ОЕСР: СПІВПРАЦЯ У ЦІЛЯХ РОЗВИТКУ ТА НАДАННЯ ГЛОБАЛЬНИХ СУСПІЛЬНИХ БЛАГ

ОЕСР: СПІВПРАЦЯ У ЦІЛЯХ РОЗВИТКУ ТА НАДАННЯ ГЛОБАЛЬНИХ СУСПІЛЬНИХ БЛАГ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Співпраця у цілях розвитку та надання глобальних суспільних благ» із серії «Робочі документи ОЕСР щодо співробітництва у цілях розвитку».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Співпраця у цілях розвитку та надання глобальних суспільних благ» із серії «Робочі документи ОЕСР щодо співробітництва у цілях розвитку».
У документі представлений огляд міжнародних форумів та з питань ефективного міжнародного співробітництва у сфері глобальних суспільних благ та наведено оцінки результатів такого співробітництва у цілях розвитку, побудовані на наявних даних. Звіт містить масив аналітичних даних, які описують сучасні глобальні виклики, а також опис результатів реагування на них із посиланням на матеріали експертного обговорення, організованого в рамках Глобального партнерства для ефективного співробітництва з метою розвитку. Визначені наявні прогалини у даних, описана роль Комітету зі сприяння розвитку ОЕСР як координаційного форуму донорів, площадки для дискусій, джерела якісної інформації, ініціатора наративів співпраці у сфері розвитку та розробника стандартів у сфері вимірювання результатів розвитку та оцінки ефективності управління. Ці матеріали стануть базовими при підготовці до майбутнього саміту Організації Об’єднаних Націй у 2024 році.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-18
Поширити
ВЕБДОСТУПНІСТЬ САЙТІВ ДЕРЖАВНИХ ОРГАНІВ ВЛАДИ

ВЕБДОСТУПНІСТЬ САЙТІВ ДЕРЖАВНИХ ОРГАНІВ ВЛАДИ

На замовлення Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні за фінансової підтримки Швеції було проведено моніторинг вебдоступності сайтів державних органів влади України.

На замовлення Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні за фінансової підтримки Швеції було проведено моніторинг вебдоступності сайтів державних органів влади України.
Експерти вивчали, наскільки сайти державних органів доступні для користувачів, які мають порушення зору чи слуху, систематизували недоліки та проблемні моменти, а також можливості їх усунення. Встановлено, що 73 сайти зі 100 проаналізованих на початок 2023 року мали базову доступність на середньому рівні та вище середнього. Ці показники у 2021 році були нижчими: 61 сайт зі 100. Найбільш поширеними недоліками є: відсутність механізму для швидкого переходу до основного вмісту; низька контрастність тексту; відсутність видимого індикатора фокусу під час навігації за допомогою клавіатури і тексту для гіперпосилань; наявність помилок у коді сторінки. У звіті наведені рекомендації щодо виправлення проблем із вебдоступністю. Для державних органів розроблено спеціальну методику, завдяки якій розробники та адміністратори сайтів можуть самостійно виявити і виправити помилки. Це – друге дослідження ПРООН, в рамках якого вивчалась базова вебдоступність сайтів органів виконавчої влади центрального та місцевого рівнів.
Фото: Мінцифри
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-18
Поширити
МІЖНАРОДНИЙ РЕЙТИНГ CWUR 2023

МІЖНАРОДНИЙ РЕЙТИНГ CWUR 2023

Центр світових рейтингів університетів (The Center for World University Rankings) оприлюднив новий рейтинг «Global 2000».

