ХТО ПИШЕ ЗА СТУДЕНТІВ: БІЗНЕС ЗАМОВНИХ АКАДЕМІЧНИХ ТЕКСТІВ

ХТО ПИШЕ ЗА СТУДЕНТІВ: БІЗНЕС ЗАМОВНИХ АКАДЕМІЧНИХ ТЕКСТІВ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джул’єт Роуселл ««Тіньові науковці»: що відбувається всередині сервісів написання робіт для студентів».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джул’єт Роуселл ««Тіньові науковці»: що відбувається всередині сервісів написання робіт для студентів».

У ній йдеться про вражаючі масштаби індустрії підготовки академічних текстів на замовлення та розкриваються неетичні механізми такої діяльності, а також виконавців цих робіт і наслідки для системи вищої освіти. Попри заходи протидії, ринок замовних студентських робіт зберігається і навіть посилює свої позиції. За різними оцінками, послугами таких сервісів скористалися мільйони студентів у світі, що свідчить про наявність стійкого попиту. Географія цієї діяльності обширна. Наприклад, Кенія стала географічним центром, де фахівці з університетською освітою виконують завдання для студентів інших країн. Для багатьох авторів це стає джерелом доходу за відсутності локальних можливостей працевлаштування, однак їхня робота залишається нефіксованою, а роль – невизнаною. Грубо порушується академічна етика, критично знижується довіра до кваліфікацій. Коли студент отримує оцінку чи диплом не за власну працю, це створює прогалину в його особистих компетентностях і впливає на якість підготовки кадрів. Звісно, заклади вищої освіти та навіть урядові інституції намагаються протидіяти цим практикам, але повна офіційна заборона не усуває причин, які спонукають студентів звертатися до них. Необхідний комплексний підхід: розвивати культуру академічної доброчесності, підтримувати студентів у навчанні, використовувати запобіжники та мотивувати.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/zc3d6

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_TimesHigherEducation  #НРАТ_АкадемДоброчесність

2025-11-05
Share
РОЗВИТОК СИСТЕМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ТА АМЕРИКАНСЬКОГО ПРОСТОРУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

РОЗВИТОК СИСТЕМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ТА АМЕРИКАНСЬКОГО ПРОСТОРУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Агентства забезпечення якості у Європейському просторі вищої освіти (ENQA) опубліковано матеріал «Пропозиції щодо майбутнього узгодження систем забезпечення якості Європейського простору вищої освіти та Іберо-американського простору знань».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Агентства забезпечення якості у Європейському просторі вищої освіти (ENQA) опубліковано матеріал «Пропозиції щодо майбутнього узгодження систем забезпечення якості Європейського простору вищої освіти та Іберо-американського простору знань».

У ньому представлені результати реалізації спільної ініціативи ENQA та SIACES. Спираючись на результати порівняльного дослідження, проведеного під час першого етапу проекту, експерти пропонують власні рекомендації щодо узгодження стандартів та заходів із забезпечення якості вищої освіти. Наявність численних фундаментальних подібностей між європейським та американським освітнім простором, тим не менш не відміняє відмінностей, що потребує  відповідної рефлексії та налагодження діалогу між освітніми установами задіяних країн. Визначаються спільні перспективи щодо обміну досвідом, посилення довіри, розвитку регіональної співпраці для вирішення спільних проблем у забезпеченні якості вищої освіти.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/NYD32, https://qrpage.net/qr/DoI9d, https://qrpage.net/qr/KtpRX

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-11-05
Share
ОЕСР: ПЕРСПЕКТИВИ НАУКИ, ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІННОВАЦІЙ 2025

ОЕСР: ПЕРСПЕКТИВИ НАУКИ, ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІННОВАЦІЙ 2025

Sorry, this entry is only available in Українська. У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковані міркування про вплив змін геополітичних обставин на політику у галузі науки, технологій та інновацій. Йдеться про аналіз нового звіту ОЕСР «Перспективи науки, технологій та інновацій ОЕСР на 2025 рік».

Sorry, this entry is only available in Українська.

У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковані міркування про вплив змін геополітичних обставин на політику у галузі науки, технологій та інновацій. Йдеться про аналіз нового звіту ОЕСР «Перспективи науки, технологій та інновацій ОЕСР на 2025 рік».

