке та лаконічне висловлювання, пов’язане з відповідними критеріями оцінювання». Стандартне навантаження на асистентів, які здійснюють оцінювання результатів навчання студентів – близько 300. Людина має витратити понад 23 повних робочих дні (безперервно оцінюючи вісім годин на день), тоді як GPT-3 обробляє ці дані  менше, ніж за 45 хвилин. Звісно, низькооплачуваним асистентам знадобиться незвичайна чеснота, щоб чинити опір автоматизації процесу оцінювання. Якщо керівники університетів хочуть створювати людиноцентричні установи, вони повинні бути готові фінансувати робочу силу, необхідну для людиноцентричної освіти. Наостанок Майкл Бюлер з гіркою іронією згадує слова Анатоля Франса «Закон, у своїй величній рівності, забороняє багатим і бідним спати під мостами, жебракувати на вулицях і красти їхній хліб».

Детальніше: https://qrpage.net/qr/zVUAE, https://qrpage.net/qr/hiKnC

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-07-25
Поширити
ВСТУП УКРАЇНИ ДО ЄС

ВСТУП УКРАЇНИ ДО ЄС

На освітній онлайн-платформі «Зрозуміло!» для усіх бажаючих доступний курс «Вступ України до ЄС».

На освітній онлайн-платформі «Зрозуміло!» для усіх бажаючих доступний курс «Вступ України до ЄС».

Він дозволить слухачам краще розуміти специфіку переговорного процесу та його окремих етапів, пояснить, які реформи для вступу до ЄС наразі проводяться, а реалізацію яких ще потрібно забезпечити у майбутньому. Курс складається з 7-ми модулів та 13-ти лекцій:  «Процес вступу до ЄС» (інститути ЄС та їхні функції, європейські цінності, шлях України до членства у ЄС – історичний контекст, поточні процеси, роль громадянського суспільства); «Право і державне управління» (чому це важливо для переговорів про вступ до ЄС), «Перспективи для бізнесу» (підготовка внутрішнього ринку до змін), «Рівний доступ до можливостей» (економічні можливості, суспільна сфера – можливості для культури, освіти, науки), «Як Україна стає частиною європейських мереж» (побудова і розвиток транспортної, енергетичної та інших мереж), «Розвиток регіонів: ефективне господарство» (стандарти для сільського господарства, сталий розвиток громад і регіонів, політика згуртованості ЄС), «Зовнішні відносини» (розвиток партнерств, безпека і оборона, досвід інших країн). Курс створений у рамках Програми «Назустріч ЄС», що реалізується Фондом «Східна Європа» за фінансової підтримки Посольства Ірландії в Україні.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/UKt9b, https://qrpage.net/qr/eHdH6, https://qrpage.net/qr/amsci

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2025-07-25
Поширити
ОЕСР: РОЛЬ СУБНАЦІОНАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВЛАДИ В СИСТЕМІ РОЗВИТКУ КВАЛІФІКАЦІЇ ДОРОСЛИХ

ОЕСР: РОЛЬ СУБНАЦІОНАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВЛАДИ В СИСТЕМІ РОЗВИТКУ КВАЛІФІКАЦІЇ ДОРОСЛИХ

 Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ «Роль субнаціональних органів влади в системі розвитку кваліфікації дорослих» із серії «Документи ОЕСР щодо місцевого економічного розвитку та розвитку зайнятості».

 Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ «Роль субнаціональних органів влади в системі розвитку кваліфікації дорослих» із серії «Документи ОЕСР щодо місцевого економічного розвитку та розвитку зайнятості».