Центр світових рейтингів університетів (The Center for World University Rankings) оприлюднив новий рейтинг «Global 2000».
Він містить 2 тис. наукових та освітніх установ, відібраних із понад 20,5 тис. та оцінених за наступними критеріями: якість освіти (25%), зайнятість випускників (25%), якість підготовки професорсько-викладацького складу (10%), кількість досліджень (10%), кількість публікацій у провідних журналах (10%), кількість статей у впливових виданнях (10%), цитованість робіт із афіліацією університету (10%). До першої п’ятірки рейтингу увійшли Гарвардський університет, Массачусетський технологічний інститут, Стенфордський університет, Кембриджський та Оксфордський університети. З числа українських наукових та освітніх установ у рейтингу представлені: Київський національний університет імені Тараса Шевченка (1467 місце), Національний науковий центр «Харківський фізико-технічний інститут» (1190), Інститут ядерних досліджень НАН України (1779), Інститут кібернетики імені В.М. Глушкова НАН України (1802), Інститут сцинтиляційних матеріалів НАН України (1908 місце).
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-18
Поширити
ЧИ МОЖЛИВА  ДРУЖБА  В  АКАДЕМІЧНОМУ СЕРЕДОВИЩІ?

ЧИ МОЖЛИВА ДРУЖБА В АКАДЕМІЧНОМУ СЕРЕДОВИЩІ?

На сайті Times Higher Education опублікована стаття «Чи можлива справжня дружба в академічному середовищі?».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття «Чи можлива справжня дружба в академічному середовищі?».
У ній наголошується, що альянси з університетськими колегами можуть бути надихаючими та життєствердними, але також можуть ґрунтуватись лише на амбіціях чи інстинкті виживання. Кожен з шести авторів розмірковує про відносини між колегами в університетах. Зокрема, Кейт Айхгорн, доцент кафедри вивчення культури та медіа у Новій школі Нью-Йорку, згадує про зверхність у поведінці старших колег та закритість від спілкування, з чим він стикнувся, потрапивши до університету в якості викладача. Лінкольн Еллісон, викладач Уорікського університету, наголошує, що академічне суспільство в інституціональному контексті залишається доволі закритим і упередженим. Еліс Келлі, доцент кафедри літератури та історії університету Ворвіка говорить, що під «дружбою» колеги по кафедрі зазвичай розуміють нормальні відносини та спільне вирішення поточних проблем і задається питанням: чи є ті люди, з якими я працюю пліч-о-пліч та матеріали яких я коментую в Instagram – насправді друзями, чи це просто ті, хто займається схожою тематикою і знайомі мені по роботі? Хелен Е. Ліс, автор книги «Університетська гра: мистецтво самоосвіти в університеті», говорить: «в університетах завжди багато поверхневої «дружньості» – це частина культури посміхатися і жартувати, але це не рятує від пліток і зрадницьких ударів у спину… Тут «друзі» дуже залежать від роботи, яку ви робите або плануєте робити… Вони зникають, коли ви перестанете бути корисними один одному». Натомість Майкл Марінетто, старший викладач менеджменту Кардіффської бізнес-школи, вважає, що заводити друзів – це найважливіший елемент академічного життя та кар’єри. Скотт Річ із дослідницького інституту Університету Торонто, наголошує: «На етапі початку кар’єри… дружні стосунки дали мені необхідну практичну та емоційну підтримку. Я можу чесно сказати, що без них я би не витримав важких часів».
Детальніше: https://bit.ly/3W97Uso
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-17
Поширити
ГРАНТОВА ПІДТРИМКА ІННОВАТОРІВ ВІД SEEDS OF BRAVERY

ГРАНТОВА ПІДТРИМКА ІННОВАТОРІВ ВІД SEEDS OF BRAVERY

Європейська інноваційна рада оголосила про рішення профінансувати дворічний проєкт «Seeds of Bravery», орієнтований на підтримку розвитку інновацій в Україні.