У документі зазначається, що уряди дедалі більше узгоджують свою політику у галузі науки, технологій та інновацій з економічними цілями та цілями національної безпеки – від сприяння критично важливим дослідженням та новим технологіям до захисту від несанкціонованого витоку знань та проектування національних інтересів через наукову дипломатію. У звіті розглядається, як можна мобілізувати  підтримку трансформаційних змін в економіці та суспільстві, як наукова співпраця змінюється під впливом геополітики, а також як наукові системи можуть адаптуватися до нових вимог. У ньому аналізується конвергенція нових технологій та екосистемних підходів у промисловій політиці у контексті впливу стратегічного аналізу та політичних експериментів на розширення переваг НТП, просування передових технологій, зміцнення стійкості та підтримку гнучкості урядових дій. Наголошується на різкому зростанні заходів із безпеки досліджень – політики, спрямованої на захист конфіденційних досліджень та запобігання іноземному втручанню. У 2025 році країни повідомили про 250 таких політик – майже в десять разів більше, ніж у 2018 році. За той самий період кількість країн із політикою безпеки досліджень зросла з 12 до 41. Наслідки сек’юритизації та геополітичних змін можна побачити у науковій співпраці: хоча частка наукових публікацій, написаних у співавторстві з іншими країнами ОЕСР, зросла з 2% у 1970 році до 27% у 2023 році, останні дані свідчать про те, що ця тенденція втрачає обертів. Уряди також збільшують інвестиції у стратегічні дослідження, в останнє десятиліття державні витрати на НДДКР у галузі енергетики зросли на 76%, а бюджети на оборонні дослідження та розробки – на 75% (удвічі швидше, ніж загальні витрати на дослідження та розробки). Зусилля щодо захисту високотехнологічних галузей, таких як штучний інтелект та квантові обчислення, також посилюються, що призводить до ретельнішого контролю за міжнародною науковою співпрацею у контексті зростаючої конкуренції. 

Детальніше: https://qrpage.net/qr/cV1VY, https://qrpage.net/qr/PtvwF, https://qrpage.net/qr/Q02Ai

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-11-05
Share
СТРАТЕГІЯ ЗАРАДИ САМОЇ СТРАТЕГІЇ, А НЕ ДЛЯ МАЙБУТНЬОГО

СТРАТЕГІЯ ЗАРАДИ САМОЇ СТРАТЕГІЇ, А НЕ ДЛЯ МАЙБУТНЬОГО

Sorry, this entry is only available in Українська.  На сайті Times Higher Education опублікована стаття Масімо Гарбуіо «Порожній театр, що видає себе за стратегію, зіштовхне університети зі сцени».

Sorry, this entry is only available in Українська.

 На сайті Times Higher Education опублікована стаття Масімо Гарбуіо «Порожній театр, що видає себе за стратегію, зіштовхне університети зі сцени».

У ній автор розмірковує про те, що сучасні стратегії розвитку університетів зазвичай перетворюються на формальність і гучну декларацію намірів, не підкріплену реальними діями. Це ставить заклади вищої освіти перед серйозним ризиком втрати конкурентності та нівелювання їхньої місії у швидкозмінному світі. Масімо вважає, що сучасна вища освіта опинилася на перетині кількох взаємопов’язаних викликів. По-перше, змінився характер попиту: нові демографічні тенденції, більш жорстке регулювання, зменшення припливу іноземних студентів і поява нових цифрових гравців на ринку освіти означають, що університети більше не можуть покладатися на гарантовану стабільність набору абітурієнтів. По-друге, фінансова модель ЗВО зазнає тиску з боку зростаючих витрат на інфраструктуру і персонал, але не має належного запасу стійкості, що робить  університети фінансово вразливими. По-третє, більшість стратегічних документів університетів виглядають однотипно та символічно, містять загальні формулювання й не відображають унікальності установи чи її справжніх пріоритетів. Нарешті, технологічні зміни та поява моделей штучного інтелекту вимагають від університетів не косметичних змін, а глибокого переосмислення підходів до навчання, досліджень і цінностей освіти загалом. Тому сучасна університетська стратегія має не бути прикрасою презентацій та звітів, а дійсно давати чіткі відповіді на запитання «що саме ми плануємо робити, а від чого свідомо відмовляємось», визначати унікальну позицію ЗВО та спрямовувати ресурси туди, де вони створюють максимальну додану вартість. Без сміливості робити вибір і відмовлятися від другорядних напрямів стратегія перетворюється на сценічний реквізит. Університети, які й надалі зосереджуватимуться на красивих формулюваннях замість конкретних рішень й оперативної реалізації, ризикують «зійти зі сцени» системи вищої освіти, поступившись місцем тим, хто здатен діяти рішуче.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/yW7MA

