Search results found:

posts - 5057

pages - 506

ЗАВДАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ

ЗАВДАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ

Уряд ухвалив рішення щодо завдань Національної програми інформатизації, виконання яких підтримає практичну діяльність з розбудови сучасної інформаційної інфраструктури України, упровадження цифрових технологій, посилення кіберзахисту.

Уряд ухвалив рішення щодо завдань Національної програми інформатизації, виконання яких підтримає практичну діяльність з розбудови сучасної інформаційної інфраструктури України, упровадження цифрових технологій, посилення кіберзахисту.

Зокрема, йдеться про такі завдання, як впровадження цифрових антикорупційних інструментів; створення сучасної інформаційної інфраструктури; забезпечення ефективного функціонування інформаційної системи правосуддя; інформатизація сфер охорони здоров’я, освіти, науки. Реалізація завдань нацпрограми у минулому році, вважає Мінцифри, позитивно вплинула на безпеку, результативність та ефективність роботи держорганів.

Детальніше: http://surl.li/uqdrk, http://surl.li/uqhxw

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-20
Share
ОЕСР: ДАНІ ПРО ВИКИДИ ПАРНИКОВИХ ГАЗІВ

ОЕСР: ДАНІ ПРО ВИКИДИ ПАРНИКОВИХ ГАЗІВ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Викиди парникових газів: поняття та доступність даних» із серії «Статистичні робочі документи ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Викиди парникових газів: поняття та доступність даних» із серії «Статистичні робочі документи ОЕСР».

Наголошується, що інформація про викиди парникових газів (ПГ) важлива для відстежвання прогресу у досягненні цілей Паризької угоди. Зокрема, для цього застосовуються кадастри викидів, побудовані на рекомендаціях міжурядової групи експертів зі зміни клімату, а також різні набори даних про викиди ПГ, структуровані за ознаками користувачів і політичних цілей. У цьому документі оцінюються наступні набори даних ОЕСР: викиди у повітря згідно кадастрів викидів парникових газів; викиди парникових газів у сільському господарстві; викиди у повітря, що визначаються на засадах еколого-економічного обліку. Окрім них експерти звертають увагу на набір даних Міжнародного енергетичного агентства щодо викидів CO2 від спалювання палива. У звіті представлені підходи до інвентаризації викидів на основі принципів обліку (виробництво проти попиту, територія проти місця проживання), класифікації викидів та вимірювання їх обсягу, констатуються прогалини у даних, пропонуються заходи для покращення охоплення даних та якості наборів даних.

Детальніше: http://surl.li/uqcvo, http://surl.li/uqcvy, https://doi.org/10.1787/b3e6c074-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-06-20
Share
СПІЛКУВАННЯ В ЕПОХУ НЕДОВІРИ

СПІЛКУВАННЯ В ЕПОХУ НЕДОВІРИ

На платформі Kudos опублікований матеріал «Дослідження спілкування в епоху недовіри».

На платформі Kudos опублікований матеріал «Дослідження спілкування в епоху недовіри».

У ньому йдеться про втрату людьми довіри до науки, – проблему, яку нещодавно підняла американська наукова журналістка, директор програми Knight Science Journalism Массачусетського технологічного інституту Дебора Блум. За наведеними нею даними все більша частина населення світу не довіряє науці, що особливо гостро стало проявлятись під час та після пандемії COVID-19. Опитування Pew Research Centre, проведене у 2023 році показало, що більше чверті американців (27%) «не дуже» довіряють вченим, тоді як у 2020 році таку позицію мали лише 12%. Інше дослідження –  барометр довіри Edelman 2024 (28 країн, 38 тис. респондентів) – показало, що люди довіряють науковцям більше (77%), ніж журналістам (49%) та урядовцям (42%). Проте «45% людей вважають, що вчені не вміють спілкуватися зі звичайними людьми». Отже, постає питання підвищення довіри до науки, яке залежить від ефективного спілкування; чесності та якості досліджень;  більших інвестицій в комунікативну сферу; використання переваг відкритого доступу. Дебора вважає, що «потрібно розповідати історії, залучаючи до них людей, а не повчаючи їх; потрібно також часто повторюватися – як антитеза «нового», на чому й зосереджуються сучасні журналісти.