Європейська інноваційна рада оголосила про рішення профінансувати дворічний проєкт «Seeds of Bravery», орієнтований на підтримку розвитку інновацій в Україні.
Грантовий фонд для українських стартапів та інноваційних компаній становитиме 12 млн євро. Окрім грантового фінансування передбачене навчання підприємців, підтримка виходу на міжнародні ринки, залучення додаткових інвестицій, промоція українських проєктів, сприяння інтеграції української інноваційної екосистеми до європейської. На отримання грантів можуть претендувати стартапи, які надають інноваційні послуги або займаються інноваційним підприємництвом, а також проєкти, спрямовані на комерціалізацію наукових досліджень. Кожна компанія зможе залучити до 60 тисяч євро грантового фінансування. Наразі готується грантовий договір та затверджуються всі необхідні документи. Незабаром буде відкрито прийом заявок на отримання грантів.
Детальніше: https://bit.ly/3W7U7me
Фото: Мінцифри
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-05-17
Поширити
ЮНЕСКО: ГЛОБАЛЬНИЙ МОНІТОРИНГ ОСВІТИ ЩОДО ЛІДЕРСТВА

ЮНЕСКО: ГЛОБАЛЬНИЙ МОНІТОРИНГ ОСВІТИ ЩОДО ЛІДЕРСТВА

На сайті Організації об’єднаних націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опублікована концептуальна записка до «Звіту про глобальний моніторинг освіти щодо лідерства».

На сайті Організації об’єднаних націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опублікована концептуальна записка до «Звіту про глобальний моніторинг освіти щодо лідерства».

Це – робочий документ, призначений стати відправною точкою обговорення та отримання відгуків від зацікавлених сторін щодо підходів, які мають бути покладені в основу підготовки відповідного аналітичного звіту. Експерти зазвичай пов’язують концепцію лідерства з політикою та бізнесом. У популярній літературі можна знайти численні дослідження стосовно навичок, якостей, поведінки, стилів, мотивації та цінностей лідерів. В опублікованій концептуальній записці розглядаються питання визначення поняття та ролі лідерства у дорожній карті ЦСР 4: лідерство у центрі якості освіти, виконання керівних функції в освіті, лідерство та реалізація його потенціалу залежно від контексту. ЮНЕСКО запрошує зацікавлені сторони до консультацій та очікує змістовні відгуки щодо запропонованих напрямів дослідження, рекомендації відносно потенційних напрямків дослідження у прив’язці до наявних джерел кількісних і якісних даних, а також приклади, які ілюструють належне лідерство та вирішення проблем, що зустрічаються в різних системах освіти з усього світу.
Детальніше: https://bit.ly/42HkG3Z
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-17
Поширити
КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ПРЕМІЙ ДЛЯ МОЛОДИХ УЧЕНИХ І СТУДЕНТІВ ЗВО

КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ПРЕМІЙ ДЛЯ МОЛОДИХ УЧЕНИХ І СТУДЕНТІВ ЗВО

Національна академія наук України оголосила конкурс на здобуття премій для молодих учених і студентів закладів вищої освіти.

Національна академія наук України оголосила конкурс на здобуття премій для молодих учених і студентів закладів вищої освіти.
Премія присуджується за роботи у галузі природничих, технічних і соціогуманітарних наук окремим авторам або колективу авторів за кращі наукові роботи, а також за серії наукових робіт з єдиної тематики, за відкриття та винаходи. Участь у конкурсі можуть брати наукові співробітники, викладачі, стажери-дослідники, аспіранти науково-дослідних установ, закладів вищої освіти віком до 35 років включно, студенти та аспіранти України та зарубіжних країн, які навчаються в Україні. Щороку Президія НАН України присуджує чотирнадцять премій для молодих учених і чотирнадцять премій для студентів ЗВО. Заявку на участь у конкурсі можна подати до 15 грудня 2023 року.
Детальніше: https://bit.ly/3IdFeJb
Фото: логотип
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-17
Поширити
ОЕСР: ПОЛІТИКА ДЕКАРБОНІЗАЦІЇ ЖИТЛА