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_TimesHigherEducation

2025-11-04
Share
ОЕСР: ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНИЙ ДІАЛОГ

ОЕСР: ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНИЙ ДІАЛОГ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ «Підтримка політичних дій через державно-приватний діалог: практичний інструмент» із серії «Документи ОЕСР з питань глобальних відносин».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ «Підтримка політичних дій через державно-приватний діалог: практичний інструмент» із серії «Документи ОЕСР з питань глобальних відносин».

У ньому містяться рекомендації для організаторів та учасників ініціатив державно-приватного діалогу (ДПД).  Експерти надають стислий опис найважливіших моментів успішної ініціативи ДПД та рекомендації щодо підвищення обізнаності про важливість залучення приватного сектору до політичного циклу. Ряд країн майже не звертається до ДПД, оскільки не знайомі з такого роду ініціативами, не мають доступу до методології, та у яких приватний сектор бере участь у розробленні політики, але як правило, це відбувається на особистій основі, немає належної прозорості та широкого залучення інших учасників. У документі представлені ключові елементи успішного процесу державно-приватного діалогу (від послідовності етапів процесу до фокусу, інструментів та способів); обговорюються фундаментальні аспекти процесу (зокрема – інклюзивність, відповідальність та сталий розвиток), міститься контрольний список позицій з організації ДПД та моніторингу такого роду ініціатив.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/UnL0V, https://qrpage.net/qr/dTW1a, https://doi.org/10.1787/1c4ff397-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-11-04
Share
УНІВЕРСИТЕТИ ПРО УРЯДОВІ ПЛАНИ: АМБІЦІЇ ВЕЛИКІ, А ПІДТРИМКА — МІНІМАЛЬНА

УНІВЕРСИТЕТИ ПРО УРЯДОВІ ПЛАНИ: АМБІЦІЇ ВЕЛИКІ, А ПІДТРИМКА — МІНІМАЛЬНА

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Патріка Джека «Підвищення плати не покриє «радикальних» амбіцій планів розвитку навичок».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Патріка Джека «Підвищення плати не покриє «радикальних» амбіцій планів розвитку навичок».

У ній автор аналізує реакцію університетського сектору на урядовий документ, який передбачає зростання плати за навчання із прив’язкою до інфляції в обмін на розширення ролі університетів у формуванні політики розвитку навичок для економіки. Зазначається, що уряд планує тісніше поєднати вищу та професійно-технічну освіту, поклавши на університети більше відповідальності за підготовку фахівців відповідно до потреб ринку праці. Представники університетів підтримують намір посилити роль сектору у розвитку регіональних навичок,  проте наголошують, що запропоноване підвищення плати не компенсує фінансових втрат ЗВО, а також не створить умов для якісної реалізації нової моделі. Особливе занепокоєння викликає відсутність належного фінансування інфраструктури та навчального забезпечення, необхідних для реальної модернізації освітніх програм. Також незрозуміло, як саме будуть оцінюватися результати, пов’язані з розвитком навичок, і чи матиме регулятор достатні ресурси й повноваження для ефективного упровадження змін. Адже без чіткої системи фінансування та дієвої підтримки з боку держави збільшення плати ляже тягарем на студентів, не забезпечивши при цьому обіцяної якості. Зміна механізму фінансування не може обмежуватись лише коригуванням вартості навчання. Для досягнення заявлених амбітних цілей потрібні стратегічні інвестиції, узгодженість дій усіх гравців та реалістичні прогнози з огляду на наявні можливості університетів.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/gr6Jb

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_TimesHigherEducation

2025-11-03
Share
OPEN DATA UNBROKEN

OPEN DATA UNBROKEN

Sorry, this entry is only available in Українська. Мінцифри та SocialBoost за підтримки ОБСЄ у рамках ініціативи «Сприяння належному врядуванню та позитивному бізнес-клімату в регіоні ОБСЄ через цифровізацію та використання відкритих даних» запускають Open Data Unbroken 2-0.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Мінцифри та SocialBoost за підтримки ОБСЄ у рамках ініціативи «Сприяння належному врядуванню та позитивному бізнес-клімату в регіоні ОБСЄ через цифровізацію та використання відкритих даних» запускають Open Data Unbroken 2-0.