Детальніше: http://surl.li/uphip, http://surl.li/upgur, http://surl.li/uphid

Фото: Kudos

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ПопуляризаціяНауки

2024-06-19
Share
МЕРЕЖА НАЦІОНАЛЬНИХ КОНТАКТНИХ ПУНКТІВ «ГОРИЗОНТ ЄВРОПА»

МЕРЕЖА НАЦІОНАЛЬНИХ КОНТАКТНИХ ПУНКТІВ «ГОРИЗОНТ ЄВРОПА»

Міністерство освіти і науки України опублікувало на власному офіційному сайті повний перелік національних контактних пунктів (НКП) програми ЄС «Горизонт Європа» (наказ від 13 червня 2024 року № 838).

Міністерство освіти і науки України опублікувало на власному офіційному сайті повний перелік національних контактних пунктів (НКП) програми ЄС «Горизонт Європа» (наказ від 13 червня 2024 року № 838).

Це має допомогти активізувати участь українських науковців та освітян у Рамковій програмі Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт Європа». Відбір НКП проводився на конкурсній основі (критерії – чітке бачення напрямів майбутньої діяльності; досвід підготовки та участі у міжнародних та європейських проєктах; виконання функцій НКП попередньої рамкової програми «Горизонт 2020»). За його підсумками сформована мережа національних контактних пунктів, яка охоплює 22 НКП у 14-ти закладах вищої освіти, 4-х наукових установах Національної академії наук та 2-х державних установах, підпорядкованих МОЗ та Міндовкіллю (12 населених пунктів у 10-ти областях України).

Детальніше: http://surl.li/upefx, http://surl.li/upegl

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-19
Share
ОЕСР: ІНСТРУМЕНТАРІЙ КОНКУРЕНТНОГО НЕЙТРАЛІТЕТУ

ОЕСР: ІНСТРУМЕНТАРІЙ КОНКУРЕНТНОГО НЕЙТРАЛІТЕТУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Інструментарій конкурентного нейтралітету: забезпечення рівних умов гри».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Інструментарій конкурентного нейтралітету: забезпечення рівних умов гри».

У ньому зазначається, що згідно «Рекомендацій ОЕСР щодо конкурентного нейтралітету» останній розглядається як «принцип, згідно з яким усім  підприємствам надаються рівні умови по відношенню до державної (центральної, регіональної та федеральної) власності, а також щодо регулювання та діяльності на ринку». Нинішній звіт всебічно підтримує зазначені принципи та містить набір передових практик стосовно заходів конкурентного нейтралітету. У ньому проаналізовані законодавча база (законодавство про конкуренцію та його правозастосування, нормативне середовище державних закупівель) і заходи (державна підтримка, компенсація за виконання зобов’язань, пов’язаних із державними службами). Для допомоги особам, які приймають політичні рішення, підготовлений набір запитань – контрольний список конкурентної нейтральності, узгоджений з належними практиками та прикладами. Експерти ОЕСР пропонують інструментарій аналізу, необхідного для виявлення чинників, які можуть спотворювати конкурентний нейтралітет. Він передбачає послідовне виконання п’яти кроків: перевірку втручання за допомогою контрольного списку конкурентної нейтральності; визначення мети та переваг політичного втручання; аналіз впливу політики втручання на конкуренцію; визначення альтернативних варіантів політики; забезпечення балансу переваг і спотворень конкуренції та вибір найкращого варіанту.

Детальніше: http://surl.li/uowdo, http://surl.li/uowcv, https://doi.org/10.1787/3247ba44-en  

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-06-19
Share
СТУДЕНТИ ПОВИННІ НАВЧИТИСЯ МИСЛИТИ САМОСТІЙНО

СТУДЕНТИ ПОВИННІ НАВЧИТИСЯ МИСЛИТИ САМОСТІЙНО

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мелінди Зук «Штучний інтелект чи ні, а студенти все одно повинні навчитися мислити самостійно».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мелінди Зук «Штучний інтелект чи ні, а студенти все одно повинні навчитися мислити самостійно».