ОЕСР: ПОЛІТИКА ДЕКАРБОНІЗАЦІЇ ЖИТЛА

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Дім, зелений дім: політика декарбонізації житла» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Дім, зелений дім: політика декарбонізації житла» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».
У ньому наголошується, що житловий сектор є одним із основних джерел викидів CO2 у країнах ОЕСР, – на нього припадає понад чверть від загального обсягу цих викидів. Для досягнення до 2050 року цілі нульового чистого рівня викидів необхідні рішучі та швидкі дії. Декарбонізація житла передбачає припинення використання викопного палива у будинках, забезпечення вироблення електроенергії з безвуглецевих джерел, використання високоефективних приладів і систем опалення, забезпечення ефективної ізоляції, а також заохочення змін у поведінці людей. У документі представлені інструменти політики, застосування яких може сприяти трансформації житлового сектору, – від ціноутворення на викиди вуглецю до вимог до енергетичного маркування та фінансової підтримки екологічно безпечного «зеленого» житла.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-17
Поширити
АЖІОТАЖ НАВКОЛО CHATGPT ТА РИЗИКИ ДЛЯ НАВЧАННЯ

АЖІОТАЖ НАВКОЛО CHATGPT ТА РИЗИКИ ДЛЯ НАВЧАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джона Гілла ««Експеримент» із ChatGPT становить для університетів небезпеку».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джона Гілла ««Експеримент» із ChatGPT становить для університетів небезпеку».
У ній автор узагальнює погляди експертів щодо інструментів ШІ, висловлені під час публічних дискусій на конференції «Digital Universities UK». Фахівці у галузі цифрового навчання вважають, що університети досі повністю не усвідомили ризики від «експериментів» з генеративним штучним інтелектом. Нова технологія кардинально змінить підходи до викладання та способи оцінювання набутих знань. Директор із цифрового навчання Університету Арден Стюарт Аллан заявив, що це буде «проблемою лише тоді, коли ваша оцінка розрахована на запам’ятовування та узагальнення». Разом із тим він визнає, що «правові та політичні рамки ще не наздогнали технологію. Наразі ми перебуваємо у досить небезпечному становищі, коли технології ухвалюються без належного розуміння наслідків». Директорка з навчання, викладання та веб-сервісів Единбурзького університету Мелісса Хайтон зазначила: «в Единбурзі ми вітаємо наших колег-роботів, і протягом багатьох років роботи виконували для нас значну роботу, наприклад, допомагали в таких справах, як перетворення аудіо та відео на текст». Професор гібридного навчання в Університеті Манчестера Саймон Томпсон наголошує на існуванні ризику «гонки штучного інтелекту, якщо питання академічної доброчесності та оцінювання не будуть вирішені належним чином». Доктор Хайтон підтримала занепокоєння колег і разом із тим зазначила: «Ми маємо бути дуже обережними, щоб не дискримінувати студентів, які найбільше потребують допоміжних технологій».
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-16
Поширити
ОЕСР: КОНКУРЕНЦІЯ НА ЦИФРОВИХ РИНКАХ

ОЕСР: КОНКУРЕНЦІЯ НА ЦИФРОВИХ РИНКАХ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Конкуренція, регулювання та зростання у цифровому світі: вирішення проблем з конкуренцією на цифрових ринках» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Конкуренція, регулювання та зростання у цифровому світі: вирішення проблем з конкуренцією на цифрових ринках» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».
У ньому наголошується, що розвиток цифрових ринків спричинив появу низки нових проблем у сфері конкуренції. «Традиційна» політика у цій сфері, як виявилось, не здатна вирішити їх у повному обсязі та з необхідною швидкістю. Серед вчених і політиків існує консенсус щодо необхідності планового регулювання політики для запобігання знищення конкуренції на цифровому ринку і негативного впливу на продуктивність та інновації. Зважаючи на це, країни ОЕСР долучились до обговорення пропозицій стосовно нормативного регулювання задля збереження конкуренції, забезпечення справедливої торгівлі та стимулювання впровадження нових технологій й інновацій на цифрових ринках.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-16
Поширити