У ньому зазначається, що наразі освіта та навчання дорослих потребують нарощування темпів, так само це стосується і структури управління місцевими системами навичок. Навчання дорослих має йти в ногу з цифровізацією, автоматизацією та «зеленим» переходом.  Це питання перебуває в центрі політичних дискусій та реформ у країнах ОЕСР. Новітні мегатенденції руйнують традиційні галузі, створюючи нові можливості для працевлаштування, що вимагає постійного оновлення навичок, адже створені робочі місця не співпадають із втраченими. Геополітична нестабільність, перебої в ланцюгах постачання та економічна невизначеність також змінюють географію робочих місць і підвищують потребу в інвестиціях для кращого функціонування систем навичок. Відповідно структури управління системами навичок дорослих на всіх рівнях мають бути гнучкими, ефективними та інклюзивними. Політика навчання дорослих має найкращим чином координуватись на різних рівнях влади, узгоджуватись із потребами ринку праці та бути доступною для різних груп населення у різних локаціях. Без чіткого розподілу ролей, відповідальності та механізмів фінансування політики у сфері навичок дорослих існує ризик фрагментації, недостатнього фінансування або неузгодженості з економічними та соціальними пріоритетами. У документі представлений огляд моделей управління системами розвитку навичок для дорослих у країнах ОЕСР з акцентом на ролі субнаціональних органів влади. Показано, що ці системи є складними та неоднорідними, а відповідальність розподіляється між різними рівнями влади, державними і недержавними зацікавленими сторонами. Хоча жодна єдина модель (централізована, комбінована та децентралізована) не домінує, деякі частини систем розвитку навичок для дорослих частіше делегуються субнаціональним органам влади. Деякі види відповідальності (наприклад, розробка стратегії та збір даних) частіше залишаються на національному рівні, тоді як інші обов’язки (фінансування, упровадження) частіше делегуються регіональному або місцевому рівням влади. Аналізуються переваги та недоліки більш децентралізованих підходів до забезпечення розвитку навичок для дорослих, ідентифікуютсья міжгалузеві проблеми та узагальнюються практичні уроки з досвіду країн ОЕСР.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/DfsnA, https://qrpage.net/qr/y1Uw4, https://doi.org/10.1787/d452e8b7-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2025-07-25
Поширити
ГУМАНІТАРНІ НАУКИ ПОВИННІ ДОЛУЧИТИСЬ ДО КОНТРОЛЮ «ЦЕНЗУРИ» ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

ГУМАНІТАРНІ НАУКИ ПОВИННІ ДОЛУЧИТИСЬ ДО КОНТРОЛЮ «ЦЕНЗУРИ» ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Лорни Ваддінгтон та Річарда де Блак’єр-Кларксона «Гуманітарні науки повинні відігравати певну роль у контролі за «цензурою» штучного інтелекту».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Лорни Ваддінгтон та Річарда де Блак’єр-Кларксона «Гуманітарні науки повинні відігравати певну роль у контролі за «цензурою» штучного інтелекту».

Автори зазначають, що певні обмеження в ШІ-моделях необхідні, але не можна припуститись спотворення реальної картини. Відомий інцидент, коли у травні 2025 року чат-бот Grok3 почав створювати  повідомлення про насильство щодо білих людей у Південній Африці або «геноцид білих». Компанія звинуватила у цьому «несанкціоновану модифікацію» свого програмного забезпечення, яка «порушувала внутрішню політику та основні цінності xAI». Але це був не єдиний випадок із ШІ. Лорна та Річард описують очевидні наслідки для науковців, які використовують штучний інтелект у своїх дослідженнях і наголошують, що подібні інциденти  роблять важливим питанням саме модерацію контенту. З одного боку, ШІ обіцяє розширені аналітичні можливості, що дозволяють нам обробляти величезні обсяги даних з безпрецедентною швидкістю та точністю. З іншого боку, його непрозорі та часом довільні механізми фільтрації загрожують створити штучні прогалини в нашому розумінні світу, його історії та нашого місця в ньому. Надзвичайно важко приймати збалансовані рішення у цій сфері, але вони потрібні. Саме тому компаніям, що займаються штучним інтелектом, потрібен експертний академічний внесок. Ретельно зібрана команда з широкого кола дисциплін з гуманітарним досвідом та усталеними методологічними традиціями буде при її залученні до такої роботи доволі ефективною. Зі свого боку, розробники повинні публікувати чітку документацію, в якій викладено критерії, що використовуються для фільтрації контенту, а також положення про їх скасування перевіреними дослідниками. Тримати людей в курсі подій життєво важливо, щоб максимально використати переваги штучного інтелекту та мінімізувати його ризики.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/TZtvp

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-07-24
Поширити