Автор розуміє, що інструменти ГШІ стрімко увійшли у наше життя і навіть стали корисним інструментом для багатьох справ. Тим не менш, «хайп» навколо кожної технологічної новинки, може відволікати нашу увагу від розуміння того, яку шкоду вона може принести. Мелінда вважає, що є багато ризиків для гуманітарної освіти в епоху штучного інтелекту: наразі величезна кількість великих мовних моделей можуть бути задіяні для підготовки дослідження, узагальнення доказів та написання статей. Для викладачів, які ретельно працюють над оцінюванням завдань студентів, настали складні часи: майже неможливо знаходити й оцінювати використані джерела та визначати оригінальність текстів. Наразі інструментів з ГШІ просто море: Grammarly інтегрувала LLM у свій інтерфейс; з’явилась функція Google «Допоможи мені писати»; Microsoft Word також допомогає у написанні текстів. Все це безумовно матиме вплив на інтелектуальний розвиток молоді. Можливість навчитися критично мислити й писати без допомоги програмних комплексів, – це здатність, яка необхідна у кожній професії. Що стосується загальної освіти, необхідно продовжувати навчати студентів слухати свій власний голос та отримувати задоволення від власних успіхів, прояву своєї індивідуальності, бути творчими особистостями. Викладачі мають наполегливо продовжувати прививати студентам смак до читання книг, доручати самостійно знаходити й оцінювати докази, писати власні роботи. Звісно, у майбутньому молоді люди будуть постійно стикатись з технологією ШI. Але якщо не навчити їх мислити самостійно, вони врешті-решт просто стануть додатком до ШI.

Детальніше: http://surl.li/unszw, http://surl.li/uoqod  

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-18
Share
ВКЛЮЧЕННЯ ЖІНОК-УЧЕНИХ ДО МІЖНАРОДНОЇ БАЗИ ДАНИХ ACADEMIANET

ВКЛЮЧЕННЯ ЖІНОК-УЧЕНИХ ДО МІЖНАРОДНОЇ БАЗИ ДАНИХ ACADEMIANET

Національний фонд досліджень України повідомляє про старт процесу номінування вітчизняних науковиць на включення до міжнародної бази даних AcademiaNet

Національний фонд досліджень України повідомляє про старт процесу номінування вітчизняних науковиць на включення до міжнародної бази даних AcademiaNet

Це має підтримати їх академічну кар’єру, сприятиме міжнародному обміну інформацією, популяризації наукової та науково-технічної діяльності. Відбір проводиться в рамках Угоди з Національним науковим фондом Швейцарії. Претендетки повинні мати досвід професійних зв’язків з НФДУ – бути учасниками комісій конкурсів НФДУ, керівниками проєктів-переможців конкурсів НФДУ, експертами з оцінювання заявок на одержання грантової підтримки НФДУ. Крім того, вони повинні мати видатні наукові здобутки (видавнича діяльність, премії та нагороди, самостійно залучене фінансування, патенти, запрошення конференції); здійснювати незалежну керівну діяльність. Заявку на участь у відборі можна подати до 1 серпня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/uoopl, http://surl.li/uooov

Фото: НФДУ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ПопуляризаціяНауки #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-18
Share
КАРТА ЦЕНТРІВ КОЛЕКТИВНОГО КОРИСТУВАННЯ НАУКОВИМ ОБЛАДНАННЯМ

КАРТА ЦЕНТРІВ КОЛЕКТИВНОГО КОРИСТУВАННЯ НАУКОВИМ ОБЛАДНАННЯМ

Державна науково-технічна бібліотека України презентує мапу центрів колективного користування науковим обладнанням, підготовлену в рамках проєкту з розроблення системи «Карта науки України».

Державна науково-технічна бібліотека України презентує мапу центрів колективного користування науковим обладнанням, підготовлену в рамках проєкту з розроблення системи «Карта науки України».