Це 10-тижнева програма підтримки проєктів, які використовують відкриті дані для відбудови України, підвищення прозорості, сприяння економічному зростанню, а також для створення бізнес-рішень та ШІ-продуктів. Команди, відібрані на конкурсних засадах, візьмуть участь у навчанні, семінарах та консультаціях, отримають індивідуальне менторство та супровід, а також  грошову підтримку у розмірі 500 тис. грн (на старті) та додатково 150 тис. грн (після фінального заходу Open Data Keynotes). Заявку на участь можна подати до 14 листопада 2025 року.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/I3Lsj, www.opendataunbroken.org

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-11-03
Share
СПІВПРАЦЯ ЗІ СПІЛЬНОТОЮ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ДІАМАНТОВОГО ВІДКРИТОГО ДОСТУПУ В ЄС

СПІВПРАЦЯ ЗІ СПІЛЬНОТОЮ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ДІАМАНТОВОГО ВІДКРИТОГО ДОСТУПУ В ЄС

Sorry, this entry is only available in Українська. На офіційному сайті DOAJ опубліковано інформацію про партнерство Directory of Open Access Journals з європейським проектом CRAFT-OA.

Sorry, this entry is only available in Українська.

На офіційному сайті DOAJ опубліковано інформацію про партнерство Directory of Open Access Journals з європейським проектом CRAFT-OA.

Воно націлене на підвищення стійкості відкритого діамантового доступу у рамках загального європейського ландшафту відкритої науки. Співпраця має забезпечити посилення якості експертизи щодо періодичних наукових видань відкритого доступу  та підвищення прозорості завдяки сервісу Diamond Discovery Hub (реєстру європейських наукових журналів відкритого доступу, які публікуються без авторських гонорарів). Завдяки DDH зростатиме видимість та спрощуватиметься пошук журналів відкритого діамантового доступу; видавничі та інституційні постачальники зможуть підтримувати свої журнали, узгоджуючи, удосконалюючи та гармонізуючи  відповідні дані для їх максимального поширення; читачі, автори спонсори й дослідницькі організації зможуть оцінювати характер журналів з відкритим діамантовим доступом та їхніх видавців; агрегатори матимуть можливість використовувати  ці відомості.  Специфіка полягає у тому, що DOAJ є широким глобальним індексом  із незалежним процесом перевірки для журналів усіх бізнес-моделей відкритого доступу, тоді як DDH базується на моделі партнерства з постачальниками контенту Diamond OA та зосереджується переважно на європейських журналах. Якщо журнал категорії «Diamond» індексується в DOAJ, він автоматично не відображається у DDH, а має бути додатково перевірений і наданий відповідним інституційним видавцем.

Детальніше: https://ddh.diamas.org/docs/,  https://qrpage.net/qr/dVbZU

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_НауковіВидання_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Бібліотекарям

2025-11-03
Share
ОЕСР: УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМ ПРАВОСУДДЯ ДЛЯ ПІДТРИМКИ БІЗНЕСУ

ОЕСР: УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМ ПРАВОСУДДЯ ДЛЯ ПІДТРИМКИ БІЗНЕСУ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ «Підтримка бізнесу шляхом удосконалення систем правосуддя: у центрі уваги – підприємництво» із серії «Документи ОЕСР щодо політики державного управління».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ «Підтримка бізнесу шляхом удосконалення систем правосуддя: у центрі уваги – підприємництво» із серії «Документи ОЕСР щодо політики державного управління».

Наголошується, що доступ до правосуддя є основоположним для економічного зростання та належного управління. Малі та середні підприємства регулярно стикаються із складними та тривалими юридичними суперечками, які можуть призвести до фінансових втрат, відтоку клієнтів або навіть закриття бізнесу. Такі проблеми не лише завдають шкоди окремим компаніям, а й можуть підірвати економічне зростання та інвестиції. МСП, як правило, не мають правових ресурсів і сильного юридичного захисту, які доступні великим компаніям і споживачам, що робить доступ до недорогого і своєчасного правосуддя життєво важливим для них. В умовах глобальних криз та підвищеної невизначеності, МСП потребують альтернатив судовому розгляду, таких як онлайн-урегулювання суперечок, переговори, медіація, арбітраж, які забезпечать ефективний спосіб вирішення конфліктів. Новітні технології та цифровізація можуть сприяти більш справедливому та швидкому вирішенню суперечок, підтримати МСП. У документі висвітлюються правові та правосудні проблеми, з якими стикаються малі та середні підприємства; наводяться ключові принципи та передовий міжнародний досвід розширення доступу МСП до правосуддя; містяться рекомендації оперативного надання юридичних послуг; запропонований Кодекс вирішення спорів для бізнесу, покликаний забезпечити послідовне та справедливе вирішення конфліктів; подаються політичні рекомендації щодо покращення доступу МСП до правосуддя. Оскільки МСП становлять 99% усіх фірм у країнах ОЕСР, пропоновані рішення можуть зробити значний внесок їх підтримку, а відповідно – у забезпечення зайнятості, підтримання економічної активності через справедливу, ефективну та доступну систему правосуддя.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/FGBIm, https://qrpage.net/qr/pUc5A, https://doi.org/10.1787/1791ca66-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-11-03
Share
ОФОРМЛЕННЯ ПОСИЛАНЬ ЧИ РОЗУМІННЯ ДЖЕРЕЛ: ДЕ УНІВЕРСИТЕТИ ПОМИЛЯЮТЬСЯ?

ОФОРМЛЕННЯ ПОСИЛАНЬ ЧИ РОЗУМІННЯ ДЖЕРЕЛ: ДЕ УНІВЕРСИТЕТИ ПОМИЛЯЮТЬСЯ?

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Вівека Пундіра і Джеффрі Герліхі-Мера «Чому університети досі навчають стилів посилання?».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Вівека Пундіра і Джеффрі Герліхі-Мера «Чому університети досі навчають стилів посилання?».

У ній автори ставлять під сумнів доцільність навчання сучасних студентів формальним стилям цитування, вказуючи на розрив між академічною практикою та професійною реальністю. В цифрову епоху додати належним чином оформлене посилання до тексту статті або есе можна буквально одним натиском клавіш, – то навіщо вивчати вимоги до пунктуації, використання великих літер у назві, вказування номерів розділів? Ці курси дедалі більше сприймаються як архаїчні та непродуктивні. Університети вимагають від студентів знання стилів цитування, які на практиці далеко не завжди використовуються у професійній діяльності або можуть бути автоматизовані за допомогою програмного забезпечення. При цьому ніхто не ставить під сумнів академічну доброчесність, але фокус має бути не на механіці оформлення, а на розумінні суті: коли, чому і як варто посилатись на джерела, як оцінювати їхню релевантність і достовірність. Скоріше за все, викладачі та студенти просто марнують час на навички, які мають малу практичну цінність у професійному житті. Якщо студенти навчаться зосереджуватися на деталях оформлення замість змістовної аргументації, вони поступово втрачатимуть критичне мислення щодо того, як робити посилання на джерела, оцінювати їх і застосовувати у міждисциплінарному просторі. Необхідно, щоб університети переглянули свої пріоритети: звернули більше уваги на типи джерел (цифрові, відкриті, мультимедійні), на навички використання програм обробки посилань та на те, як навчити студентів структурувати аргументацію й застосовувати адаптивні форми посилання, замість жорсткої прив’язки до одного стилю. Досі в університеті буквально запам’ятовують правила «крапка перед лапками», «номер розділу після коми» чи «курсив у назві журналу», внаслідок чого система ризикує втратити актуальність у світі, де інформація стає більш гнучкою й мультиплатформенною. Цей елемент освіти потрібно  адаптувати до новітніх реалій, щоб не тренувати механістичний підхід замість мислення, оскільки це у довгостроковій перспективі може зменшити ефективність наукової підготовки та академічної мобільності випускників.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/gos98

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_TimesHigherEducation

2025-10-31
Share