Пропонований цифровий інструмент забезпечує ефективну систематизацію та візуалізацію інформації про центри колективного користування науковим обладнанням, яка стає легко доступною  для широкого використання вітчизняними науковцями. Вони можуть здійснювати пошук відповідних даних, застосовуючи власні критерії відбору, замовляти послуги доступу до цього обладнання, організовувати канали комунікації між дослідниками та власниками / операторами ЦККНО.

Детальніше: https://dntb.gov.ua/news/map, http://surl.li/uohwh, http://surl.li/uoiof

Фото: ДНТБ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-18
Share
ОЕСР: ПЛАНУВАННЯ ТА ФІНАНСУВАННЯ ІНВЕСТИЦІЙ У ВОДУ

ОЕСР: ПЛАНУВАННЯ ТА ФІНАНСУВАННЯ ІНВЕСТИЦІЙ У ВОДУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Планування та фінансування інвестицій у воду» із серії «Робочі документи ОЕСР з навколишнього середовища».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Планування та фінансування інвестицій у воду» із серії «Робочі документи ОЕСР з навколишнього середовища».

Наголошується, що інвестиції, пов’язані з водними ресурсами, доволі часто виявляються неефективними або дають неоптимальні результати. Через консервативні практики планування або використовувані моделі фінансування також відбувається реалізація дуже коштовних, дорогих проєктів. Слід брати до уваги інші контексти інвестування – виникнення майбутніх зобов’язань з підтримання та розвитку проєктів, накопичення техніко-технологічних та фінансових проблем у майбутньому. У звіті розглядаються основні блоки питань, пов’язаних зі стратегічним інвестиційним плануванням та фінансуванням водопостачання, а саме: інвестиційне планування у контексті невизначеності; доповнення планування на рівні проекту урахуванням інвестиційних моделей; варіанти полегшення доступу до широкого кола джерел фінансування (зокрема – комерційного). Потрібно орієнтуватись на показники результативності фінансування, пов’язаного з водою, найкращим чином використовувати доступні фінансові ресурси, а також зважати на наявний високий рівень боргових зобов’язань та зростання вартості фінансування. Цей документ призначений для підтримки реалізації економічної основи «Водної рамкової директиви», яка є основним інструментом Європейського Союзу щодо захисту водних ресурсів.

Детальніше: http://surl.li/uoeds, http://surl.li/uoeed, https://doi.org/10.1787/0342dc17-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-06-18
Share
ДОСЛІДНИКАМ ПОТРІБНА ПІДТРИМКА

ДОСЛІДНИКАМ ПОТРІБНА ПІДТРИМКА

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Лісін Сіту «Дослідникам потрібна підтримка, щоб змінити світ – ось як її надати».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Лісін Сіту «Дослідникам потрібна підтримка, щоб змінити світ – ось як її надати».

У ній зазначається, що наукові дослідження сприяють прогресу знань і технологій, що призводить до інноваційних технологій і рішень, які сприяють економічному зростанню, допомагають розвитку суспільства та покращують якість життя людей. Для проведення проривних досліджень Гонконзький політехнічний університет здійснює спеціальні заходи підтримки та відповідного перерозподілу ресурсів, які дозволяють науковцям повністю зосередитися на своїй роботі. Зокрема, для посилення дослідницьких ініціатив, на переконання Лісін, необхідно об’єднати ресурси та засоби таким чином, щоб створити комфортне дослідницьке середовище, мати у своєму розпорядженні відповідні кошти для фінансування, бути уважними до потреб дослідників і своєчасно працювати з ризиками та викликами. У цих рамках співпраця та партнерство з зовнішніми інституціями, галузями промисловості та урядовими установами підсилюють підтрмуючий вплив, сприяють обміну знаннями та ресурсами. Крім того, залучення студентів допомагає надати їм цінний досвід для навчання та подальшого працевлаштування, допомагає їм розвинути навички вирішення проблем і готує їх до майбутньої кар’єри.

Детальніше: http://surl.li/untul, http://surl.li/unxgu

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-17
Share